Loading...
nl

hoe leg je je droom vast..

admin
admin jan 9 '08
Zoals een aantal van jullie al wel weten vind ik het erg leuk om de betekenis van dromen uit te zoeken, vooral omdat er vaak zulke mooie dingen uitkomen.
Het is echter erg belangrijk hoe de droom op papier staat.
Hieronder wilde ik wat tips geven, voor het geval je je droom eens wil opschrijven en eventueel wil laten ontrafelen.
************************

Leer jezelf de gewoonte aan dromen meteen op te schrijven.
Leg een pen en notitieboek op je nachtkastje, en neem je voor na elke droom rechtop te gaan zitten en hem direct op te schrijven.
Zet datum en tijd boven aan de bladzijde, dat is een uiterlijk teken van je serieuze intentie om je dromen op te schrijven plus je kunt gelijk meteen beginnen met schrijven als je wakker word. Alles wat eventueel tussen de droom zelf en je notitie komt kan je herinnering wissen of danig vervagen.
In plaats van je dromen op te schrijven, zou je ze ook op een bandje kunnen inspreken- dit raad ik niet aan als er nog iemand lekker naast je ligt te slapen :))
Gebruik in je beschrijving de tegenwoordige tijd, dus niet: " ik liep", maar: " ik loop".
Door het gebruik van de tegenwoordige tijd blijft de droom beter hangen en kun je je bepaalde details vaak veel beter herinneren.
Het leuke van het opschrijven is ook dat je kunt ontdekken of bepaalde thema´s vaker terugkomen.

Schrijf je droom zo gedetailleerd mogelijk op, Alles in een droomk kan belangrijk zijn voor de interpretatie.
Wat in je droom niet meer dan een toevallige bijzaak naast de hoofdzaak lijkt, kan feitelijk de sleutel zijn, die de betekenis van je droom ontsluit.
Let bijvoorbeeld op kleuren en vormen, is er sprake van beweging, in welke richting gaat die dan, links of rechts, tegen de klok in of met de klok mee, naar jou toe of van jou af.
Is een persoon mannelijk of vrouwelijk, jong of oud, blond of donker, knap of niet-zo knap,lacht de persoon, fronst de persoon, kleding, wat zijn de woorden die personen zeggen, welk jaargetijde, wat voor gebouw, flat of oud gebouw en ga zo maar door.
Maak je niet druk als die details niet in je droom verschijnen, ik wil alleen maar zeggen dat kleine details héél belangrijk kunnen zijn.

Succes!
Delen:
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 9 '08
Lijkt heel erg veel op dit onderwerp: http://nlforum.merudi.net/ubbthreads.php/ubb/showflat/Number/8500#Post8500

Ik heb deze meteen verplaatst naar het dromendagboek.
admin
admin jan 12 '08
Het was niet bedoelt als plagiaat Nims.
Van mij mag je het hele verhaal wissen want inderdaad staat het hier al.
I am only human en lees niet alles wat er hier ooit is geschreven.
Excuus.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 12 '08
Weet ik karin, en van mij hoeft het ook niet weg hoor. Ik liet je alleen zien dat wij dit al hadden staan hier :).
admin
admin jan 13 '08
Okidoki ;)

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki