Loading...
nl

Goed en kwaad deel 2

admin
admin mrt 7 '08
Vraagje,

Zou het kunnen zijn dat hoe meer je met het goede bezig bent, het kwade ook steeds meer zal proberen om je van dat pad af te krijgen?
Helemaal niet om zielig te doen of zo, maar de pech die ik heb is gewoonweg niet normaal meer.
Ik geloof niet in toeval, ik geloof niet dat ik toevallig meer pech en ellende meemaak dan een ander.

Iemand?
Delen:
Ayasha
Ayasha mrt 7 '08
als je niet meer geloofd in toeval, is het imo tijd om weer met twee beentjes op de grond te komen. En hoe kan dat beter door even weer kennis te maken met de harde realiteit van het leven?
admin
admin mrt 7 '08
Hmm.. zou niet weten waarom.
Toeval bestaat gewoon niet, voor mij dan.
Debiorah
Debiorah mrt 7 '08
Wat is jouw moeilijkheid hierin, wat is het dat je het meeste raakt? Waar ligt dit aan?
inneke
inneke mrt 7 '08
Ik denk dat hevige innerlijke veranderingen (oa je kundalini- groeiend bewustzijn) weerspiegeld kunnen worden in hevige uiterlijke veranderingen. Ik denk dat je tot het uiterste uitgedaagd kunt worden in vertrouwen en loslaten.

Je zekerheden daveren op hun grondvesten, zoiets.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 7 '08
Ik denk dat je meer moet denken aan the law of unnatraction. Zodra je je focussed op de slechte dingen in je leven, zul je deze alleen maar nog meer aantrekken. Of het is zo, dat het juist slecht gaat omdat je zelf een totaal andere kant op moet. Kijk eens waar het kwaad bij jezelf op schijnt, en zoek dan het tegenovergestelde. Misschien is dat wel een nieuw toekomst perpectief.

Doorbreek de cirkel....
dragon
dragon mrt 7 '08
Ik geloof niet in toeval, maar ben er niet over uit hoe het nou zit met pechvogels behalve dat ik denk dat je pech niet moet zien als een straf of een terechtwijzing.

Wel een hele interessante vraag, helaas heb ik totaal geen interesant antwoord :P
gast
gast mrt 8 '08
inneke
inneke mrt 8 '08
als je heel erg gericht bent op 'goed zijn', dan zit het 'kwade' in je schaduw. Het kan dan met geweld 'naar buiten komen' of je overvallen en 'op je af komen' als iets van buiten je.
admin
admin mrt 8 '08
Voor mij voelt het alsof iets of iemand mij wil weerhouden mijn pad te vervolgen.
iets of iemand die elke keer weer een enorme horde neersmakt zodat ik weer kan gaan klimmen om mijn weg te kunnen vervolgen.
Ik geloof niet dat ik mij focus op de slechte dingen in het leven.
Wellicht een test om te kijken of ik ondanks alle tegenslagen toch dit pad blijf volgen?
Ik weet van mezelf dat ik erg sterk ben en weer snel terug op mijn benen kan staan.
Over een paar weken lach ik hier weer om, en ben ik trots dat ik ook dit weer heb overleefd.
Voor mijn gevoel doe ik het juist goed en vermijd ik juist de "slechte" dingen. Je weet dat ik heilig geloof in the law of three. Ik zal dan ook nooit iets kunnen doen wat ik mijzelf ook niet aangedaan wil hebben, snappie?

Ik ben geen heilig boontje hoor, al kan ik me voorstellen dat het wel zo overkomt soms.
Maar liegen, stelen, roddelen, iemand kwetsen, dat zijn echte no no´s.

Ik zou die cirkel zooo graag doorbreken, maar weet niet waar te beginnen.

Ik bedoel maar, nog een voorbeeld, mensen krijgen maar zelden een boete voor het te laat inleveren van hun aangifte met de belasting, ik heb dit uit betrouwbare bron.
Ik was 2 dagen te laat en heb een boete van 1000 euro aan mijn broek hangen.
Ik heb al een bezwaarschrift ingediend en het zal allemaal goed komen, dat weet ik, maar toch. Het gebeurt mij weer, terwijl mijn belastingadviseur mij nog verzekerde, " nee mevrouw dat gebeurd maar zelden, ik heb het in ieder geval nog nooit meegemaakt"...!
Ik had het kunnen weten :)

Misschien heb ik wel een overijverige beschermengel.
admin
admin mrt 8 '08
Wat mij het meeste raakt Deborah?

Dat ondanks al mijn intenties en inspanningen, ik toch ieder keer weer de kous op de kop krijg.
Het heeft wel een positieve kant, anderen kunnen van mijn ervaringen ook weer leren.
Ik kan meer begrip opbrengen voor een ander en me goed voorstellen hoe ellendig je je soms kunt voelen in deze maatschappij.

Toch wil ik best een keertje overgeslagen worden :)
admin
admin mrt 8 '08
Vaak voelt het wel zo, Inneke.
Regelmatig voel ik zo´n zwarte wolk, gisteravond was zo´n zwarte wolkavond.
Ik heb in tegenstelling tot andere keren niet geprobeerd de zwarte wolk te laten verdwijnen in het licht, ik heb mijn innerlijk lichtje aangestoken en heb de wolk toegelaten.
Op het moment dat ik dat deed, verdween de wolk.
Misschien heeft het geholpen.
Debiorah
Debiorah mrt 8 '08
Ik snap het helemaal hoor Karin, ik ken deze periodes ook in mijn leven. Even lijkt alles je tegen te staan, je vraagt je af wat doe ik toch verkeerd. Bij mij is het vaak zo geweest dat ik uiteindelijk tot de conclusie kwam dat ik niks verkeerd deed. Voor mij was dat vaak de oplossing. Het enige wat je zelf kan doen is voor jezelf opkomen en jezelf trouw blijven. Er zijn nu eenmaal dingen die je niet in de hand hebt. Vaak probeer ik dan toch mee te gaan met de stroom, ik probeer te ontdekken waar het mij heen leid. Jij kijkt al genoeg naar jezelf om te weten dat je een goed mens bent, wat jou nu overkomt is niet om je terecht te wijzen.

Acceptatie van zowel het licht als de wolk...omdat beide eigenlijk een zijn.

Met de hulp van Thomas kun je misschien een deel van je probleem oplossen, ik hoop het met heel mijn hart!
admin
admin mrt 8 '08
Voor mezelf opkomen...
Ja inderdaad, je legt je vinger op de zere plek.
Hoe kan ik dat nu vergeten zijn!
Vorige week of de week daarvoor heb ik het zelf nog gezegd..

Dank je wel Debbeltje!
inneke
inneke mrt 8 '08
Ja Karin, ik zeg die dingen niet om je de les te spellen of te zeggen: je hebt het zelf veroorzaakt!!! Zeker niet, maar het zijn mogelijkheden waar ik zelf over nadenk.
En inderdaad: pas als je iets accepteert, kun je het veranderen.Fantastisch dat je 'het experiment' met de zwarte wolk hebt gedaan :-)

Ik wens je bovenal veel sterkte en de kracht om aan te pakken wat je aan kunt pakken en te accepteren wat niet in jouw handen ligt.
gast
gast mrt 8 '08
 Origineel bericht van: Karin
Voor mij voelt het alsof iets of iemand mij wil weerhouden mijn pad te vervolgen.
iets of iemand die elke keer weer een enorme horde neersmakt zodat ik weer kan gaan klimmen om mijn weg te kunnen vervolgen.

admin
admin mrt 8 '08
Ja, lol en dan borden met werk in uitvoering.... :D
Blijven lachen hé? Het helpt wel hoor :)
gast
gast mrt 8 '08
En een oudste van de stad zei:
Spreek ons over goed en kwaad.
En hij antwoorde:
Over het goede in je kan ik spreken, maar niet over
het kwade.
Want wat is het kwade anders dan het goede, dat
door eigen dorst en honger wordt gekweld?
Voorwaar als het goede hongert, zoekt het zijn
voedsel zelfs in donkere holen, en als het dorst,
drinkt het zelfs van dode wateren.

Je bent goed wanneer je in harmonie bent met jezelf.
Maar ook al ben je niet in harmonie met jezelf,
daarom ben je nog niet kwaad.
Want een huis dat tegen zichzelf verdeeld is, is geen
hol van dieven, maar alleen een verdeeld huis.
En een schip zonder roer kan doelloos tussen
gevaarlijke eilanden door drijven en toch niet naar
de bodem zinken.

Je bent goed wanneer je van jezelf tracht te geven.
Toch ben je niet kwaad als je eigen voordeel zoekt.
Want wanneer je op eigen voordeel uit bent, ben je
alleen een wortel die zich aan de aarde vastklampt
en zoogt aan haar borst.

Waarlijk de vrucht kan niet tegen de wortel zeggen:
'Wees als ik, rijp en vol en steeds gevend van je overvloed'.
Want geven is voor de vrucht een behoefte, zoals
ontvangen een noodzaak is voor de wortel.

Je bent goed wanneer je je volkomen van je
woorden bewust bent,
toch ben je niet kwaad als je slapend je tong zonder
doel laat voortstrompelen.
En zelfs een stamelende rede kan een zwakke tong versterken.

Je bent goed wanneer je vastberaden en met
stoutmoedige schreden op je doel afgaat.
Toch ben je niet kwaad, wanneer je er hinkend naar toeloopt.
Ook zij die hinken, lopen niet achteruit.
Maar jij die sterk en snel bent, zie toe dat je niet hinkt
voor de kreupele in de mening dat dit vriendelijkheid is.

Je bent goed op talloze wijzen, en je bent niet kwaad
wanneer je niet goed bent.
Je bent enkel talmend en lui.
Jammer dat de herten de schildpadden geen
snelheid kunnen leren.

In het verlangen naar je reuzen-zelf ligt je goedheid:
en dat verlangen sluimert in allen.
Maar in sommigen is dat verlangen een bruisende stroom
die met kracht de zee tegemoet snelt,
meevoerend de geheimen der heuvelen en de
liederen van het woud.
En in anderen is het een vlakke stroom die zich in
hoeken en bochten verliest en slechts aarzelend de
kust nadert.
Maar wie heftig verlangt zegge niet tot hem wiens
verlangen gering is:'Waarom ben je zo langzaam en
aarzelend?'
Want de waarlijk goeden vragen niet aan die naakt gaan:
'Waar is je kleed?', noch aan de onbehuisden:
'Wat is er met je huis gebeurd?'

Bron: Kahlil Gibran "De Profeet"
Wullabee
Wullabee mrt 8 '08
hi,

voor mij bestaat er geen goed en kwaad alleen maar ervaring maken.
in t goede ligt altijd het slechte besloten en ook omgekeerd.
Maar hoe we iets ervaren en benoemen heeft met ons verbinding te maken.
In principe is alle energie eerstmaal neutraaal,wij zijn t die er de kleur aangeven.

lg soul
gast
gast mrt 8 '08
Helemaal mee eens Soullove.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie