Loading...
nl

Reiki II vandaag!

es
es feb 2 '08
Hoi allemaal,

ik zou nog vertellen over mijn reiki II inwijding van vandaag.
Nou, ik kan heel kort zijn. Ik voel nooit zoveel bij inwijdingen. Ik denk te veel na denk ik. Het voelt wel heel goed, ik ben heel blij dat ik het gedaan heb. Ik ben supergelukkig en kijk een beetje verbaasd om me heen naar de wereld die er toch heel anders uitziet. Koud en hard, terwijl ik zoveel warmte en liefde vanbinnen voel.
De komende 3 weken vindt er weer een ontgifting plaats, dus waarschijnlijk zal ik wat minder aanwezig zijn, en wat meer in mezelf. Voelen.
Ik ben heel erg bevestigd vandaag. Dat was heel erg fijn, tuurlijk, het is een egoding. Maar het was fijn om te horen dat ik enorm gegroeid ben, dat de energie flink stroomt, zelfs zonder het krachtsymbool (ik heb hem nog niet eens durven gebruiken) en dat ik wat ik voel bij behandelingen kloppende en relevante informatie is die ik kan gebruiken om iemand verder te helpen. Mooi dat ik instinctief goede dingen heb gedaan. En het gaafste was dat toen ik de afstandsbehandeling ging proberen dat dat gewoon lukte, echt geweldig! Het is zo iets bijzonders, dat je met de reiki-energie mag werken, zo mooi!
Ik kan het echt iedereen aanraden om het ook te gaan doen.

Nou, fijne avond iedereen, ik ga lekker een kopje thee drinken! :)
Delen:
Helma
Helma feb 2 '08
Hoi Es, van harte gefeliciteerd met je inwijding! Echt een hele bijzondere gebeurtenis hoor. En wat fijn, dat je zo gegroeid bent dat je ook anderen wilt en kunt helpen daarmee. Ik heb zelf alleen één, en ben nog niet klaar voor twee. Komt misschien nog eens. Even een vraagje: het krachtsymbool, is dat iets dat alleen geldt bij reiki 2? Heb er nog nooit van gehoord, namelijk. Wil je er iets over vertellen?

Thanks, Helma.
es
es feb 3 '08
Bij reiki II leer je simpel gezegd met een grotere kracht werken, en op afstand behandelen, dus zonder dat je bij die persoon in de buurt bent. Omdat te kunnen doen leer je symbolen. Een daarvan is een symbool om de kracht te vergroten.
Beschermengel
Beschermengel feb 3 '08

Ja van harte proficiat Es,

Het is heel bijzonder he wat er gebeurt tijdens zo'n inwijding!

Ik heb toen ik de 2e inwijding kreeg zowat 3 weken gehuild, echt waar alles kwam los.
Ook heb ik bepaalde energieen waargenomen, ik kreeg op een avond (in het licht gezien) allemaal chineese moninken te zien die lachend naar mij zwaaide.
Ik was daar heel blij mee, het was een verwelkoming alsof ze blij waren dat ik erbij was gekomen.

Ik denk dat ze dat bij iedere leerling doen hoor..alleen ik zag het even.
Je word echt onthaald!

Ja de symbolen ..ze werken echt! ik heb ze al vaak gebruikt en altijd is er wel iets van verandering of verbetering bij de persoon te merken.

Kan het ook bij jezelf doen, daar word je heerlijk rustig van en blij.
Fijn hoor Es dat je de 2e inwijding ook gedaan hebt!

Ik ben benieuwd of je ook ervaringen krijgt, als je ze krijgt wil je ze me dan vertellen?
Lena
Lena feb 3 '08
Ben blij voor je dat het een mooie ervaring is! :)
admin
admin feb 3 '08
Proficiat Es!

Wat ontzettend leuk voor je!
es
es feb 4 '08
Allemaal bedankt! :)
En Beschermengel, wat leuk dat jij die Chinezen zag, ik heb ze nog niet gezien, hihi, maar heb voornamelijk veel geslapen gisteren. 's Middags en 's avonds weer vroeg naar bed, was ik even aan toe. Ik dacht dat ik last had van de inwijding, maar het bleek een verkoudheidsdingetje te zijn en verhoging te hebben, net zoals de kinderen. Tja. Ben er nu wel helemaal overheen en niet verkouden, de kids wel helaas.
Voor mij uit mijn inwijding zich in een enorme opruimwoede, haha! Kan geen kwaad, kan geen kwaad, hahaha!
Het brengt je in contact met je diepere zelf, en die wil blijkbaar een net huis, net zoals mijn gewone zelf die altijd op de troep loopt te mopperen. Mijn diepere zelf is veel beter in opruimen dan ik gelukkig, dus ik heb al aardig wat opgeruimd vandaag.
Gisteren nog geoefend met het krachtsymbool op mezelf. Die kan ik nu ook tekenen, en de mantra van de andere uitgeprobeerd, en dan voel je echt verandering van energie. Mooi om te voelen.
liesanne
liesanne feb 4 '08
Bijzonder Es, lijkt me zo'n ervaring en alles wat eruit voortkomt
zoals je het beschrijft....
Op de een of andere manier ervaar ik bij jou heel vaak iets rustgevends....
Ik zou er best nog wel eens wat meer over willen weten of staat hier ergens al informatie over?

liefs Liesanne
es
es feb 4 '08
Hoi Liesanne,

ik kan het je echt aanraden. Het mooie van Reiki is dat je met jezelf begint. Na je eerste inwijding begint de heling in jezelf, en dat is voor iedereen weer anders. Bij mij is 15 jaar rugpijn verdwenen, niet geheel spontaan, daar was ook een 'gesprek' tussen mij en mijn moeder voor nodig, maar toen was het met een dag of 2 totaal verdwenen. Nu is de relatie tussen mij en mijn moeder veel beter, oppervlakkig weliswaar, maar op zich hebben we onze wederzijdse irritaties uitgesproken. Verder voel ik me inderdaad superrelaxed en stukken vrolijker, zeker sinds mijn laatste inwijding, haha. Mag wel iets minder eigenlijk, maar het is wel lekker, alsof ik ik weet niet wat geslikt heb, hihi.
Bij een inwijding word je in verbinding gesteld met de energie uit De Bron, De Kosmos, Het Universum, welke naam je er ook aan geeft, je wordt dus in feite doorgeefluik voor de energie. Je leert hoe je je moet afstemmen en hoe je het kunt gebruiken, voor jezelf of voor anderen.
Je leert dus in eerste instantie jezelf te behandelen, anderen natuurlijk ook, maar jijzelf bent het belangrijkst bij Reiki I. Bij Reiki II wordt het uitgebreid.
Als je nog meer wil weten vraag je maar, maar er is ook heel veel op internet te vinden. Of in de bibliotheek. :)
liesanne
liesanne feb 5 '08
Bedankt voor je uitleg, het klinkt wel heel aantrekkelijk...
Debiorah
Debiorah feb 5 '08
Erg mooi om je ervaringen te lezen es! En bijzonder ook om te horen dat het je leven zo kan veranderen.
Zelf ben ik altijd een beetje bang geweest voor dergelijke helingstechnieken. Bang om de energie van anderen over te nemen, aangezien ik dat sowieso al doe. Maar ik hoor toch steeds positieve geluiden en dat opent mijn blik. Wellicht toch een goede optie voor in de toekomst!

Ik ben wel erg benieuwd naar het symbool!
es
es feb 6 '08
Hoi Debiorah,

als je last hebt van het overnemen van energie van anderen is Reiki zeker handig. Omdat je je met afstemmen eerst beschermt kan je wel voelen wat de ander voelt, maar ben je het ook zo weer kwijt. En je kan ook vragen of je het op een andere manier mag weten, dan hoef je het niet te voelen.
Plus dat je niet je eigen energie gebruikt, dus voel je jezelf na een behandeling ook lekker.
es
es feb 26 '08
Zo, even een update over mijn reiki ervaringen.
Ik heb een tijdje even wat rustiger aan gedaan hier, was erg moe, ben dat nog wel. Geen idee waar het door komt, het weer, de reiki-ontgiftingsperiode, de kinderen, alle virussen die rondwaren????
Ik heb mezelf bijna elke dag behandeld, moet eigenlijk elke dag, maar soms was ik gewoon te moe en viel ik meteen na het afstemmen in slaap, als ik daar al aan toekwam. :)
Ik heb geen speciale ervaringen meegemaakt, merk wel dat ik wat gevoeliger ben voor het oppikken van dingen.
Ik heb een paar afstandsbehandelingen gedaan, die ook over zijn gekomen, het blijft een raar iets, wonderlijk!
En ik ben nog steeds enorm aan het opruimen, het gaat ook veel makkelijker, het huishouden.
Verder geen Chinezen gezien hoor, maar ik droom me helemaal suf.

En de 3 symbolen, die bij reiki II gebruikt worden, dat zijn Cho Ku Rei, voor het vergroten van de kracht, Sei He Ki, het mentale symbool, en Hon Sha Ze Sho Nen, voor het maken van de verbinding.
Het zijn symbolen uit het Boeddhisme, ze werken als een gebed, hebben een bepaalde frequentie, die je dus voor verschillende dingen kunt inzetten.
Officieel zijn ze dus geheim, maar ze staan al jaren overal op internet, en in boeken, dus ik denk dat het wel kan dat ik het hier vermeld. Voor meer informatie moet je maar lekker een cursus gaan doen, hahaha!
inneke
inneke feb 27 '08
Joepie,
Eind maart krijg ik de reiki II-inwijding. Er werd ons bij de eerste inwijding verteld dat je minstens een half jaar (maar beter een jaar) dient te wachten voor de tweede, maar ik ben bij een spirituele therapeute (of hoe noem je zo iemand?) terecht gekomen die zei dat ik er beter geen gras over laat groeien. Het voelt goed omdat ik, misschien voor het eerst, echt een connectie ervaar: zonder wantrouwen, zonder ophemelen (overdracht noemen ze dat). Ik denk dat ik eindelijk de aardse 'lerares' heb gevonden met wie ik samen een stuk verder op pad kan gaan...
gast
gast feb 27 '08
succes. (maar volgens mij heb jij het niet nodig, jij hebt het van nature)
es
es feb 27 '08
Leuk Inneke!
Ik wist niet dat je al Reiki I had. Ik wens je heel veel succes en plezier en een leuke en mooie cursus en inwijding toe!
inneke
inneke feb 28 '08
Dankjewel dames. Ervaar jij veel verschik met de I Es?

Euh Gast, bedoel je dat ik geen inwijding nodig heb of dat ik van nature succes heb?
gast
gast feb 28 '08
Hiermee wilde ik zeggen dat je je inwijding niet van een ander hoeft te laten afhangen, dat jij zelf in staat bent die poort te openen (onder leiding van je innerlijke gids).
inneke
inneke feb 28 '08
Ja, daar heb je gelijk in. Maar ik ben op dit stadium in mijn leven heel blij dat ik hulp en steun krijg van een gids in de vorm van een andere persoon.
Lena
Lena feb 28 '08
Ik lees vaak over een gids, hoe kom je hiermee in contact?
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki