Loading...
nl

Zielenkoppeling

admin
admin feb 9 '08
Lieve Nims,

Voor zover ik het altijd dacht te weten zijn wij allen, mensen, dieren, alle energieën, allemaal 1.
Alles is met elkaar verbonden.
Waar is een zielenkoppeling dan voor nodig?
Ik weet niet beter of iedereen is al "aan elkaar gekoppeld".
Wat is de reden dat je daarvoor in de energie van een ander duikt?
Delen:
Helma
Helma feb 9 '08
Sommigen zijn weer net iets meer verbonden............

groetjes

Thomas
gast
gast feb 9 '08
Hé Thomas, zo te zien ben je met HW verbonden :)
Thomas A
Thomas A feb 9 '08
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 9 '08
Lieve Karin ;)een zielenkoppeling is op een iets andere manier gekoppeld dan dat wij normaal gekoppeld zijn. Het verschil zit hem in het feit dat wij eigenlijk helemaal niet allemaal aan elkaar gekoppeld zijn, maar wel allemaal met elkaar verbonden zijn. Dat klinkt hetzelfde maar er zit een belangrijk verschil in.

Wij zijn allen met elkaar verbonden, betekend eigenlijk gewoon dat wij allemaal de mogelijkheid hebben om met elkaar op wat voor manier te kunnen communiceren. Ik kan jouw leven beinvloeden, en jij de mijne. En wij die van ieder ander. Dat betekend dus helemaal niet, dat wij dit ook echt doen, maar alleen de mogelijkheid hiertoe hebben. Dit is de verbondenheid.

Een verbond aangaan met iemand is ook niets anders dan een soort afspraak dat je iets samen doet, of de mogelijkheid tot communiceren met elkaar hebt.

Dan heb je de zielenkoppeling. Dat is het direct verbinden met iemand, en er bewust en met elkaar informatie / energie / gevoelens / etc. doorstuurt op een geestelijke/zielen manier. Dus zonder dat er fysiek contact is. Er gebeurd ook daadwerkelijk iets in de ervaring van de beide personen die een zielenkoppeling hebben. Ze ervaren wel degelijk iets dat ze normaal niet ervaren.

Om het simpel te zeggen:
De verbondenheid is vergelijkbaar met het telefoonnetwerk in je huis. Je hebt de mogelijkheid om iedereen te kunnen opbellen.
De zielenkoppeling is het daadwerkelijk opbellen en communiceren met de persoon die je hebt opgebeld.

Begrijp je wat ik bedoel?
admin
admin feb 10 '08
Interessant Nims,
Ja ik begrijp wat je bedoelt.
Kun jij nu met iedereen "bellen", werkt dat echt zo?
Dat je je aandacht stuurt naar die ene persoon en dat je dan contact hebt?
Kan ik dat vergelijken met een soort van telepathie?
Bijzonder zeg!

JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 10 '08
Nee karin, dat lukt zeker niet met iedereen. Ze moeten er wel voor open staan. Het is net zoals met de telefoon, de persoon die je belt, moet wel oppakken. Wel is het zo dat ik met iedereen zou kunnen bellen, daar zit geen beperking aan. En het is niet zozeer dat ik mijn aandacht stuur, maar mijn vleugelchakra ernaartoe stuur. Het zou goed kunnen dat je het kunt vergelijken met telepathie, en dat telepathie misschien wel op deze manier werkt. Dat weet ik eigenlijk niet. Het is niet zo dat ik gedachten van de ander hoor, maar vaak wel gevoelens of ingevingen die mij iets vertellen over de andere persoon.

Het is wel belangrijk dat de twee personen elkaar vertrouwen, want anders blokkeert het.
admin
admin feb 10 '08
Ja vertrouwen zal hier wel heel belangrijk zijn.

Dank je wel voor de uitleg Nimsie!
sarina
sarina feb 10 '08
Mijn idee over zielenkoppeling is dat er zielengroepen zijn, die met elkaar karma's uit te werken hebben. Als je iemand in je leven tegenkomt bij wie je het gevoel hebt dat je die al jaren kent, dan is dat misschien wel iemand die bij jouw zielegroep hoort. Het is niet zo dat je elk leven dezelfde zielen in je buurt hebt, je krijgt de zielen op je pad die jouw helpen jouw levenslessen uit te werken. Soms zullen dat zielen uit jouw zielengroep zijn, soms niet..... Omdat we nu naar een nieuwe tijd gaan is het wel zo dat de karma's van zielengroepen voorgoed uitgewerkt moeten worden, dus dat zielenkoppeling momenteel op grotere schaal plaatsvindt dan voorheen... Maar daar zijn we met zijn allen ook aan toe.... Groetjes, Sarina.
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 10 '08
Dat is niet de definitie over een zielenkoppeling zoals deze op merudi wordt gebruikt sarina, waar jij het volgens mij meer over hebt, is de verbondendheid tussen mensen uit hun eigen zielengroep. Waarvan ik denk dat er maar 7 zielen in één groep zitten. Niet meer, en niet minder.
sarina
sarina feb 11 '08
Volgens mij komt mijn verhaal juist overeen met de uitleg op Merudi. Waarom zijn er zielengroepen? De bedoeling van het concept 'zielengroep' is dat individuele ervaringen in de groepsziel kunnen worden opgenomen, dus dat je leert van elkaars ervaringen, je hoeft niet alles zelf te doorleven ... Binnen de grote zielengroepen zijn afsplitsingen, met als ultieme afsplitsing de tweelingziel. De hoeveelheid zielen binnen een kleine zielengroep, en de namen ervoor, verschillen. Ik heb gelezen over 5 of 7, nevenzielen, zielenmaatjes, overzielen.... Wat ik belangrijk vind is het gegeven dat steeds meer zielsverwanten elkaar tegenkomen en herkennen, hun krachten bundelen en zich gaan inzetten voor een betere wereld. Hoe meer zielsherkenning/ zielenkoppeling er is binnen een groep, hoe krachtiger ze worden. De zielen hebben een diepe verbondenheid met elkaar, en een gezamenlijke missie. Dat is wat ik bedoel met karma's uitwerken. Veel zielengroepen zijn nu op een punt dat het gezamenlijk karma (bijna) uitgewerkt is. Daardoor zijn veel zielen binnen een groep op een hoog trillingsniveau gekomen, en in staat universele liefde uit te stralen. Zielenkoppeling vindt dus op grote schaal plaats omdat individuele zielen 'wijs' geworden zijn, en de tijd daar is dat ze hun krachten bundelen. Want hoe meer ze samenwerken, hoe sterker hun licht de wereld instraalt. Dat is toch ook wat ik lees in Merudi, '2 (of meerdere) zielen kunnen gekoppeld worden doordat ze dezelfde afstemmingsfrequentie hebben, maar toch elkaar niet afremmen in de groei.' De wereld is er aan toe, en het feit dat dit forum er is bewijst al dat de mogelijkheden om je zielsverwanten tegen te komen enorm zijn gegroeid... Toch? Groetjes, Sarina.
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 11 '08
Ik snap wat je bedoeld Sarina, en ik had me misschien wat ongelukkig uitgedrukt. Mijn excuses daarvoor. Ik had blijkbaar iets te snel en te kort door de bocht zitten tiepen.

Het klopt dat 2 zielen met elkaar kunnen koppelen als ze dezelfde afstemmingsfrequentie hebben, maar dat betekend niet dat zij automatisch in dezelfde zielengroep zitten. Een zielenkoppeling kan (zoals ik hier al eerder aangaf) met ieder willekeurig persoon/entiteit gebeuren die ervoor openstaat. Dat hoeft dus helemaal niet iemand uit je eigen groep te zijn.

Wat ik lees is dat jij zielsherkenning en zielenkoppeling als hetzelfde ziet, terwijl Merudi ze zeker niet hetzelfde ziet. Een zielenkoppeling is echt een bewuste handeling die wordt uitgevoerd, en dat iemand met iemand anders kan koppelen, en ook weer ontkoppelen.

Ik heb met meerdere mensen hier op Merudi een koppeling aangegaan, en deze zitten zeker niet allemaal in mijn zielengroep. Daarnaast ben ik nog nooit een koppeling met mijn tweelingziel aangegaan. (Geen idee eigenlijk waarom niet).

En ja er is wel degelijk een hele mooie verbinding op Merudi aan het ontstaan. Maar om dan iedereen in dezelfde zielengroep te stoppen, daar geloof ik zelf niet zo in.

Ik geloof dat de de zielengroep op de volgende manier in elkaar zit. Omdat de ziel zelf te groot is, om op aarde te kunnen incarneren, heeft deze ziel zich opgesplits in 7 delen en geincarneerd in de mens in de vorm van de geest. Dus 7 geesten samen, vormen 1 ziel.
sarina
sarina feb 11 '08
Ik denk inderdaad dat de term zielenkoppeling op verschillende manieren uitgelegd kan worden, en allebei waar! Jij hebt gelijk als je zegt dat je ook kunt koppelen met zielen die niet bij jouw zielengroep horen. Sterker nog, dat zal heel vaak het geval zijn. Mijn gedachten over zielenkoppeling gaan verder, maar ik heb er alleen geen ander woord voor... Ik weet dat je bij contact met iemand van je zielengroep meteen een heel vertrouwd gevoel hebt, alsof je elkaar al jaren kent (en dat is natuurlijk ook zo, op spiritueel niveau dan). Ik zelf geloof in elk geval in de splitsing van de ziel in tweeën, het bestaan van een tweelingziel dus. Dat de ziel te groot is om in één keer op aarde te incarneren zou kunnen, maar waarom dan weer een opsplitsing in tweelingzielen? Mijn gedachte is dat een zielengroep vele incarnaties met elkaar heeft doorgemaakt om te groeien. De één leert sneller dan de ander, maar ze laten elkaar niet los. Het zou dus kunnen dat iemand uit de zielengroep al heel ver is (gids/ engel) en weer incarneert om anderen uit de zielengroep op aards niveau te helpen.... Als iedereen uit de zielengroep uit één ziel zou bestaan, waarom moeten ze elkaar dan nog helpen? Dan zijn ze na iedere afzonderlijke ervaring immers allemaal even ver... Ben benieuwd hoe jij hierover denkt, groetjes, Sarina.
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 12 '08
Ik ben het niet helemaal met je eens dat de term zielenkoppeling op meerdere manieren uitgelegd kan worden. Wat ik lees uit jouw tekst, is dat jij wel degelijk een mooie filosofie hebt over iets waar jij nog geen naam aan hebt gegeven. Als ik het een naam zou geven, dan zou ik het een zielen-verbondenheid noemen.

Ik denk ook niet dat ze elkaar "moeten" helpen eigenlijk. Wel denk ik dat het efficienter is, omdat twee nu eenmaal meer weten dan één.

Ik geloof niet in de enkele splitsing in tweeën. Ik geloof in een splitsing in 7 waarvan er twee steeds met elkaar een tweelingziel vormen. Ik besef me dat er eentje buiten de boot blijft, maar als ingeving krijg ik meteen door, dat deze ene in het hiernamaals blijft om daar als gids te fungeren voor de hele groep. Deze zal ook de communicatie tussen de verschillende zielen uit de groep afhandlen, wanneer dit nodig is.

Er zijn er dus 6 op aarde, waarvan er steeds 2 hun tweelingziel zijn.
sarina
sarina feb 12 '08
Ik hang toch meer het idee aan dat er wel degelijk een tweelingziel bestaat, één ziel die vanaf het begin gesplitst is in mannelijk en vrouwelijk. Deze ziel is de andere helft van jezelf, en wisselt niet met anderen. Als je je tweelingziel ontmoet is dat een bijzondere gebeurtenis, de meest intense ervaring in je leven. In al je levens die je leeft gebeurt dat sporadisch op aards niveau, hoewel het in deze tijd op dit niveau steeds vaker voor schijnt te komen. Een ontmoeting met een tweelingziel hoeft niet uit te monden in een romantische relatie, meestal ontwikkel je die met een zielsverwant die je al kent uit vorige levens, een nevenziel dus. Tweelingzielen hebben een bijzondere verbinding op spiritueel niveau, en kunnen op spiritueel niveau intens contact maken. Op aards niveau kan een relatie moeizaam zijn, omdat je 'de andere kant van jezelf' tegen bent gekomen. De tweelingziel is je ultieme spiegel... Samen met je tweelingziel kun je boven jezelf uitstijgen en uitzonderlijke prestaties leveren... 1 + 1 = 3 als het ware. De kans dat je je tweelingziel ontmoet in hogere sferen is aanmerkelijk groter overigens. Of er sprake is van een 7-ziel zou ik niet weten, er wordt ook wel gesproken van een 5-ziel. Niemand weet het precies dus daar valt eindeloos over te praten. De tweelingziel echter is vanaf de oorsprong met elkaar verbonden, Yin-yang, mannelijk-vrouwelijk, de polariteit die afzonderlijk wordt uitgewerkt en gezamenlijk weer één wordt. Ik geloof niet in wisselende tweelingzielen, omdat dan de kracht van de dualiteit is verdwenen. Over de terminologie verbinding-koppeling kan ik zeggen dat ik dat hetzelfde vind... zielenkoppeling, zielenverbondenheid.... alleen hebben we een verschil van mening over de lading van beide woorden, en ik ken geen woord dat specifiek mijn lading of jouw lading dekt.... groetjes, Sarina.
Wendy's
Wendy's feb 12 '08
Hoe kan een ziel zich splitsen? Stel dat ik dood ben, dan ben ik een ziel zonder lichaam, en dan ga ik weer incarneren, en dan ben ik ineens 2 wendys :S
sarina
sarina feb 12 '08
Ik bedoel dat ze eeuwen geleden, aan het begin van onze geschiedenis gesplitst zijn. In een mannelijk en een vrouwelijk deel.... Door alle levens heen incarneert elk deel opnieuw om te ervaren, totdat ze beiden 'wijs' genoeg zijn om samen te komen. Sommigen beweren dat het mannelijke deel soms als vrouw incarneert om het vrouwelijke beter te begrijpen, maar ik denk zelf dat het mannelijk deel altijd als man incarneert, net zo lang tot hij de vrouwelijke energie 'begrijpt', en natuurlijk ook andersom, de vrouw incarneert telkens als vrouw, net zo lang tot ze de 'mannelijk' energie 'begrijpt'.
Wendy's
Wendy's feb 12 '08
Oke, ik snap!! :)

maar ik denk wel dat een man als vrouw kan incarneren.. want soms heb je mannen die in een vrouwenlichaam zitten of andersom
sarina
sarina feb 12 '08
Maar dan voelen ze zich dus vrouw, niet man.... Of ze voelen zich man, niet vrouw. Wetenschappenlijk is het zo dat vanaf de bevruchting vaststaat of je een man of vrouw bent. Af en toe gaat er echter iets mis in de eerste periode, en ontwikkelen de nieuwe hersentjes zich mannelijk, en het lijf vrouwelijk... of andersom. Dan zit je dus inderdaad in een verkeerd lijf...
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 13 '08
Dat denk ik niet. Lichamelijk mannelijk en vrouwelijk is niet een vaststaand gegeven. Ook staat het niet vast of je iedere keer een mens wordt, en ook niet op deze planeet. Je kan best een dier op een andere planeet worden.
 Origineel bericht van: Wendy's
Hoe kan een ziel zich splitsen? Stel dat ik dood ben, dan ben ik een ziel zonder lichaam, en dan ga ik weer incarneren, en dan ben ik ineens 2 wendys :S

De ziel is gesplitst op het moment dat je geboren bent. Dit gesplitste deel wordt je geest genoemd. Als je dood bent, dan ben je een geest zonder lichaam, maar die geest maakt nog steeds deel uit van de ziel.

Vergelijk het met een doosje lucifers waarin 7 lucifers zitten.
Deze lucifers horen bij elkaar omdat ze in het zelfde doosje horen, maar ze zitten lang niet altijd in dat doosje. Als ze uit het doosje zijn (geincarneed) dan horen ze nog steeds bij die 7. Als ze overlijden gaan ze weer terug in dat doosje. Het worden er dus nooit meer dan 7, en ook niet minder.

Wat ik me wel besef is dat er altijd minimaal een, aan een kant van het doosje zit. Er is er altijd eentje geincarneerd, of altijd eentje in het hiernamaals. Dit om de verbinding met deze dimensie in stand te houden. De verbinding moet wel open blijven.

Dat is denk ik de reden dat een zielengroep nooit ergens compleet (met zeven dus) is, om te voorkomen dat ze in één keer op hetzelfde moment uit een dimensie kunnen worden verwijderd.

Daarmee denk ik dus ook direct dat het helemaal niet de bedoeling is, dat ze samenkomen, maar juist verspreid moeten blijven.
Pagina's: 1 2 3 4 5 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki