Loading...
nl

Partij voor Mens en Spirit

tikwah
tikwah mrt 12 '08
Vanaf 11 maart om 11.50 heeft Nederland er een nieuwe spirituele politieke partij bij: De Partij voor Mens en Spirit. Eén van de initiatiefneemsters is, astrologe Lea Manders.

Ik ben op Merudi nog niet iets tegen gekomen over de lancering van deze partij, dus leek me wel leuk om hier even aandacht aan te besteden.

Voor iedereen die geinteresseerd is, op onderstaande link kun je terecht voor meer informatie. De partij heeft op dit moment alleen nog hun visie vast gelegd, vanuit deze doelstellingen zullen ze uiteindelijk ook hun programmapunten vastleggen.

http://www.partijvoormensenspirit.nl

Altijd de moeite waard om een kijkje te gaan nemen.
Delen:
Debiorah
Debiorah mrt 12 '08
Super! Ik ben erg enthousiast!
Ga overpeinzen wat mijn bijdrage kan zijn!
admin
admin mrt 13 '08
Interessant Tikwah!
Fijn dat je het onder de aandacht brengt.
Thomas A
Thomas A mrt 13 '08
leuk zeker! En mal ook omdat ik de mensen achter de partij deels persoonlijk ken. Politiek met een ideologie. Wel heel veel werkelijkheid waar de gevestigde politieke struktuur kippevel van krijgt!!
Thomas A
Thomas A mrt 13 '08
Heb ook maar gelijk contact gezocht en naar de eerste bestuurs/partij bijeenkomst gevraagd.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 13 '08
Hoe staat deze partij tegenover Merudi?
Thomas A
Thomas A mrt 14 '08
Ik zal jullie hier op Merudi op de hoogte houden van eventuele ontwikkelingen zodra ik erin spring en ga deelnemen.
Anne
Anne mrt 14 '08
Klinkt interessant hoop dat het iets word :)
Grunie
Grunie mrt 14 '08
Hier heb ik veel bewondering voor! Politiek en hoe mensen menen met elkaar om te kunnen gaan, bezorgen mij veel kriebels. Ben zeer benieuwd, zal het zeker gaan volgen.
Thomas A
Thomas A mrt 15 '08
De oorspronkelijke bijlage downloaden
NIEUWBRIEF 29-02-2008

Partij voor Mens& Spirit

Lieve mensen,

Het gaat stromen! Afgelopen woensdag (27-2) heeft het blad Spits een interview met ons geplaatst (zie onder). Naar aanleiding daarvan stromen mailtjes binnen, komen er aanvragen voor interviews en is er een lieve jonge vrouw die onze site, uit enthousiasme, gekopieerd heeft en op Hyves heeft gezet!

Kortom, wij zijn ervan overtuigd dat de tijd rijp is en dat we, allemaal samen, daadwerkelijk die gewenste nieuwe dimensie in onze samenleving kunnen brengen.

We mogen ons er bewust van worden dat de grote groep ‘ongebonden spirituelen’ een hele grote groep is. Een kwart van de Nederlandse bevolking denkt holistisch, zoals uit de onderzoeken van CNS en WRR blijkt, maar deze groep vindt geen enkele weerklank in de huidige politiek!

Momenteel zijn wij bezig om contacten te leggen met netwerken, met groepen die zich bezig houden met projecten vanuit holistisch en spiritueel gedachtegoed. Wij zijn ervan overtuigd dat al die prachtige initiatieven en projecten ondersteund moeten worden en dat we door de krachten te bundelen onze idealen met betrekking tot een andere samenleving kunnen verwezenlijken.

De mensheid bevindt zich in een nieuw fase, in een stroomversnelling. Laten we meevaren en samen die positieve kracht vormen die vanuit verbondenheid de wereld wil inspireren!

Activiteiten in de komende tijd:

11 maart: een afspraak voor een Interview met Imagine Magazine en daarna hebben we een afspraak bij de notaris. (Zie ons website voor de zorgvuldig gekozen tijd voor de officiële ‘geboorte’van ons Partij.

5 april houden we een “Inspiratie Dag” en wel in Arnhem. Deze dag zal zo wel voor kennismaking zijn als om samen een thema te behandelen. De Inspiratie Dag wordt gehouden in Arnhem op loopafstand van het station. Meer informatie volgt.

28 juli t/m 3 augustus 2008 Inspiratieweek Spiritualteit en Politiek te La Ripe Blanche, Frankrijk. Mail info@partijvoormensenspirit.nl als je meer informatie over deze week wilt ontvangen.

Burgerinitiatief …??? Wil je dit hierin hebben? Zo wel kan jij dat omschrijven aub?

Verder zijn we ook bezig contacten te leggen met de volgende netwerken: AllWin, De Nieuwe Zon, de Wereld Federalisten. (Wil je de Sonaj Dover Centrum hier ook benoemen?

Spirituelen gaan de politiek in

Een kwart van de Nederlanders zoekt zijn heil in het spirituele. Niet alleen tarotkaartenleggers, bomenknuffelaars en astrologen denken dat er meer is tussen hemel en aarde. Speciaal voor deze groepen is er een politieke partij in de maak. „We richten ons letterlijk op de zwevende kiezer.”

DOOR JOHN MAES

Wij, de initiatiefnemers van de Partij voor Mens en Spirit, denken dat deze ‘Nieuwe Tijd’ rijp is voor een nieuwe dimensie in de politiek, die een geheel andere wijze van denken en van benaderen van deze samenleving en wereld vóórstaat. In deze tijd ontdekken steeds meer mensen de essentie van ‘het hart’ en het samenwerken van intuïtie, gevoel en verstand. Steeds meer mensen hebben op hun eigen wijze ervaringen van De Bron, of hoe je ’het hogere’ ook noemen wil.’
Zo luidt een open brief van de partij-in-oprichting Mens en Spirit aan iedere holist die zich maar bij de club wil aansluiten. Astrologe Lea Manders, gemeenteraadslid te Arnhem voor een lokale partij, zal de voorzitter van de politieke partij worden, die op 11 maart bij de notaris wordt geregistreerd. Het begin is pril.
Mens en Spirit heeft een e-mailbestand van ongeveer 300 geïnteresseerden. Maar uit onderzoek (uit 2006) van de Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid en onderzoeksbureau Motivaction blijkt dat een kwart van de Nederlanders (26 procent) valt te scharen onder de ’ongebonden spirituelen’: iedereen die gelooft dat er meer is tussen hemel en aarde. Dat zijn miljoenen potentiële stemmen.
’Links’ of ’rechts’, daar moet de signatuur zeker niet in gezocht worden. „We willen niet polariseren of vijandsbeelden ontketenen. Neem een kwestie als ’lastige jongeren’. We jagen ze maar van hot naar her. Maar wat is het signaal dat deze jongeren aan de samenleving geven? Wat is de structurele fout van de maatschappij dat ze zo reageren? Dat zijn de vragen waar het ons om gaat.”
Als het over onderwijs en economie gaat, gaat Manders helemaal los: „Kinderen in het onderwijs worden in de mal van de samenleving gedrukt. Je moet ’zó’ zijn, anders ben je niet economisch rendabel. Jongeren krijgen meteen een stempel waarvan ze hun hele onderwijsperiode niet meer afkomen. Voor ons gaat welzijn boven winst.”
Zoals de meeste democratische partijen ooit begonnen, zo komt Mens en Spirit ook van de grond: als een beweging. Manders: „Na de verkiezingen in 2006 zag ik Wouter Bos roepen ’Wij hebben gewonnen’, en een scheef lachende Marijnissen die wist dat Bos had verloren en alleen hijzelf had gewonnen. Er worden spelletjes in de politiek gespeeld. Daarop zijn een aantal mensen uit het alternatieve circuit samengekomen om te kijken hoe het anders kan.” De beweging, die was er al snel. In enkele weekenden kwamen ze samen om te brainstormen, de boeddhisten, antroposofen en holisten. Naarmate de wil tot verandering groter werd, groeide ook de wil de daad bij het woord te voegen. De politiek in, vond een deel van hen. Maar die doelstelling had, niet verwonderlijk, nogal wat voeten in de aarde. Manders: „Sommigen juichten dat niet toe. Dat veroorzaakte commotie.”
Een schisma dus. Want Manders en de haren zetten door. „Ruim een maand geleden werd door ons de knoop doorgehakt om met deze groep verder te gaan.” Maar is de strijd daarmee gestreden? Eenheid in een nieuwe partij bewaren is immers een van de belangrijkste taken van de leider. Een organisch geheel kan snel groeien, maar nog sneller imploderen. De astrologe is er redelijk gerust op. „Vanuit een ander gedachtegoed maak je onderlinge verschillen anders bespreekbaar.”
Toch verwacht ze nu al tegenstellingen. „Sommige leden zijn tegen geld an sich. Anderen zijn niet tegen rijkdom en zeggen dat zoiets te danken is aan een goed karma. Zulke tegenstellingen zullen spanningsvelden geven. Maar we proberen te werken met consensusmodellen, dus niet met absolute meerderheidsbesluiten. Acceptatie is belangrijk.” Voorlopig ligt er dus nog geen partijprogramma bij de drukker.
Maar het begin is er. Gevestigde partijen, eat your heart out? Manders: „De ongebonden spirituelen hebben nu nog geen stem. Al die groepen zijn actief op hun eigen landje. We zien ze als voedingsbodem voor één visie, waarin de eenheid tussen lichaam en geest centraal staat. Daarom willen we ze gaan samenbrengen.”
De financiële onderbouwing dan? Ook daar ziet Mens en Spirit geen onoverbrugbare problemen. Manders: „De berekeningen gaan ervan uit dat de economie elk jaar moet groeien. Maar wij willen een kwalitatieve groei, geen kwantitatieve.” Noem ze trouwens geen geitenwollensokkenpartij. „Wellicht zal men ons eerder een new- agestempel geven, al zien wij onszelf helemaal niet als een zweverige partij. Maar we richten ons uiteraard wel op de zwevende kiezer, haha.”
sarina
sarina mrt 16 '08
Goed initiatief! Ben benieuwd hoe het verder gaat. Voor wat het onderwijs betreft: Mij heb je! Ik hoor het wel als er adviezen nodig zijn.... (of staatssecretarissen, ha ha) Zoen van de juf...
Thomas A
Thomas A mrt 19 '08
Lieve Mensen,

Bij deze ontvang je ons 3e nieuwsbrief.

PARTIJ VOOR MENS & SPIRIT
3e NIEUWSBRIEF 15 MAART 2008

http://www.mensenspirit.nl

Ontroering…..

Ons initiatief heeft de afgelopen weken veel aandacht gekregen in de media en dat blijft maar doorgaan. Interviews met bladen (Gelderlander, Viva, Nieuwe Revu, Reformatorisch Dagblad en met radio (Spijkers met Koppen, NCRV radio 2, lokale radio) en TV (Goede Morgen Nederland, Uit de Kast op TV Gelderland).

Dat hebben we gemerkt! Op enkele ‘hoogtijdagen’ kregen we 100 mails per dag. De inhoud van deze mails was ontroerend! Veelvuldig werd vreugde gemeld over dit initiatief. Warmte en enthousiasme van velen stroomde ons tegemoet!

We hadden zelf overigens gedacht nog even in de luwte te blijven en in alle rust onze organisatie op te bouwen, maar het loopt anders. Dat is echter helemaal niet erg, want er melden zich veel mensen aan die ons willen ondersteunen. En met elkaar willen we het doen!

Ook organisaties die we benaderen of die ons benaderen reageren erg enthousiast. Nederland is absoluut rijp voor een geheel andere politiek; voor een geheel andere atmosfeer die positief, verbindend en inspirerend is. We hebben ook al reacties uit België gehad. Dus in onze mooiste dromen, dromen wij van een Europa dat spiritueel geïnspireerd en verbonden geworden is…

In het programma ‘De wereld draait door’ op 11 maart was een interview te zien met Ronald Jan Heijn die benadrukt dat de tijden aan het veranderen zijn. http://www.youtube.com/watch?v=ztqcAkcI7Pk&eurl=http://argusoog.punt.nl/

De tijd is rijp volgend velen!

Onze site staat sinds eind januari op internet en heeft nu ongeveer 2780 unieke bezoekers gehad. En deze bezoekers bezoeken over het algemeen veel pagina’s. Wij willen deze mooie cijfers met jullie delen.

Totaal
Unieke bezoekers 2780
Aantal bezoeken 3572
Bezochte pagina’s 20561
Hits 103241

Onderaan deze mail zie je de namen van een paar (nieuwe) mensen die zich nu al stevig inzetten om de organisatie op te gaan zetten. Wij zijn blij met hun inzet!

Druk, druk, druk
Door de vele reacties zijn we dus druk. Het is geweldig om te merken dat er velen zijn die ons ook praktisch willen ondersteunen. We zijn bezig met het opzetten van een partijorganisatie. We doen iedereen die zich heeft aangemeld om actief te willen zijn binnenkort een voorstel om mee te gaan doen. Als je het idee hebt dat je ‘vergeten’ bent, reageer dan over enkele weken nog een keer. Het kan helaas zo gebeuren…

We hopen in elk geval iedereen die actief wil worden een mogelijkheid aan te kunnen bieden dat inspirerend is, zowel voor Mens & Spirit als voor jezelf. We zien Mens & Spirit als het ware als een ‘werkplaats’ waar we mooie dingen kunnen doen voor het initiatief, maar ook voor jezelf. Vanuit het hart!!

Ondertekening
De 11e maart was het dan zover: de officiële oprichting van Partij voor Mens en Spirit. De handtekening werd in Ede gezet om 11.49 precies. Het was een inspirerende en enerverende gebeurtenis. NOS headlines was aanwezig om het gebeuren vast te leggen voor hun jongerensite. Daar is het filmpje te zien.

Een goede zaak dat het ook onder de aandacht van jongeren wordt gebracht, want het blijkt dat ook jongeren zich aangesproken voelen door dit initiatief.

We hebben ervoor gekozen om in onze statuten geen onderscheid te maken naar leeftijd, dus jongeren zijn gewoon gelijkwaardig lid. Wel starten we met een speciale groep voor jongeren om hen te raadplegen over de situatie van de jeugd nu, hun visie op de samenleving van nu en hun wensen en verlangens. Welke plek kunnen zij innemen; hoe kunnen wij leren van datgene wat zij als nieuwe generaties te bieden hebben en wat hebben wij hen te bieden?

Inspiratiedag 5 april
Inmiddels is het programma klaar en het loopt al aardig vol. Aanmelding moeten wij verplicht stellen in verband met de beperkte ruimte. We zullen bij overaanmelding snel een tweede dag organiseren. Mogelijk is een tweede dag op een zondag toegankelijker voor mensen die op zaterdag moeten werken. Laat ons dat ook weten aub.

We kiezen ervoor nu kleinschalige dagen te organiseren om iedereen te leren kennen en elkaar te leren kennen. Het doel van de dag is kennismaking en visievorming.

Het thema van 5 april: Het duister in de wereld. Hoe kijken we daar tegen aan en hoe gaan we ermee om? Wat betekent het omgaan met het duister voor onderwerpen als defensie, vijandsbeelden, politiek, omgaan met elkaar? En hoe verbinden we onze bevindingen met de doelstellingen van Mens & Spirit?

We nodigen iedereen die dat wil uit een kort stuk van maximaal 200 woorden over het thema te schrijven en dit te mailen voor 1 april. Deze stukken zijn ter inspiratie bedoeld en worden niet tekstueel of inhoudelijk stuk voor stuk behandeld, maar wel via de mail tevoren toegezonden. We praten niet alleen, maar mediteren ook op het thema.

De dag is in Arnhem nabij het CS. Na aanmelding ontvang je het programma en het adres. Start om 11.00 en afsluiting om 16.00 uur.

De kosten bedragen € 15 incl. eenvoudige lunch.

Lidmaatschap
We zijn nu bezig met het openen van een bankrekening, waarna lidmaatschap en eventuele donaties e.d. mogelijk worden. Binnenkort meer hierover.

Onze doelstellingen
In onze statuten zijn de volgende doelstellingen opgenomen:

Artikel 3
1. Partij voor Mens en Spirit stelt zich ten doel:
a. Een vernieuwende bijdrage te leveren aan deze samenleving en een nieuwe dimensie in de politiek te introduceren: politiek gebaseerd op modern-spirituele grondslagen: politiek vanuit het hart. Partij voor Mens en Spirit wil denken, voelen en handelen vanuit verbinding met elkaar en met ‘Het Hogere’.
b. Maatschappelijke vraagstukken op een geheel andere manier te benaderen: niet vanuit scheiden en polariseren, maar vanuit de wens te verbinden. Daarbij ziet partij voor Mens en Spirit het als een belangrijke taak persoonlijke en maatschappelijke bewustwording te stimuleren.
c. Welzijn boven winst te plaatsen. Kwalitatieve groei belangrijker te vinden dan kwantitatieve groei. Kosmos, natuur en mens te zien als een levende eenheid die met de grootste zorg gekoesterd dient te worden. Duurzaam leven en produceren zijn hierbij een fundamenteel uitgangspunt.
d. Een andere verhouding tussen burger en overheid te entameren, waarbij de burger als gelijkwaardige partner gezien wordt. De burger is, waar mogelijk, zelfsturend. Besluitvorming vindt in samenwerking met de burger plaats. De overheid wordt vooral een gemeenschapsdienst.
e. Vernieuwende vormen van wonen, leven en werken de ruimte te geven.
f. De kracht, authenticiteit en inspiratie van elk individu en elke levensfase te zien als kansen en inspiratiebronnen en deze als een belangrijke leidraad te zien bij politieke keuzes en in beleid.

De vereniging tracht dit doel onder meer te bereiken door:
· Ruimte te bieden aan en samen te werken met een breed scala aan spirituele en maatschappelijke stromingen, die met een vrije respectvolle bewustzijnsbevorderende houding in deze samenleving staan.
· Vormen van onderwijs te stimuleren, waarin de ontwikkelingsbehoeften en authenticiteit van elk kind centraal staan.
· Een holistische visie op welzijn en gezondheid te stimuleren, waarbij alternatieve en additieve geneesmethoden en diagnosemethodieken in gelijkwaardigheid samenwerken met de reguliere geneeskunde en deze methodieken een gerespecteerde plaats krijgen in deze samenleving.. Hierbij dienen toetsingscriteria te worden ontwikkeld die passen bij de insteek van alternatieve en additieve genees- en diagnosemethodieken en die tevens beschermend zijn voor de cliënt.
· De burger directe invloed toe te kennen op nationale, Europese en mondiale besluitvormingsprocessen, door onder andere referenda en de instelling van burgercomités, burgerfora en dergelijke. Transparante politiek en transparante bestuurlijke processen zijn hierbij uitgangspunt en doel.
· De individuele vrijheid en privacy te garanderen en systemen en technologieën die deze vrijheden in sterke en onnodige mate beperken, te vermijden.
· Een onafhankelijke en zo objectief mogelijke informatievoorziening voor de burger in het leven te roepen en te handhaven, die los staat van politieke en commerciële belangen.
· Al hetgeen te doen dat met een en ander rechtstreeks of zijdelings verband houdt of daartoe bevorderlijk kan zijn, een en ander in de ruimste zin van het woord.

Namens Partij voor Mens & Spirit

Hanneke, Lea , Zubin, Ingmar, Arend, Evert-Herman, Carolien
dragon
dragon mrt 19 '08
wow, dat klinkt goed!!
Thomas A
Thomas A mrt 28 '08
Een van de geschreven stukken over duisternis voor de inspiratiedag 5 april in Arnhem:

De Duisternis – Zubin Nur Westrik

Zo lang ik meen dat ‘duisternis’ iets is dat buiten mij bestaat dwaal ik. De duisternis ligt in mij en wordt weerspiegeld om mij heen en in wat ik waarneem.

Hoe meer ik mijn eigen duistere kanten leer kennen en accepteer als een deel van mijn heelheid hoe meer ik op weg ben naar het herstel van mijn heelheid.

In dit proces heb ik anderen nodig om mij mijn eigen duisternis te weerspiegelen. Ze laten mij voelen waar er nog duisternis is die om aandacht vraagt, om integratie, acceptatie, erkenning en herkenning. Hoe verder ik kom in dit proces hoe langer het me kost om een mening te vormen. Gaande weg ontdek ik dat meningen die ik vergaard heb niet werkelijk van mij zijn en dat ze me niet dienen. Veelal houden ze ‘oude patronen’ in stand. Het lijkt alsof het niet ‘dit’ of ‘dat’ is, maar een samensmelten van ‘dit EN dat’.

Als ik de duisternis buiten mij plaats dan kan het eng en beangstigend voelen, maar toen ik ontdekte dat de grootste duisternis in mij was en mij kon verzwelgen was dat een grote openbaring. Hoe beter ik het leer kennen, hoe minder de kans op verzwelging.

De Duisternis is zwanger van kracht in mij en om mij heen. Als ik het leer kennen dan kan ik (Insh’Allah) deze kracht gebruiken voor het goede. Als het buiten mij laat kan het mij manipuleren en beïnvloeden op manieren die ik niet als prettig ervaar.

Leve de Duisternis, moge ze mij inspireren en daadkrachtig laten zijn.
dragon
dragon mrt 29 '08
amen
Evelyn Maureen
Evelyn Maureen mrt 31 '08
Ik heb de site helemaal doorgeplozen, (ben ook lid van de mens en spirit hyves).

Ben hard aan het brainstormen over wat ik kan doen voor Mens en Spirit..
Thomas A
Thomas A apr 5 '08
De oorspronkelijke bijlage downloaden

PARTIJ VOOR MENS & SPIRIT

http://www.mensenspirit.nl

Nieuwsbrief nr. 4 – 2 april 2008

GROEIEN EN BLOEIEN

Niet alleen de bollen bloeien, maar partij voor mens & Spirit bloeit ook! Inmiddels zijn er zo’n vijftig mensen die actief gaan worden met ons om aan onze wens tot een verandering in deze samenleving te werken. We doen het samen!

Onderaan de nieuwsbrief staat nieuws over het lidmaatschap, dat vanaf 1 april mogelijk geworden is.

Komende zaterdag 5 april is onze eerste inspiratiedag, waarvoor veel mensen zich hebben aangemeld. We willen graag met iedereen kennis maken, dus organiseren we snel een volgende dag voor diegenen die er nu wegens plaatsgebrek niet bij konden zijn en voor iedereen die mee wil doen. Je hoort hier snel meer over.

VOLGENDE INSPIRATIEDAG OP 18 mei.

De aanmeldingen voor 5 april bleven doorlopen, ook toen het al vol was. Daarom hebben we een nieuwe dag gepland op 18 mei. Locatie en thema volgen nog.

DAGEN VOOR MENS & SPIRIT ACTIEVELINGEN

Tot onze vreugde hebben zich inmiddels ongeveer 50 personen aangemeld die actief willen worden voor partij voor Mens & Spirit. Op zaterdagmiddag 26 april en zondagmiddag 27 april zijn er twee middagen voor deze groep. Hierover wordt een aparte mail over toegezonden aan deze groep.

Wil je ook actief worden en heb je het formulier nog niet ontvangen? Stuur een mail naar info@partijvoormensenspirit.nl

’CULTURAL CREATIVES’

De Amerikaanse socioloog Paul H. Ray en psychologe Sherry Ruth Anderson hebben een boek geschreven over cultural creatives, die volgens hen al 30% van de wereldbevolking uitmaken. De kenmerken van cultural creatives lijken vrijwel overeen te stemmen met kenmerken van ‘onze’ Nederlandse groep van 26% ongebonden spirituelen.

30% van de wereldbevolking, met name in Europe en Amerika, verlangt volgens Ray en Anderson naar een diepe verandering in deze samenleving, naar minder stress, meer spiritualiteit, minder consumeren en meer respect voor de aarde.

Zij beschrijven dat veel van deze mensen denken dat ze alleen staan in hun ideaal, doordat het zo verschilt van de uitwendige cultuur van nu. Een heel herkenbaar verhaal, want veel ongebonden spirituelen denken vaak hetzelfde. Hierdoor is er geen besef van een ‘wij-gevoel’. En dat is het struikelblok waardoor er zo weinig directe invloed op de samenleving mogelijk was. Daarom is een spirituele politieke partij zo nodig. Het besef en helder krijgen dat een hele grote groep in grote lijnen hetzelfde denkt en wil is essentieel. En dan worden alle krachten vanuit het hart verbonden met elkaar om tot een samenleving vanuit het hart te komen.

Het gedachtegoed van Ray en Anderson wordt op 19 april gepresenteerd, zo vernamen wij via onze mail. Voor diegenen die interesse hebben: jannydenos@vogelvrij.com.

LIDMAATSCHAP PARTIJ VOOR MENS & SPIRIT VANAF NU MOGELIJK

Eindelijk is het zover. We hebben nu onze eigen bankrekening en nodigen je uit om lid te worden van Partij voor Mens & Spirit. Het lidmaatschap kost € 33 per jaar. Dit bedrag is gebaseerd op 3 oprichters maal 11 maart als oprichtingsdatum. Jongeren tot 25 jaar betalen de helft. Het contributiebedrag kan overgemaakt worden op Triodos bankrekening 212269844 t.n.v. partij voor Mens en Spirit.

Waarom lid worden? Partij voor Mens & Spirit is een initiatief dat een werkelijk alternatief biedt voor een aantal zaken binnen deze samenleving. Veel mensen voelen zich vervreemd van de huidige politiek en herkennen hun standpunten daar niet in. Dat geldt zeker voor diegenen die spiritueel geïnteresseerd zijn of een spiritueel pad volgen. Door lid te worden versterk je onze kracht, zowel emotioneel, mentaal, politiek als financieel.

Doneren. Misschien houd je niet van lidmaatschappen of misschien wil je gewoon iets geven voor deze goede zaak. In dat geval kan je doneren. Wij zien je donatie graag tegemoet.

Voor ons is het eenvoudig als de aanmelding via het nieuwe formulier op de site http://www.mensenspirit.nl gaat onder de button ‘lidmaatschap en contact’. Dat komt de aanvraag geautomatiseerd binnen. Nog vragen? info@partijvoormensenspirit.nl

Met een hartegroet namens partij voor mens & Spirit

Lea, Hanneke, Zubin, Evert-Herman, Ingmar, Marjon, Arend.
Evelyn Maureen
Evelyn Maureen apr 28 '08
Jippie!!

eergisteren de knoop doorgehakt en een mailtje gestuurd dat ik iets wil doen voor mens en spirit.

Vandaag het inschrijfformulier teruggemaild!!

Eve.. in de politiek wie had dat gedacht :DLOL

Zijn er nog meer meudianen die actief zijn voor mens en spirit?
En op welke vlakken doen jullie mee?
Lena
Lena jun 6 '08
Hoe staat het met deze partij is er nog nieuws??

zag gisteren weer wat debatten van de huidige partijen,het lijken wel kleine kinderen laugh
Thomas A
Thomas A jul 23 '08
beetje laat maar bij deze;

www.MENSENSPIRIT.NL INFO@MENSENSPIRIT.NL

Lieve allemaal

Er is weer heel wat nieuws te melden vanuit Mens & Spirit. De ontwikkelingen blijven snel gaan. Mens & Spirit bestaat nu ruim 3 maanden en heeft 150 leden. Heel mooi, maar dat moeten er veel meer worden! Het is belangrijk om te laten zien dat we met velen zijn: velen die een andere samenleving wensen met o.a. meer menselijkheid, warmte, oog voor het individu en de wens de mensheid te helpen in diens bewustwordingsontwikkeling. Via de site, button lidmaatschap, kan je ons steunen via een lidmaatschap.

In deze nieuwsbrief info over onze nieuwe huisstijl en logo, interviews en over het programma na de zomer.
ONS LOGO, HUISSTIJL EN BROCHURES

We hebben nu prachtige kaarten en folders die rondgedeeld kunnen worden. Wij willen Hans van Os, ontwerper van ons logo en Mariana Travesi, ontwerper van onze huisstijl van harte bedanken voor hun geweldige werk. Daarnaast heeft de werkgroep PR zich gebogen over de tekst, waarvoor ook veel dank. We hebben gekozen voor ontwerpen die iets willen weergeven van het vrouwelijke en spirituele vanuit stromende kracht. De kleuren goudgeel en paars verwijzen naar zonne-energie, het hart en spiritualiteit. Onze webmaster Sipke Schoorstra gaat de website nu ook aanpassen en een professioneel uiterlijk geven op basis van dit werk. Alle mensen die dit hebben gemaakt hebben dit op vrijwillige basis gedaan. Geweldig!
BENIEUWD??In de bijlage kan je zien hoe de briefkaart gaat worden die lekker handig uit te delen is en waar we onze vlinderpin aan kunnen hechten. De gouden vlinder is overigens een geweldig succes en wordt veel aangevraagd! Via de link geheel onderaan deze mail kan je de algemene folder downloaden. Kaart en folder worden gedrukt en je kunt ze bij ons bestellen als je ze ergens neer wil leggen of weg wil geven. Geef je bestelling door via info@partijvoormensenspirit.nl. Vergeet niet je adres te vermelden!

INTERVIEWS
Op onze site www.mensenspirit.nl zijn onder de button actueel meerdere interviews geplaatst op radio en op lokale televisie.

Op zondag 13 juli om 14.15 uur is bij Ohm radio, de Hindoe-omroep op Radio 5 weer een interview te beluisteren met Lea, Hanneke en Arend. Daarna eeuwig te beluisteren op www.ohmnet.nl. Daarnaast zal Lea geregeld een column gaan verzorgen voor www.lotusvijver.nl op het weblog, ook van Ohm radio..
ACTIVITEITEN NA DE ZOMER

Uiteraard zitten we niet stil. Bijgaand alvast data en thema's van de komende bijeenkomsten.
· zondag 28 september - inspiratiedag, ws. in Kootwijk rondom het thema jongeren. Onze jongerengroep zal hier invulling aan geven.
· zondag 26 oktober - codex alimentarius: de Europese voedselwetgeving zal veel effect gaan hebben op wat we wel of niet gaan eten. Er is de afgelopen maanden veel ophef geweest rondom de codex. Het TROS porgramma RADAR heeft hier onder andere aandacht aan besteed. Wat is wel of niet waar rondom dit thema?
· zondag 16 november in De Bilt - Symposium, samen met AllWin netwerk en de Nieuwe Zon groep. Een dag voor alle groepen en individuen die bruggen naar een nieuwe samenleving willen slaan. Ontmoeten en lezingen. Programma volgt op onze site en op www.bruggenbouwen.info.
Ik wens iedereen, ook namens het bestuur, een geweldige zomer en we hopen zoveel mogelijk van jullie te gaan ontmoeten de komende periode.
Wil je meedenken en meedoen? Dat kan allemaal. Meldt je aan via info@mensenspirit.nl .En stuur deze mail gerust door aan iedereen van wie je denkt dat deze interesse heeft.
Met een hartegroet namens het bestuur van partij voor Mens en Spirit
Lea Manders, voorzitter
Pagina's: 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy