Vooraf:
De droom speelt zich af in het ouderlijk huis van mijn moeder, in de 'voorkamer', daar stond het bed van mijn oma.(die is overleden toen ik zo'n 6 jaar oud was, het beeld dat zij was opgebaard op dit bed staat nog op mijn netvlies). Vandaag de dag staat dit bed er nog steeds, het huis wordt nog bewoond door een tante.
Ik heb de laatste week (weer)last van fysieke klachten, zoals hoofdpijn, duizeligheid en een soort van 'aanvallen' waarbij er een soort van gejaagdheid/energie door mijn lijf raast, zonder dat ik daar echt invloed op kan uitoefenen....heel vreemd en vervelend. Ik heb het dan ook heel erg koud en voel me gespannen. Voor deze droom was ik een tijd wakker met deze klachten.
Tijdens de droom was ik allerlei geluiden aan het maken (zei mijn man vanmorgen).
Droom van de Herdershond.
Mijn moeder ligt op het bed van mijn oma en ik lig op de een of andere manier aan het voeteneind. Op mijn moeder en voor een deel ook op mij, ligt een Herdershond, mijn indruk is dat mijn moeder dit zo wil ( in werkelijkheid hebben we niets met (Herders)honden, ik ben er zelfs wat bang voor).
Ik lig niet prettig, het voelt zwaar en ik probeer de hond wat van me af te duwen, maar dan begint hij te grommen en ik ben bang dat hij zal gaan bijten. Op een later moment doe ik de kamerdeur open en dan staat er een klein hondje te keffen, ik sluit snel de deur, ben bang dat 'onze' hond hierdoor wakker zal worden en ik ga weer liggen. Dan realiseer ik me dat mijn moeder míjn dekbed over zich heen heeft en ik vind het niet fris dat die hond daar nu op ligt.
Weer op een later moment ligt niet de hond maar mijn zoontje op mijn moeders buik en ik wil hem daar weg hebben ik wil het niet dat hij daar ligt. (de hond is er even niet) Ik breng mijn zoontje naar een andere kamer ,daar staan allerlei bedden en ik wil daar samen met hem gaan liggen. Ik moet echter nog even terug (waarom?) en als ik de deur open, staat de hond achter de deur en bijt in mijn hand. Hij bijt niet echt door maar ik schrik enorm.....
Dit is wat ik me van de droom herinner, het is een droom die blijft hangen. Ik stond met een heel zwaar gevoel op, balend van die K.....klachten.
Bedenk wat het me te zeggen heeft... misschien wil iemand feedback geven...