Loading...
nl

De lotus...

admin
admin jan 30 '08


De lotusbloem symboliseert de ontvouwing van de menselijke geest door het verkrijgen van inzicht.


De lotus groeit in vijvers met onzuiver, vaak troebel, water. Als je echter in de bloem zelf kijkt is daar geen modder en onzuiverheid te zien. Hij is prachtig, nobel, krachtig, vol passie en vol vertrouwen in zijn groei en bloei.


Onze ontwikkeling van individu is gericht op topprestaties, zowel privé als in sport en werk. Ons leven lijkt niet altijd even mooi en soms zijn er (grote) offers nodig. Dit is vergelijkbaar met de groei van de lotus door de modder naar boven. Maar de wil om die prestatie te leveren, de wilskracht om te groeien en bloeien, is altijd aanwezig. Als je weet dat elke situatie beïnvloedbaar is, dan weet je ook dat door kennis en inzicht elke moeilijke situatie is te overwinnen. Zoals de lotus door de modder omhoog komt en na enige tijd van bloei weer vergaat, zo gaan bij ons de mooie en nare tijden ook voorbij. Als je het moeilijk hebt, weet dan dat je aan het groeien bent tot een prachtig stralende bloem. Onthoud altijd dat in elke situatie één ding onaantastbaar blijft. Zoals bij de lotus het zaad overblijft, zo blijft bij de mens de kern, de vonk altijd bestaan. Dát is de essentie, dé waarheid.



http://home.quicknet.nl/qn/prive/nw.vlaar/lotus
Delen:
admin
admin jan 30 '08
admin
admin jan 30 '08
11.11 :)

Bijna dan.. :$
inneke
inneke jan 30 '08
Potverdekkeme, gisteren plaatste je een maria-afbeelding, vandaag de lotus. je plaatste ze niet voor mij persoonlijk, maar ik zie het wel als cadeautjes van het universum.

Dankjewel Karin!
dragon
dragon jan 30 '08
mooi karin!!!
admin
admin jan 30 '08
Draakje!

Ik heb je gemist!
Hoe is het met je? :)

Sterk zeg, ik gebruik vandaag weer jouw tralalaatje en ....
POEF....daar ben je.. 8)
dragon
dragon jan 30 '08
trlaaaaaaaaaaaaalalaalaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa lala

ik heb jou ook gemist Karin!
gast
gast jan 30 '08
Mooi Karin. Helaas zijn er hier geen lotussen, althans ik heb ze nog niet gezien anders had ik er een foto van gemaakt voor jou.
Beschermengel
Beschermengel jan 30 '08




Ik heb er ook een van bergkristal dan he...
admin
admin jan 30 '08
Die heb ik lekker ook.... :P
Maar dan van echt glas, lol.
Beschermengel
Beschermengel jan 30 '08



hahaha....mooi he,

Ik ben de lotus ook aan het tekenen, en dan inkleuren.
Mijn kleinzoon had er een gemaakt, ging eigenlijk per ongeluk, hij was met verf aan het kliederen en vouwde toen het vel dicht, toen ik het open maakte stond er een heel mooie lotus op!

Ik heb hem bewaart en ingelijst.
admin
admin jan 30 '08
Leuk is dat hé ?
Ik heb ook een paar van de mooiste tekeningen van de kinderen ingelijst. Er was eens iemand die me vroeg wie de schilder was van een vingerverfschilderij van mijn oudste, lol.
Het zag er ook wel erg kunstzinnig uit..

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki