Loading...
nl

Zielenkoppeling

liesanne
liesanne feb 19 '08
Ze zijn dus gelijk, maar kunnen wel 'mannelijk' of 'vrouwelijk' zijn..hoe moet ik dat dan zien?
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 19 '08
Wat is je vraag precies?
gast
gast feb 19 '08
 Origineel bericht van: liesanne
Maar heb jij dan wel het gevoel of de ervaring dat je je tweelingziel in levende lijve hebt ontmoet?


Ben ermee getrouwd. De term tweelingziel ken ik pas sinds ik het hier gelezen heb.
gast
gast feb 19 '08
Nims, hoe herken je dan je "ware" liefde?
sarina
sarina feb 19 '08
De man ontwikkelde zijn vrouwelijke energie vanuit het man-zijn, de vrouw haar mannelijke energie vanuit haar vrouw-zijn... Door die balans te krijgen ben je in staat onvoorwaardelijk de man/ vrouw te accepteren... dan heb je geen strijd meer, maar vul je elkaar aan. De man vanuit zijn man-zijn en de vrouw vanuit haar vrouw-zijn. Ze zijn wezenlijk anders, maar toch een eenheid. Vanuit die eenheid ben je weer dienstbaar voor de wereld...
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 19 '08
 Origineel bericht van: gast
Nims, hoe herken je dan je "ware" liefde?
Ik heb geen idee. Wie het weet, mag het me zeggen.
gast
gast feb 20 '08
Hoe weet je dan dat het iets anders is dan een tweelingziel? Misschien is het alleen een ander naampje.
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 20 '08
Omdat bij de ware altijd liefde in het spel is, en bij tweelingzielen hoeft er geen sprake te zijn van liefde. Dat is hoe ik dat weet.
sarina
sarina feb 20 '08
Mag ik toevoegen: er hoeft geen romantische liefde in het spel te zijn, wel onvoorwaardelijke liefde...
gast
gast feb 20 '08
Ze zijn beide onvoorwaardelijke liefde. Tenzij het misschien jou ware ego liefde is. Tsja dan worden al je egoistische "liefdes" (lees lust) gevoelens bevredigd waarschijnlijk ;)
sarina
sarina feb 20 '08
Ik bedoel met onvoorwaardelijke liefde dat je liefde geeft zonder er iets voor terug te verwachten. Bij 'romantische' liefde verwacht ik er inderdaad iets voor terug, noem het lust of bevrediging, het maakt niet uit, het gevoel is anders, voor mij tenminste.. Dus ik vind het één onvoorwaardelijk (tweelingziel-liefde) en het andere minder onvoorwaardelijk....
gast
gast feb 20 '08
Ik begrijp je Sarina. Maar niet iedere relatie is een tweelingziel of "de ware". Er bestaan ook nog zoals jij omschrijft "romantische" liefdes die ook tot doel hebben denk ik om jezelf te leren kennen. Die zullen ook bijdrage in het heel worden van jezelf alleen op een ander niveau ja.
sarina
sarina feb 20 '08
Ben ik helemaal met je eens. Ik weet niet zeker of Peter mijn tweelingziel is, maar wel heel zeker dat ik met hem compleet ben. Wij zijn elkaar niet zomaar tegen gekomen. Maar het algemene beeld van tweelingzielen is dat je met je tweelingziel een super romantische relatie hebt die niet stuk kan. Dat is niet waar! Veel mensen 'zoeken' daardoor hun tweelingziel, maar vanuit de verkeerde beeldvorming... Je komt je tweelingziel tegen als de tijd rijp is, het heeft geen zin om actief te zoeken. Dat is waarom ik er over blijf schrijven, om die beeldvorming wat realistischer te maken....
Lena
Lena feb 20 '08
Blijf het lastig vinden om te begrijpen.Geloof het meest in soulmate.

Wel nog een site hierover :http://www.zielsliefde.nl/
gast
gast feb 20 '08
Ik weet niet of een ander naampje en een andere uitleg ook echt over iets anders gaat. Voor mijn gevoel zijn ze nl allemaal hetzelfde alleen door een andere persoon omschreven omdat die het vanuit hun perspectief en interpretatie ervaren lijkt het iets anders maar is het dus niet.

Als voorbeeld: Als je naar een vreemd land toe gaat en je komt terug dan zullen jou ervaringen toch net even anders zijn als een ander die er ook is geweest. En of je dat land dan Amerika, de Verenigde Staten of de USA noemt, het is en blijft één land.
Lena
Lena feb 20 '08
:)ok zo voelt het ook wel voor mij!
gast
gast feb 20 '08
"Als je het mooiste wat je buiten jezelf gevonden hebt kunt loslaten dan vindt je het mooiste in jezelf!"

Dit is heel erg waar!

Ik weet nog wel toen we net samen waren/woonden ik het absoluut niet erg had gevonden om terplekke dood te vallen. Klinkt misschien heel raar maar zo voelde het.
Ben natuurlijk wel blij dat dit niet letterlijk is gebeurd ;)
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 20 '08
 Origineel bericht van: gast
Ik weet niet of een ander naampje en een andere uitleg ook echt over iets anders gaat. Voor mijn gevoel zijn ze nl allemaal hetzelfde alleen door een andere persoon omschreven omdat die het vanuit hun perspectief en interpretatie ervaren lijkt het iets anders maar is het dus niet.

Als voorbeeld: Als je naar een vreemd land toe gaat en je komt terug dan zullen jou ervaringen toch net even anders zijn als een ander die er ook is geweest. En of je dat land dan Amerika, de Verenigde Staten of de USA noemt, het is en blijft één land.

Toch ben ik het hier helaas niet zo mee eens. Om een zielenkoppeling, je tweelingziel en zielengroep over dezelfde kam te scheren vind ik veel te makkelijk over komen. Om jouw vergelijking te volgen, zouden ze allemaal hetzelfde land zijn. Terwijl het in mijn ogen enorme verschillende plekken in dat land zijn, en daarom alleen al verschillend.

De enige manier voor mij om te begrijpen waarom jij het zo ziet is te vragen naar jouw definitie van wat je hierboven beschrijft. Dus Syl, als je zou willen? Wat is jouw definitie wat het mogelijk maakt dit alles, hetzelfde te laten zijn?
gast
gast feb 20 '08
Het gaat uiteindelijk maar om 1 ding: onvoorwaardelijke liefde.
In de ene relatie ben je er nog naar op zoek, in de ander ervaar je het voor het eerst en vervolgens ben je instaat het aan de wereld te geven. Maar het gaat allemaal om hetzelfde: onvoorwaardelijke liefde.
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 21 '08
Maar dan hebben we het toch over twee verschillenden dingen? Jij hebt het over onvoorwaardelijke liefde, en ik heb het over tweelingzielen waartussen onder andere ook onvoorwaardelijke liefde is. Dat lijkt mij toch echt niet hetzelfde.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki