Loading...
nl

mem=moeder

elly
elly jan 23 '08
Gebruik dus mijn bovenstaande advies om ervoor te zorgen dat jij meer inzicht krijgt in je gevoel. Doe je dit niet, dan zal je moeder de rest van je leven je blijven achtervolgen (en dan niet in positieve zin) . (NiMs)


Poe, heb er even over nagedacht, maar dit is wel zeer aanmatigend en ook bedreigend (Elly)

Zo ga je niet met mensem om NiMS.
Het voelt voor mij zeer bedreigend.
Als ik niet doe wat jij wilt gebeurt er iets ergs.
Dat is klote.
Probeer het los te laten anders zou ik toch geen leven meer hebbenen.
Begrijp hhet toch eens.
Invoelend vermogen??? Empathie?????


Nee dus.

Ik ga ook weg bij Merudi.
Er ziin heel veel goede mensen, maar er is ook heel veel kaf onder het koren.
NiMs, ben je tegemoetgekomen in jouw boute bewoordingen.
Maar als jij mij gaat bedreigen!!!!!!! (Zie boven).
Dan heb jij aan mij een slechte .
Ik ken een site, sterrenforum, ga eens kijken.
Daar laten mensen elkaar in hun waarde.
ik heb jouw gezien NiMS als een doldrieste hond, maar ondertussen weet ik dat jij veel schade kan aanrichten.
Misschien toch een pitbull??? De goede mensen niet te na gesproken, maar voor mijn gevoel worden hier met mensen hu gevoelens gespeeld.
Ik ben niet dom gelukkig, maar zo werd ik,hiet el ens tn toon gezet,over mij(heen ) praten.
Dat doe je gewoon niet vind ik.
Mensen blijven mensen, zo ik ook gelukkig, maar er zijn grenzen .


Elly/Hilly
elly
elly jan 23 '08
Sorry voor de foutjes, was zo gemeend, dat ik niet op de spelling heb gelet.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 24 '08
Hoi Elly,

Bedankt voor je eerlijkheid. Ik hoop dat het je oplucht. Je boosheid moet ergens naar buiten en als je dat door je op mij te richten dan vind ik dat prima.

Je ervaart het als bedreigend, en dat is volgens mij ook precies waar je allergie zit. Zodra er iets bedreigends op je af komt, dan schiet jij direct in de verdediging (door aan te vallen of weg te lopen). Ik begrijp dat je op weg gaat naar een ander forum, maar bedenk je toch eerst goed wat jij daar eigenlijk zoekt. Is weglopen wel de juiste weg? Of vlucht je dan voor jezelf?

Ik heb je alleen maar geprobeerd een weg naar binnen te tonen, en ik hoop dat je ook durft te kijken naar jezelf.

Ik wens je veel sterkte met je tocht en ik hoop echt dat je de rust in jezelf terug vind.

Julien.
elly
elly jan 24 '08
oke.

Dat is prima.
Maar bedreig mij niet aub.
Je kunt het overal op afschuiven, boosheid van mij, allergie, enz.

Ik durf echt wl naar mijzelf te kijken.
Vind jouw reactie's meestal niet storend.
Maar de laatste wel , als ik niet doe wat jij zegt, kan het vervelende gevolgen hebben.
Zo ga je niet met mensen om.
Ik weet nu al dat jij daar een uitstekend weerwoord op hebt.

Maar jongen kijk naar jezelf en probeer empatisch te zijn.
Misschien voor jou een leerpunt??????????????????
Hilly.

Is goed zo.
Thomas A
Thomas A jan 24 '08
Gevoeligheid tonen, vergt de allergrootste kracht; kwetsbaarheid en dat laten zien, daar waar je het meest raakbaar bent....... en zelf het meest door kunt groeien en bij een HEEL mens uit te konen.

Moet je best veel lef voor hebben.......

Thomas
elly
elly jan 24 '08
Hoi,

Begrijp je niet helemaal,

Maar laat mij niet zeggen wat NiMs tegen mij zegt
Als ik niet doe wat hij zegt kan het vervelende gevolgen hebben.
Wil mij niet meer laten beïnvloeden, heb ik jaren gedaan.
Alleen maar naar andere mensen luisteren.
Dat wil ik niet meer doen.
Ik ben ik.
Hilly.
Thomas A
Thomas A jan 24 '08
Inderdaad Hilly, opstaan in je eigen leven, zou iedereen moeten doen, dan was er niet zoveel gekloot, gingen mensen meer liefde en ver-draagzaamheid leven...........

Zelfbespiegeling helpt er goed bij......

Sommige ontmoetingen ook.......

En lef om uit het 'blinde' stuk op te staan en als je eenmaal ziende bent, niet meer begrijpt wat daar nou zo moeilijk aan was.......

Thomas
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 24 '08
Heel goed, luisteren naar jezelf en je beseffen dat niemand jou meer kan zeggen wat je moet doen. Dus ook niet een droom of een willekeurig persoon hier op een forum. Tijd om je eigen leven te leven.

En als ik tegen je zou zeggen: "Je moet niet stelen, want dat kan vervelende gevolgen hebben." zou je daar dan ook zo "allergisch" op reageren?

 Quote:
Wil mij niet meer laten beïnvloeden, heb ik jaren gedaan.

En dat is precies datgene wat ik bij je naar boven wilde halen Elly. Ik hoop dat je er wat mee kunt en het mij niet als teveel kwalijk neemt.
Acheliah
Acheliah jan 24 '08
Elly ik denk dat wat NiMS zegt:

Gebruik dus mijn bovenstaande advies om ervoor te zorgen dat jij meer inzicht krijgt in je gevoel. Doe je dit niet, dan zal je moeder de rest van je leven je blijven achtervolgen (en dan niet in positieve zin) . (NiMs)

je niet als een bedreiging moet opvatten maar als een goede raad. Als jouw moeder in je droom zoveel invloed op je heeft en je doet er niks mee dan kan dat nare gevolgen hebben voor jouw. Dat bedoeld NiMS te zeggen. Doe wat aan die gevoelens van je ga de confrontatie met jezelf en het verleden aan dan kun je straks alleen nog maar naar het heden toe.

Liefs Dieneke
inneke
inneke jan 24 '08

@ Elly: Ik denk dat Dinie het mooi verwoord heeft. Dat je je enorm stoort aan de manier waarop Nims 'raad' geeft kan ik heel erggoed begrijpen Elly ;)Toch is de inhoud van de boodschap denk ik wel relevant:zoals Dinie en Thomas het op een andere manier zeggen.
liesanne
liesanne jan 25 '08
In de afgelopen tijd heb ik (in familietherapie) geleerd dat wij ons vaak denkbeelden van iets of iemand vormen en dat we daarmee onszelf (en ook de ander) kunnen vastzetten en onszelf (laten)kwetsen...
Door het loslaten van die denkbeelden en in plaats daarvan meer te vragen dan te 'stellen', verdwijnen degenen die ons kwetsen en kunnen we een poging doen elkaar meer te begrijpen en elkaar te zien zoals we wérkelijk zijn. We gaan dan ook snappen waarom iemand op een bepaalde manier reageert...


Voor mij was dit een belangrijk inzicht, ik wilde het even met jou delen na het volgen van jouw 'gesprek'.

liefs, Liesanne
gast
gast jan 25 '08
Kijk Liesanne, dat is nog eens goed advies!
inneke
inneke jan 25 '08
absoluut, en soms heel moeilijk want het betekent dat we onze denkbeelden en overtuigingen moeten loslaten zodat er echt ruimte kan komen voor begrip van de ander.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 25 '08
Mooi gesproken Liesanne!
Pagina's: Vorige 1 2

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki