Loading...
nl

ik wilde een antwoord...

inneke
inneke mrt 6 '08
Gisterenavond voor ik ging slapen vroeg ik een verduidelijkende droom over het al-dan-niet stoppen met m'n werk op woensdag om echt in sabbat te kunnen gaan. (we blijven bezig :))

Ik droomde dat ik bij de kapper zat. Naast mij waren ze met veel zorg bezig aan een vroegere vriendin waar ik nu geen contact meer mee heb.Ik heb haar altijd gezien als iemand die heel erg in zichzelf gekeerd is en niet graag beïnvloed wordt door de maatschappij, maar daardoor haar weg ook moeilijk vindt. (ook een deel van mij me dunkt)
Het kappersmeisje was daarentegen niet echt vriendelijk tegen mij, nogal bruut, liet me wachten...Ik zat er van half drie tot half zes (sluitingstijd). Ze had mijn haar oranjerood geverfd en het was geen gezicht. Ik schrok me te pletter, evenals de hoofdkapper (ik ga altijd naar een kappersschool, waar een geweldig zorgzame en steengoede kapper de leiding heeft). Voelde me compleet beetgenomen. Het kappersmeisje vond het geweldig dat ze me zo pijn kon doen.

Ik heb er wel een gevoel bij, maar is er iemand die een poging wil doen om dit te 'vertalen'?
Delen:
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 6 '08
Dit is puur mijn gevoel dat spreekt, maar het komt op mij over dat je probeert een ilusie na te streven en dat je er totaal anders uitziet zoals je zelf denkt. Oranjerood haar, etc.

Het enige dat het kappermeisje laat zien, is een andere kant van jezelf die je niet zo mooi vindt, maar niet kunt negeren omdat hij er ook bij hoort. Die vroegere vriendin is ook een aspect van jezelf, dat wel goed verzorgd wordt en onahankelijk is. Dat betekend dus, dat jouw onafhankelijke kant, de mooie kant van jezelf is die goed wordt verzorgd, en de andere kant wordt volledig genegeerd.

Het antwoord op je vraag ligt dus in het waarom je wilt stoppen met je werk, en waarom je in sabbat wilt gaan.

Dit is dus niet echt een droomverklaring, maar een uitting van wat ik erbij voel (voordat we weer een discussie gaan krijgen over welk woordje nou wel of niet iets betekend).
inneke
inneke mrt 6 '08
Dankje voor je gevoelige antwoord Nims :D

En dit is wat Giorgo ervan maakt:" Haar kan ook voor kracht staan. Rood kan voor spottend staan. Dus kan zijn dat dat kappersmeisje symbool staat voor iets of iemand (al dan niet binnen jezelf) die je kracht fnuikt maakt waardoor je je zwak gaat voelen. Dat is toch iets waar jij vaak mee te maken hebt he? En gaat 'storm' daar ook niet over? "You all laugh at me supersticiously"

En dit is wat ik er zelf van maak: Die vroegere vriendin wordt gezien als een lelijk eendje, en ik heb haar vroeger 'niet weerbaar' gevonden omdat ze zo gevoelig was en zich niet kon aanpassen aan de 'regels van de maatschappij'. Die kapper is in het echt enorm zorgzaam, voel me altijd gesoigneerd als ik daar kom en dat is fijn :-)
Het kappersmeisje in de droom is dat deel van mij dat mezelf kapot maakt, jaloers is op anderen, naar buiten gericht is om erbij te horen etc, zich daarom actief opstelt (oranjerood).

Waarom een sabbat? Omdat ik zelf dringend zorg nodig heb van mezelf, gewoon op ben, aan het overleven, me nog niet helemaal aan het proces heb overgegeven omdat ik nog steeds denk voor anderen verantwoordelijk te zijn en voor hen zorg. (in dit geval: de kindjes op de toneelschool en mijn 'baas': een veel te lieve man die mij daar heel graag heeft) En dit loslaten is pijnlijk, maar vasthouden ook.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki