Loading...
nl

Ritalin....

Debiorah
Debiorah feb 14 '08
Goed om te horen dat het zo positief gaat Karin! Tony kan denk ik goed zelf bepalen of het hem helpt. Ik vind het bijzonder om in jullie ervaring te mogen delen.

@Kath: bedenk wel dat we het hier niet alleen over volwassen mensen hebben maar vooral ook kinderen, en in hoeverre zijn die in staat om te beoordelen of zij een verslaving aan het ontwikkelen zijn als zij dagelijks deze medicijnen toegestopt krijgen. Ik denk dat het hier wel om wat anders gaat als een paracetamol hoewel ik ook daarbij vind dat een dagelijkse dosering nooit goed kan zijn.
admin
admin feb 14 '08
Nieuw gesprek met Tony´s meneer gehad zojuist.
Het was erg bijzonder, dat kan ik wel zeggen!
Eigenlijk alleen maar positieve geluiden en dat nu al zeg!
Dat iets (ritalin) waar ik zoveel weerstand tegen voel juist zo goed doorwerkt...toch iets om over na te denken.

Voor Tony gaat er een wereld open, hij zegt zelf dat hij nu een soort van mist heeft zien optrekken. Hij zegt zelf dat hij nu veel meer ziet als eerst.
De chaos in zijn hoofdje weerhield hem ervan om de wereld om hem heen te zien.
Heel bijzonder en dit moet echt even bezinken allemaal.
Zijn toekomstbeeld zou wel eens heel erg kunnen veranderen hierdoor, maar eerst nog even verder afwachten..
Ayasha
Ayasha feb 14 '08
 Origineel bericht van: Debiorah


@Kath: bedenk wel dat we het hier niet alleen over volwassen mensen hebben maar vooral ook kinderen, en in hoeverre zijn die in staat om te beoordelen of zij een verslaving aan het ontwikkelen zijn als zij dagelijks deze medicijnen toegestopt krijgen. Ik denk dat het hier wel om wat anders gaat als een paracetamol hoewel ik ook daarbij vind dat een dagelijkse dosering nooit goed kan zijn.

Dat is het hem net. Bij juist gebruik ís ritalin niet verslavend. ;)
es
es feb 14 '08
Ik hoop maar dat het werkt Karin, ben blij dat de eerste signalen goed zijn!
Ik hoop dat we voor Menno ook wat kunnen betekenen, de eerste gesprekken zijn op 28 februari.
Hier gaat het niet zo heel goed, rapport overwegend matig tot voldoende, met een aantal onvoldoendes. Als de taalcurve zijn groeicurve was geweest was Menno 20 cm gekrompen zelfs!
Maar hij is direct van Avi2 naar Avi4 gegaan, en rekenen ook erg vooruit, dus dat is dan wel weer mooi.
Maar hij scoort onvoldoende op samen spelen, dat is toch geen goed teken, he....
We wachten het af....
admin
admin feb 15 '08
Hoi Es,

Wat gaat er dan mis met het samen spelen?
Mijn oudste en mijn jongste zijn beiden einzellgangers.
Vroeger was ik ook zo en nu nog wel vaak :)Op school beweerden ze bij de jongste dat ze zich zorgen maakte omdat hij nooit eens samen speelde (oudste ook langer geleden).
Ik heb ze toen proberen uit te leggen dat er ook mensen bestaan die het niet prettig vinden om met anderen te spelen.
Feestjes vroeger ook, en ik zie dat ook bij mijn kinderen, ze vinden het echt niet leuk! Veel mensen worden we kriegel van, en chaggerijnig, veel te veel indrukken en gevoelens.
Gelukkig hebben ze dat op school nu geaccepteerd, ze zien nu ook dat de jongste nu hij ouder wordt wel wat meer bijtrekt.
Hij is nu eenmaal graag alleen, jammer dat de juf dat niet leuk vind, maar dat zal ze eigenlijk gewoon moeten accepteren en dat heeft ze nu gelukkig ook gedaan.
Ik weet natuurlijk niet of dat met jouw zoon ook zo is, maar je hoeft niet alles te pikken van de school hoor Es.
Soms is er ook wel eens niets mis, mensen zijn nu eenmaal niet hetzelfde toch?
Pagina's: Vorige 1 2 3

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki