Loading...
nl

Peper en zoutstel

Thomas A
Thomas A jan 9 '08
Peper en zoutstel………….

Enige tijd geleden gingen mijn ex en ik uit elkaar. Nergens was gedoe over behalve over “mijn” pepermolen. Meer dan 15 jaar of zo is dat ding al in mijn bezit, maar mijn ex leefde in de veronderstelling dat deze van haar was. Ik zag het niet zitten om over dit geval ruzie te laten ontstaan en bedacht me van “laat dan maar”. Toch zat het mij niet echt lekker en besloot gewoon op zoek te gaan naar een goeie – want dat was ie – pepermolen. Na een aantal winkels te zijn binnen gelopen op zoek naar een pepermolen met metalen loopwerk, besloot ik vanwege de achterlijk hoge aanschafprijs, mijn zoeken te staken en het maar uit te stellen tot nader orde.
Ik vertelde mijn vrienden - waar ik nu tijdelijk verblijf – van mijn gedoe en kreeg te horen dat een zaak in de omgeving pepermolens met een zoutstrooier erbij verkocht voor 6 euro en dan ook nog met metalen loopwerk en mooi gemaakt. Enkele weken daarna verrasten zij mij na het boodschappen doen met zo een stel. Echt ook nog kwaliteit ook. Hup in mijn tas voor straks in de nieuwe woning!

Afgelopen maandag, verjaardag van mijn zoon. Geen kadootje, alweer niet! Voor mijn dochter kan ik 10.000 dingen bedenken, voor mijn zoon is dit een wereldopgave voor mij. Aangezien hij net is gaan samenwonen, bedacht ik mij dat het dan misschien wel een leuke grap zou zijn het gekregen peper en zoutstel te geven.
Op de verjaardag pakt mijn zoon het stel uit en was er echt super blij mee en ook zijn vriendin. Bas trekt zijn keuken kast open en zegt, “hier pap mag jij onze oude”. Lachen ik draai hem om en ja hoor metalen loopwerk; prima ding dus. Ik zag de lol er onmiddellijk van in en had zelf weer een pepermolen.
Gisteren onderweg naar mijn moeder in Apeldoorn even mijn post opgehaald bij mijn ex, en wat staat er bij de brieven; je raad het al; mijn oude pepermolen!!!! Nu heb ik dus 2 pepermolens (met metalen loopwerk).
Kadootje voor het in harmonie blijven staan met ex en niet gaan lopen zeiken over een pepermolen?

Net het hele verhaal aan die vriend verteld tijdens een lange wandeling en boodschappen voor het avond eten. Ik dacht even opbiechten dat ik hun peper en zoutstel had doorgegeven…….

Gierend van de lach vervolgden we ons pad naar huis………

Thomas
Delen:
Anne
Anne jan 9 '08
hahahaah :)
Thomas A
Thomas A jan 9 '08
weer een hint voor om in liefde te blijven staan wat er ook is..............
Beschermengel
Beschermengel jan 9 '08


Zo is dat! ;)
admin
admin jan 9 '08
Lol, leuk verhaal Thomas!
Misschien zit het in de lucht...laat ik nou juist vanmorgen ook een pepermolentje (jaha metalen binnenwerk!) hebben gekocht wilde ik ook al heel lang.

Daar ga ik toch eens induiken.
Niet in de pepermolen dus....lol
Thomas A
Thomas A jan 9 '08
dan gaat het nog redelijk gelijk op!
Helma
Helma jan 9 '08
Ik kocht eens een reusachtige pepermolen mét metaal in de kringloop: hij zag er als nieuw uit, maar ik kreeg zowat rsi aan mijn polsen met dat ding! Nu heb ik van die wegwerpbusjes, van de Lidl... doet het altijd! :-)
admin
admin jan 9 '08
En toch lig ik voor.....lol

inneke
inneke jan 9 '08
:D

Lang leve de peper-en zoutmolens!!!
admin
admin jan 9 '08
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 9 '08
Wat een leuk verhaal Thomas. Zo zie je maar, als je er niet achteraan gaat, maar wel de intentie hebt om het te krijgen, krijg je er vanzelf 3 :). LOA in levende lijve.
Helma
Helma jan 9 '08
Zei mijn broertje ook: hij woont sinds kort, na een zwaar huwelijk van 7 jaar, weer op zichzelf. Wij doen niet meer aan cadeau's met verjaardagen, behalve in nood: ik vroeg aan mijn broertje, vlak voor zijn verjaardag, wat hij nog niet had voor in zijn huisje.Hij zei: nog geen gasstel, maar ach, die komt vanzelf naar me toe! Drie dagen later bracht ik hem er één! Zijn grijns blijft me nog lang bij. Het is zo'n schat! Ik ga door het vuur voor mijn vier broers.
admin
admin jan 12 '08
En wat kreeg ik van mijn oudste zoon gisteren:

Juist een nieuw peper en zoutstel, lolololololololol
Niet te geloven.
Het deed me denken wat de achterliggende boodschap kan zijn.
Nu kan je zeggen, hé muts het is maar een peper en zoutstel, wat is daar nu in godsnaam bijzonder aan.
Toch ben ik van mening dat als bepaalde dingen of gebeurtenissen zich herhalen in korte tijd, je daar best over mag nadenken en kijken of je daar eventueel wat meer mee moet.

Peper en zout gebruik je om je spijzen op te leuken, het lekkerder en smakelijker maken.
Zou de onderliggende boodschap kunnen zijn dat het nu de tijd is dat wij ons leven voor onszelf leuker en smakelijker moeten maken? Voor onszelf dingen gaan doen waardoor wijzelf ook leuker en smakelijker worden? En beter te verteren? lol.
inneke
inneke jan 12 '08
peper en zout horen bij elkaar :)
net als water en vuur
inneke
inneke jan 12 '08
of yin en yang
of dag en nacht...
Debiorah
Debiorah jan 12 '08
Wat een supermooi verhaal! :)
Wat betreft de boodschap hierin, Zo zie je maar weer wie geeft zal ontvangen. ;)

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki