Loading...
nl

De kracht van mijn onmacht............

Thomas A
Thomas A jan 29 '08

“De kracht van mijn onmacht”

Mooie titel voor een boek en impliceert ook direkt al de boodschap van een groeiproces. Roy Martina, die de schrijfster haar het eerste exemplaar aanreikte was er een beetje jaloers op, zo zei hij………….

Een heel bijzondere boekpresentatie van een al even bijzonder boek, zeker als je bedenkt dat de schrijfster van het boek - Joy van der Stel - spastisch is; bij haar geboorte eigenlijk medisch opgegeven is en zij van haar ouders (en de omstandigheden waarin deze leefden destijds) totaal geen aandacht of warmte te verwachten had, en vaak erger………..
De ontworstelingen van al haar beperkingen maken het tot een aangrijpende biografie en tevens tot een boek anders dan menig andere………….

Joy was al een tijd het voorbeeld van een krachtige persoonlijkheid die haar beperkingen wist te overwinnen. Ze heeft mede hierdoor de media meerdere keren weten te bereiken. Ze wist een plek te verwerven in de samenleving zodat ze onafhankelijk werd. Ze startte een eigen bedrijf, is managementcoach, en geeft seminairs, workshops en is persoonlijk coach en trainer.

Bijzonder accent wat mij opviel is – en dat mij enorm raakte – en nu dus ook weer – ; dat haar vader aanvankelijk niets van haar moest weten, zij hem er bij de haren bij gehaald heeft en hij het toch uiteindelijk aangegaan is met haar. Hierdoor kon zij het aangaan met haar bestaan………………. Dat werd haar grote vertrekpunt………...

Mooie speeches van direct betrokkenen en zeker ook van Willem de Ridder en Roy Martina. Duidelijk geraakt verliet ik vorige week donderdag de boekpresentatie in het Arnhemse Musis…………
Ik dacht nog als zij het kan……………..

Thomas
Delen:
gast
gast jan 29 '08
Klinkt heel mooi Thomas. Ik voel dat het mij ook raakt.
Onmacht is helaas een deel waar je niet aan voorbij kunt gaan, je moet er door heen om tot de kern te kunnen komen. Ookal doet het godsgruwelijk zeer.
Lena
Lena jan 30 '08
Maar bewonderenswaardig als je onmacht kan ombuigen,naar kracht!
dragon
dragon jan 30 '08
Oh, wat een goeie tip.

Bedankt!!
sefewet
sefewet feb 14 '08
ik heb het weten om te buigen onmacht naar kracht en wilskracht ik ben juist dingen aan het beoefenen en leren zodat ik in situaties niet machteloos kan zijn en dat ik altijd wel wat kan doen of zowiezo op zn minst bedenken.
Lena
Lena feb 14 '08
 Origineel bericht van: sefewet
ik heb het weten om te buigen onmacht naar kracht en wilskracht ik ben juist dingen aan het beoefenen en leren zodat ik in situaties niet machteloos kan zijn en dat ik altijd wel wat kan doen of zowiezo op zn minst bedenken.

Petje af sefewet, mij gaat het nog niet altijd goed af en ik doel dan op het op zn minst bedenken.Kan soms zo verlamd gevoel krijgen op een naar moment, en kan dan even niet altijd reageren.
Heb je nog een advies of voorbeeld?Assertief zijn bv is heel goed voor een mens, doel je hier ook op?
Weet wel dat kracht van binnenzit en is dus aanwezig,zou het ook kunnen dat gevoeligheid je dan in de weg staat?.
Debiorah
Debiorah feb 14 '08
Dat klinkt heel bijzonder, ik ben gelijk erg nieuwsgierig! Bedankt voor deze mooie tip!
es
es feb 14 '08
Ik heb met Menno de Kanjertraining gedaan, dat doet hier ook sterk aan denken. Moeilijke situaties gewoon oefenen en dan doen. En dan merk je toch dat je, zelfs als moeder die met haar kind meekomt, er heel veel aan hebt!
Simpel oefeningetje dat ik heel moeilijk vond. De onbekende meneer naast me, die ik voor het eerst ontmoette die dag, recht in zijn ogen aankijken om te zien wat voor kleur ze zijn. En dan hardop tegen de groep zeggen 'ik zie bruine ogen'. Heel confronterend! :)
sefewet
sefewet feb 19 '08
voor mij was het simpel vechtsport en opzoek gaan naar zelfkennis van wie ik was in vorige levens en ook aan magie doen en gewoon dingen opzoeken en leren van alles wat je doet ook van je fouten dat is wat ik heb gedaan.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki