Loading...
nl

kundalini

admin
admin nov 5 '07
Wat een heftig verhaal Karin. En je zegt dat bij jou de energie ontwaakt is in kleine stapjes…die stap op je 38e klinkt wel als een heel intens moment. Hoe waren die andere twee momenten? Net zo intens? Kon je het toen al plaatsen? En wat is er verandert sinds dat moment op je 38e? Heb jij ook van die golfbewegingen dat je energie actiever en minder actief is? Of is het allemaal wat stabieler geworden in de loop der jaren? Ik merk dat mijn energie de laatste tijd (nu inmiddels alweer 5 jaar sinds de kennismaking ermee) wat rustiger is dan voorheen. Wat stabieler voelt het in mijn lichaam. Hiervoor heb ik heel intense periodes meegemaakt, waarbij ik af en toe ’s nachts wakker werd omdat mijn energie zo heftig was. Soms voelde het echt alsof ik geëlektrocuteerd werd en eigenlijk vind ik dit nog steeds moeilijk te bevatten. Hoe kan energie zo heftig voelen in je lichaam? En wat jij schrijft over dat rondjes rennen herken ik. Ik heb in actieve periodes echt de neiging heel veel te bewegen zodat die energie er maar uitgaat. Ik fiets dan bijv. ook 5x zo snel als normaal, zonder dat ik er moe van word. Echt raar!

Nee die eerdere momenten waren niet zo intens, van de ervaring op mijn zesde is niet veel blijven hangen, het enige wat ik me daarvan kan herinneren is dat ik als zesjarige me van de ene op de andere dag een kip tussen de konijnen voelde(ik hoop dat je mijn beeldspaak begrijpt) En wat veel indruk heeft gemaakt was de gedachte dat mijn leven nooit meer als eerst zou zijn. Voor een zesjarige best heftig. de tweede ervaring was vergelijkbaar met de laatste, het enige verschil is dat de "spirituele" douche nog ontbrak.
Ik heb na de laatste ervaring een jaar lopen stuiteren en had totaal geen idee hoe ik die brok energie onder controle moest krijgen, daarbij kwam ook nog dat bij een sterke stroom de "bliss" gevoelens erg sterk waren en die wilde ik erg graag houden, zou ik de energie temperen dan zou dat liefdegevoel ook minderen en dat wilde ik niet. Daar kwam ik wel van terug hoor, constant in extreme bliss verkeren kan uiteindelijk heel vervelend gaan voelen en kost enorm veel energie, je hebt geen honger, geen slaap en blijft maar doorrennen, erg ongezond dus.

Dat electrocutiegevoel herken ik wel, ik heb dat heel sterk bij het zien van sommige symbolen, en als ik op plaatsen kom waar veel energieen hangen, spirituele plekjes bedoel ik dan.

Ik heb wel eens gezegd dat het net zo voelt als van de ene op de andere dag spontaan adhd te hebben gekregen.

In de ervaring die jij beschrijft herken ik wel het een en ander. Al is het bij mij wel anders gegaan…en had ik niet het gevoel dat ik dood ging. Dat lijkt me wel een heel nare ervaring! Maar wat je schrijft wat er daarna gebeurde, lijkt me juist weer een heel mooie ervaring. Bij mijn eerste ervaring met kundalini had ik wel het gevoel dat het goed was en durfde me er aan over te geven. Al heb ik later nog wel een paar engere ervaringen gehad, die ik echt niet kon plaatsen. Op die momenten ben ik wel heel bang geweest en was ik ook echt bang om gek te worden. Het gooide mijn beeld van hoe ik dacht dat de wereld in elkaar zat zo door elkaar, dat het me echt tijd heeft gekost om die ervaringen in mijn leven te integreren. Op dit moment durf ik gelukkig steeds beter erop vertrouwen dat die energie-ervaringen goed voor me zijn en durf ik me meer en meer aan de ‘energie’ over te geven. Een les in overgave zeg maar, om mijn controle meer en meer op te geven. Wat is jouw idee over het doel hiervan? In boeken lees ik dat bijdraagt tot meer bewustzijn. Ik merk ook dat ik door de kundalini drastisch veranderd ben. Mijn lichaamsbewustzijn is echt heel erg vergroot. Ik ben me bewust geworden van mijn chakra’s en kan makkelijk in een trance staat komen. Ik voel meer subtiele veranderingen in mijn lichaam en merk dat ik blokkades makkelijker zelf op kan ruimen. Het voelt alsof transformatie van mezelf in een sneltreinvaart gaat sinds het ontwaken van de energie. Het versnelt het bewustwordingsproces denk ik.

Niet alleen mijn lichaamsbewustzijn is veranderd, zelfs mijn persoonlijkheid is erg veranderd. Je zult zelf wel gemerkt hebben dat je empathische vermogens veel sterker zijn en dat "boodschappen" die je vroeger door kreeg maar niet zag nu wel binnen komen.
Ik heb altijd geweten dat de mens chakra´s heeft, maar inderdaad dat je ze ook kan voelen dat weet ik nu ook. Ik heb zelfs ontdekt dat ik de trilling van mijn chakra´s kan veranderen en kan aanpassen aan een ander. Die trance herken ik ook, gevoelsmatig heel prettig, wel vervelend als het midden in gesprekken gebeurt, ik "val" regelmatig weg, niet om :)maar ben dan gewoon even ergens anders.

Wat jij schrijft over die douche van liefde herken ik. Die eenheidservaring en het gevoel thuis te zijn gekomen…heel herkenbaar. Mooi zeg! Ik vind het soms wel lastig om te leven met deze ervaring…soms voel ik me zo ver verwijderd van dat ultieme gevoel van verbondenheid…en dan krijg ik heimwee er naar. Al merk ik wel dat ik dat gevoel steeds meer kan uitbreiden naar mijn dagelijkse leven. Waardoor dat gevoel van verbondenheid steeds meer ook deel van mijn dagelijkse leven wordt en niet alleen tijdens spirituele ervaringen die ik af en toe heb.

Op de een of andere manier lukt het mij wel en kan ik zo de verbinding leggen, ik heb alleen geen flauw idee hoe ik dat doe.

Bedankt voor je tips. De meeste ervan doe ik eigenlijk al (dansen, blote voeten lopen, wandelen). Dat helpt bij mij ook erg goed. Ik mediteer in actieve periodes ook niet en doe ook niet aan yoga. Dan word ik echt gek, daar wordt mijn energie nog actiever van. Wat voor tips heb je op voedingsgebied. Ik merk dat ik sinds een tijd een afkeer heb van eten met kleurstoffen. Dat ik zoveel mogelijk natuurlijk voedsel wil eten. En suiker eet ik ook nauwelijks.

Ik reageer heel sterk op koffie, cola, rood vlees, sterke kruiden, suiker,alcohol..het is eigenlijk een beetje voor jezelf uitvogelen wat voor jou het beste werkt, ieder mens reageert anders op voedingsstoffen. Wat wel goed is is meerdere malen per dag kleine beetjes te eten, een lege maag kan de kundalini doen opvlammen en vooral heel veel water drinken, het energieproces pakt veel vocht bij je weg en wat stroomt en geleid nou lekkerder dan water? En inderdaad al die toevoegingen in het eten zijn ook niet echt gezond, jouw energiestroom weet wel wat goed voor je is.

Liefs,
dragon
dragon nov 6 '07
Hai Karin,

ff een vraagje :), hihi!

In een ander topic vertelde je mij dat je met je Kundalini-energie invloed kon uitoefenen op de tv of radio.
Nooit meer bij stilgestaan, maar nu wilde ik toch wel weten hoe je dat hebt gedaan...
admin
admin nov 6 '07
11.11 ha ha :)
Geen idee hoe het precies werkt Dragon, ik heb me gewoon op de tv gefocussed met de intentie om het beeld te laten storen.
Ik deed dit wel bij een sterke energiestroom, ik heb het nooit geprobeert bij een "rustige" dag.
Het was wel grappig om uit te proberen, ik kreeg een beetje het "superwoman" gevoel
dragon
dragon nov 7 '07
ach ja, de trouwe 11:11....

Ik kan me helemaal voorstellen dat je een superwomangevoel krijgt. Lijkt me helemaal te gek!

nu nog uitbreiden en het beeld beïnvloeden met hartjes of bloemetjes, zonneschijn, haha!
admin
admin nov 8 '07
Ik dacht meer aan een strakke catwomansuit,lol :)
Mét bezem.....hahahahah
dragon
dragon nov 8 '07
strak in het lak en een bezem van uitgevallen snorharen. Ik zie je al vliegen LOL!
admin
admin nov 8 '07
Ik zal boven jouw huis een extra rondje vliegen :D

Lololol
dragon
dragon nov 8 '07
Lekker ding!

SMAK!
ome willem
ome willem nov 9 '07
Mijn ervaring met Kundalini.

Ben hier voorzichtig mee, open hem niet zelf, maar met begeleiding. Daarna mag je hier mee werken.

In 1995 heb ik mijn erste Kundaline explosie mee moeten maken.
Bij mij was het een gedwongen ontlading. Het moest eruit. Mooie momenten meegemaakt. Mogen zien dat alles een is en energie.
Echter met de explosie van Liefde explodeert ook boosheid die diep verborgen licht. Resultaat, mijn ziel nam voor even afstand en ik werd opgenomen met de analyse Psychose.

Dus werk voorzichtig met deze energie en zet je boosheid om in liefde.
admin
admin nov 9 '07
Niet iedereen heeft begeleiding hierin Willem helaas.
Kijk maar naar de spontane "explosies".
Ik ben blij dat ik die boosheid niet heb gevoeld, als dat net zo sterk is als de liefde..... :S
ome willem
ome willem nov 9 '07
Tuurlijk niet de liefde is veel sterker !! :P
dragon
dragon nov 9 '07
wow, wat klinkt dat allemaal heftig!

En hoe kwam jij er achter dat het Kundalini-energie was Willem?

Ik kan me voorstellen dat je helemaal lijp wordt als je niets van Kundalini afweet. ik had er ook nog nooit van gehoord voordat ik er hier over las.

Als ik het goed begrijp, kan het dus best zijn dat sommige mensen een labeltje opgeplakt krijgen dat niet de hele lading dekt. Oh, zegt de psych, je hebt gewoon ..... (vul maar in). Je krijgt dan een antwoord dat je eigenlijk vooraf al hebt bepaald, want je bent een bepaalde richting ingeslagen in je zoektocht.

Aan de andere kant zou het dus ook zo kunnen zijn dat je gelooft dat je Kundalini-energie explodeert, terwijl er eigenlijk iets anders aan de hand kan zijn.

Vandaar mijn vraag, hoe weet je dat nou eigenlijk.
Of moet ik het meer zien als "als je echt verliefd bent, dan weet je het gewoon en hoef je het je ook niet af te vragen. Zolang je twijfelt, is het niet zo......"

Oeps, is het een beetje duidelijk, of is het complete wartaal?
es
es nov 9 '07
Ik heb toch nog een vraag hoor. Misschien heel dom, maar, wat is nou toch Kundalini. Ik heb het topic gelezen, begrijp dat het een energiestroom is. Maar hoe voelt het, hoe herken je het, hoe weet je dat wat je voelt de kundalinistroom?

es
dragon
dragon nov 9 '07
Hele goeie vraag Es, lekker duidelijk enne, dat wil ik ook graag weten!
Grunie
Grunie nov 9 '07
 Origineel bericht van: dragon
Vandaar mijn vraag, hoe weet je dat nou eigenlijk.
Of moet ik het meer zien als "als je echt verliefd bent, dan weet je het gewoon en hoef je het je ook niet af te vragen. Zolang je twijfelt, is het niet zo......"

Of zoals deze: 'als je twijfelt of de bevalling is begonnen, is de bevalling nog niet begonnen, dan hoef je de verloskundige nog niet te bellen.' (sorry, is off topic, maar kon het even niet laten )
dragon
dragon nov 9 '07
LOL!
admin
admin nov 10 '07
Da´s een goeie Grunie,lol

Toch werkt dat ook niet altijd :)
mensen die
Hoe weet je het.....ik heb zelf enorm veel gelezen en met een meneer hier in den-bosch een heel gesprek gehad over kundalini.(deze meneer woont al bijna zijn hele leven op en af in India). Je kunt geen tests doen, al schijnt er wel een hele knappe man te zijn die via tests de kundalinistroom in je lichaam zichtbaar kan maken( zie boek het zesde zintuig).
Voor mij was het een optelsom van lichamelijke kenmerken, psychische kenmerken en "toevalligheden".
Toch blijft het lastig en ben ik zeker bijna anderhalf jaar aan het zoeken en uitpluizen geweest voor ik voor mezelf kon zeggen dat ik dacht dat het echt kundalini is.
inneke
inneke nov 10 '07
Een psychose ontstaat als het 6e chakra (voorhoofd) overbeladen wordt en er niet genoeg aarding is (eerste chakra). De persoon 'schiet' dan weg, naar boven.
dragon
dragon nov 10 '07
Oh ja Inneke,

dat had ik ook gelezen op 1 van de sites.

Karin, vraagje ...... :).
Je zei dat als je met andere Kundalini-mensen spreek, je je eigen energie voelt dansen, toch?

Is dat alleen bij mensen die zich bewust zijn van hun Kundalini-energie, of herken je het ook bij mensen die het zelf niet weten?

dat zou cool zijn, dan ben je een levende Kundalini-meter LOL!
admin
admin nov 10 '07
Ja, ook bij mensen die het niet weten.
Ik heb 2 jaar geleden zelfs gemerkt dat ik met mijn energie ook die van een ander wakker kan maken. Hoe dat in zijn werk is gegaan weet ik niet precies, het was ook absoluut niet mijn bedoeling en ik hoop ook dat dat nooit meer gebeurt.
Op het internet is er niet zo veel(bar weinig eigenlijk) te vinden over de "besmettelijkheid" van kundalini.
Toch zijn er wel meer mensen die dit hebben ervaren.
Maar prettig vind ik het niet.

Levende kundalini meter, lol.
Pagina's: Vorige 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy