Loading...
nl

Lees dit eerst! De regels voor het levens forum

JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 21 '06
Policy
Op het forum gelden een aantal regels. Deze zijn er om het forum interessant, vernieuwend, gezellig en werkbaar te houden. Iedere user wordt geacht deze regels te kennen en zich er aan te houden. Het (herhaaldelijk) overtreden van de regels kan ertoe leiden dat je account op slot gezet wordt, zodat je niet kan reageren en geen topics kan openen (de zgn. ban).

Een topic openen
* Geef de inhoud van een topic aandacht.

Als je geen probleem hebt, maar een discussie wilt starten, maak dan ook een duidelijk topic waarin je iets
stelt en beargumenteert waarom dat zo is. Loze mededelingen en topicstarts van maar één regel worden niet zo gewaardeerd.

* Geef een topic een logische titel die de inhoud ervan samenvat.

Bedenk onderwerp specifieke titel. Voorbeeld: Je hebt een probleem met een vriend, maak dan de titel niet: "probleem" of "Daan", maar bijv. "Mijn vriend Daan ziet geesten".


* Plaats het topic in het juiste forum.

Plaats het topic in de juiste sub-fora, de omschrijvingen onder de namen van deze forums zullen je helpen met je keuze.


Een reactie plaatsen

* Wees te allen tijde behulpzaam.,

* Toon respect voor anderen en het forum.

* Hou reacties ontopic.

* Haal topics niet onnodig omhoog in de topiclist.

* Plaats geen onzinnige replies.

* Quote alleen relevante delen van een bericht en voeg altijd je (passende) reactie toe.

* Kom je iets tegen dat niet door de beugel kan (op welke manier dan ook), dan is het niet de bedoeling dat je in dat topic de zogenaamde wijsneus gaat uithangen, maar dat je de kwestie meldt. Dit kan door in het betreffende topic bij de reactie die van de user die je wilt melden op de knop [Report Post] te drukken of door de modarator te mailen.

* We doen elkaar constant de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "groeten van toeter" of iets dergelijks onder je posts te plakken. Als je persé zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken.


Algemene zaken

* Op dit forum is de voertaal Nederlands. Voor andere talen verwijzen we je naar de hoofdsite.

* Plaats een topic maar één keer in één forum (niet dubbel of crossposten)

* Als een topic gesloten is, mag je het niet zomaar opnieuw openen.

* Als je het niet eens bent met een moderator-actie, mail je daarover met de moderator.


Wat wij niet op prijs stellen

* EXCEPTIONEEL HOOFDLETTERGEBRUIK.

* Te veel smilies gebruiken (of de 'verkeerde').

* Een topic openen over hetzelfde onderwerp in meerdere sub-fora. (Crossposten / dubbelposten)

* Reacties die niets bijdragen aan een topic en/of die niet bijster constructief zijn. (Voor off-topic zaken gebruik MSN, Yahoo, ICQ etc)
Delen:
LPChip
LPChip aug 21 '06
Kijk! Eindelijk een goede zet regels. Mooie post Nims!

Ik ben het volledig eens met wat je geschreven hebt, en zat eerlijk gezegt al een beetje te wachten op zo'n post.
Ayasha
Ayasha aug 21 '06
idem dito LPChip, is ook makkelijker voor ons. Nu kunnen we ons een beetje ergens op richten he :p
LPChip
LPChip aug 22 '06
Ja precies :)En mensen die niet snappen wat ze fout doen, kunnen we eindelijk een link geven naar "daar waar het geschreven staat" :)
????
???? aug 22 '06
Wie zijn er al in de fout gegaan dan????? Ik vind het hier tot nu toe reuze meevallen hoor! Neemt overigens niet weg dat ik het goed vind dat deze regels er nu zijn. Als er maar niet te snel over gevallen wordt als een post niet helemaal on-topic is.
LPChip
LPChip aug 22 '06
Ik ga verder geen namen noemen over wie het al hebben gedaan of niet. Belangrijker is dat degene die dit beslaan het nu zelf kunnen lezen en daar rekening mee kunnen houden. Het zijn ook geen grote regels. Meer "respect hebbende regels".

Zeg maar: als je weet hoe je je moet gedragen, en respect hebt voor anderen, je deze regels al kent.

Maar zelfs met deze regels, zullen wij (moderators/admins) ons best doen jullie daarbij te helpen.
Ayasha
Ayasha aug 22 '06
Sylli het gaat er niet zo zeer om om strenger te zijn. (ik denk dat de modjes nu absoluut niet te streng zijn) maar vooral om een richting te hebben. Stel jij doet wat, wat eigenlijk niet hoort, dat hoeft niets ernstig te zijn. En wij zeggen 'hej sylli, dat hoort niet!'
dan kon je eerder zeggen van 'er staat nergens dat het niet mag'

Nu kan dat niet meer, nu kunnen wij zeggen 'he, dat hoort niet, lees daar maar!'
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 23 '06
Volgens mij heeft niemand nog iets gedaan dat niet mocht. Daarnaast zijn dit geen regels van alles wat er niet mag. Zie het meer als een soort van ideetjes, waarmee we het forum netjes en overzichtelijk kunnen houden.

Ik vind het ook heel erg goed gaan met de netheid van de mensen hier. Het enige dat ik wil voorkomen, is dat naarmate het groter wordt, het een zooitje wordt. Daar hebben jullie ook niets aan ;).
Ayasha
Ayasha aug 23 '06
ach, het grootste deel van de mensen dat hier op zit heeft dan ook respect voor andere NiMS ;)das het voordeel van zo'n forum :D
Iedereen wil meewerken in de richting van 2012 zelfs al weten ze niet goed wat ze er van moeten denken ;)
Acheliah
Acheliah aug 23 '06
Vindt ik ook respect voor iedereen is belangrijk.
Ik wens daarom iedereen een fijne dag toe.

Dikke Kus Dieneke
LPChip
LPChip aug 23 '06
Ik wil graag toelichten aan een ieder waarom ALLEEN HOOFDLETTERGEBRUIK niet gewaardeerd wordt.

Niet iedereen weet namelijk dat wanneer een woord met volledig hoofdletters (afkortingen uitgezonderd) geschreven wordt, dit eigenlijk betekend dat je het luid roept. Om het nog erger te benadrukken kun je tevens de tekst vet gedrukt maken, of tussen sterretjes zetten, wat letterlijk schreeuwen is in een tekst.

voorbeeld: *NEE* is veel erger dan Nee.
Acheliah
Acheliah aug 23 '06
oke dat is duidelijk en bij namen mag het wel of ook niet ik dacht dat kleine lettertjes onpersoonlijker was maar zo is ook goed de boodschap is duidelijk hahahahahahaaha.

Dieneke (zo beter)
LPChip
LPChip aug 24 '06
Je mag wel beginnen met een hoofdletter LOL (<- afkorting :))
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 24 '06
Hoofdletters zijn niet verboden hoor :). De regels hierboven zeggen:
EXCEPTIONEEL HOOFDLETTERGEBRUIK.

Dat wil eigenlijk zeggen, dat je niet alleen maar hoofdletters mag gebruiken. Hier en daar een hoofdletter is geen enkel probleem (graag zelfs :)) Het gaat er alleen maar om, dat al die hoofdletters, schreeuwerig overkomt. Snappie?
Acheliah
Acheliah aug 24 '06
Oke schat het is duidelijk :lol:
ik zal er rekening mee houden

kusssssss (D)ieneke hahaha
blue eye witch
blue eye witch aug 24 '06
Het is idd duidelijk,en we maken wat leuks en moois van.

groetjes ingrid
Acheliah
Acheliah aug 26 '06
Sorry als ik iets verkeerd bij de verkeerde site zet dat is niet de bedoeling maar ik heb heel weinig verstand van pc's en ben al blij dat ik iets op de pc krijg maarafijn als ik te veel fouten maak zal ik niks meer op de site zetten het is voor jullie ook niet leuk als ik steeds fouten maak. In ieder geval mijn excuses voor dit ongemak.
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 28 '06
Fouten maken is niet erg. Daarvoor hebben wij moderators die de boel kunnen corrigeren. Wel zullen we je laten weten als je iets, anders had kunnen doen. Dat zullen we ook dan ook gewoon duidelijk maken.
jo
jo aug 28 '06
gelukkig dat de moderators er zijn... ik denk dat iedereen wel eens iets per ongeluk verkeerd doet...
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 29 '06
Daar zijn we voor. Fouten maken is menselijk, en daar wordt niemand op afgestraft.
Discussie is gesloten

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki