VANDAAG IS ROOD
Het grote opruimen is begonnen. Een schoonmaakwoede heeft zich van mij meester gemaakt. Er heeft al een interne verhuizing plaatsgevonden: onze zoon kreeg onze grotere kamer en wij verhuisden naar zijn slaapkamer. Mijn zoon koos voor ‘goud’ op de muur en wij hebben nu een muur in de kleur ‘stout’ (ja, VT-Wonen kan het mooi verzinnen…) Eerst wilden wij de kamer helemaal wit gaan maken, maar na een nachtje slapen vinden wij ons uitzicht op de rode muur wel mooi….we besluiten om het zo te laten. Intussen ben ik al allerlei rode spulletje aan het verzamelen en kan ik beginnen aan mijn grote hobby: het inrichten van ons huis. Er is genoeg materiaal, afgelopen zomer hebben wij een themafeest in ROOD gegeven ter ere van ons 10 jaar getrouwd zijn. We hadden een simpel zaaltje gehuurd die we helemaal in het rood hebben aangekleed. Aan de muur hingen gedichten in rode letters rondom het thema rood en de liefde… Iedereen kwam in het rood en een nichtje van mij zorgde voor een swingende avond met haar band, een vriendin maakte een heerlijk buffet. De kleur rood had een krachtige en vreugdevolle uitwerking op een ieder!! We begonnen natuurlijk met een optreden van niemand minder dan Marco Borsato (in de gedaante van onze zoon).
Dus…ik haal de spulletje weer tevoorschijn… Maar verder wordt er ook veel opgeruimd en weggedaan, het ruimt letterlijk op…een schoonmaak van buiten en binnen…. Ik denk dat ik met rode verf carpe diem boven ons bed ga schilderen, ( in navolging van ‘Stijn’ uit ‘"De weduwnaar’ van Kluun) om ons eraan te herinneren van elke dag een (klein) feest te maken……
http://www.youtube.com/watch?v=ZCti-yENAG0