Loading...
nl

Reiki II vandaag!

es
es mrt 3 '08
 Origineel bericht van: NiMS
Hey ik heb wat gemist. Laten jullie de boel wel heel dames ;).

Tuurlijk laten wij de boel heel, het gaat toch goed hier? Niets mis met een goed gesprek op zijn tijd! :)
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 3 '08
Niets mis mee!
admin
admin mrt 3 '08
Ik heb alleen een lepel omgebogen...... :D
Beschermengel
Beschermengel mrt 3 '08

Haha ...echt waar?

Ik bedoel heb je echt een lepel omgebogen? of is het een grapje..
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 3 '08
Voor het ombuigen van een lepel kun je veel beter bij de ECHTE NIEUWE uri geller zijn. Die kan dat echt veel beter.

Klik hier voor je lachspieren:
http://www.goedzo.com/index.php/2008/02/10/de_nieuwe_uri_geller_is_gevonden
admin
admin mrt 3 '08
Nee engeltje, dat was mijn dochter.
Wel heb ik vandaag samen met drie collega´s een andere collega opgetild a la uri geller. de goede man weegt zeker 100 kilo, maar ik durfde niet vragen hoeveel precies...
Maar omhoog ging hij!

Krachtpatser he?
admin
admin mrt 3 '08
Hij is GEWELDIG Nims!!
Ik lag helemaal in een deuk, my kind of humor :D
Heb hem gelijk gepikt en op mijn hyves gezet :P
gast
gast mrt 3 '08
Als je de kracht nodig hebt krijg je die ook op het juiste moment. Dat heb ik aan den lijve ondervonden toen mijn vader, naar later bleek, weer een herseninfarct had gekregen. Bijna in mijn eentje heb ik hem van zijn rolstoel op bed gekregen, duwde zelfs mijn broer het bed af (die had zijn bene vast) het ambulance personeel stond er versteld van dat we dit voor elkaar hadden gekregen. Hij woog ook iets meer dan 100 kilo.
Dus kracht is er wanneer je het nodig hebt. Ik zou het nu niet meer voor elkaar krijgen, niet op commando in iedergeval ;)

Dit telt natuurlijk niet alleen voor lichamelijke kracht maar ook voor geestelijke kracht. (ook dat heb ik toen mogen ervaren, en nog steeds)
gast
gast mrt 3 '08
Hij is echt goed Nims!
Beschermengel
Beschermengel mrt 3 '08

Jeeee goed zeg! je dochter.

Haha ...ook goed! sterk hoor! :P
admin
admin mrt 3 '08
Ja, ze was zich suf geschrokken, nu voelt ze zich superwoman :)
Mijn collega schrok ook :Den wij nog meer, want hij is echt enorm! lol.
Beschermengel
Beschermengel mrt 4 '08

Ja dat kan ik me helemaal voorstellen !!... ..hihi

En je collega...ik denk niet dat tie het nog een keer vraagt :P
sarina
sarina mrt 4 '08
Lieve allemaal, lees nu pas uitgebreid het topic over Reiki. Wat een wijze woorden en inzichten van iedereen! Soms wel op het scherp van de snede, maar dat hoort erbij. Ik heb zelf Reiki I en Reiki II gedaan, ik denk ongeveer 8 jaar geleden. Reiki I was voor mij het begin van een lange pijnlijke weg naar innerlijk inzicht. De initiaties hebben mij geopend, maar die opening was pas een begin (weet ik nu, na al die jaren). Ik heb veel energie gevoeld, maar zie nooit zo veel, ook niet tijdens meditaties. Voor mij zijn meditaties niet wenselijk, onbewust heb ik het dus waarschijnlijk ook tegen gehouden.

Het heeft me rijk gemaakt, in die zin dat ik een instrument in handen kreeg (voor mijn gevoel) waarmee ik anderen kon helpen. Ik was er dankbaar voor en heb het vaak gebruikt. Ik kwam er gaandeweg achter dat Reiki soms goed werkte bij mensen, en soms helemaal niet. Ik was in mijn enthousiasme inderdaad soms de man die de kokon van de vlinder probeerde open te knippen. De mensen bij wie het niet werkte zijn er overigens niet zo slecht vanaf gekomen als de vlinder uit het verhaal, de Reiki die ik stuurde had gewoon geen effect... Ik kwam er achter dat ik meestal mensen tijdelijk verlichtte van pijn, maar dat het even later weer terug kwam.

Ook heb ik wel eens op afstand geholpen voordat ik Reiki II had. Wonderbaarlijk genoeg was deze hulp heel effectief, dus het sturen van universele liefde is ook heel krachtig. Toen ik Reiki II ging doen was ik blij met de mogelijkheid ook op afstand te kunnen behandelen, hoewel ik diep in mijn hart wist dat ik dat al kon. Reiki II voelde goed, en ik vond op afstand behandelen prettiger zelfs dan handoplegging, omdat ik dat erg tijdrovend vond. De symbolen kon ik echter maar niet aan wennen. Ik vond ze onhandig en overbodig, dus werkten ze voor mij niet. Ik zeg met nadruk voor MIJ, omdat dat meer zegt over mezelf dan over de symbolen. Mijn beste vriendin is Reiki Master, en voor haar werken ze erg goed.....

Tot op de dag van vandaag ben ik blij met mijn Reiki-inwijdingen, maar vooral omdat het mij innerlijk heeft doen groeien. Ik geef Reiki aan kinderen, maar zonder het te benoemen. Soms komen er kinderen naar me toe omdat ze energie nodig hebben (en niemand op deze school weet dat ik Reiki heb gedaan) Intuitief zoeken ze me, en ik geef met een aai, glimlach of gesprek, en soms inderdaad door mijn handen op hun hoofd te leggen als ze hoofdpijn hebben. Ik weet niet of ik dat ook had gekund zonder Reiki-inwijdingen. Zelf denk ik dat Reiki me heeft geholpen mijn innerlijk licht te voeden. Als ik mensen help benoem ik het meestal niet als Reiki. Ik vraag gewoon of ze energie nodig hebben, of zeg dat ik aan ze denk of energie naar ze zal sturen. Daarbij spreek ik altijd de wens uit dat de energie dat mag doen wat nodig is voor die persoon, zonder daarbij specifiek oplossingen te bedenken....

Pijn proberen weg te krijgen doe ik soms dus bij kinderen of bij Peter (mijn man) maar altijd met de wens dat de achterliggende reden ook een stukje geheeld mag worden. Reiki bij mezelf was nooit een succes, zoals mijn Reiki-lerares zei toen ze zelf ziek was: met een westenwind kun je geen westenwind verjagen. Die ervaring heb ik ook. Wel vraag ik dan mijn vriendinnen aan me te denken, en dat geeft verlichting. Helaas zijn de processen die je door moet maken soms erg pijnlijk en verdrietig, en zou je dat stukje soms wel over willen slaan.... Reiki (of liefdesenergie) is dan het doekje tegen het bloeden, maar kan net het verschil maken en de pijn verzachten.

Er zijn veel mensen die Reiki hebben gedaan en het is inderdaad een hype. Ik zelf heb ook moeite met het commerciële aspect, maar zo zit onze wereld nou eenmaal in elkaar. Ik geloof dat erg veel mensen het oprecht vanuit hun hart doen, en dan geldt: hoe meer, hoe beter, toch?

Verder nog wat kleine ervaringsweetjes: Bij een collega is haar schoonvader van de motor gestuiterd toen een groepje (goed bedoeld) Reiki naar hem stuurde... Ik heb een meditatie meegemaakt waar iemand bijna niet meer terug kon komen, dus daar ben ik een beetje voorzichtig mee... Mijn dochter had een enorme angst meegenomen uit haar vorige leven, en door een healing te geven op die situatie heeft ze er nu geen last meer van.... dus in die zin kan Reiki sturen naar het verleden helpen. (Mijn Reiki-lerares is energetisch therapeute en heeft vele diploma's behaald op het gebied van energetisch genezen. Zij heeft mij en mijn kinderen vaak professioneel geholpen...) Ik ken iemand die Ai-ki-do beoefend (daar heb je de ki weer) en daarmee kun je ook wonderbaarlijke dingen bewerkstelligen. (Ik kan dus in ki staan, en niemand duwt me dan nog om... gewoon bewust zijn van je energie -ki- en dan lukt dat al, niks uri geller).

Er is zo veel, en ook zo veel goeds, ik ben blij met iedereen die het goede voorheeft met een ander. En hoe je een ander ook helpt, via Reiki, energetisch genezen, universele liefde, fotolezen, droomverklaringen, bachbloesem therapie, edelsteentherapie, noem maar op, het is allemaal waardevol.... Nou het is een heel verhaal geworden, ik hoop dat ik jullie een beetje heb geholpen door mijn verhaal. Groetjes, Sarina.
gast
gast mrt 4 '08
Mooi Sarina hoe je er mee omgaat.
De kern van dit alles is: de gedachten die je hebt zijn het die het 'm doen.
Reiki is dus een manier om je "op bepaalde gedachten te brengen"
Daarom zeg ik ook hier dat het denken meer doet dan je kan voorstellen. Alles in onze wereld ontstaat vanuit gedachten en het denken erover.

Begrijp me niet verkeerd Sarina, maar als je zegt dat je dochter angsten uit een vorig leven mee genomen heeft dan behandel je die toch op dit moment en niet in het verleden. (dit is ook wat ik van jou verhaal begrijp, het lijkt alleen alsof je het verleden behandeld omdat datgene wat je behandeld zijn oorsprong heeft in dat verleden)
Het enige dat werkelijk bestaat is NU, dit moment. Verleden is niet meer en toekomst is er nog niet. Dit zijn beide illusies.

Ki, het spiegelbeeld van ik.
Lena
Lena mrt 4 '08
ik ben blij met iedereen die het goede voorheeft met een ander

ik ook :)
Beschermengel
Beschermengel mrt 4 '08

Mooi Sarina wat je schrijft, en herkenbaar!

Ik heb zelf ongeveer 9 jaar geleden mijn 2e Reiki inwijding gehad en ben er erg blij mee dat ik het gedaan heb.
Ik werk er vaak mee, zowel met kinderen en dieren, mijn hond heeft er pas weer een gehad...een behandeling NOU heerlijk vindt hij het.

Ik zal een klein voorbeeldje geven, mijn hond was geopereerd aan zijn pootje hij kreeg een stalen pen in zijn pootje omdat zijn pees was afgescheurd ...en wat een pijn had hij!!!

Wat had ik een medelij met hem...ik ben hem elke dag gaan behandelen en je zag hem opknappen ..echt waar!

Ik moest na 2 weken terug komen voor controle er werden foto's gemaakt van zijn pootje, weet je wat de dokter zei? dit heb ik nog niet gezien! het groeit al aan! ( er moest nieuw bot aangemaakt worden om het aan elkaar te laten groeien en dat zat er al) meestal duurt dat 3 weken eer je wat ziet.

Ik heb nog veel meer voorbeelden hoor, ook met mijn gebroken arm ..mensen hebben mij toen Reiki energie gestuurd ( een groep) toen het gips er af ging zag ik allemaal kleine zachtgroene bolletjes uit mijn pols komen ( waar het gebroken was) dat was de energie denk ik die daar al die tijd heeft gezeten om mijn arm (sneller ) te helen ...want dat was er gebeurt! geen 6 weken maar 5!
Ik heb het die mensen verteld wat ik gezien had...dus de zachtgroene bolletjes....het was voor mij een bewijs dat het wel degenlijk bestaat!
Niet dat ik twijfelde ...maar toch wel fijn een bevestiging te ZIEN.

liefs
sarina
sarina mrt 4 '08
Ik zal het een beetje verduidelijken. Mijn dochter was drie en had enorme angst voor mannen. Niet gewoon, maar echt bang. Toen ze op een bepaald moment wegvluchtte voor één van mijn beste vrienden (de goedheid zelve) was de maat vol. Ik heb gevraagd aan mijn Reiki lerares (en genezeres zoals je hebt gelezen) haar wilde helpen, omdat dit haar gewone leven echt belemmerde. Zij kwam er achter dat dit een uitvloeisel was van een vorig leven, en heeft genezende energie gestuurd naar die situatie. Vanaf dat moment was haar angst voor mannen over. Echt vanaf die dag... Dus inderdaad, je behandelt het op een moment in dit leven. Omdat we nu eenmaal nog steeds grotendeels 'geloven' in verleden, heden, toekomst, stuur je de energie naar de situatie in het verleden. Dus je handelt binnen de 'waarheden' waarmee werkt. Ik geloof ook in de theorie dat verleden en toekomst illusies zijn, maar omdat ik en mijn lerares toen daar niet mee bezig waren, stuurden we energie naar het (fictieve) verleden. Nu zouden we misschien zeggen, we stuurden energie naar het NU in een andere dimensie. Maar dat is volgens mij een kwestie van naamgeving. Waar het om gaat is dat er helende energie is gestuurd, en dat mijn dochter daar enorm van opgeknapt is. Zelf was ik vroeger nog wel sceptisch over dit soort zaken... mensen voelen zich vanzelf wel lekker als je maar wat hocus pocus doet (een beetje oneerbiedig gezegd) maar mijn dochter wist van niks.... en ik zag de verandering! Dat heeft een groot deel van mijn scepsis weggenomen kan ik je vertellen... En natuurlijk, alles is energie (Einstein, ik verzin het niet zelf) dus ook gedachten... De kracht van denken wordt door velen onderschat. Maar je moet het wel kunnen begrijpen... letterlijk be-grijpen. Ik krijg helaas ook niet alles voor elkaar door te denken, omdat je nu eenmaal met hart en ziel voor iets moet gaan, en dat is bij niet altijd het geval, ook al denk ik van wel...
gast
gast mrt 4 '08
Dank je voor de uitleg Sarina. Maar het volgende komt hierdoor in mij op. Zou het kunnen zijn dat die angst voor mannen een reden kan hebben in de "toekomst". Bijvoorbeeld om haar te beschermen tegen iemand die kwaad in de zin heeft. Nu ze niet meer bang is voor mannen zou ze juist slachtoffer kunnen worden van diegene waar ze eerder een aangeboren veiligheid voor mee gekregen heeft. Het is vaak onze invulling en interpretatie van wat goed en niet goed zou zijn. Maar wat wij 'vinden' is niet altijd dat wat goed is.

Ik bedoel, stel dat iemand geboren wordt met watervrees en je "help" die persoon er van af. Hoeveel meer kans loopt die om te verdrinken? Veel meer denk ik omdat hij/zij in de niet geholpen situatie uit de buurt van water blijft en als er geen angst meer is zal hij/zij wel in, op of onder water gaan.

Angst is niet altijd een slechte raadgever.
admin
admin mrt 5 '08
Ik denk dat angst wel een slechte raadgever is, voorzichtigheid is anders.
es
es mrt 5 '08
Mooi, je verhaal, Sarina!
Mooi dat kinderen op school bij je komen bijtanken, dat is altijd zo'n enorme blijk van vertrouwen. :)
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420