Loading...
nl

Ritalin....

gast
gast feb 2 '08
 Quote:
Of ik dat zou willen Gast?
Ja, in het beeld dat ik in mijn hoofd heb zoals de maatschappij zou kunnen zijn.

Ja, dat ken ik. Maar helaas is die maatschappij er nog niet. Hoe vaak ik ook uitgemaakt wordt voor naïef en raar als ik mensen vertel hoe het ook zou kunnen zijn in een maatschappij/wereld waar het weer om de mensen en alle andere leven gaat en niet om de economie. Ik blijf erin geloven dat het kan maar dat er wel wat moet gebeuren aan de instelling van veel mensen.
Het zijn de kinderen van deze tijd die de wereld van morgen vormen. En als dit inhoud dat de cultuur die er nu is instort, dan zal ik de laatste zijn die er om rouwt. Want cultuur is dat wat het voor deze kinderen nu onmogelijk maakt te zijn wie ze werkelijk zijn. Dus op die manier hoop ik dat ze er overheen groeien.
Helma
Helma feb 2 '08
Sarina, ook hier is een dank je wel voor jou op zijn plaats! Een toppertje ben je!
admin
admin feb 2 '08
Wat boffen de kinderen met jou als juf Sarina!

Beschermengel
Beschermengel feb 2 '08

hihi ...ja hoor! :$
sarina
sarina feb 2 '08
Soms word ik er ook moe van, maar ik probeer altijd de goede kanten te zien. Er is veel tegenwerking, maar ook heel veel mensen die het wel begrijpen, steeds meer..... Het heeft alleen tijd nodig, vastgeroeste patronen schieten niet in één keer los, die moet je stukje bij beetje loswrikken. Gelukkig maar, want anders zouden teveel mensen in één keer de weg kwijt zijn.... Het helpt echt om je aandacht te richten op het goede wat er al is (zoals dit forum bijv.) en niet te veel op dat wat niet goed is.... Met zijn allen worden we steeds sterker, op naar een betere wereld! Groetjes, Sarina.
sarina
sarina feb 2 '08
Dank je, dat had ik echt even nodig....
admin
admin feb 3 '08
Jouw woorden had ik ook even nodig, zo zijn we er voor elkaar.
sarina
sarina feb 3 '08
Inderdaad, het is echt fijn om zo van gedachten te wisselen, dikke kus van de juf, ha ha, groetjes, Sarina.
liesanne
liesanne feb 3 '08
Speciaal voor jou Karin, maar ook voor alle lieve moeders.....

admin
admin feb 3 '08
Ow...wat mooi en wat lief...

Dank je wel...

Ben er gewoon stil van.. :)
Syltje
Syltje feb 3 '08
Ik heb je verhaal gelezen, en herken erg veel. Ons zoontje (8) gebruikt sinds 4 maanden ritalin ivm ADD. Ook ik zag er erg tegenop en vind het een prachtkind!! Hebben zelf ook nooit iets van hinder ondervonden, school gaf aan dat het slecht ging, hij vond school verschrikkelijk..het koste hem zoveel moeite. Ik heb aangedrongen op een blind trial, dus 3 weken, waarin elke week een andere dosering en waarvan 1 week een placebo was. Het verschil was al snel duidelijk. We zijn begonnen met de lage dosering maar we merkten dat hij erg depresief werd, dus overgestapt op de hogere dosis (10 mg) hij voelt zich hier erg goed bij. Hij vindt het heerlijk om naar school te gaan, heeft zijn werk op tijd af, voelt zich erbij horen, neemt veel vaker vriendjes mee naar huis. Ik geef hem alleen als hij naar school moet, per dagdeel krijgt hij 10 mg. In de kerstvakantie zijn we helemaal gestopt, hij voelde zich prima en heeft het naar mijn inziens dan niet nodig. Tot wij merkten dat hij, toen school weer begon, zeker 3 weken weer heel erg misselijk, duizelig enz. is geweest. Nu krijgt hij in vakanties en weekenden er om de dag 1 en dat werkt goed! Als hij een dag lekker zichzelf wil zijn (zoals hij dat aangeeft) dan mag hij dat! Ik vertel hem dan dat hij die dag op school niet teveel van zichzelf hoeft te verwachten en dat dat ook niet erg is. Op deze manier krijg ik er langzaam vrede mee. Hij wil niet zonder maar houdt ten alle tijden zelf inspraak, al is hij pas 8 jaar. Het is en blijft zijn leventje, we proberen voor hem de juiste weg te vinden waar hij zich gelukkig in en mee voelt. Ik hoop voor onze zonen dat het maar tijdelijk is dat ze hoeven te gebruiken. Ik hoop dat je net als ik zult mogen ervaren, hoezeer je kind er van kan opleven. Ik zie nu pas hoe ontzettend moeilijk het voor hem geweest is. Heel veel succes!!!!!!!
admin
admin feb 4 '08
Goede tips Syl, dank je wel!
Als ik meer vragen heb, mag ik je dan eens een pm sturen?

liefs,
es
es feb 4 '08
Dat klinkt heel bemoedigend Syltje!
Dank je wel!
Syltje
Syltje feb 5 '08
Dat mag natuurlijk altijd!
Ik hoor graag van je!
admin
admin feb 13 '08
Afgelopen vrijdag zjn we begonnen met de ritalin.
Langzaam opbouwen met halfjes en dan naar hele tabletjes.
Van de bijwerkingen heeft Tony geen last gehad (buikpijn of hoofdpijn).
Hij zegt zelf dat hij een enorm verschil merkt op school en de leraar heeft ook een enorm verschil bemerkt.
Morgen heb ik een gesprek met zijn leraar en ik ben echt benieuwd!
Qua drukte merk ik niets , maar Tony heeft ook geen heftige adhd zoals sommige kindjes kunnen stuiteren.
Dus tot nu toe gaat het goed, beter zelfs als ik had verwacht.
Gelukkig!
sarina
sarina feb 13 '08
Fijn Karin, ik hoopte het zo voor jou en Tony! Medicijnen zijn er niet voor niets, als je er zo goed mee omgaat als jullie kan het ook een zegen zijn, ik ben ook blij met een paracetamol als ik hoofdpijn heb.....
Ayasha
Ayasha feb 13 '08
Karin, is het echt ritalin of rilatine? Mijn broer is nl adhd'er (jouw kind niet, heb het gelezen ;)maar uit interesse) en die neemt rilatine... :)En dat medicijn, dinnie, is niet meer of minder drugs dan antibiotica of hoestsiroop gezien het bij goed gebruik niet verslavend is ;)Lichamelijk sowieso niet. Geestelijk kan het wel verslavend zijn maar goed, er zijn zelfs mensen die geestelijk verslaafd zijn aan cola.

waar je wel gelijk in hebt is dat als je de geplette vorm van rilatine of ritalin (zie net dat beide bestaan ;)) op snuift, je dan het zelfde effect hebt als bij speed. Maar het zijn tabletjes/pillen dus de idioot die het in zijn hoofd haalt het te gaan opsnuiven ipv in te slikken, is sowieso al aan het een en ander verslaafd dus die gaan niet zo snel dit medicijn voor geschreven krijgen gezien het feit dat medicatie en drugs een vrij dodelijke combinatie is ;)

verder werd mijn broer er rustiger van in zijn hoofd, hij kon zijn gedachten beter ordenen waardoor hij zich beter in zijn vel voelde en minder snel boos enz werd. :)het is niet zo dat je je kind plat spuit (bij wijze van spreken) je geeft hem gewoon rust in het hoofd.
gast
gast feb 13 '08
Kath:

Ritalin is de Nederlandse merknaam van een capsule of tablet met de werkzame stof methylfenidaat en wordt vooral gebruikt bij de behandeling van ADHD. In België kent men de merknamen Rilatine of Rilatine MR.

bron: wikipedia
Ayasha
Ayasha feb 13 '08
Dankje voor de informatie gast, vermoedde wel dat het ongeveer hetzelfde zou zijn maar twijfelde ;)
admin
admin feb 14 '08
Hai Kath!
Leuk je weer te zien!
Nee Tony heeft maar een beetje adhd, als je hem zou ontmoeten zou je het waarschijnlijk niet eens aan hem merken.
En inderdaad het geeft rust in zijn hoofd zegt hij.
Toch zit er wel een gele sticker op het doosje, dat betekent dat je er wel suf van kan worden.
Op schooldagen neemt hij er twee, 1 om 8 uur en 1 om 12 uur.
Op dagen dat hij niet naar school hoeft krijgt hij twee halfjes, maar dat is puur omdat als hij twee dagen niet zou slikken hij wellicht op maandag toch weer opnieuw moet "wennen" en hij alsnog hoofd en buikpijn kan krijgen.
Toch blijf ik hopen dat er binnenkort een wat minder "agressief" middel op de markt komt dat hem kan helpen.
Pagina's: Vorige 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420