Loading...
nl

Zielenkoppeling

sarina
sarina feb 13 '08
Het onderwerp laat me niet los, en ik heb een poosje zitten grasduinen op internet. Het volgende verhaal lijkt me het meest plausibel, dit ben ik op verschillende sites tegengekomen:
Een zielengroep, waar we werkelijk allemaal een onderdeel van zijn, bestaat uit zo'n 172 zielen, dus zielsverwantschappen, 2 Tweelingzielen, 12 Tweelingvlammen, 24 Overzielen en zo'n 144 Zielenmaatjes in 1 groep. Waarvan de 2 Tweelingzielen en de 24 Overzielen elkaar makkelijker kunnen herkennen, doordat er bij hen, een hogere zelf bewustzijn geactiveerd aanwezig is omdat zij via hun hogere zelve communiceren. Tweelingzielen zijn de eerste 2 zielen in een zielengroep.
Alle zielengroepen zijn lang geleden ontstaan o.a. met 2 Tweelingzielen, uit deze Tweelingzielen is weer een splitsing van 12 Tweelingvlammetjes ontstaan en deze zijn weer gesplist in 24 Overzielen en uit deze splitsing is uiteindelijk in 144 Ziele maatjes ontstaan, bij elkaar vormen ze één grote zielengroep. Hoe dichter de zielenverwantschap is des te makkelijker men elkaar herkent. Je bent niet meer of minder, of je een Overziel of een Tweelingvlam of wie dan ook bent. We zijn wie we zijn, deze verwantschap is voor iedereen, we kunnen er profijt van hebben door een zielenverwantschap te traceren, samen groeien gaat sneller.
Niet alle zielsverwantschappen uit 1 groep incarneren gelijktijdig hier op Aarde, ze kunnen in verschillende dimensies of op verschillende planeten aanwezig zijn, maar ze zullen als de tijd er juist voor is, in contact komen met hun eigen ziels verwanten hier op Aarde. Geavanceerde leden van een zielengroep communiceren met elkaar ongeacht waar ze zich feitelijk bevinden. Dit gaat via hogere zelve, die dan trillingen opvangen van de andere zielsverwanten. Daarom komen op dit moment zoveel zielsverwantschappen weer bij elkaar. Het is weer herinneren van wie onze spirituele familie is en in contact zijn met mensen van gelijke vibratie. Het is het terugeisen van onze eigen kracht en dit betekent het herinneren van wie we zijn. De bedoeling is dan dat we elkaar complimenteren en inspireren en kunnen leren van elkaar en ook spiritualiteit breder verspreiden. Alle individuele leden zullen altijd verbonden blijven als groep voor hun totale evolutionaire reis. Deze zielsfamilie is of kan sterker zijn dan een fysieke familie/relatie band hier op Aarde. Al kunnen er hier op Aarde ook zielsverwantschappen in één familie aanwezig zijn, ze zoeken elkaar immers vaak op in een fysieke 3de dimensie vorm.
Nieuwsbrief 22 - StartSpiritueel en CirkelsvanLicht - 20 februari 2004, http://www.cirkelsvanlicht.nl, ook een leuke site is http://www.spiritalwisdom.nl
Thomas A
Thomas A feb 13 '08
Ja leden van zielengroepen communiceren met elkaar ongeacht waar zij zich bevinden. Speciaal als 2 personen uit een zielegroep zich direkter met elkaar verbinden - relatie of hechte vriendschap. Ik heb daar echt heel aparte dingen door meegemaakt en dat gebeurt mij nog steeds. Je met een ander verbinden vanuit een emotie - een zielsbeleving - ipv een facinatie (of zelfzucht) maakt dat die ander veel dichterbij kan komen en je de ander in (lijflijke) afwezigheid (nog) steeds kunt voelen.....

Heel bijzonder
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 13 '08
Toch vind ik dit een raar idee, dat de groep zo enorm groot is. En als ik het zo lees, heeft lang niet iedereen een tweelingziel, maar is het 2 op de 172, terwijl ik juist denk dat dit aantal een flink stuk groter is. Ik geloof bij de zielengroep van 7 dat daar 3 paar tweelingzielen inzitten en één gids. Ik vind het onduidelijk in de tekst hierboven of de groep nog kan veranderen kwa samenstelling en of het aantal van 172 dus vaststaat.
gast
gast feb 13 '08
Dat zijn altijd nog minimaal 69.767.441 tweelingzielen die deze aarde bewonen. Aardig wat zou ik zeggen!
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 13 '08
Vind ik erg weinig als je het in de juiste context plaatst. Dat is namelijk maar 1,16 procent. Dat betkend dus dat 98,84% van de mensen GEEN tweelingziel heeft.
gast
gast feb 13 '08
Van hoeveel mensen ga jij uit dan Nims? Ik ben uitgegaan van 6 miljard maar dit zal onderhand ook wel meer zijn vandaar dat ik zei minimaal.


heb het even uitgerekend en het komt wel ongeveer op die 1,16% uit.
Het is denk ik ook niet zo dat alle tweelingzielen hier tegelijkertijd zijn dus is het misschien wel een nog lager percentage.
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 14 '08
De berekening is heel simpel :)2 per 172, dus 2/172*100 en je hebt het percentage. En inderdaad als ze er niet tegelijkertijd zijn is het percentage nog lager. Ik geloof dus eigenlijk niet zo in deze cijfers. Jullie wel?
admin
admin feb 14 '08
Ik geloof niet zo in cijfers maar dat staat hier los van :D
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 14 '08
Cijfers of niet, wat zegt je gevoel hier dan over Karin? Heeft iedereen een tweelingziel of maar een heel beperkt aantal?
admin
admin feb 14 '08
Voor mijn gevoel heeft iedereen een tweelingziel, maar zijn we niet altijd gelijktijdig op deze aardbol :)
Als ik zo jullie verhalen en gevonden teksten lees heb ikzelf het idee dat die zielengroepen wel kloppen.
Allemaal stukjes van je ziel, toch denk ik dat je maar 1 tweelingziel hebt en dat dat los staat van je zielengroep.
Immers als je 1 tweelingziel hebt in je eigen zielengroep in welke verhouding staan de andere zielestukjes dan tot jou.
Je tweelingziel is de mannelijke of vrouwelijke tegenhanger van jezelf. Je spiegel.
Je tweeling ziel is je andere helft maar is niet jou, ik hoop dat ik het een beetje duidelijk kan maken zoals ik het zie.
Een een-eiige tweeling zijn ook twee verschillende personen met aparte zielen en ik denk dat het hierboven net zo is.
Maar dat is geen weten hé Nims, maar mijn gevoel.
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 14 '08
Dat weet ik karin, het ging mij ook niet om het weten, maar om het gevoel. Ik weet het ook niet, maar ik spreek ook vanuit mijn gevoel. Ik geloof ook net zoals jou, dat iedereen een tweelingziel heeft. Echter geloof ik wel dat deze ziel deel uitmaakt van jouw zielengroep. Ik geloof ook dat ze wel degelijk tegelijk op deze aarde rondlopen, want degene die niet een tweelingziel heeft, blijft nog in het hiernamaals. Misschien is het zelfs ook wel zo, dat dit degene die in het hiernamaals blijft, eigenlijk al een gecombineerde tweelingziel is. Dus dat er eigenlijk acht zijn, waarvan de laatste twee, in het hiernamaal als één zijn. Dus mannetje en vrouwtje samen, om de tweelingzielen die nu op aarde zijn te begeleiden.

Goh, misschien moet ik het hele verhaal toch eens gaan uitwerken. Er vallen steeds weer meer stukje in het verhaal.
inneke
inneke feb 14 '08
En dan denk ik: "wat maakt het uit?", maar ja ik ben sinds de univ niet meer zo in voor theorieën waarvan ik het praktische nu niet zie
liesanne
liesanne feb 14 '08
 Origineel bericht van: NiMS
Ik geloof ook net zoals jou, dat iedereen een tweelingziel heeft.


Is er (hier) iemand die ervaring heeft met het 'kennen' van zijn tweelingziel of is de kans heel klein dat je je tweelingziel ontmoet....

Persoonlijk denk ik dat ik liever heel 'uniek' blijf...maar ik wil wel graag contact met zielsverwanten. ;)
sarina
sarina feb 15 '08
Ik kon me ook niet voorstellen dat er mensen zonder tweelingziel zouden zijn, dus ben nog even verder gaan zoeken. Op een engelse site vond ik de volgende verklaring: Vanuit de oorspronkelijke Goddelijke vonk ontstonden overzielen, die splitsten zich in groepszielen, die splitsten zich weer familiezielen en die splitsten zich weer in individuele zielen. Daarop volgde de ultieme splitsing in mannelijk en vrouwelijk, de tweelingzielen dus. Omdat heel veel mensen spiritueel aan het ontwaken zijn komen steeds meer tweelingzielen weer met elkaar in contact. Dit kan pas goed uitpakken als beide zielen in staat zijn elkaar volledig te accepteren in hun mannelijkheid/ vrouwelijkheid. En die acceptatie ontstaat als de afzonderlijke zielen het mannelijke/ vrouwelijke aspect in zichzelf helemaal hebben uitgewerkt. Vaak is het zo dat een intense zielsherkenning te maken heeft met vele incarnaties binnen de zielegroep. Hoewel het dan lijkt of je je tweelingziel tegen bent gekomen, is het iemand uit je familiegroep bijvoorbeeld... Je kunt dus je tweelingziel tegenkomen terwijl je gelukkig getrouwd bent....
Een echte tweelingzielrelatie is niet romantisch maar spiritueel, en zal nooit een huwelijk kapot kunnen maken, omdat zo'n relatie gebaseerd is op onvoorwaardelijke (spirituele) liefde. In elk geval heeft iedereen dus wel degelijk een tweelingziel volgens deze theorie....
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 15 '08
 Origineel bericht van: liesanne

Is er (hier) iemand die ervaring heeft met het 'kennen' van zijn tweelingziel of is de kans heel klein dat je je tweelingziel ontmoet....

Persoonlijk denk ik dat ik liever heel 'uniek' blijf...maar ik wil wel graag contact met zielsverwanten. ;)
Ja, ik ken mijn tweelingziel.
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 15 '08
En sarina, wat is jouw gevoel erover als je vanuit je binnenste spreekt? Dus laat google even los, en gebruik jezelf als search-engine ;)
admin
admin feb 15 '08
Coole uitdrukking Nims!
Search engine....hoe raak!
liesanne
liesanne feb 15 '08
 Origineel bericht van: NiMs
Ja, ik ken mijn tweelingziel.


Wil je daar iets over vertellen...?
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 15 '08
Wat wil je erover weten en waarom? Aangezien het hier namelijk niet alleen maar over mijzelf gaat, maar ook over iemand anders, die niet direct het zo leuk vind om alles over haar hier op dit forum terug te lezen, ben ik iets spaarzamer met de informatie hierover.

Niet dat ik niet wil antwoorden, maar ik ga dus geen uitgebreide persoonlijke verhalen hierover vertellen, maar kan wel goed gericht de vragen beantwoorden zonder dat er teveel details inzitten waardoor iemand zich zou kunnen herkennen, etc.

Dus vraag los, en ik antwoord voor zover mogelijk.
liesanne
liesanne feb 15 '08
Bovenstaande verklaringen en theorieën en/of 'gevoelens' komen op mij niet zo heel verduidelijkend over, vandaar dat ik vraag naar een 'praktijkervaring'. Ik snap dat het hier ook om privé-informatie gaat die je niet kan of wil delen.

Maar ik ben benieuwd: Hoe kom je aan je gevoel/geloof dat iedereen een tweelingziel heeft... Hoe wéét je dat iemand je tweelingziel is... Hoe gaat zo'n ontmoeting... Wat biedt het jou en de ander ... Hoe voelt het... Wat levert het jou persoonlijk op...
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki