Loading...
nl

Zielenkoppeling

gast
gast feb 21 '08
Het is maar net hoe je het bekijkt Nims. Zie jij onvoorwaardelijke liefde maar als onderdeeltje van, ik zie het als het doel waar alles uiteindelijk naar toe vloeit.
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 21 '08
Dan volg ik je dus niet. Tenzij je zegt dat tweelingzielen voor jou het doel waar alles uiteindelijk naar toe vloeit. En dat tweelingzielen en onvoorwaardelijke liefde gelijk zijn.

En als dat zo is, kan je maar voor 1 persoon onvoorwaardelijke liefde voelen, en niet voor meerdere. En dat is volgens mij niet helemaal juist.
gast
gast feb 21 '08
Dat je het niet snapt wat ik zeg is omdat je nog steeds met dat wat jij in je hoofd hebt het leest en interpreteerd.

Het enige wat ik zeg is dat onvoorwaardelijke liefde het uiteindelijke doel is. In die tweelingziel relatie ervaar je pas echt wat onvoorwaardelijke liefde is, en als je weet wat iets is kun je het ook uitdragen omdat je het jezelf "eigen" gemaakt hebt (of zo je wilt; hervonden hebt). Dus is die onvoorwaardelijke liefde niet maar voor 1 persoon maar voor het hele leven, alles wat groeid en bloeid.
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 21 '08
Ik vind het wel logisch dat ik het niet snap, want hierboven zeg je dus inderdaad dat onvoorwaardelijke liefde iets anders is dan een tweelingziel. Terwijl je eerder zei dat het allemaal voor jou precies hetzelfde is, alleen wordt het anders genoemd.

En voordat je gaat zeggen dat ik lees wat ik wil lezen kan ik deze zin niet anders uitleggen:
"In die tweelingziel relatie ervaar je pas echt wat onvoorwaardelijke liefde is"
Waarbij je dus de tweelingziel relatie noemt, en de ervaring die daaruit volgt. Lijken me toch echt twee verschillende dingen. Ik ontken niet dat ze niets met elkaar te maken hebben, maar ik zeg wel dat ze niet gelijk zijn, omdat een tweelingziel veel meer oplevert dan alleen maar onvoorwaardelijke liefde. Zoals bijvoorbeeld de beste spiegel die je je maar kunt wensen. En die spiegel noem ik geen onvoorwaardelijke liefde. Of vind je dat allemaal van hetzelfde?
liesanne
liesanne feb 21 '08
Ik begrijp het zo:
 Origineel bericht van: gast
Ik weet niet of een ander naampje en een andere uitleg ook echt over iets anders gaat. Voor mijn gevoel zijn ze nl allemaal hetzelfde alleen door een andere persoon omschreven omdat die het vanuit hun perspectief en interpretatie ervaren lijkt het iets anders maar is het dus niet.

'Ze' zijn dan zielsverwanten, tweelingzielen, 'ware liefde', soulmate, het maakt niet uit wat voor naam je eraan geeft.De een noemt het zijn tweelingziel de ander 'gelooft' daar misschien niet in , maar gebruikt een andere naam. Het gaat om wat 'ze' oproepen, wat eruit voort kan komen: zielsverbondenheid en het voelen van een diepe, onvoorwaardelijke liefde.

Uiteindelijk gaat het om de "kern"...en hoe je die dan verpakt maakt niet uit.
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 21 '08
Zo begrijp ik het ook. Oorzaak (tweelingziel, zielsverwant, ....) met als Gevolg: onvoorwaardelijke liefde.

Of snap ik het dan niet?
gast
gast feb 21 '08
Ja Liesanne, je verwoord het goed. De kern is onvoorwaardelijke liefde. Je zou zelfs kunnen zeggen dat alles in het leven daar naartoe leidt.

Voor mij is die onvoorwaardelijke liefde niet maar een onderdeeltje van, maar de ultime ervaring die je hier op aarde kan verwezenlijken.

Dat niet iedereen weet wat onvoorwaardelijk liefde inhoud ligt ws aan het feit dat het nog niet ervaren is. En dingen die nog niet daadwerkelijk ervaren zijn worden soms nog mooier voorgesteld dan hoe het werkelijk is. Daarom kan een tweelingziel relatie soms zo moeilijk zijn omdat je heel veel van je eigen bedenkselen los moet laten.
Lena
Lena feb 21 '08
:)
Beschermengel
Beschermengel feb 21 '08





true love...
Serenity
Serenity jun 6 '11
Origineel bericht van: sarina
Ik hang toch meer het idee aan dat er wel degelijk een tweelingziel bestaat, één ziel die vanaf het begin gesplitst is in mannelijk en vrouwelijk. Deze ziel is de andere helft van jezelf, en wisselt niet met anderen. Als je je tweelingziel ontmoet is dat een bijzondere gebeurtenis, de meest intense ervaring in je leven. In al je levens die je leeft gebeurt dat sporadisch op aards niveau, hoewel het in deze tijd op dit niveau steeds vaker voor schijnt te komen. Een ontmoeting met een tweelingziel hoeft niet uit te monden in een romantische relatie, meestal ontwikkel je die met een zielsverwant die je al kent uit vorige levens, een nevenziel dus. Tweelingzielen hebben een bijzondere verbinding op spiritueel niveau, en kunnen op spiritueel niveau intens contact maken. Op aards niveau kan een relatie moeizaam zijn, omdat je 'de andere kant van jezelf' tegen bent gekomen. De tweelingziel is je ultieme spiegel... Samen met je tweelingziel kun je boven jezelf uitstijgen en uitzonderlijke prestaties leveren... 1 + 1 = 3 als het ware. De kans dat je je tweelingziel ontmoet in hogere sferen is aanmerkelijk groter overigens. Of er sprake is van een 7-ziel zou ik niet weten, er wordt ook wel gesproken van een 5-ziel. Niemand weet het precies dus daar valt eindeloos over te praten. De tweelingziel echter is vanaf de oorsprong met elkaar verbonden, Yin-yang, mannelijk-vrouwelijk, de polariteit die afzonderlijk wordt uitgewerkt en gezamenlijk weer één wordt. Ik geloof niet in wisselende tweelingzielen, omdat dan de kracht van de dualiteit is verdwenen. Over de terminologie verbinding-koppeling kan ik zeggen dat ik dat hetzelfde vind... zielenkoppeling, zielenverbondenheid.... alleen hebben we een verschil van mening over de lading van beide woorden, en ik ken geen woord dat specifiek mijn lading of jouw lading dekt.... groetjes, Sarina.

Ik kan mezelf hierin vinden trouwens…mooi hoor!
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki