Loading...
nl

Schumannresonantie

dragon
dragon jan 30 '08
Wie weet er meer over de Schumannresonantie?

ik las ergens op Internet een stukje, maar ben benieuwd naar meer info....

Dragonnetje
Delen:
Lena
Lena jan 30 '08
hallo dragon

leuk je weer hier te zien!
had je deze al gezien?
http://www.deglimlachvanjeziel.nl/DaviWB/Download/ScriptiePDF.pdf
sarina
sarina jan 30 '08
Om de aarde heen zijn allerlei trillende (electromagnetische) velden; schommelingen in het ene veld gaan over op de andere velden. Impulsen kunnen vele keren per seconden de hele wereld rond trekken. Ze trillen ook tussen het oppervlak van onze planeet en de ionosfeer. (laag vanaf 70 tot 400 km boven de aarde.) Wij, en alle andere organismen, staan dus bloot aan deze trillingen. Ze verbinden ons met het elektrostatische veld van de aarde. Deze impulsen/ trillingen zijn de zogenaamde "schumann-resonanties" ( SR's ), genoemd naar hun ontdekker. Er zijn geleerden die geloven dat de frequenties van de menselijke hersengolven zich in reactie op deze signalen hebben ontwikkeld, en dat deze golven invloed hebben op ons lichaam, bijvoorbeeld op slaappatronen (REM) en de hormonale afscheiding. Het fijne weten ze er nog niet van, maar er wordt op aangedrongen om onderzoek te doen naar het verband van de veldkrachten ( Schumannresonantie) en cijfers van hartaanvallen, zelfmoordpogingen, verkeersongelukken, sociaal geweld, huiselijke ongelukken, misdaad etc. Ook het verband met UFO-meldingen en verhalen van buitenaardse ontvoeringen wordt onderzocht. In elk geval is het zo dat je je af kunt stemmen op trillingen en als je in dezelfde frequentie bent ga je resoneren (meetrillen) en versterk je de beweging. Als onze lichamen bewegen en trillen, worden die bewegingen overgedragen op de omgeving en vice versa. In het verleden hebben mensen zich altijd al intuïtief afgestemd op de planetaire resonantie. Door rituelen die je in harmonie brengen met het planetaire veld (sjamaangetrommel en trance-dansen bijv.) Als je in een stoel zit en je voet zo beweegt dat hij op de bal rust en je brengt je voet onder een bepaalde hoek, begint je hele been te trillen. Die komt in trilling. Die trilling lijkt zo sterk op de schumannresonantiecyclus dat die daar praktisch aan gelijk is. Als je naar een klas kinderen kijkt, valt je op dat de kinderen nooit stil zitten. Ze zwaaien benen voortdurend heen en weer en bewegen hun armen. Dat kan een natuurlijke manier zijn waarop ons lichaam zichzelf van energie voorziet. Door mee te trillen op de hartslag van het leven zelf kun je de beperkingen en remmingen van het geïsoleerde individuele denken doorbreken en je verbinden met iets groters. Dat heeft allerlei namen, maar dit ‘grotere Denken’ verbindt ons met elkaar en met de natuur als geheel. Ik hoop dat ik iets heb verduidelijkt over dit verschijnsel, ik heb me gebaseerd op de website http://www.niburu.nl, dus als je er meer van wilt weten, kijk daar even (wel erg ingewikkeld hoor). Groetjes, Sarina.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 30 '08
Hey dat trillen van je been heb ik wel eens gehad, dat is echt een raar iets, dat je totaal geen controle meer hebt op het op en neer gaan van je been.
sarina
sarina jan 30 '08
Ja, dat vond ik ook een apart gegeven, maar ik geloof er wel in. Ook dat kinderen van nature in die trilling gaan. Heen en weer wiegen zwengelt als het ware de trilling aan, vandaar dat bijv. imams een en weer wiegen tijdens het reciteren van de koran. Zelf bedacht ik daarbij dat we baby's ook wiegen om ze rustig te krijgen, en wat dacht je van autistische kinderen die zichzelf wiegen?
es
es jan 31 '08
Ik had gisteren ook iets mafs, ik had dit gelezen, en 's avonds in bed toen ik mijn zelfbehandeling ging doen ging alles vibreren. Ik lag gewoon stil, maar het trilde in mijn lijf, het begon onderaan mijn benen en trok toen om hoog tot aan mijn borstkas. Heel raar, ik voelde alles inwendig vibreren terwijl ik verder gewoon stil lag. Geen idee wat dat nou was, moest wel hier aan denken natuurlijk, maar ik lag verder gewoon stil.
gast
gast jan 31 '08
Maf is dat hè es. Ik heb dat al meerdere keren gehad en niet alleen in bed.
Beschermengel
Beschermengel jan 31 '08


Interresant! ja ook ik heb dit een aantal keren meegemaakt, maar alleen in mijn bedje .. het is alsof je lichaam eigenlijk niet op je bed ligt ..alsof je los bent van je bed, tenminste zo heb ik dat ervaren.

Ik schrijf alle ervaringen meestal op in een schrift, en had nog niet echt een verklaring hierover, maar nu toch weer wat wijzer geworden. Dankje voor de uitleg Sarina
admin
admin jan 31 '08
Hmmm...interessant Sarina.
Ik heb in het verleden gemerkt dat als ik heel diep zat,voor mijn gevoel geen kant op kon, dat ik mezelf dan ook wieg...
En inderdaad sommige kinderen met een autismespectrum-stoornis doen dit ook.
Eigenlijk niet vreemd , het voelt lekker,troostend en vertrouwd en daardoor kom je sneller en beter bij zinnen toch?
dragon
dragon feb 6 '08
klinkt interessant inderdaad!

Niburu was ik zelf ook al tegenaan gelopen, maar ik kon verder niet heel erg veel vinden...

Bedankt!

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki