Loading...
nl

Reiki II vandaag!

gast
gast feb 28 '08
 Origineel bericht van: inneke
Ja, daar heb je gelijk in. Maar ik ben op dit stadium in mijn leven heel blij dat ik hulp en steun krijg van een gids in de vorm van een andere persoon.

Soms heb je dat wel eens nodig ja, maar is dit te danken aan te weinig vertrouwen in jezelf of heeft het met behoefte aan erkenning te maken? Belangrijk puntje om te weten voor jezelf.
Weten waar bepaalde behoeftes vandaan komen is onderdeel van het openen van de poort. Hier een verhaaltje wat ik laatst bij iemand op hyves tegen kwam en een beetje is wat ik wil zeggen:

Les van de vlinder

Op een dag ontstond er een klein gaatje in een cocon. Een man, die toevallig voorbij kwam, stopte en observeerde urenlang de vlinder die uit alle macht probeerde door dit kleine gaatje te kruipen.

Na een hele tijd leek het alsof de vlinder het opgaf en het gaatje bleef nog steeds even klein. Het zag er naar uit dat de vlinder alles gedaan had wat hij kon en dat hij niets anders meer kon doen.

Toen besloot de man om de vlinder te helpen: hij nam een schaar en opende de cocon. De vlinder kwam er nu een stuk gemakkelijker uit. Maar de vlinder had een verweerd lijf. Hij was klein met verschrompelde vleugels

De man bleef kijken want hij verwachtte dat de vleugels zich elk moment zouden openen en groter en stevinger zouden worden zodat ze het lijf konden dragen.

Er gebeurde niets! Integendeel. De vlinder leefde zijn leven al strompelend. Hij kon zich moeilijk bewegen met zijn verweerde en verschrompelde vleugels. Hij heeft nooit kunnen vliegen.

De man was vol liefde en goede bedoelingen, maar begreep niet dat de kleine opening in de cocon en de worsteling van de vlinder om eruit te komen, de natuurlijke en een noodzakelijke inspanning was om vocht vanuit zijn lijf in zijn vleugels te persen, zodat hij gereed zou zijn om te vliegen zodra hij de cocon had verlaten.
Het was de mal waar het leven hem deed doorgaan om te groeien en zich te ontwikkelen.

Soms zijn worstelingen precies wat we nodig hebben in het leven. Als men ons toeliet ons leven te leiden zonder hindernissen te ontmoeten, zouden we beperkt zijn. We zouden niet zo sterk zijn als we nu zijn. We zouden nooit kunnen vliegen.

Ik vroeg om kracht…
En ik ontving moeilijkheden om me sterk te maken.
Ik vroeg om wijsheid…
En ik kreeg problemen om op te lossen.
Ik vroeg om voorspoed …
En ik kreeg de hersenen en spieren om te werken.
Ik vroeg om moed…
En ik kreeg obstakels om te overwinnen
Ik vroeg om liefde…
En ik kreeg mensen op mijn weg met problemen die ik kon helpen.
Ik vroeg om gunsten…
En ik kreeg kansen.

Ik heb niets gekregen van wat ik heb gevraagd…
Maar ik heb alles ontvangen wat ik nodig had.
inneke
inneke feb 28 '08
Heel mooi en heel waar!
En idd onzekerheid en de behoefte aan erkenning spelen zeker een rol en ik accepteer dit. Zolang ik de ander niets laat dragen voor mij en besef dat ik zelf verantwoordelijk ben...
Weinig mensen worden helemaal vanzelf een vlinder. Op welke manier dan ook (zoals in het gedicht) komen we mensen tegen, doen we ervaringen op die ons verder op weg helpen of een poort openen. Maar erdoor gaan en integreren doe je nog altijd zelf.
gast
gast feb 28 '08
Maar vergeet niet dat, net als in het verhaaltje van de vlinder, bepaalde dingen nodig zijn om die zelf te ervaren en te doen omdat je anders niet helemaal "leeg" raakt.
Natuurlijk komen mensen in ons leven die ons een stukje op weg helpen, maar leg nooit je leven in hun handen. Ook wij kunnen anderen niet "helpen". We helpen anderen meer door ze zelf de worsteling met het leven te laten ondergaan dan ze te helpen door de tegenstander voor ze uit te schakelen. Het is heel tegenstrijdig met wat je van binnen voelt maar juist door die tegenstrijdigheid kun je de waarheid vinden. Eenmaal gevonden is het allemaal te eenvoudig voor woorden maar weet je ook gelijk dat je de ander niet kunt helpen met wat jij weet.
inneke
inneke feb 28 '08
Ja, ik probeerde zo een beetje hetzelfde te zeggen.
Ik geloof ook helemaal niet dat iemand 'de tegenstander' kan uitschakelen!
Ik zal het anders uitdrukken: mensen kunnen je wel bijstaan, een voorbeeld geven van hoe zij met hun leven omgaan, een stuk mee op weg gaan, een hand reiken...maar 'helpen' in de zin van 'het even voor je in orde brengen', natuurlijk niet. Gelukkig maar anders hadden we ons eigen leven niet meer te leven!

En het 'leeg' raken is de essentie idd.
gast
gast feb 28 '08
Ik heb er wel vertrouwen in dat je er komt, ik hoop alleen dat je je niet te veel gaat vereenzelvigen met één kant van de paradox.
inneke
inneke feb 28 '08
Dankjewel Gast. Ik denk dat je daar niet bang voor moet zijn. Mijn kritische kant is zo sterk ontwikkeld, dat ik me zeer bewust ben van extremen in eender welke richting. Bovendien vertrouw ik erop dat het leven me steeds de "cadeau's" geeft die ik nodig heb om het evenwicht te hervinden.
admin
admin feb 28 '08
Es, jouw reiki-behandeling was super.
Dank je wel!

Dikke klapzoen (zoals Inneke zou zeggen).
Lena
Lena feb 28 '08
Is mijn vraag te persoonlijk?
gast
gast feb 28 '08
 Origineel bericht van: Lena10
Ik lees vaak over een gids, hoe kom je hiermee in contact?

Je gids is altijd al bij je maar ieder heeft er zijn eigen invulling voor. Het belangrijkste om je innerlijke gids te kunnen verstaan is door je overschreeuwende ego tot bedaren te brengen. Weet wie of wat je ego is en je weet wat/wie je gids is.
Ik kan er verder weinig over zeggen, sorrie. Dit is nu juist een stukje van jezelf die niet door een ander in woorden te vangen is. (in iedergeval niet door mij)
gast
gast feb 28 '08
@ Inneke; ja het leven brengt je weer in evenwicht. jij begrijpt dit gelukkig wel maar veel mensen helaas niet. (en die gaan ook reiki doen maar weten dus niet waar ze aan beginnen, met alle gevolgen van dien)
Lena
Lena feb 28 '08
kan zijn dat ik niet zo onderlegd ben op het spirituele vlak, maar inderdaad je antwoord maakt het er niet duidelijker op!

gast
gast feb 28 '08
Ik snap dat het niet al te duidelijk is.
Er komt ws in ieders leven een moment dat je de mogelijkheid krijgt om die gids te leren kennen.
Hoe dit gebeurd kan alleen jij weten. Dit is volgens mij één van de mysterien van het leven.
es
es feb 28 '08
Pffffff Gast, ingewikkeld! Je praat wel een beetje in raadselen hoor! :)
Lena, misschien is het een idee om eens te googlen, of naar de bibliotheek te gaan.
Ik heb een reikiboek waar in staat hoe je met je gids(en, meer ivm reiki, daar krijg je weer een aparte gids voor mee) in contact kunt komen, via meditatie is dat.
Ik heb het niet bij de hand hier, maar je ziet, er is info over te vinden. Ik ben ook niet zo spiritueel onderlegd hoor, maar mijn ervaring is dat je niet alles hoeft te weten om het toch te kunnen zijn. En al doende leert men, en ik verslind boeken de laatste maanden!!

En Gast en Inneke inderdaad, niet alle mensen hebben misschien de inwijding nodig, maar Reiki is ook meer dan de inwijdingen. Het is een systeem, van handposities, de symbolen, meditatie en de vijf leefregels. Voor mij een stevige houvast moet ik zeggen! :)
es
es feb 28 '08
Dankjewel dames. Ervaar jij veel verschik met de I Es?

Euh Gast, bedoel je dat ik geen inwijding nodig heb of dat ik van nature succes heb?

Dat verschilt een beetje, ik vond de inwijding minder 'spannend', zeg maar. Ik voelde wel de energie in mijn handen, maar dat bij I mijn overleden dochter 'langskwam' bij de vierde inwijding, dat was natuurlijk heel heftig! Toen kwamen de emoties uit mijn tenen!!

Ik werd vooral overdonderd door de mogelijkheden. Dat je dus daadwerkelijk Reiki naar het verleden en de toekomst kunt sturen! Naast dus de afstandsbehandelingen!
Ik heb het nog niet durven proberen, ik ben erg voorzichtig. Ik heb hier natuurlijk kleine kinderen rondlopen, waar ik voor moet zorgen, dus ik ben aan het bedenken hoe ik liefde naar vroeger kan sturen zonder dat ik de boel hier en nu in de war gooi.

Maar wat overheerst is dat ik het zo geweldig vind dat ik hiermee aan de slag mag! Ik bedank Dr. Usui zelf ook af en toe, dat ik dat mag. :)
es
es feb 28 '08
 Origineel bericht van: Karin
Es, jouw reiki-behandeling was super.
Dank je wel!

Dikke klapzoen (zoals Inneke zou zeggen).

Dank je wel Karin! Ik ga ervan blozen! :)Graag gedaan en een dikke klapzoen terug!
inneke
inneke feb 28 '08
Ja Gast, het reiki-wereldje is druk bevolkt :)
Ik moest er nooit iets van weten, van reiki, omdat ik veel mensen heb zien zweven en nonsens horen uitkramen. Maar is dat niet zo met de hele New Age-kraam? Er is zoveeeel kaf onder het koren. En in die zoektocht tussen de kermiskleuren kun je al gauw jezelf verliezen en versteld staan dat alles niet ineens rozig en liefdevol is...
gast
gast feb 28 '08
Es, weet je zelf wat Reiki werkelijk is?
(serieuse vraag want het is nl erg belangrijk te weten wat het werkelijk is)
gast
gast feb 29 '08
Ja Gast, het reiki-wereldje is druk bevolkt :)
Ik moest er nooit iets van weten, van reiki, omdat ik veel mensen heb zien zweven en nonsens horen uitkramen. Maar is dat niet zo met de hele New Age-kraam? Er is zoveeeel kaf onder het koren. En in die zoektocht tussen de kermiskleuren kun je al gauw jezelf verliezen en versteld staan dat alles niet ineens rozig en liefdevol is...

Ja jammer genoeg is het in handen van de commercie (ego) gevallen. Is dat niet met alles tegenwoordig! Ik ben niet zo'n new-age fan het is mij veel te eenzijdig en ik zie steeds meer in dat dat nu juist niet werkt.
Ik heb zelf overigens wel reiki 1 gedaan. Ik wist er eigenlijk niet echt veel van af maar een collega van mijn man was net master geworden en wilde een cursus beginnen. Wij waren dus een beetje zijn proefpersonen samen met nog iemand. Ik moet zeggen dat het een leuke ervaring was en dat die energie wel degelijk voelbaar is. Maar ja, bestaat alles in wezen niet uit energie! Kan ook best zijn dat ik door die inwijding meer open ben gaan staan maar ik was altijd al wel gevoelig voor het spirituele.
In de loop der jaren is het één en ander wel verder ontwikkeld en weet ik nu meer van de hoed en de rand dan toen. Ik kan alleen nog steeds niet begrijpen dat mensen die zich uitgeven voor master zelf niet weten waar ze mee werken. Ik heb zelfs een keer iemand horen zeggen dat het niet uit maakt wat je doet want 'baat het niet, dan schaad het ook niet' En dat dit wel het meest onwetende antwoord is wat je kan geven is wel duidelijk in mijn ogen.
Onwetendheid is fataal in mijn ogen. Het schaad echt veel meer dan je kunt indenken. Maar goed, dat is mijn idee en ervaring erover.
gast
gast feb 29 '08
Es, waarom zou je die energie naar het verleden willen sturen. Wat geweest is is geweest, daar kun of mag je zelfs niets aan veranderen, zelfs niet als het liefde of reiki is. Als er bij jou nog knagende gedachten zijn aan vroeger moet je die nu aanpakken en niet op die manier terug in de tijd gaan. Je kan niets veranderen wat geweest is, je kan er alleen van leren dat je niet dezelfde 'fouten' begaat. En om dat voor elkaar te krijgen moet je in jezelf naar de oorzaak zoeken en die belichten, maar laat wat geweest is daar waar het hoort.
Beschermengel
Beschermengel feb 29 '08

Voor de ongelovige onder ons, kijk eens naar de effecten van reiki op mensen in coma, baby's kleine kinderen, dieren en planten. Zelfs voedingsmiddelen en stenen kunnen aan deze rij worden toegevoegd omdat reiki ook hierbij ter zuivering word aangewend.
Reiki helpt in al deze gevallen onvoorwaardelijk.

Zo ook energie naar het verleden sturen!
Je kunt je verleden helen!
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske