Loading...
nl

foto's

admin
admin jan 19 '08
Ik ben niet zo gauw jaloers Gast, maar nu kriebelt het wel een beetje, die horizon.....geweldig!
gast
gast jan 19 '08
Karin, ik zou bijna willen zeggen dat je zeker niet jaloers hoeft te zijn maar dan lieg ik toch wel een klein beetje. Als jij de kou en de nattigheid van de Nederlandse herfst en winter net zoveel niets vind als ik dan kan ik het me heel goed voorstellen dat als de situatie omgekeerd zou zijn ik flink jaloers zou zijn op jou.
Mooie plekjes heeft Nedereland zeker ook, misschien in sommige opzichten nog wel mooier dan hier ;)Maar de temperatuur en het relaxte sfeertje is toch wel goud waard hier.
Het is alleen jammer dat je niet iedereen die je dierbaar zijn mee kunt nemen hier naartoe. Wel super dat er tegenwoordig internet is :)
gast
gast jan 19 '08
Daan wanneer ga je weer? En verblijven jullie dan bij die vrienden?
gast
gast jan 19 '08
nog eentje die ik zelf wel grappig vind

admin
admin jan 19 '08
Nederland is zeker mooi!
Maar het is hier koud en nat, brrr..
En je kunt hier niet zo makkelijk een horizon vinden.
Ik heb een tijd in Australie rondgezworven en sindsdien
mis ik de ruimte, die we hier ook niet zoveel meer hebben
wel heel erg.

Je bent een bofferd, wel jammer dat je niet iedereen kunt meenemen die je lief is.
gast
gast jan 19 '08
Ik kan me dat goed voorstellen Karin. Lijkt me ook geweldig om in Australie rond te zwerven.
Ik wilde al mijn hele leven weg uit de randstad en nu is het eindelijk gelukt. Al is het maar voor drie of vijf jaar.
Ik ben iemand die graag heuvels om zich heen heeft. Mijn broer zei altijd "ze gaat weer naar huis" als ik een keer naar Limburg toe ging. Hier zijn ook heuvels dus wat dat betreft voelde ik me hier direct thuis.
Waar we naar toe gaan als we weer naar Nederland gaan weet ik nog niet, zien we dan wel weer. Maar ik hoop toch wel in de richting van de Utrechtse heuvelrug of in iedergeval waar wat meer natuur is en minder drukte.
Maar voorlopig geniet ik van dit eiland en ben nog steeds dankbaar voor de kans die we gekregen hebben.
admin
admin jan 19 '08
Ben je op Curacao gaan wonen voor je werk?
Lena
Lena jan 19 '08
Het lijkt me heerlijk daar gast!
Woon je toevallig ook nog aan het water?
Beschermengel
Beschermengel jan 19 '08

OOhh wat een prachtige foto's!!! gast...jeetje zo mooi scherp en orgineel gemaakt!
erg erg mooi!!
gast
gast jan 19 '08
 Origineel bericht van: Karin
Ben je op Curacao gaan wonen voor je werk?

Mijn man mag het werk doen in ik mag het uitgeven ;)
Ik werk nu wel twee halve dagjes in een koffie huisje maar dat doe ik meer om de verveling te doorbreken dan dat het echt nodig is. Echt verwend hè :)
admin
admin jan 19 '08
Heeft jouw man nog een vrijgezelle broer..?
LOLOL nee grapje hoor.
Nee hoor niet verwend, je hebt gewoon een heerlijk leventje en daar mag je best van genieten. Je komt op mij niet over als een verwend nest :)
Zou ik in jouw schoenen staan dan had ik zeker net zoveel genoten!
gast
gast jan 19 '08
 Origineel bericht van: Lena10
Het lijkt me heerlijk daar gast!
Woon je toevallig ook nog aan het water?

Nee we wonen niet aan het water maar het is maar 5 minuten lopen naar het strand. Ik kan, als ik uit mijn raam hang, net niet de zee zien. Maar je ziet hem zowiezo vaak genoeg hier. Het hele eiland is maar een kilometer of 10 breed (op zijn breeds) en 60 km lang.
Het is een schiterend mooi eiland maar het heeft ook zijn leleke punten zoals de Isla rafinaderij die je bijna vanuit iedere kant kan zien. (behalve als je voorbij Grote Berg bent richting westpunt)

admin
admin jan 19 '08
Oh getsie, die foto´s zie je niet in de bladen...
Wat jammer van dat prachtige eiland! Aan de andere kant is er dan waarschijnlijk meer werkgelegenheid voor de eilandbewoners.
Hebben jullie daar dan geen last van vieze luchtjes van die fabrieken?
Dat lijkt me wel heel vervelend, er zullen vast veel mensen met hoofdpijnklachten rondlopen kan ik me zo voorstellen.
gast
gast jan 19 '08
Opzich qua werkgelegenheid valt het wel mee. Ik heb laatst gehoord dat er zo'n 300 Antillianen werken. Het is eerst een shell raffinaderij geweest maar sinds heel wat jaartjes is het nu van Venezuela. Er spelen ws heel wat belangen bij en dan vooral van 'hoger' geplaatse mensen. Er is wel al een rechtzaak tegen de raffinaderij aangespannen en het ziet er naar uit dat als ze niet gaan moderniseren het toch weg moet. Er worden veel mensen ziek van de uitstoot en aangezien de wind hier meestal uit de zelfde hoek komt (noord-oost passaat) wonen de armste mensen in de meeste stank en troep. Veel hebben long problemen maar ook andere ziektes komen voor.

Wij zitten gelukkig aan de goede kant van de stad en hebben tot nu toe twee keer de stank geroken omdat de wind uit een andere hoek kwam.
Nee dit laten ze niet zien in de folders!
Het wordt wel steeds toeristischer hier. Dat is goed voor de werkgelegenheid en de inkomsten voor het eiland.
Er worden op dit moment twee heel grote hotels bij gebouwd en er komen er nog meer bij. Van mij hoeft het niet zo hoor, maar ja, de mensen willen graag de warmte opzoeken hè ;)
Daan
Daan jan 19 '08
hey Gast

als het goed is gaan we in oktober 2 of 3 weken. we gaan dan niet naar die vrienden, voor hun zit het er 4 augustus op. :'(

We gaan dan naar bon bini beach resort... lekker dicht bij mambo en willemstad....

ohhh ik kan bijna niet wachten... was het maar vast zover.

liefs Daan
liesanne
liesanne jan 19 '08
prachtige foto's......

zeg gast....heb je daar ook een gastenverblijf?? ;)
gast
gast jan 19 '08
 Origineel bericht van: Daan
hey Gast

als het goed is gaan we in oktober 2 of 3 weken. we gaan dan niet naar die vrienden, voor hun zit het er 4 augustus op. :'(

We gaan dan naar bon bini beach resort... lekker dicht bij mambo en willemstad....

ohhh ik kan bijna niet wachten... was het maar vast zover.

liefs Daan

Hé daar hebben wij vorig jaar ook een weekje gezeten. We wonen er vlak bij trouwens dus wie weet lopen we elkaar nog eens tegen het lijf op Mambo ;)
gast
gast jan 19 '08
Iedereen bedankt voor de complimenten. Ik mag wel uitkijken dat ik niet naast mijn slippers ga lopen ;)
gast
gast jan 19 '08
 Origineel bericht van: liesanne
prachtige foto's......

zeg gast....heb je daar ook een gastenverblijf?? ;)

Nee helaas hebben we geen gastenverblijf :(Maar wel een logeerkamer.
gast
gast jan 20 '08
Voor wie het interesseert: http://www.sylviavandijk.nl over onze dagelijkse beslommeringen op het eiland.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420