Loading...
nl

Ontmoeting

Thomas A
Thomas A feb 25 '08
Ontmoeting;

Ik weet amper waar te beginnen, maar wil het graag delen…………..

Eind vorig jaar sloten mijn ex en ik onze relatie af. Het leek wel alsof God en de duivel aan ons trokken. Het bleek een onleefbare relatie die een waar louteringsproces was. Iets om heel dankbaar voor te zijn, want nooit eerder kregen wij beiden een beter zicht op het zelf (ons zelf) dan ooit eerder in ons leven. Geen ruzies, maar heftig indringende confrontaties die niet te voorzien waren en amper te beteugelen. Ons hele (emotionele) leven werd binnenste buiten gekeerd. Ik heb alles op alles gezet het tij te keren naar een sereen en integer samenzijn - en zo ook mijn ex – maar het was sterker dan wij……….
Vriendschap en respect is dat bleef, mede doordat wij zagen dat het geen onwil was wat ging.

Eenmaal verhuisd kwam ik snel in mijn eigen cirkel terecht en een liefdevol gevoel naar het leven vulde mij bijna doorlopend. Ik merkte al gauw dat ik ‘om mij heen’ begon te kijken. Ik kwam een paar heel leuke vrouwen tegen, voelde daar echter bij ‘het kan niet’, dus deed ik er niets mee en hield mijn gevoelens bij mij. Wel viel mij op dat ik vooral mooie mensen ontmoette en kwam erachter dat er iets wezenlijks in mij veranderd was; een heel bijzondere ervaring. Het voelde als dat er ‘iets’in mij verlicht was; een stuk van de aardse zwaarte was verdwenen! Zo voelde en voelt het althans en dat gevoel werd manifester dan ooit eerder!

Apart dat tegen het einde van het vorig jaar een deelneemster van Innerned en ik elkaar min of meer tegelijk een mailtje stuurden, gewoon belangstellend en met de intentie elkaar het beste te wensen voor het nieuwe jaar. (Ik wist niet dat ik van haar een mailtje had ontvangen omdat mijn eigen pc nog niet was aangesloten op het nieuwe adres en schreef mijn berichtje vanaf een pc van iemand anders alwaar ik niet in mijn postvak kon!!!)
Enkele jaren hadden wij via dat (inmiddels opgeheven) Innernedforum regelmatig contact. Ik was mij ervan bewust dat het door haar geschrevene mij regelmatig diep raakte en soms werkelijk echt aangreep. Ik her-inner mij dat een aantal van haar posts mij tot tranen toe bewogen. Hiddenwings raakte mij, maar liet dat gewoon zijn en gevoelens van andere dan gevoelens van medemenselijkheid kwamen er niet. Ik stond mij ook geen andere gevoelens toe, immers ik had een relatie en ben volkomen monogaam. Wel heb ik mij vaak afgevraagd waardoor die vrouw mij toch zo emotioneel wist te raken. Dan kwam ik vaak niet verder dan dat ik haar openheid en haar schreeuw en ook onomwonden eerlijkheid; haar spreken vanuit het hart mijn verwondering opriep……………. de ontroering……………
Begin januari spraken wij af, ergens op de Veluwe. Hele gesprekken……… alsof het nooit anders was geweest………….stelde mij open voor de liefde en zij stelde zich open, ja alsof het nooit anders is geweest, zo voelt het…………..

Mijn lieve God, wat kan ik hier dankbaar voor zijn, zo goed als dit voelt……………

Thomas
Delen:
Beschermengel
Beschermengel feb 25 '08


Mooi Thomas!

Wat ben ik blij voor je!! (jullie)
echt waar...ik had al een vermoeden! hihi
waarom weet ik niet, misschien voelde ik het via de berichtjes op het forum.

Nou fijn dat het nu beter met je gaat, en wens je (jullie) alle liefde toe die er is!

liefs Beschermengel
es
es feb 25 '08
Geweldig Thomas en HiddenWings! Ik had ook al een beetje het idee dat het tussen jullie wel erg goed klikte, ben blij dat jullie elkaar gevonden hebben!
Helma
Helma feb 25 '08
Momenteel ben ik alleen maar stil en dankbaar, lieve mensen. Ieder woord of toevoeging van mijn kant zou alleen maar afbreuk doen aan mijn gevoel!

Dank jullie wel voor jullie lieve reacties!

Dichter bij mezelf dan ik ooit was,

in stilte en verwondering

én vreselijk verliefd,

Helma.
gast
gast feb 25 '08
Waar het einde van innerned al niet goed voor was ;)
Debiorah
Debiorah feb 25 '08
Dus het was mijn verbeelding niet! :D
Je moet eens weten wat voor grijns ik nu heb! Ik ben zo ontzettend blij! Helemaal super!

Al deze uitroeptekens om mijn gevoel te proberen omvatten!!!
admin
admin feb 25 '08
Ik wist het ;)
Veel geluk alle twee!

inneke
inneke feb 25 '08
Oooh, zoooo mooi. Prachtig, heerlijk, wonderlijk!!!
Geniet ervan lieve mensen. Het is jullie helemaal van harte gegund!

Liefs,
Inneke
Helma
Helma feb 25 '08
...En wat fijn, dat het ondertiteld was, want ik kon daarom ieder woord meezingen!

Merkwaardig, hoe een mens in zo'n korte tijd uit kan komen bij datgene waar ik nu sta. Samen met Thomas. En telkens weer heb ik zo sterk het idee dat we elkaar al veel langer kennen! In de ogen van Thomas zie ik een feest van herkenning.

En telkens weer, en aan één stuk, geeft het me alle moed van de wereld.
inneke
inneke feb 25 '08
Ik word hier zooo warm van :)
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 25 '08
Hey wat goed en leuk voor jullie! Ik wens jullie alle liefde toe in jullie nieuwe, spannende en vooral vernieuwende (maar toch eigenlijk oeroude) relatie.

Het eerste Merudi-koppeltje is gesignaleerd :P.
liesanne
liesanne feb 26 '08
Ik had ook al vermoedens...

Wat fijn voor jullie!!

... Wanneer de liefde wenkt, volgt haar......

Lena
Lena feb 26 '08
Altijd al gehoopt en dan toch gevonden :)
Grunie
Grunie feb 26 '08
Kippenvel!!!
Wat fantastisch en prachtig....Geniet!
:D
Helma
Helma feb 26 '08
Wat een warmte doorstroomt er mij nu ook weer! Ik kan soms stil staan, en diep ontroerd zijn. Dit is zo on-ge-loof-lijk fijn en ook nieuw voor mij: met 41 jaar er achter komen dat ik altijd maar wat aanklungelde! Dit is zo fijn, dat kan ik je niet vertellen!

Dank aan jullie allemaal. En dank aan Thomas. Jij ging dwars door alle lagen van mijn angsten heen, zonder ook maar iets uit de weg te gaan: dank voor je vertrouwen lieve jongen.
Thomas A
Thomas A feb 27 '08
Hoe warmhartig al die reacties (schrijf ik met een lach van oor tot oor). En oh, wat voel ik mij gelukkig met deze lieverd aan mijn zijde.

Lieve meis ik draag je.........

Je bent fantastisch!!!

Thomas
sarina
sarina feb 27 '08
Voor jullie allebei, een lied van Steve Hogarth (zanger van Marillion, dit komt van zijn solo cd..) Dit staat niet op you tube, ik hoop het nog eens aan jullie beiden te kunnen laten horen, de tekst is prachtig, het lied ook....


The deep water

You are the deep water
You are the thin ice
The edge of the high cliff
And the November fires
You are my church bells
And the silent early hours

You are the ghost I hear
Echo in the half-light
Ecstacy and heart failure
Trembling and pounding in the magic spell
You are my wild flower and my wishing well

The spinning cut crystal above my bed
that dazzles and jabs me
Indigo blue and postbox red

I run away and away and away from you and everyone
But you hide in all the places I try to hide
I make believe I make excuses I make fun
But you hide in all the places I try to hide

Oh my love
I know what I am
A lost cause
Selfish beyond forgiveness
Oh my heart
Knows what I am
A lost cause
Hopeless
But can you know
How my heart knows you

The shallow water running from the deep water
Running dry


Steve Hogarth


Een dikke knuffel voor jullie allebei, xxx Sarina.
Thomas A
Thomas A mrt 1 '08
leuk hoor Sarina en bedankt ook. Ik zal het nummer dit weekend downloaden - tussen de knuffels door - ik laat nog weten wat we er van vinden. Zijn stem vind ik overigens geweldig!!1
sarina
sarina mrt 2 '08
Zijn stem is iderdaad heel bijzonder...Hij zegt zelf dat hij alleen maar teksten kan zingen die vanuit zijn hart en zijn ziel komen, en dat hoor je.... Ben benieuwd wat jullie van de gezongen versie vinden.... xxx Sarina.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki