Loading...
nl

Reiki II vandaag!

gast
gast mrt 2 '08
De schepping is perfect zoals die is.
Het zij zo.
es
es mrt 2 '08
Ik weet niet wat ik moet zeggen Gast, ik snap precies wat je bedoelt, ben het ook met je eens, maar voor mij is Reiki wel een deel van mijn leven en voor jou niet. Dat kan, dat geeft helemaal niets.
Bedankt voor deze discussie! Ik vind het heel goed om nog eens op een rijtje te zetten waarom ik met Reiki ben begonnen. Ik heb lang getwijfeld, 5 jaar voordat ik RI ging doen, en ben nog steeds blij met deze beslissing. Het voelt gewoon goed!
es
es mrt 2 '08
Nog even een aanvulling, want ik zie dat ik met mijn duffe hoofd niet op heb geschreven waar ik over na heb gedacht. :)

Voor mij is Reiki inderdaad werken aan de balans van positief en negatief. Maar als je om je heen kijkt zie ik zoveel negatieve dingen, dat het voor mij goed voelt om wat positiviteit in de wereld te brengen dmv Reiki. Wie weet is dat nou juist precies de bedoeling dat ik dat doe, als een van een hele grote groep reiki-beoefenaars en andere energiewerkers!

Bedankt iedereen voor het meedenken en meepraten!
Beschermengel
Beschermengel mrt 2 '08
ik sta helemaal achter je
es
es mrt 2 '08
Dat is lief, dank je wel!
admin
admin mrt 2 '08
Mijn reactie was ook voor Gast lena.
En eigenlijk was het ook weer niet voor Gast, helaas liep zij tegen mijn stekelbal aan...
Het spijt me oprecht Gast dat ik zo boos deed.
Dit was niet terecht, net als ik heeft ieder recht op zijn eigen mening, dus jij ook.
Als ik het er niet mee eens ben kan ik ook mijn mond houden en doorlopen.
Dat lukte gisteren dus niet, het grenzen aangeven en opkomen voor mezelf neem ik soms iets te zwaar op en draaf dan door.
Wel wil ik zeggen dat het goed voelt van me af te bijten, ik vind het alleen spijtig dat dat dan net weer hier gebeurt en ik je wellicht heb gekwetst.

Dus bij deze,

Sylvia, ik begrijp wat je zegt, mijn gevoel is anders, maar ik respecteer jouw mening en ik verdien een schop onder mijn kont omdat ik dat even vergeten was..
gast
gast mrt 2 '08
Soms is het nodig dat er iemand is die de boel een beetje wakker schud. Deze keer was ik het. Ik voelde mij niet persoonlijk aangevallen dus hoef je je niet tegenover mij te verontschuldigen Karin.
De emoties die het opgeroepen heeft is hetgeen je goed moet bekijken en niet zo zeer wat ik geschreven heb. Ookal sta ik daar nog steeds achter. Maar ik durf er bijna een wedje op te leggen dat als je het zonder de bijkomende emoties terug lees dat je er iets heel anders uit zult halen.
Ik ben nl geen tegenstander van Reiki of welke andere energiebewerking ook. Kan ook niet want dat zou onkenning van dit leven zijn. Wij zijn energie, alles is ontstaan door energie. Reiki is niets anders dan die energie alleen wordt er op een andere manier mee omgegaan.
'Toevallig' ben ik eergisteren begonnen aan "een nieuw gesprek met God" van Neale Donald Walsch. Het is het eerste boek dat ik van hem lees, had er al wel veel over gehoord, maar kan hem nu al aanraden. Zeer verhelderend maar tegelijkertijd zeer herkenbaar.
es
es mrt 2 '08
Met alle respect Gast, maar nu word ik dus wel boos.
Dus omdat jij een boek leest vind jij het nodig om wat ik doe met Reiki af te kraken omdat de boel zonodig wakker geschud moet worden? Om daarna erop terug te komen en te zeggen dat je helemaal niet tegen Reiki bent? Mooi is dat! Ik vind het behoorlijk stijlloos!
gast
gast mrt 2 '08
Es, laat mij zien waar ik zeg tegen reiki te zijn, waar ik het afkraak, en waar ik beweer dat ik het uit een boek heb.
Dat boek heb ik pas gekocht en daar staat niet in dat Reiki niets is en dat heb ik ook niet gezegt.
Waarom al die boosheid?
Dit is vastzittende boosheid in jezelf. Er wordt aan je denkkaders gerammeld en dat levert dit op.
Weet je, ik krijg er gewoon de zenuwen van dat mensen zo vastgeroest zitten in hun denken. Je moest is weten wat dat denken van ons allemaal kan veroorzaken.
Stormt het nog in Nederland?
Beschermengel
Beschermengel mrt 2 '08

....
gast
gast mrt 2 '08
ook goedemorgen :)Of is het avond? Slaapse dan ;)
es
es mrt 2 '08
Nou Gast,

als jij nou nog eens het hele topic doorleest zal ik nog eens een keertje nadenken over wat je gezegd hebt.
gast
gast mrt 2 '08
Ik weet wat ik geschreven heb en wat mijn intenties waren.
Es ik geloof je helemaal als je zegt dat je het alleen voor positieve dingen gebruikt en dat je er heel voorzichtig mee bent. Maar dat is mijn punt niet. Er is niets dat alleen maar positief is zelfs de eenheid is positief en negatief bij elkaar.

Wat nu als positief ervaren wordt kan over 25 jaar misschien wel als negatief ervaren worden. Daarom ben ik terughouden wat betreft het zelf gebruiken van energien waar je niet werkelijk van weet wat het op de lange termijn doet. De natuur is veel beter in staat de balans te herstellen en gebruikt dezelfde energie, want er is geen andere.
Ik weet het is de moeilijkste opdracht die wij hebben; loslaten.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 3 '08
Hey ik heb wat gemist. Laten jullie de boel wel heel dames ;).
liesanne
liesanne mrt 3 '08
Tja.....als de kat van huis is......

JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 3 '08
Haha, ik was niet van huis hoor. Alleen je hoeft niet altijd en overal bij te zijn toch? :).
liesanne
liesanne mrt 3 '08
lieve 'dames', een knuffel voor jullie... ik vind jullie mooie mensen......
(sorry, ik heb even geen andere woorden)

liesanne
liesanne mrt 3 '08
 Origineel bericht van: NiMS
Haha, ik was niet van huis hoor. Alleen je hoeft niet altijd en overal bij te zijn toch? :).

zeker niet....
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 3 '08
Dies leuk haha.
es
es mrt 3 '08
 Origineel bericht van: gast
Ik weet wat ik geschreven heb en wat mijn intenties waren.
Es ik geloof je helemaal als je zegt dat je het alleen voor positieve dingen gebruikt en dat je er heel voorzichtig mee bent. Maar dat is mijn punt niet. Er is niets dat alleen maar positief is zelfs de eenheid is positief en negatief bij elkaar.

Wat nu als positief ervaren wordt kan over 25 jaar misschien wel als negatief ervaren worden. Daarom ben ik terughouden wat betreft het zelf gebruiken van energien waar je niet werkelijk van weet wat het op de lange termijn doet. De natuur is veel beter in staat de balans te herstellen en gebruikt dezelfde energie, want er is geen andere.
Ik weet het is de moeilijkste opdracht die wij hebben; loslaten.

Ik ben het met je eens, we weten niet wat er over 25 jaar gaat gebeuren. Maar ik ga ervan uit dat de wereld dan een mooiere plek is! :)
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420