Mijn bescheiden mening is, dat de vraag eigenlijk al het antwoord is. Daar bedoel ik mee dat als je wat ik noem 'je ding doet' in het leven (dat wat Thomas A zo mooi, 'leven vanuit je ziel' noemt), dat die vraag dan niet op komt. Dan doe je gewoon wat de ziel hier op aarde 'heeft te doen'. Pas als dat niet het geval is dan gaan we dat merken door bv gevoel dat iets niet oke is, `t zoeken naar iets (uit zich in talloze varianten), allerlei lichamelijk en/of geestelijke klachten, etc. Volgens mij kan het dus voor de 1 zijn dat hij/zij bv. een liefdevol leven 'moet' leiden of zich ergens bewust van 'moet' worden en voor de ander kan het zijn dat bv. 'feesten en zuipen' of moorden het 'zielsdoel' is. Het gaat dus niet om goed,slecht,waardevol,zinvol,gelukkig zijn, etc maar gewoon 'je ding doen'. Dat kan aanvoelen als gelukkig zijn maar daar ben je dan niet mee bezig, gelukkig zijn is volgens mij alleen iets van 'het denken' dat ergens achteraf een labeltje op plakt. Dat is het zelfde als dat je lekker zit te eten, het 'gaat' om het lekker zitten te eten als handeling niet om de woorden die je daarna zegt zoals; ik heb lekker gegeten.