Loading...
nl

"ander "bewustzijn????

elly
elly jan 21 '08
Hoi,

Weet niet goed waar ik dit bericht moet plaatsen, dus doe maar een poging in de hoop dat er mensen zijn die het herkennen.
Moeilijk om te beginnen.
Heb dingen meegemaakt die niemand zo waarnam maar ik weet zeker dat zij bij mijn volle verstand zijn gebeurd.
Voorbeelden:

Was op een bruiloft van een collega, werkte toen in de zorg met mensen met een verstandelijke handicap, ja zo heet het tegenwoordig.
Ik weet zeker dat een man een meisje die verstandelijk gehandicapt was onzedelijk betastte.
Niemand zag het.

Nog een voorbeeld, mijn ex schoondochter kleineerde mij waar iedereen bij was, liep weg toen ik wat vertelde over een overleden vriend.Zij gaf aan dat zij het niet aan kon, maar ik weet voor mijn gevoel zeker dat zij het niet wilde horen van mij.

Zo moeilijk om over te brengen, hier spook ik al zo lang mee rond.
Misschien een duidelijker voorbeeld , maar weer heel anders.
Toen mijn kinderen een jaar of 4,5 waren, ik zat met een kop koffie buiten bij de zandbak bij mijn kindren.
ik voelde wat zij voelden op dat moment.
Dat was oke, gewoon kinderen die gelukkig waren met het moment.
Dat was een diepe ervaring.

Kut wat is dat moeilijk uit te leggen.

Neem mijn dromen van iedere dag er nog eens bij, een mens krijgt wel heel veel informatie binnen.
En wat ik er altijd mee moet???

Geen idee.


Liefs,

Elly/Hilly.
Delen:
Thomas A
Thomas A jan 22 '08
Tja Hilly de een praat gemakkelijker en de ander schrijft gemakkelijker. Als ik je goed begrijp zijn dit wel dingen die jij wil delen, misschien wel gewoon om er meer helder zicht op te krijgen toch?
Gebeurtenissen en ervaringen zijn niet altijd even gemakkelijk om in woorden te vangen. Ook voor mij was het een weg van jaren om mij hierin te leren uiten en nog breek ik soms mijn nek over de woordkeus en grammatica. Goed kunnen communiseren is sowiezo een kunst.

Misschien helemaal niet zo'n gek idee Hilly om de vele dingen die jou bezig houden eens stukje voor stukje te gaan verwoorden voor jou zelf. Vreemd in het begin, toch vlot dat na verloop van tijd. Als ik je goed begrepen heb, heb je er nu ook wel tijd voor. Geloof me het ruimt je geest op, je ordent je gedachten en je kunt het ook nog eens met anderen delen (als je dat wilt).
Gek genoeg geef je jezelf daarmee 'benen'; zet je jezelf neer en volgens mij heb jij daar best behoefte aan............

Thomas
Beschermengel
Beschermengel jan 22 '08


Hallo elly,

Ik denk dat je super gevoelig bent! en alles een beetje oppikt van de anderen.

Als je je er van bewust bent, kun je daar veel van de mensen leren, je krijgt dan vaak gevoelens die niet van jou zijn, ikzelf had daar in het begin best moeite mee...maar nu weet ik dat het vaak niet van mij is, je zou daar anderen mee kunnen helpen.

Pik je ook pijntjes op van anderen mensen?

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki