Goed en slecht is afhankelijk van je eigen perspectief. De mand ie het kind aan rand, ziet aanranden niet als slecht, als hij het slecht vond zou hij het nl niet doen. Maar de maatschappij, het kind en moeder en vader vinden het wel slecht, want het kwetst...Wanneer ik op het nieuws hoor dat een kind aangerand is, een jeugdig persoon of zelfs een oudere persoon...Dat doet me pijn! Ik vraag me dan af hoe mensen dat kunnen doen en veroordeel de handeling.
Om deze persoon te "genezen" moet je hem begrijpen. Waarom deed hij dit? Wat heeft hij meegemaakt? Hoe kan je hem helpen te verwerken? Immers had hij zijn eigen misbruik verwerkt, dan had hij geweten dat het niet goed was.
Door hem te castreren los je niets op...Want dan heeft hij nog steeds het nodige materiaal... (uhum..) om een meisje aan te randen. Door het probleem bij de wortel aan te pakken, zijn daad en zijn te begrijpen. Kan je het probleem echter wel op lossen!
Maar je vergeet nu wel, dat jij degene bent die er een probleem van maakt en hem wilt genezen. Die man vind zichzelf niet ziek, en zou ook niet weten waarom hij genezen zou moeten worden.
Wie geeft jou dan het recht om jouw beeld van goed en kwaad bij hem te leggen, en "het probleem bij de wortel aan te pakken" terwijl het eigenlijk alleen maar jouw interpretatie en mening over het probleem is.
Niet dat jullie nu denken dat ik zoiets goedkeur hoor, maar ik wil alleen maar de discussie hebben naar de vraag:
"Wat geeft iemand het recht, om zijn / haar beeld van goed en kwaad op iemand op te dringen".