Loading...
nl

Het verschil tussen een Filosofie en Theorie

gast
gast jan 17 '08
Haha, Nims. Zo kan ik er ook nog wel één of twee verzinnen. Zelf regeltjes maken als de bestaande je niet uit komen ken ik nog van vroeger. Anderen noemde het vals spelen.
Je hebt ws te vaak gehoord dat je je eigen wereld kan scheppen. Ik ben alleen bang dat je niet helemaal goed begrepen hebt wat dat in houd.
Maar goed, je zult er zelf achter komen.
inneke
inneke jan 17 '08
Gezegend zijn de uitverkorenen.
Dat is geen verklaring Nims, daar zeg je gewoon in exact dezelfde bewoordingen wat jij doet.
gast
gast jan 17 '08
Hij heeft het ook zelf geschreven en de theorie bedacht Inneke. Dus hij is wel consequent ;)
inneke
inneke jan 17 '08
Dat is een feit! :)
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 17 '08
 Origineel bericht van: inneke
Gezegend zijn de uitverkorenen.
Dat is geen verklaring Nims, daar zeg je gewoon in exact dezelfde bewoordingen wat jij doet.
Er staat nog een waarom bij, wat het een verklaring maakt. Misschien niet DE verklaring die jij zoekt, maar goed, dat is ook niet zo belangrijk verder. Het topic was het verschil tussen een Filosofie en een Theorie, en volgens mij is dit verschil ondertussen aardig duidelijk.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 19 '08
 Origineel bericht van: liesanne

Even wat inhoudelijke vragen:
Wie zegt mij dat de geschreven stukken 'echt' zijn? Je kan toch heel makkelijk van een geschreven tekst van een ander, je eigen verhaal maken...dan komt het vanzelf overeen, lijkt me.

Hoe communiceer ik dan met een engel en geven engelen wel 'bewijzen'?

Ok, blijkbaar waren deze ontschoten, maar ik heb ze even opgeduikeld. Hierbij de antwoorden.

Wie zegt jou, dat de geschreven stukken echt zijn is een vraag die alleen jij kan beantwoorden. Het is tenslotte jouw manier van waarheid bepalen. Je zou het zoals ik gedaan heb, een theorie van kunnen maken, door een verklaring te zoeken. Dus waarom zouden ze echt zijn, en hoe kan ik het toetsen? Ik weet dat ze echt zijn, omdat het mij is overkomen doordat ik geestelijk contact maakte met deze engelen. Dat is voor jou natuurlijk niet een waarheid, die je kunt toetsen, maar daar kan ik weinig aan veranderen. Voor mij is het verklaard, en daar is waar het voor mij dan ophoudt. En let wel! Een verklaring is iets anders dan een bewijs! Wat ik merk uit je vragen is vooral het verzoek om bewijs van mijn kant, maar dat kan ik lang niet altijd doen. Wel kan ik er een logische verklaring voor vinden / geven.

Hoe je met engelen communiceert had ik volgens mij al uitgelegd, maar voor mij werkt het als volgt. Ik open mijn derde oog en maak contact via mijn vleugelchakra. Ik ga met mijn gedachten op zoek naar de vragen, en ik krijg dan vanzelf de antwoorden.

Verder vraag je of engelen wel bewijzen geven. Ik weet het wel zeker, het is gewoon een kwestie van vragen en goed opletten. Je krijgt het bewijs wel degelijk, alleen de vorm is niet altijd even duidelijk. Toch krijg je wel degelijk de bewijzen die voor jou opvallen, aangereikt.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 23 '08
Ben je tevreden Liesanne? ;)
liesanne
liesanne jan 23 '08
hoi Julien
Ik ben even heel druk, maar ga zeker nog reageren....
inneke
inneke jan 23 '08
"Verder vraag je of engelen wel bewijzen geven. Ik weet het wel zeker, het is gewoon een kwestie van vragen en goed opletten. Je krijgt het bewijs wel degelijk, alleen de vorm is niet altijd even duidelijk. Toch krijg je wel degelijk de bewijzen die voor jou opvallen, aangereikt."


Heb je er al bij stilgestaan dat mensen die hier spreken over bepaalde 'waarheden' of 'ervaringen' die jij betwist of niet kent hun 'bewijs' ook op dergelijke manier hebben gekregen?
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 23 '08
Ja hoor, dat betwist ik ook niet. Ik ben daarom wel een stuk kritischer naar het bewijs dat ik krijg, maar dat wil niet zeggen dat ieder ander dat ook is. Ik betwist alleen zaken die niet bewijsbaar zijn, of die onverklaarbaar zijn. Als iemand het bewezen is, dan zou dit toch ook overdraagbaar kunnen zijn?
inneke
inneke jan 23 '08
Wat jij over dat stukje over engelen zegt is ook heel persoonlijk: "Toch krijg je wel degelijk de bewijzen die voor jou opvallen, aangereikt." En mijns inziens niet overdraagbaar. Wat jij als een bewijs voor engelen ziet, ziet een scepticus misschien gewoon als een onbenullige zinsbegoocheling.

Daarbij stel ik me de vraag of het overdraagbaar moet zijn. Mag het niet persoonlijk 'kloppen' voor jou omdat het voor jou zin heeft?

Ik ben kritisch over het doel en het nut van kritisch te zijn tegenover persoonlijke ervaringen van mensen die voor hen betekenisvol zijn.

Uiteindelijk leven we allemaal met verhalen. Ook jouw waarheidsstreven is een verhaal, jouw verhaal.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 23 '08
Dat is ook precies wat ik zeg. Voor anderen kan het heel duidelijk bewijs zijn en hoeft het ook niet overdraagbaar te zijn. Ik had het over de bewijzen die ik zou krijgen, dat ik daar hogere eisen aan stel dan dat iemand anders dit zou kunnen doen. Het hoeft dus helemaal niet overdraagbaar te zijn, als de ander daar geen behoefte aan heeft.
inneke
inneke jan 24 '08
"dat ik daar hogere eisen aan stel dan dat iemand anders dit zou kunnen doen"
bedoel je hiermee dat 'iemand anders' niet zo kritisch is of dat je wat je met je eigen ogen meemaakt extra krtisch onderzoekt?
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 24 '08
Er staat KUNNEN doen, waarmee ik dus zeg dat dat voor iemand anders wel kan gelden ja, maar niet per definitie zo hoeft te zijn.

Maar wat ik er inderdaad mee bedoel is dat ikzelf erg kritisch ben naar mijn eigen "bewijzen", of de bewijzen die ik onder ogen krijg.

Snap je het weer? :).
inneke
inneke jan 24 '08
snap je dat je 'kunnen' op verschillende manieren kunt lezen?
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 24 '08
Uh nee, kunnen is niet hoeven of moeten? Hoe kan je dit anders lezen?
liesanne
liesanne jan 24 '08
 Origineel bericht van: NiMS

Wie zegt jou, dat de geschreven stukken echt zijn is een vraag die alleen jij kan beantwoorden. Het is tenslotte jouw manier van waarheid bepalen. Je zou het zoals ik gedaan heb, een theorie van kunnen maken, door een verklaring te zoeken. Dus waarom zouden ze echt zijn, en hoe kan ik het toetsen? Ik weet dat ze echt zijn, omdat het mij is overkomen doordat ik geestelijk contact maakte met deze engelen. Dat is voor jou natuurlijk niet een waarheid, die je kunt toetsen, maar daar kan ik weinig aan veranderen. Voor mij is het verklaard, en daar is waar het voor mij dan ophoudt.


Precies, hier houdt het denk ik ook op. Het is jóuw waarheid.
Aan mij de keuze of ik die wil geloven, want dat is het m.i. toch vooral: een kwestie van geloven... zo beleef ik het.
En ja, ik zou wel bewijzen willen , maar inderdaad die zijn er (vast niet).

 Origineel bericht van: NiMs

Hoe je met engelen communiceert had ik volgens mij al uitgelegd, maar voor mij werkt het als volgt. Ik open mijn derde oog en maak contact via mijn vleugelchakra. Ik ga met mijn gedachten op zoek naar de vragen, en ik krijg dan vanzelf de antwoorden.

Verder vraag je of engelen wel bewijzen geven. Ik weet het wel zeker, het is gewoon een kwestie van vragen en goed opletten. Je krijgt het bewijs wel degelijk, alleen de vorm is niet altijd even duidelijk. Toch krijg je wel degelijk de bewijzen die voor jou opvallen, aangereikt.


Ik bedoelde eigenlijk met mijn vraag: is het wel af te dwingen -een antwoord of een bewijs- bij engelen....
Dat je na een bepaalde tijd 'antwoorden' kan krijgen, kan zien of ervaren oké, maar dan vast niet op een moment dat ik dat wil.... het klinkt als jij er even voor kan gaan 'zitten' en dan komen de antwoorden, klopt dat, of bedoel je dat niet zo?

Tja , het blijft lastig... maar momenteel merk ik dat ik me niet meer zo hoef vast te pinnen op 'waarheden'...Ik heb wel -een soort van- overtuigingen ,maar voor de rest mag het 'open' zijn wat mij betreft... en ik ben eigenlijk wel blij met deze verandering in mezelf.

Maar fijn dat je altijd bereid bent te antwoorden, zelfs tussen het klussen door....hoe doe je dat toch!
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 25 '08
Dat is het voordeel van weinig slaap nodig hebben :). En prioriteiten stellen. Ik maak altijd tijd voor belangrijke zaken.

En inderdaad heb je gelijk dat ik het misschien makkelijker opschrijf dan dat het is. Ik kan zeker niet zondermeer contact krijgen, en vaak lukt het ook niet. Ik merk eigenlijk dat het vaak andersom gaat, dat er contact met mij wordt gezocht op de momenten dat het hard nodig is (voor mijn gevoel). Toch ben ik ook niet heel erg actief met het contact maken, dus misschien kan het wel op commando. Ik heb er zelf gewoon niet zo'n behoefte aan, het zijn tenslotte maar engelen ;).
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki