Loading...
nl

Wil iemand mijn foto eens lezen?

Flappie
Flappie mrt 14 '08
zou graag eens wat dieper in mezelf kijken en ik geef elke fotolezer een kans.
ZOu ook wel liever in mijn toekomst kijken maar jullie zijn fotolezers geen paragnosten ;)
Dus: wie ben ik
http://www.kazoos.nl/PIC_0707_oefen.jpg
Delen:
gast
gast mrt 14 '08
Hi Flappie, welkom op het levensforum. Zou je misschien je foto wat kleiner kunnen maken, hij is nu wel heel erg groot;)
Ik doe geen fotolezen, maar als het formaat van de foto een afspiegeling is van je innerlijk, dan barst je bijna uit je vel, grapje :)
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 14 '08
Zo ik heb hem even aanklikbaar gemaakt, dan is het wat makkelijker voor ons.
Thomas A
Thomas A mrt 22 '08
ha Flap, ik zal je lezen een dezer komende dagen.

Welkom op het forum.

thomas
Flappie
Flappie mrt 22 '08
Hallo Thomas
Ben benieuwd 8)
claudia40
claudia40 mrt 28 '08
Hoi Flap,

Wat ik zie is dat je best wel koppig bent, je geeft niet snel op, je bent gek op kinderen en een harde werker. Je bent met veel dingen tegelijk bezig toch moet je proberen wat meer ontspanning te zoeken want je hebt gauw last van stress. Je hebt een sterke eigen mening en men vindt jou best wel eens kortzichtig. Wel ben je gauw tevreden als alles naar jou wens gaat. Je kunt ook best wel in jezelf gekeerd zijn en je bent erg introvert, daarom hebben sommige mensen wel eens moeite met jou omdat ze niet weten wat ze aan je hebben. Ben je bezig met een eigen bedrijf? Je hebt een goed hart maar door je jeugd heb je niet echt meegekregen liefde te geven terwijl je dat wel heel erg in je hebt maar niet weten hoe je dat moet tonen. Ik hoop dat je hier wat aan hebt, vooral die ontspanning is heel belangrijk voor jou zodat je weer energie hebt voor de dingen die je moet doen. Veel succes verder.

Groetjes van Claudia.
Flappie
Flappie mrt 29 '08
Hallo Claudia

Ik wacht even tot Thomas hier ook zijn antwoord gegeven heeft,dan zal ik reageren
Thomas A
Thomas A apr 4 '08
Fotolezen Flappie

Een zwerftocht tussen gevoel en verstand………………… Daar leer je wel veel van en geeft ook uiteindelijk helderheid, wanneer je zelf het onderscheid gaat maken wanneer voor het een en wanneer het ander gekozen mag worden……………..

Gevoeligheid

Zelfbeeld

Vindingrijk

Je bent een erg gevoelig iemand die zich niet altijd even goed afsluiten kan. Wel beter dan in voorgaande perioden. Toch is de cirkel om in de eigen energie (kracht) te blijven nog niet helemaal rond en kun je door (externe) situaties zodanig geraakt worden dat je het moeilijk vind om bij jezelf te blijven. Dit heeft te maken dat op sommige zaken die zich ooit afspeelden in jouw leven nog geen vrede rust. Hier is nog wat uitzoekwerk te verrichten alvorens echte innerlijke vrede en er volkomen zelfacceptatie zal zijn.

Jouw gevoeligheid maakt je tot iemand die veel ziet bij anderen en je beschikt ook over een bijzonder goed ontwikkelde intuïtie, die meer voor anderen levend lijkt te zijn dan voor jezelf en dat dit zo is, heeft ook met zelfacceptatie te maken.

Jouw zelfbeeld is niet altijd even positief. Het heeft alles te maken met dat jij jezelf dingen kwalijk neemt en dit heeft alles te maken met oude condities of beter gezegd met wat er eerder in jouw leven plaatsvond en waar bij jou nog verdriet/boosheid op ligt. Je neemt een ander en jezelf dingen kwalijk doordat je (nog) niet be-grijpt dat pijn en verdriet niet bewust wordt overgedragen op anderen, maar dat dit uit onwetendheid van de mensheid plaatsvind. Ga je dit uitzoeken, zul je op een dag stilte in je hart ervaren en in vrede met jezelf en anderen kunnen leven. De wil is voldoende om dit tegen te gaan komen. Veel van jou afgescheiden gedrag zal vervliegen op deze wijze. Rancune, cynisme, onvrede, verdriet, pijn, wantrouwen, eenzaamheid, angst, zullen niet meer in jouw leven voorkomen zodra jij jezelf en anderen vergeeft……………

Vindingrijk. Je bent een vindingrijk mens, ook beschik je over het vermogen ondersteunend te zijn voor anderen. Op velerlei gebied zelfs. Geef niet zo snel op wanneer iets je te moeilijk wordt; geef niet toe aan hindernissen, ze zullen je laten groeien als kool wanneer je de obstakels opruimd die je tegen komt. Je hebt anderen veel te geven; veel meer dan jij denkt. Telkens wanneer er nieuwe uitdagingen op je weg komen, wordt je in staat gesteld verder te groeien, tenminste wanneer je niet zelf afhaakt. Een heel groot deel van wat jij met anderen te delen hebt, laat je liggen omdat je niet volledig in je eigen kracht gaat staan. Geef niet zo snel op, je bent een veel krachtiger persoon dan jij zelf beseft………..

Wees betrouwbaar en integer.........

Met respect

Thomas
Flappie
Flappie apr 4 '08
 Quote:
Wat ik zie is dat je best wel koppig bent, je geeft niet snel op, je bent gek op kinderen en een harde werker

Je heb gelijk datik koppig ben (nog erger dan een ezel ), ik geef inderdaad niet snel op, gek op kinderen, nou nee. Heb er niks tegen, maar nee.

Quote:
gauw last van stress

Kan er wel eens last van hebben. maar niet dat ik bij de eerste de beste tegenslag depri wordt

Quote:
Wel ben je gauw tevreden als alles naar jou wens gaat

Ja, ben gauw tevreden

Quote:
Je kunt ook best wel in jezelf gekeerd zijn en je bent erg introvert, daarom hebben sommige mensen wel eens moeite met jou omdat ze niet weten wat ze aan je hebben. Ben je bezig met een eigen bedrijf?

Ik ben wel in mezelf gekeerd (ben niet zo'n spraakwaterval),maar ik vind dat ik wel duidelijk laat merken wat iemand aan mij heeft, toch zeker als dat iemand is die na aan mijn hart ligt.
Ik heb een eigen bedrijf(je) gehad, wel ingeschreven bij Kvk, maar nooit acief geweest en door omstandigheden weer uitgeschreven. Overigens realiseer ik me net dat, toen die foto gemaakt is. mijn bedrijf(je) nog wel ingeschreven stond.

Quote:
Je hebt een goed hart maar door je jeugd heb je niet echt meegekregen liefde te geven terwijl je dat wel heel erg in je hebt maar niet weten hoe je dat moet tonen.

Dat ik een goed hart heb. weet ik. Liefde geven kan ik echt wel, maar dat lukt me alleen goed bij iemand die heel speciaal voor me is en wordt soms niet herkend als liefde.

Quote:
vooral die ontspanning is heel belangrijk voor jou zodat je weer energie hebt voor de dingen die je moet doen.

Ik denk dat ik genoeg ontspanning heb, mijn job is niet arbeidsintensief, wel een beetje saai af en toe.

Maar bedankt voor je lezing en je ziet waar je gelijk hebt en waar ik et niet mee eens ben.

Groeten
Daniël
Flappie
Flappie apr 4 '08
Hallo Thomas,

jij moet even wachten op antwoord :P
Jij hebt een half boek geschreven, je had schrijver/dichter moeten worden

Heb nu een beetje te weinig tijd om te antwoorden.
Moet namelijk een half boek terugschrijven :)

Groet
Daniël
Thomas A
Thomas A apr 4 '08
Ha Daniël, ja en dan te bedenken dat ik niets liever doe dan schrijven..............

ik lees je

groetjes
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 5 '08
Hoi Flappie,

Ik zal ook je foto even lezen. Ik heb de rest van de reacties niet bekeken, dus het is onder voorbehoud en er kunnen dingen dubbel in staan. Ik hoor graag wat er wel of niet klopt.

Ik zie een handelaartje in je. Iemand die slim dingetjes voor een leuk prijsje op de kop kan tikken, en dan met een beetje winst weer verder kan verkopen. Je bent ook goed op de hoogte bij het leuk inkopen van spulletjes.

Lang leve de lol is jouw motto. Toch denk ik wel dat je je zo langzamerhand begint te beseffen dat het ook wel wat serieuzer mag allemaal. Ik denk alleen dat je nog niet precies weet hoe je dit precies moet doen.

Ik zie een hele grote zwarte hond bij je dus ik vroeg me af of je er iets mee hebt, of dat je er zelf eentje hebt?

Ik vraag me af hoe betrouwbaar jij bent, en of je ook wel eens mensen hebt bedrogen. Ergens zie ik wel iemand die wel eerlijk wil zijn, maar toch lijkt het wel alsof dat niet altijd even goed lukt. Ik weet niet hoe dit precies komt, maar het lijkt wel alsof je iets probeert te verbergen.

Ik zie iemand die avontuurlijk is ingesteld, en best leuke en spannende dingen wil doen. Heb jij een motor en houdt jij van motorrijden, en vooral hard rijden? Ik zie wel iemand die van snelheid en snelle auto's of snelle motoren houdt.

Goed meer haal ik er op het moment niet uit, dus ik ben erg benieuwd wat er wel of niet klopt.
Flappie
Flappie apr 6 '08
 Quote:
Een zwerftocht tussen gevoel en verstand………………… Daar leer je wel veel van en geeft ook uiteindelijk helderheid, wanneer je zelf het onderscheid gaat maken wanneer voor het een en wanneer het ander gekozen mag worden……………..

Klopt wel, mijn hart en mijn gezond verstand spreken elkaar regelmatig tegen

Quote:
Je bent een erg gevoelig iemand die zich niet altijd even goed afsluiten kan. Wel beter dan in voorgaande perioden. Toch is de cirkel om in de eigen energie (kracht) te blijven nog niet helemaal rond en kun je door (externe) situaties zodanig geraakt worden dat je het moeilijk vind om bij jezelf te blijven. Dit heeft te maken dat op sommige zaken die zich ooit afspeelden in jouw leven nog geen vrede rust. Hier is nog wat uitzoekwerk te verrichten alvorens echte innerlijke vrede en er volkomen zelfacceptatie zal zijn.

Ik ben inderdaad erg gevoelig en ik trek me het lot van anderen (vooral dierbaren) soms (teveel) aan
Ik weet wat en waar mijn problemen zijn, uizoekwerk niet nodig
 Quote:
Jouw gevoeligheid maakt je tot iemand die veel ziet bij anderen en je beschikt ook over een bijzonder goed ontwikkelde intuïtie, die meer voor anderen levend lijkt te zijn dan voor jezelf en dat dit zo is, heeft ook met zelfacceptatie te maken.

Ik kan heel goed iemand aanvoelen, ik moet deze persoon dan wel in levende lijve zien en horen. Fotolezen durf ik me dus (nog) niet aan te wagen . Overigens door vroegere werkzaamheden kwam ik dikwijls bij verschillende bedrijven en kon (en kan ik waarschijnlijk nog steeds) ik voelen hoe de sfeer(collegialiteit) daar was
 Quote:
Jouw zelfbeeld is niet altijd even positief. Het heeft alles te maken met dat jij jezelf dingen kwalijk neemt en dit heeft alles te maken met oude condities of beter gezegd met wat er eerder in jouw leven plaatsvond en waar bij jou nog verdriet/boosheid op ligt. Je neemt een ander en jezelf dingen kwalijk doordat je (nog) niet be-grijpt dat pijn en verdriet niet bewust wordt overgedragen op anderen, maar dat dit uit onwetendheid van de mensheid plaatsvind. Ga je dit uitzoeken, zul je op een dag stilte in je hart ervaren en in vrede met jezelf en anderen kunnen leven. De wil is voldoende om dit tegen te gaan komen. Veel van jou afgescheiden gedrag zal vervliegen op deze wijze. Rancune, cynisme, onvrede, verdriet, pijn, wantrouwen, eenzaamheid, angst, zullen niet meer in jouw leven voorkomen zodra jij jezelf en anderen vergeeft……………

Ik vind mezelf behorlijk vergevingsgezind voor de een wel meer dan voor de ander. Ik heb geen slecht zelfbeeld, ik ben wie ik ben en daar zullen ze/zul je het mee moeten doen :P
 Quote:
Vindingrijk. Je bent een vindingrijk mens, ook beschik je over het vermogen ondersteunend te zijn voor anderen. Op velerlei gebied zelfs. Geef niet zo snel op wanneer iets je te moeilijk wordt; geef niet toe aan hindernissen, ze zullen je laten groeien als kool wanneer je de obstakels opruimd die je tegen komt. Je hebt anderen veel te geven; veel meer dan jij denkt. Telkens wanneer er nieuwe uitdagingen op je weg komen, wordt je in staat gesteld verder te groeien, tenminste wanneer je niet zelf afhaakt. Een heel groot deel van wat jij met anderen te delen hebt, laat je liggen omdat je niet volledig in je eigen kracht gaat staan. Geef niet zo snel op, je bent een veel krachtiger persoon dan jij zelf beseft………..

Ik doe inderdaad mijn best ondersteunend te zijn voor anderen(hoe dierbaarder voor mij, hoe meer ik ondereunend zal en vooral KAN zijn), alleen door de nuchterheid waarmee ik het probeer te benaderen, durven ze me wel eens ongevoelig te noemen en dat doet wel zeer.
Ik geef sowieso niet gauw op bij een hindernis, om het in mijn eigen woorden te zeggen:ik heb wel eens tegen iemand gezegd: "We moeten de berg op en over en als die te steil is om erover te komen, bulldozer ik de berg plat." Ik zit nog steeds op die bulldozer (figuurlijk dan) maar ik heb er een nodig met meer pk's. behoorlijk irritante steile berg.....

Quote:
Wees betrouwbaar en integer.........

Ik doe mijn best
Groeten
Daniël
Flappie
Flappie apr 6 '08
 Quote:
Ik zie een handelaartje in je. Iemand die slim dingetjes voor een leuk prijsje op de kop kan tikken, en dan met een beetje winst weer verder kan verkopen. Je bent ook goed op de hoogte bij het leuk inkopen van spulletjes

Nee, ik ben geen handelaar en was het maar dat ik voor een leuk prijsje iets op de kop kan tikken. ik heb de grootste moeite met afdingen. En de koopjes ben ik ook nooit van op de hoogte. reclamebladjes gaan meestal linea recta blauwe bak (oud papier)

Quote:
Lang leve de lol is jouw motto. Toch denk ik wel dat je je zo langzamerhand begint te beseffen dat het ook wel wat serieuzer mag allemaal. Ik denk alleen dat je nog niet precies weet hoe je dit precies moet doen

Ik ben altijd al serieus geweest, het uitgaansleven heeft me nooit echt aangetrokken. Ik ben zeker niet iemand die alle weekenden aan de toog moet hangen of op een dansvloer moet staan (daar krijg je me van zijn levensdagen niet op)

Quote:
Ik zie een hele grote zwarte hond bij je dus ik vroeg me af of je er iets mee hebt, of dat je er zelf eentje hebt?

Toen ik nog bij mijn ouders woonde (lang geleden) hebben wij wel een zwarte hond gehad, het was gen kleintje, maar ook geen hele grote. ik had er wel een speciale band mee.

Quote:
Ik vraag me af hoe betrouwbaar jij bent, en of je ook wel eens mensen hebt bedrogen. Ergens zie ik wel iemand die wel eerlijk wil zijn, maar toch lijkt het wel alsof dat niet altijd even goed lukt. Ik weet niet hoe dit precies komt, maar het lijkt wel alsof je iets probeert te verbergen

Behalve een leugentje om bestwil (wie doet dat niet?) zal ik nooit iemand bedriegen om er beter van te worden of om iemand te kwetsen. Ik zal eerder zelf bedrogen worden, alhoewel ik niet zo naïef ben dat ik iedereen op zijn/haar woord geloof en ik veel liever heb dat ze iets verzwijgen dan dat ze ergens over liegen. ik prik er (meestal) zo doorheen. Ik hoef niet alles te weten

Quote:
Ik zie iemand die avontuurlijk is ingesteld, en best leuke en spannende dingen wil doen. Heb jij een motor en houdt jij van motorrijden, en vooral hard rijden? Ik zie wel iemand die van snelheid en snelle auto's of snelle motoren houdt

Ik ben wel avontuurlijk ingesteld, ik heb wel een motorrijbewijs, maar heb geen motor. Ik vind snelhied wel leuk, maar dan meer op acceleratievermogen. Een hardrijder ben ik niet

Groeten
Daniël
Flappie
Flappie apr 6 '08
De foto die jullie nu gelezen hebben is 1 jaar en 7 maanden oud. Ik zal een recentere plaasn nu en ik wil weten welke verschillen jullie zien (of niet zien)

http://www.kazoos.nl/PIC_0963.JPG
Thomas A
Thomas A apr 6 '08
Ik laat het hierbij Daniël

Dank voor jouw antwoord
sarina
sarina apr 6 '08
Ik doe niet aan fotolezen, maar vind de foto's wel erg mooi? Hou je van reizen? Herken ik Ierland?
Flappie
Flappie apr 6 '08
Hallo Sarina

De eerste foto is in Portugal, tweede inderdaad in Ierland (Wicklow Mountains) Maar ja het Gaellic en de plaatsnamen op de wegwijzers zou al genoeg moeten zeggen. Alleen Hollywood zou voor wat verwarring kiunnen zorgen ;)

Groeten
Daniël
sarina
sarina apr 7 '08
Ik twijfelde tussen Ierland of Schotland, maar dacht al dat het Ierland was (daar ben ik op huwelijksreis geweest) Prachtig land, maar we hadden niet zoveel tijd om alles te bezichtigen. We zijn door Engeland gereden en overgevaren. We hebben het 'Europese Ierland' gezien, zoals een Ier ons vertelde, dat is het Ierland onder de grote rivieren. Daarboven schijnt het qua natuur nog indrukwekkender te zijn, maar ja, daar hadden we geen tijd voor (er zaten wat kindjes thuis te wachten op ons). Volgens Peter (mijn man dus) is Schotland nog indrukwekkender, maar helaas ben ik daar nog nooit geweest. Portugal ook niet, wel Zuid Frankrijk en Duitsland. (Ik ben ook pas gaan reizen sinds ik Peter heb leren kennen). Peter is heel bereisd en gek op bergpassen. Ik heb nogal hoogtevrees, dus dat was wel even slikken voor me, die eerste kennismaking met de Alpen... Ik vind die foto in Portugal vooral erg mooi....
Thomas A
Thomas A apr 7 '08
Toch Daniël nog een vraagje.

Wat is een leugentje om bestwil?
Wat betekent dit begrip 'bestwil'?

Is het niet zo dat je in ogenschijnlijk 'onschuldige' situaties beter voor de dag wilt komen?

Tegenover wie en waar leg je de grens?

De ware ontmoeting met jezelf en het leven - met alles daarbinnen - doet 'leugentjes' een vertroebeling van het zelf achterlaten en in het besef van, "gelukkig kom ik hier mooi weg" is vooral zelfverloochening je deel............

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki