Wat een heftig verhaal Karin. En je zegt dat bij jou de energie ontwaakt is in kleine stapjes…die stap op je 38e klinkt wel als een heel intens moment. Hoe waren die andere twee momenten? Net zo intens? Kon je het toen al plaatsen? En wat is er verandert sinds dat moment op je 38e? Heb jij ook van die golfbewegingen dat je energie actiever en minder actief is? Of is het allemaal wat stabieler geworden in de loop der jaren? Ik merk dat mijn energie de laatste tijd (nu inmiddels alweer 5 jaar sinds de kennismaking ermee) wat rustiger is dan voorheen. Wat stabieler voelt het in mijn lichaam. Hiervoor heb ik heel intense periodes meegemaakt, waarbij ik af en toe ’s nachts wakker werd omdat mijn energie zo heftig was. Soms voelde het echt alsof ik geëlektrocuteerd werd en eigenlijk vind ik dit nog steeds moeilijk te bevatten. Hoe kan energie zo heftig voelen in je lichaam? En wat jij schrijft over dat rondjes rennen herken ik. Ik heb in actieve periodes echt de neiging heel veel te bewegen zodat die energie er maar uitgaat. Ik fiets dan bijv. ook 5x zo snel als normaal, zonder dat ik er moe van word. Echt raar!
Nee die eerdere momenten waren niet zo intens, van de ervaring op mijn zesde is niet veel blijven hangen, het enige wat ik me daarvan kan herinneren is dat ik als zesjarige me van de ene op de andere dag een kip tussen de konijnen voelde(ik hoop dat je mijn beeldspaak begrijpt) En wat veel indruk heeft gemaakt was de gedachte dat mijn leven nooit meer als eerst zou zijn. Voor een zesjarige best heftig. de tweede ervaring was vergelijkbaar met de laatste, het enige verschil is dat de "spirituele" douche nog ontbrak.
Ik heb na de laatste ervaring een jaar lopen stuiteren en had totaal geen idee hoe ik die brok energie onder controle moest krijgen, daarbij kwam ook nog dat bij een sterke stroom de "bliss" gevoelens erg sterk waren en die wilde ik erg graag houden, zou ik de energie temperen dan zou dat liefdegevoel ook minderen en dat wilde ik niet. Daar kwam ik wel van terug hoor, constant in extreme bliss verkeren kan uiteindelijk heel vervelend gaan voelen en kost enorm veel energie, je hebt geen honger, geen slaap en blijft maar doorrennen, erg ongezond dus.
Dat electrocutiegevoel herken ik wel, ik heb dat heel sterk bij het zien van sommige symbolen, en als ik op plaatsen kom waar veel energieen hangen, spirituele plekjes bedoel ik dan.
Ik heb wel eens gezegd dat het net zo voelt als van de ene op de andere dag spontaan adhd te hebben gekregen.
In de ervaring die jij beschrijft herken ik wel het een en ander. Al is het bij mij wel anders gegaan…en had ik niet het gevoel dat ik dood ging. Dat lijkt me wel een heel nare ervaring! Maar wat je schrijft wat er daarna gebeurde, lijkt me juist weer een heel mooie ervaring. Bij mijn eerste ervaring met kundalini had ik wel het gevoel dat het goed was en durfde me er aan over te geven. Al heb ik later nog wel een paar engere ervaringen gehad, die ik echt niet kon plaatsen. Op die momenten ben ik wel heel bang geweest en was ik ook echt bang om gek te worden. Het gooide mijn beeld van hoe ik dacht dat de wereld in elkaar zat zo door elkaar, dat het me echt tijd heeft gekost om die ervaringen in mijn leven te integreren. Op dit moment durf ik gelukkig steeds beter erop vertrouwen dat die energie-ervaringen goed voor me zijn en durf ik me meer en meer aan de ‘energie’ over te geven. Een les in overgave zeg maar, om mijn controle meer en meer op te geven. Wat is jouw idee over het doel hiervan? In boeken lees ik dat bijdraagt tot meer bewustzijn. Ik merk ook dat ik door de kundalini drastisch veranderd ben. Mijn lichaamsbewustzijn is echt heel erg vergroot. Ik ben me bewust geworden van mijn chakra’s en kan makkelijk in een trance staat komen. Ik voel meer subtiele veranderingen in mijn lichaam en merk dat ik blokkades makkelijker zelf op kan ruimen. Het voelt alsof transformatie van mezelf in een sneltreinvaart gaat sinds het ontwaken van de energie. Het versnelt het bewustwordingsproces denk ik.
Niet alleen mijn lichaamsbewustzijn is veranderd, zelfs mijn persoonlijkheid is erg veranderd. Je zult zelf wel gemerkt hebben dat je empathische vermogens veel sterker zijn en dat "boodschappen" die je vroeger door kreeg maar niet zag nu wel binnen komen.
Ik heb altijd geweten dat de mens chakra´s heeft, maar inderdaad dat je ze ook kan voelen dat weet ik nu ook. Ik heb zelfs ontdekt dat ik de trilling van mijn chakra´s kan veranderen en kan aanpassen aan een ander. Die trance herken ik ook, gevoelsmatig heel prettig, wel vervelend als het midden in gesprekken gebeurt, ik "val" regelmatig weg, niet om maar ben dan gewoon even ergens anders.
Wat jij schrijft over die douche van liefde herken ik. Die eenheidservaring en het gevoel thuis te zijn gekomen…heel herkenbaar. Mooi zeg! Ik vind het soms wel lastig om te leven met deze ervaring…soms voel ik me zo ver verwijderd van dat ultieme gevoel van verbondenheid…en dan krijg ik heimwee er naar. Al merk ik wel dat ik dat gevoel steeds meer kan uitbreiden naar mijn dagelijkse leven. Waardoor dat gevoel van verbondenheid steeds meer ook deel van mijn dagelijkse leven wordt en niet alleen tijdens spirituele ervaringen die ik af en toe heb.
Op de een of andere manier lukt het mij wel en kan ik zo de verbinding leggen, ik heb alleen geen flauw idee hoe ik dat doe.
Bedankt voor je tips. De meeste ervan doe ik eigenlijk al (dansen, blote voeten lopen, wandelen). Dat helpt bij mij ook erg goed. Ik mediteer in actieve periodes ook niet en doe ook niet aan yoga. Dan word ik echt gek, daar wordt mijn energie nog actiever van. Wat voor tips heb je op voedingsgebied. Ik merk dat ik sinds een tijd een afkeer heb van eten met kleurstoffen. Dat ik zoveel mogelijk natuurlijk voedsel wil eten. En suiker eet ik ook nauwelijks.
Ik reageer heel sterk op koffie, cola, rood vlees, sterke kruiden, suiker,alcohol..het is eigenlijk een beetje voor jezelf uitvogelen wat voor jou het beste werkt, ieder mens reageert anders op voedingsstoffen. Wat wel goed is is meerdere malen per dag kleine beetjes te eten, een lege maag kan de kundalini doen opvlammen en vooral heel veel water drinken, het energieproces pakt veel vocht bij je weg en wat stroomt en geleid nou lekkerder dan water? En inderdaad al die toevoegingen in het eten zijn ook niet echt gezond, jouw energiestroom weet wel wat goed voor je is.
Liefs,