Loading...
nl

Vraag over aarden

Anne
Anne feb 26 '08
inneke...

hoebedoel je dit?

Het geen duidelijke emoties hebben waar jij over spreekt is voor mij een andere categorie: je niet vereenzelvigen met emoties omdat je leeft vanuit je ware Zelf.

Ik weet alleen dat ik altijd naar mijn gevoel luister en daaruit handel ookal zegt me verstand wat anders...maar ik weet dat me gevoel de waarheid zegt
gast
gast feb 26 '08
Ik denk dat het een groeiproces is waar je doorheen gaat.
Ik ben het er niet helemaal mee eens dat de waarheid in je gevoel zit want mijns inziens zit de waarheid in het midden van gevoel en verstand. Maar daar kom je ws vanzelf wel een keer achter want je moet dit zelf ervaren, geloven van een ander is niets waard.
Je bent nog jong en volgens mij prima in staat om te groeien naar een 'heel' mens. Pin je niet te veel vast op wat je denkt dat goed is, leven in het nu is leven zonder vastomlijnde kaders. Alles kan niets moet, maar vind hier wel je eigen weg in.
inneke
inneke feb 26 '08
Dat was een reactie op de reactie van Gast Anne :)

Soms kom je ook in een fase dat je gewoon minder nood hebt aan bepaalde dingen of mensen, of dat ze niet meer bij je passen.
Anne
Anne feb 26 '08
@ gast

dankjewel. is mooi gezegd :)

Ik heb zelf ook wel gedacht dat het een groeiproces is waar ik door heen moet. Dat kan ook wel kloppen. In dit jaar heb ik veel dingen meegemaakt en ben ik achter veel dingen gekomen op spiritueel gebied.
Maar aan de andere kant maak ik me wel zorgen over die periodes dat alles automatisch gaat dat ik leef op de automatische piloot omdat mijn gevoel zegt dat het niet goed is. En mijn verstand ook ;)
Anne
Anne feb 26 '08
ja inneke dat snap ik dat soms dingen niet meer bij je passen of wat dan ook.. maar dit is anders.
Dit gevoel heb ik al sinds mijn jeugd het gevoel er niet zijn..
Beschermengel
Beschermengel feb 26 '08
Anne,

Nou ziek worden, ik bedoel je komt lekkerder in je vel te zitten...steviger bedoel ik.
Je bent dan verbonden met moeder aarde, en je zweeft dan niet zo erg.
Ikzelf durfde niet eens meer naar buiten, omdat ik op somige momenten erg duizelig werd, alsof ik even niet op deze aarde was, en werd erg onzeker.
Ik kreeg toen ook de aanrader om me goed te gronden of aarden, dus benen op de grond en wortel laten schieten en zo ook je stuitje laten groeien en tot het middelpunt van de aarde laten gaan en dan verankeren.

Ik denk ( weet het wel zeker) dat je heel erg gevoelig bent voor indrukken van buitenaf, daar kun je je ook weer voor afschermen zodat je in je eigen energie blijft.
Als je meer gesterkt bent daarin kun je nog steeds entiteiten voelen hoor misschien nog wel beter!

Een sterke geest in en sterk lichaam!

liefs Beschermengel
Debiorah
Debiorah feb 27 '08
 Quote:
Allereerst wil ik zegen dat ik je plaatje heel mooi vind van de egyptische koningin. Het past echt bij jou..Je lijkt op haar

Dankje voor het compliment, dat ik op haar lijk komt waarschijnlijk omdat ik op een foto van mezelf bewerkt heb, ik heb gewoon alles met een tekenprogramma aan mijn hoofd toegevoegd. :)

Quote:
Je herkent dus wel bepaalde dingen uit mijn verhaal? Hoe ben jij ermee omgegaan?

Ik herken wat je zegt over het plichtsgevoel en de veelheid aan prikkels. Ik ben erachter gekomen dat ik hoogsensitief ben en paranormaal. Hierdoor neem ik veel van mijn omgeving en mensen over, pas toen ik mij dit realiseerde kon ik eraan werken. Daarvoor wist ik nooit zo goed wat er met mij was en veel mensen begrepen ook niet waar ik het over had. Nu heb ik 2 boeken ter hand genomen over hoogsensitiviteit en heb ik geleerd mezelf te aarden en af te schermen. Hierdoor voel ik mij een stuk beter en ben ik mij bewuster van mijzelf.

Ik herken daarom in jou verhaal ook dat je jezelf draaiende wilt houden, het doet mij denken aan het blijven meedraaien in de maatschappij. Ik heb hier zelf ook weleens moeite mee maar neem net zoals jij wel de tijd die ik voor mezelf nodig heb. Nu heb ik er ook vrede mee om dit te doen. Hiervoor veroordeelde ik mezelf omdat de maatschappij dit ook doet. Je bent al snel een aansteller of overgevoelig typje. Nu denk ik, ok ik ben misschien overgevoelig maar hier kan ik ook wat positiefs mee. Ik kan bijvoorbeeld door veel maskers van mensen heen kijken, waar andere mensen dat vaak niet doen.

Ook herken ik je gevoel van de automatische piloot, ik heb dit zelf gehad voor een periode van grote verandering. En dan bedoel ik met name innerlijke veranderingen. Als ik er achteraf op terugkijk is het net alsof ik in sommigs periodes geleid werd om een bepaalde fase te doorstaan. Het was een verwerkings en veranderingsproces. De reden dat je verstand het niet kan bevatten is mogelijk ook omdat je verstand het gewoon niet kan bevatten. Niet alles in dit leven kunnen we besturen met onze ratio, daar geloof ik heilig in.

Wat is voor jou op dit moment de belangrijkste vraag anne?
Anne
Anne feb 27 '08
@ beschermengel

''Ikzelf durfde niet eens meer naar buiten, omdat ik op somige momenten erg duizelig werd, alsof ik even niet op deze aarde was, en werd erg onzeker.''

Dit herken ik. Ik ben toen ik 16 was zwaar depressief geweest 1 jaar. Maar nu ik terug kijk vraag ik me af of ik wel depressief was. Er waren wel dingen die gebeurt waren in me jeugd waardoor ik wel depressief kon zijn maar aan de andere kant herken ik nu zoveel dingen terug van hoe ik me toen voelde enzo. Ik voelde me toen echt heel de dag zweven en kon alleen voor me uit staren omdat ik zo moe was ik kon geen tv kijken bijv want na 10min was ik doodmoe door alle indrukken.
Op een gegeven moment kreeg ik paniekaanvalen in de bus als ik terug naar huis ging van school. Ik voelde me dan ook heel duizelig worden. Ik wilde niet meer naar school of waar dan ook heen.

Ik denk dat ik depressief was en nog iets anders waar ik nu ook nog steeds last van heb(het zweven en automatische piloot). En dat probeer ik uit te zoeken hoe dat zit maar dat is erg moeilijk.
Misschien dat ik me dan ook moet aarden maar ik weet niet zo goed en hoe vaak je dat moet doen hoe lang enzo.

''Ik denk ( weet het wel zeker) dat je heel erg gevoelig bent voor indrukken van buitenaf, daar kun je je ook weer voor afschermen zodat je in je eigen energie blijft.
Als je meer gesterkt bent daarin kun je nog steeds entiteiten voelen hoor misschien nog wel beter''

Ja dat weet ik ook al sinds me jeugd ben ik erg gevoelig voor indrukken van buitenaf. Hoe ik me ervoor moet afschermen weet ik ook niet.
Ik weet dit eigenlijk ook maar pas een paar maanden sinds toen ben ik achter veel dingen gekomen van hoe ik vroeger was waarom ik altijd zo ''anders was''. Er zijn veel dingen op zijn plaats gevallen maar ik moet er nu wat mee doen. Maar hoe weet ik niet precies. Daarom vind ik het fijn om hier erover te kunnen praten.

''Een sterke geest in en sterk lichaam!''

Dat klinkt mooi :)

Liefs aNNe
Beschermengel
Beschermengel feb 27 '08

Ja he!! is zo hoor! haha

Je kunt je elke dag gronden, of als je denkt ik word weer onzeker of duizelig, gewoon gronden..iedere keer weer, net zolang tot je je niet meer eng voelt, het helpt hoor echt waar!

Ja het is heel herkbaar wat je schrijft, ik heb er zelf ( vroeger ) ook erge last van gehad.

Je kunt je afschermen door Licht om je heen te visualiseren, beschermend wit licht. Je zult zien als je het een poosje gedaan hebt dat het werkt! Iedere keer als je denkt dat het fout gaat, gronden en in het licht gaan staan.
Je kunt ook hulp vragen aan je gids, of hij je wilt helpen, en dan maar opletten wat voor symbolen er binnen komen. Je bent nooit alleen he, maar dat wist je al...

Ja het is fijn om er over te kunnen praten, doe ik zelf ook n.l heel veel ...daar leer je van!

liefs Beschermengel
Anne
Anne feb 27 '08
@ debiorah

''Dankje voor het compliment, dat ik op haar lijk komt waarschijnlijk omdat ik op een foto van mezelf bewerkt heb, ik heb gewoon alles met een tekenprogramma aan mijn hoofd toegevoegd''

Haha dat wist ik niet maar ziet er erg mooi uit ;)

''Ik herken wat je zegt over het plichtsgevoel en de veelheid aan prikkels. Ik ben erachter gekomen dat ik hoogsensitief ben en paranormaal. Hierdoor neem ik veel van mijn omgeving en mensen over, pas toen ik mij dit realiseerde kon ik eraan werken. Daarvoor wist ik nooit zo goed wat er met mij was en veel mensen begrepen ook niet waar ik het over had. ''

Ik ben ook pas achter veel dingen gekomen zoals ik al antwoorden naar beschermengel. Er zijn veel dingen op zijn plaats gevallen de laatse paar maanden over wrom ik altijd ''anders was''
Nu weet ik ook dat ik er wat mee moet doen omdat ik het wat meer begrijp dan eerst.

Watvoor boeken heb je gelezen? Misschien dat ik er ook wat aan heb en waar kan ik zulke boeken kopen? :)

''Ik herken daarom in jou verhaal ook dat je jezelf draaiende wilt houden, het doet mij denken aan het blijven meedraaien in de maatschappij''

Dat bedoel ik niet helemaal wel een klein beetje maar het is meer van dat ik niet wil stil zitten en niks wil doen ik moet altijd wat doen zo gevoel heb ik in me.

Eerst was het nog erger en kon ik geen 1 minuut niets doen en moest ik van alles doen van mezelf om niet stil te hoeven zitten. Omdat ik bang was voor iets. Waarvoor weet ik eigenlijk niet precies. Ja ik denk omdat als ik stil zit en niks doe ik afdwaal en soort van automatische piloot word en dan heel ver weg ben met mijn gedachtens. Want ik ben bang om daar te blijven zo ver weg daar ben ik bang voor. En dat is ook gelijk het antwoord op je vraag''Wat is voor jou op dit moment de belangrijkste vraag anne? ''
Of dat het niet steeds meer en erger kan worden.
Mijn gevoel zegt van wel.

Het lijkt ook soms of ik geen grenzen ken. Ik kan uren sporten achter elkaar maar ik word niet moe... weetje waarom niet omdat als ik aan het sporten ben alles automatisch gaat op de automatische piloot dan kost het me minder energie.

Het lijkt soms ook of ik minstens 2 dingen tegelijk moet doen. Bijv een boek lezen en dan ook nog met je ipod in je oren muziek luisteren. En dan mee kunnen zingen met die liedjes terwijl je ook kan concentreren op je boek.

Op me werk kan ik ook goed en snel werken. Ik kan meerdere dingen tegelijk waardoor alles goed en snel verloopt. Mensen vragen wel is aan me hoe kan je zo snel werken??? Ik stond er nooit bij stil maar nu heb ik dat wel gedaan en ben ik er een beetje van geschrokken want ik vraag mezelf ook af hoe kan dat?
Het gaat automatische..

Ik heb in anderhalf jaar tijd 4 diplomas gehaald terwijl ik ook gewoon werkte met goede cijfers. het was voor mij niet moeilijk het was geen uitdaging het ging vanzelf ik hoefde niet veel moeite voor te doen.

En dat is met veel dingen zo het is geen uitdaging ik hoef er niet veel moeite voor te doen.
Alleen ik voel me zweven en of ik er niet ben verder kan ik alles doen en als ik bezig ben word ik niet moe.

Liefs aNNe
gast
gast feb 27 '08
Wat is nu eigenlijk het probleem Anne? Dat jij dingen kan die anderen niet kunnen? Dat je niet in het maatschappelijke hokje past? Dat jij boven het maaiveld uitstijgt en bang bent dat het je kop kost?
Lees voor de uitdaging eens een boek waar veel anderen niet veel van kunnen maken, de Zohar, of de Nag Hammadi geschriften ofzo. Ben wel benieuwd wat jij daar uit haalt.
Wanneer ben je jarig?
Beschermengel
Beschermengel feb 27 '08

Sorry Gast, ik vindt dit niet erg aardig!
gast
gast feb 27 '08
Hoezo niet aardig, beschermengel?
Anne
Anne feb 27 '08
Hej gast,
Vraag me af waarom je zo reageert.
Het lijkt wel of je je voelt aangevallen.

Ik praat hier over een serieus onderwerp. Als je geen normale gesprekken kan voeren kan je beter niet reageren.
Debiorah
Debiorah feb 27 '08
De boeken die ik heb gelezen zijn: Hoogsensitiviteit als kracht ~ Carolina Bont & Overlevingsgids voor hoogsensitieve personen ~ Ted Zeff.

Wat ik mij afvraag is waarom je zo angstig bent dat het erger word? Zoals ik het begrijp functioneer je wel goed maar voelt het alsof het niet goed is. En je voelt je zowel zweverig als je niks doet dan als je wel met iets bezig bent?
gast
gast feb 27 '08
@ Anne: Ik probeer iets omhoog te halen wat nog onbelicht is. Onder de mantel der liefde broeid het namelijk nogal erg. Af en toe moet die even verwijderd worden ;)
(ben nogal gevoelig voor onevenwichtigheid)
Neem het me niet kwalijk, het is alleen maar goed bedoeld.
Anne
Anne feb 28 '08
Debiorah dankje wel ik ga morgen naar de bieb toe en kijke of ze de boeken hebben :)

''Wat ik mij afvraag is waarom je zo angstig bent dat het erger word? Zoals ik het begrijp functioneer je wel goed maar voelt het alsof het niet goed is.''

Ja dat klopt ik ben bang dat het erger word ik kan nu gewoon goed fuctioneren enzo. Het voelt gewoon niet goed en zeker niet als het nog erger zou worden. Zegt me gevoel.

Ik voel me niet altijd zweverig maar vooral als ik veel indrukken krijg of als er veel mensen om me heen zijn dat zijn ook indrukken voor mij de gevoelens van die mensen. Ik sluit me dan als het waren af om zo niet de gevoelens te hoeven voelen van die mensen om me heen.

Soms kan het zo heftig zijn dat ik met een vriend ben en het is gezellig enzo maar ik voel dan dingen die hem dwars zitten en hij wil er niks over zegen bijv. Maar ik voel ze heel duidelijk op een gegeven moment word ik dan zweverig en raak ik een soort van geblokkeerd en kan ik niks meer tegen hem zegen ik kan niet meer met hem praten op een of andere manier.
Lena
Lena feb 28 '08
http://www.chakraplein.nl/lichaamsbewustzijn.htm

Anne de site waar dragon naar verwijst(topic lichaamsbewustzijn) is misschien ook goed om te lezen
es
es feb 28 '08
Anne, je bent niet de enige die hier mee worstelt! Ik herken wat je schrijft, als ik alleen ben heb ik nergens last van, maar ik moest vanmorgen naar Hilversum met de kinderen in de bus, en ik weet niet hoe ik weer thuisgekomen ben, haha.
Je hebt er niet veel aan, aan mijn verhaal, maar goed, een beetje lotgenotencontact, zeg maar.
Ik moet wel zeggen, dat ik van meer mensen hoor dat ze zich raar zweverig voelen de laatste weken...
dragon
dragon feb 29 '08
Ha Lena,

wat leuk dat je die link noemt!

zeker een goeie tip, want ja na eens met Debiorah gebabbelt te hebben op het forum en die boeken gelezen te hebben, heb ik het sterkte vermoeden HSP te zijn.
En ja, dan is lichaamsbewustzijn erg belangrijk!

Dragon
Pagina's: Vorige 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske