Het onderwerp laat me niet los, en ik heb een poosje zitten grasduinen op internet. Het volgende verhaal lijkt me het meest plausibel, dit ben ik op verschillende sites tegengekomen:
Een zielengroep, waar we werkelijk allemaal een onderdeel van zijn, bestaat uit zo'n 172 zielen, dus zielsverwantschappen, 2 Tweelingzielen, 12 Tweelingvlammen, 24 Overzielen en zo'n 144 Zielenmaatjes in 1 groep. Waarvan de 2 Tweelingzielen en de 24 Overzielen elkaar makkelijker kunnen herkennen, doordat er bij hen, een hogere zelf bewustzijn geactiveerd aanwezig is omdat zij via hun hogere zelve communiceren. Tweelingzielen zijn de eerste 2 zielen in een zielengroep.
Alle zielengroepen zijn lang geleden ontstaan o.a. met 2 Tweelingzielen, uit deze Tweelingzielen is weer een splitsing van 12 Tweelingvlammetjes ontstaan en deze zijn weer gesplist in 24 Overzielen en uit deze splitsing is uiteindelijk in 144 Ziele maatjes ontstaan, bij elkaar vormen ze één grote zielengroep. Hoe dichter de zielenverwantschap is des te makkelijker men elkaar herkent. Je bent niet meer of minder, of je een Overziel of een Tweelingvlam of wie dan ook bent. We zijn wie we zijn, deze verwantschap is voor iedereen, we kunnen er profijt van hebben door een zielenverwantschap te traceren, samen groeien gaat sneller.
Niet alle zielsverwantschappen uit 1 groep incarneren gelijktijdig hier op Aarde, ze kunnen in verschillende dimensies of op verschillende planeten aanwezig zijn, maar ze zullen als de tijd er juist voor is, in contact komen met hun eigen ziels verwanten hier op Aarde. Geavanceerde leden van een zielengroep communiceren met elkaar ongeacht waar ze zich feitelijk bevinden. Dit gaat via hogere zelve, die dan trillingen opvangen van de andere zielsverwanten. Daarom komen op dit moment zoveel zielsverwantschappen weer bij elkaar. Het is weer herinneren van wie onze spirituele familie is en in contact zijn met mensen van gelijke vibratie. Het is het terugeisen van onze eigen kracht en dit betekent het herinneren van wie we zijn. De bedoeling is dan dat we elkaar complimenteren en inspireren en kunnen leren van elkaar en ook spiritualiteit breder verspreiden. Alle individuele leden zullen altijd verbonden blijven als groep voor hun totale evolutionaire reis. Deze zielsfamilie is of kan sterker zijn dan een fysieke familie/relatie band hier op Aarde. Al kunnen er hier op Aarde ook zielsverwantschappen in één familie aanwezig zijn, ze zoeken elkaar immers vaak op in een fysieke 3de dimensie vorm.
Nieuwsbrief 22 - StartSpiritueel en CirkelsvanLicht - 20 februari 2004, http://www.cirkelsvanlicht.nl, ook een leuke site is http://www.spiritalwisdom.nl