Loading...
nl

Reiki II vandaag!

gast
gast feb 29 '08
Als je mij bedoeld met ongelovig; dat ben ik dus absoluut niet! Ik weet wat het doet. Maar weet je zelf eigenlijk wel wat onvoorwaardelijk inhoud?
De hele natuur houd onvoorwaardelijk van ons en alles wat het doet is zonder aanziens des persoons.
Alle narigheid wat er op deze aarde gebeurd is een streven van de natuur om haar evenwicht weer te herstellen. Wij brengen die uit evenwicht door te denken dat wij het zo goed doen allemaal. En nu is er ook nog eens een hype rond reiki en iedereen gooid met die energie alsof het niets is. Weet je wel dat wij daarmee nog meer onevenwicht in de natuur aanbrengen! Laat de natuur zelf haar evenwicht weer herstellen, accepteer dat er mensen ziek worden; ziekte is ook een manier van het lichaam om zichzelf weer in evenwicht te brengen. Wat wij er over zijn gaan denken is wat het lijden heeft veroorzaakt.
Beschermengel
Beschermengel feb 29 '08
Ik wist niet dat je je aangesproken voelde,

maar weet als geen ander wat onvoorwaardelijk inhoud, alleen met jou heb ik er moeite mee.

Ik ga dus ook niet verder met jou in discusie, jou energie trilt niet met de mijne.
En ik ga ook zoals je ziet behoorlijk naar beneden met de antwoorden en dat wil ik helemaal niet.

Misschien een lesje! hihi
gast
gast feb 29 '08
Misschien ook een lesje voor jezelf. Je reageert niet voor niets zo dus is het iets dat ook nog in jou aanwezig is.

PS. het was toch niet zo moeilijk om te zien dat je mij bedoelde ;)Of wel soms!

Tsja, de tijd zal ons nog veel leren. Er is alleen niet al te veel tijd meer over.
Beschermengel
Beschermengel feb 29 '08

....

gast
gast feb 29 '08
Effe kijken of de mijne wel werkt

es
es feb 29 '08
 Origineel bericht van: gast
Es, weet je zelf wat Reiki werkelijk is?
(serieuse vraag want het is nl erg belangrijk te weten wat het werkelijk is)

Nee, ik denk dat bijna niemand dat weet. Ik denk dat dat niet te overzien is voor ons stervelingen. :DIk weet alleen wat het voor mij is, en dat kan ik niet uitleggen.
Maar waar je verderop voor waarschuwt, en dat is 'baat het niet, schaadt het niet', zo ga ik er niet mee om. Ik weet wat een kracht het is, en het is neutraal, dus je kan er alle kanten mee op, ook de verkeerde, zeg maar. Het versnelt processen, dus als het de bedoeling is dat iemand dood gaat, dan gaat die persoon ook. Dat besef ik heel goed, en daarom ben ik voorzichtig en 'strooi' ik niet met Reiki.

Es
es
es feb 29 '08
 Origineel bericht van: gast
Es, waarom zou je die energie naar het verleden willen sturen. Wat geweest is is geweest, daar kun of mag je zelfs niets aan veranderen, zelfs niet als het liefde of reiki is. Als er bij jou nog knagende gedachten zijn aan vroeger moet je die nu aanpakken en niet op die manier terug in de tijd gaan. Je kan niets veranderen wat geweest is, je kan er alleen van leren dat je niet dezelfde 'fouten' begaat. En om dat voor elkaar te krijgen moet je in jezelf naar de oorzaak zoeken en die belichten, maar laat wat geweest is daar waar het hoort.

En daar helpt Reiki dus bij, je gaat niet daadwerkelijk zelf naar het verleden, maar verandert de emoties die daarbij horen op een positieve manier, waardoor je in het hier en nu anders in het leven komt te staan.

Esther
gast
gast feb 29 '08
Es zolang je de pijn in jezelf op dit moment aan wil pakken heb ik er geen moeite mee, maar wel met dat verleden. Maar misschien vat ik het verkeerd op en bedoel je eigenlijk het zelfde als ik.
Waarom zouden we het niet aan God kunnen overlaten? Als het woord God je niet bevalt noem het dan iets anders, maar waarom moeten wij altijd zo nodig op die plek gaan zitten. De beheerszucht van de mens heeft al meer kwaad dan goed gedaan, ookal dacht men het nog zo goed te doen.
Maar goed, het zal wel ergens goed voor zijn.
Sorrie dat ik je lastig gevallen heb met mijn scepsis maar het voelt voor mij als oorlogje spelen maar niet door hebben dat er echte munitie in zit.

Positief heeft altijd tot gevolg dat de tegenhanger, dus negatief, het evenwicht komt herstellen. En dat hoeft niet persé tot uiting te komen bij degene die jij 'helpt' maar kan een willekeurig ander levend wezen treffen. Vandaar dat ik er niet helemaal gerust op ben zoals Reiki nu gebruikt wordt.
gast
gast feb 29 '08
Mooi plaatje B.E. Ik heb wel iets met wolven en indianen :)
es
es feb 29 '08
Ik snap wat je bedoelt Gast, maar toch kan ik me ook niet aan de indruk onttrekken dat het de bedoeling is dat het goed met ons allemaal gaat, en dat Reiki daarbij kan helpen.
Het idee van het evenwicht is misschien iets dat wij mensen bedacht hebben, als uitleg voor de negatieve dingen in ons leven. Snap je, we kunnen dat gewoon niet overzien. Maar als mijn overleden dochter de moeite neemt om tijdens mijn inwijding langs te komen om te melden dat ze blij is dat ik dit heb gedaan kan er toch niet veel verkeerd aan zijn denk ik zo...
gast
gast feb 29 '08
Doe wat je denkt dat goed is, maar als je er ooit aan twijfeld luister dan ook naar die gedachte.
Er wordt ons zoveel ingeprent dat we soms niet meer weten wat wel en niet goed is. (als er al iets wel of niet goed is)

En wat betreft die positieve en negatieve energie; dat bestaat in alles alleen heeft het een andere naam. Zolang we nog niet één geheel zijn blijft de tweedeling bestaan.
Dat is niet mijn verzinsel, dat is overal in de natuur terug te vinden. Dat de mens er goed en kwaad aan gehangen heeft is weer een ander verhaal.
es
es mrt 1 '08
Zoals ik al zei, ik ben voorzichtig.
En voor de rest kunnen we het niet overzien, en lijdzaam afwachten wat er allemaal zou kunnen gebeuren daar schiet je ook niets mee op.
Iedereen doet dit op zijn eigen manier, en ik doe mijn best, en daar is volgens mij niets mis mee.
admin
admin mrt 1 '08
Nou Es, ik kan dat alleen maar beamen, de behandeling die ik van jou kreeg heb je zo zorgvuldig en serieus ter hand genomen!
Of je het nou reiki noemt of iets anders, universele liefde en energie, hebben we daar ooit genoeg van? Wat een ander daar ook van denkt!Sterk in je schoenen blijven staan is mijn adies! Jij zult ook wel ontdekt hebben dat als je met het goede bezig bent, je af en toe wel op de proef gesteld zul worden, dat is niet erg, daar word je sterker van.
Dat brengt je dichter bij jezelf.
Kijk door je eigen oog naar wat je doet, nooit door de ogen van een ander. Zelfs al zegt die ander het beter te weten, niemand weet het beter dan jij!

Ga toch niet zo in de verdediging joh, je doet het goede.
Mocht een ander dat niet zo zien, dan is dat jammer maar hou vast aan je eigen gevoel!
Lena
Lena mrt 1 '08
Vertrouw op je gevoel, het goede doen is altijd goed :)
gast
gast mrt 1 '08
Karin, wie zegt jou dat die energie van Es af komt? Misschien is het wel door mij gezonden of door Lena of door Inneke of door iemand anders die het beste met je voor heeft?
Deze energie is van niemand maar tegelijkertijd van iedereen. Het is waar we inleven, het enige wat iemand kan doe is het in beweging zetten ervan. Misschien heb je het zelf gewoon gedaan maar had je dat niet door omdat je het van iemand anders verwachte.
Wat mij nog het meest dwars zit met dit soort dingen is dat het naar de persoon toe getrokken wordt alszijnde hun gave. Het is niet in bezit te nemen, net als dat gedicht van Kahlil over liefde, want dat is het uiteindelijk.
Ale energie waarin wij leven en waaruit wij zijn ontstaan is Liefde. En de één noemt het Reiki, de ander Chi, en zo zullen er nog vele andere namen zijn te verzinnen.
Zoals reiki nu 'geleerd' wordt is het niets meer dan een kunstje. De één is er bedrevener in dan de ander maar het blijft een kunstje omdat je het niet hebt doorgrond. Daarom kun je gewoon niet weten wat het werkelijk is en wat het werkelijk doet.

Ik snap ook best dat jullie je aangevallen voelen want niemand vind het leuk om iets anders te horen dan ze zelf denken over een geliefd onderwerp.
Het is ook meer bedoeld om het als overdenking te gebruiken. Om er achter te komen waarom je er zoveel waarde aan hecht. Want aan de waarheid kleeft geen geld en heeft dus geen relatieve waarde die eraan gehecht kan worden.
Dat jullie mij nu zien als de boeman die het speeltje van het kind probeert af te pakken, het zij zo. Maar willen jullie nu bewust Zijn of is het alleen zelfbevrediging dat jullie zoeken?
Beschermengel
Beschermengel mrt 1 '08

Dat is ook lekker!
Lena
Lena mrt 1 '08
Gast, begrijp wat je wil vertellen, ben zelf ook kritisch nog steeds.
Maar dit forum is ook bedoeld voor het uitwisselen van gedachten en gevoelens,ervaring.
Ook besef ik terdege dat een ieder hier zijn eigen waarheid bezit.
Weet zelf van iemand hier die ik erg hoog heb zitten, dat hij/zij
mij op wat voor manier dan ook heeft geholpen.
Dankbaarheid is dan groot.
Ben het met je eens dat als jij mensen kan helpen op wat voor manier dan ook, nederigheid toch een hele mooie eigenschap is.
Whisfull thinking en de kracht van positief denken is groter dan we beseffen.

Deze energie is van niemand maar tegelijkertijd van iedereen. Het is waar we inleven, het enige wat iemand kan doe is het in beweging zetten ervan. Misschien heb je het zelf gewoon gedaan maar had je dat niet door omdat je het van iemand anders verwachte.

Zo zie ik het ook, maar het maakt niet uit,als de uitkomst positief is en iemand verder helpt. ;)

admin
admin mrt 1 '08
Ik heb het niet zelf gedaan en het was wel degelijk Es.
Wie denk je wel dat je bent om mijn woorden zo te verdraaien!
En kom niet aan met dat ik ook de andere kant moet bekijken.
Gun een ander ook eens iets, ik ben blij met Es, mag ik?
Enne als ik zelfbevrediging zoek dan koop ik wel een vibrator!

Zo en dat is er ook weer uit.
Lena
Lena mrt 1 '08
Mijn reactie was voor gast

deze alinia was van gast:

waarom zo boos?
Debiorah
Debiorah mrt 1 '08
Ik heb zelf veel over Reiki gehoord maar weet er nog niet het fijne van. Toch moet ik toegeven dat ik door de geluiden best geinteresseerd ben geraakt. Ik verwacht dat hier in de toekomst nog wel eens mee bezig zal gaan. Mogelijk kan ik het in mijn toekomst gebruiken om kinderen te helen op alle mogelijke manieren. Helen zie ik als een onbalans herstellen.

Wat betreft de discussie: Ik snap niet zo goed wat er erg aan is dat mensen elkaar op deze manier kunnen helpen. Wel denk ik dat het niet voor niets bestaat, wie weet is dit wel de bedoelde tegenhanger van ongeneesbaar verklaarde ziektes. Wie zal het zeggen?

In mijn visie is het wel zo dat degene die zich ermee bezig houd dit op een integere manier doet. Er zal altijd de voorkeur van de mens blijven bestaan, iedereen kiest zijn eigen geneeswijze.
Ook denk ik dat de krachten van boven voor iedereen beschikbaar zijn, ook voor mensen die in iemands ogen geen goed mens zijn, want onvoorwaardelijke liefde maakt geen onderscheid. En dat is naar mijn idee ook de les die velen moeten leren.

Ik zie deze ontwikkeling, noemt het reiki of new age als een stap verder in ons bestaan. Het vertrouwen in de alomvattende kracht maakt mij onbevreesd omdat ik weet dat alles leid tot een hoger doel. Misschien kan ik dit nog niet helemaal bevatten maar de reis die ieder van ons maakt zal naar het antwoord leiden.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420