Loading...
nl

Duidelijke uitleg over readen van dieren.

Ayasha
Ayasha mrt 13 '08
Heb ooit voor een paardenforum waar ik op zit dit documentje geschreven. Uiteindelijk is er nooit wat gekomen van het topic waar het in moest komen te staan maar dat houd me niet tegen om het hier met jullie te delen. Let wel; het is voor een paardenforum, en gaat dus over dierenreadings, paardenreadings om specifieker te zijn :)

Ik zou het aprecieren als het documentje niet zomaar gekopieert word :)Heb er hard aan gewerkt ;)

Hoe het in zijn werk gaat

Een veelgestelde vraag is hoe een reading precies in zijn werk gaat. Ik typ dit vanuit mijn positie. Ik weet dat zulke dingen in details kunnen verschillen voor andere readers en ik reken er dan ook op dat de andere readers bereidt zijn om ook hun werkwijze hier neer te zetten wanneer daar naar gevraagd wordt.

In mijn geval bekijk ik eerst de foto. Ik probeer me af te stemmen op het dier in kwestie, bekijk het gehele dier. Vaak vallen er dan al dingen zoals pijnlijke plekken enz op. Die bekijk ik dan iets dieper om te kijken of ik kan vinden wat en hoe en alles wat ik zie schrijf ik op zodat de eigenaar daar wat mee kan. Daarna zoek naar gevoelens in de ogen. Dan schrijf ik al vast een paar staakwoorden op. Dit zijn vaak gevoelens. Een paar voorbeelden zijn ‘eigenzinnig’ ‘trots’ ‘angst’. Denk ik op het eerste zicht alles te hebben ga ik die staakwoorden uitwerken zodat ze ook voor de eigenaar van het dier duidelijk zijn. Als dat gebeurt is kijk ik opnieuw naar de foto en probeer ik te voelen of er nog problemen zitten. Dit kan kwa gevoel zijn maar ook in het lichaam. Als ik merk dat er via gevoel problemen zitten en ik vind ze niet met enkel voelen. Dan leg ik contact met het dier en vraag ik of het dier het zelf kan verduidelijken. Dit gaat over het algemeen via beelden en gevoelens.

Dat brengt ons meteen bij een tweede puntje; ‘hoe praat een paard’
Dit antwoord geld eigenlijk voor elk dier. Het mag duidelijk zijn dat paarden onze taal niet kennen. Een paard reageert op je stem, niet op de woorden. Het reageert op de toon die je in je stem legt en op de gevoelens die je er bij mee stuurt. Het is geweten dat dieren gevoeliger zijn voor stemmingen dan wij mensen.
Een paard communiceert dus ook met behulp van gevoelens en beelden. Een simpel voorbeeld;
Vraag aan het paard; ‘Wat vind je leuk!’
Antwoord van het paard; Het paard toont bijvoorbeeld dat hij over een hindernis gaat met zijn ruiter en geeft daarbij een heel blij gevoel.
Antwoord van de reader aan eigenaar; ‘hij vind springen met jou leuk’
De reader krijgt dus beelden en gevoelens door van het paard, en zet deze om naar “mensentaal”. Het is dus niet zo dat het paard in kant en klare zinnen antwoordt.

Wat voor foto’s hebben readers nodig?

Meestal wordt er gevraagd om een foto waarop er tenminste 1 oog van het paard goed zichtbaar is. Vaak zijn op vooraanzichten geen van beide ogen echt goed zichtbaar. Dus best een zij-aanzicht van het paardenoog. Het paard moet niet te veraf staan en liefst alleen op de foto staan. (geen andere paarden/mensen) Voor het gehele lichaam kan je een zijaanzicht van beide kanten geven.

Let wel dat readers enkel kunnen lezen van wat ze zien. Geef je een foto van het hoofd van het paard is er geen garantie dat de reader voelt dat er wat in de kogel rechts achter scheelt. ;)

Welke reader is goed voor mij?

Welke reader je kiest is erg persoonlijk. Wanneer mensen mij vragen welke reader goed voor ze is zeg ik hen altijd op hun gevoel af te gaan. Welke naam zegt jóu het meeste? Vaak word je naar de juiste reader geleidt door je gevoel. Vertrouw dus ook op je intuïtie. En stap op de reader af die jou het meest aan trekt.

Het kan zijn dat de reader “geen toestemming” krijgt om te readen. In dat geval is de reader toch niet de beste of niet goed voor jouw dier. Push de reader dan ook niet maar vraag wat de reader zijn of haar gevoel zegt. Welke reader eventueel wél goed zou kunnen zijn voor jouw dier. Vaak komen de readers wel met een aantal opties! Ze zijn hierin neutraal en beslissen op basis van gevoel, niet op basis van mening.
Delen:
gast
gast mrt 14 '08
Doe jij die ook Kath? Zo ja, zou jij die zwarte merrie kunnen readen voor mij? Heb ook betere foto's als je die nodig hebt. Ik zou het heel erg op prijs stellen en ben ook een beetje benieuwd wat jij er uit haalt.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki