Origineel van IkBen:
Anne .. om ieder mens hangt een energieveld, de aura. Als mensen dicht bij elkaar komen, raken of overlappen de aura's elkaar en daardoor kan emotionele en gevoelsmatige informatie worden uitgewisseld. Het is ook het kontakt tussen aura's die mensen het ogenblikkelijke gevoel geeft dat het klikt of niet, bij een eerste ontmoeting.
Kunst is wel dat men naar de eigen intuïtie moet luisteren om het te herkennen.
Dit klopt helemaal. Toch hoef je niet fysiek dicht bij elkaar te zijn om elkaar feiloos te kunnen aanvoelen en kennen. Ik heb dit met een paar goede vriendinnen van me, die ik enkel via msn spreek. Toch kan ik feilloos aanvoelen of er iets is, en of ik iets kan betekenen. Soms lukt dit zelfs als er duizenden kilometers afstand tussen zit.
Ik dacht altijd dat lichaamstaal zoals mimic e.d. een grote rol hier in mee speelden.
Net zoals mentalisten dat 'bewust' kunnen hebben mensen dit door geboorte (genetisch zoals o.a. een hsp'er) of opvoeding (om je thuis situatie te overleven maar kan ook de padvinderij bijwijzen van spreken zijn geweest) of omgeving (stad, dorp, oerwoud, klimaat, landmentaliteit e.d. ) meegekregen.
Maar als het heus op afstand ook kan heb je inmiddels ook een soort verbintenis ontwikkeld, kan met de ziel of de aura's die eventueel botsen of overlappen.
Maar bijzonder vind ik het wel, ik voel mijn naasten inderdaad ook aan maar ik denk dat ik hun lichaamstaal versta incl. de tonen in de stem.
Ik kom heel vaak in conflict met iemand waarbij ik totaal mis zit volgens hun en dan hun boos of beledigd dat ik dat überhaupt al zei.
Maar ik heb de afgelopen tijd volgens mij iets beter en sneller door (met behulp van ingevingen in de vorm van ideetjes) hoe ik bijvoorbeeld zachter of subtieler iets kenbaar kan maken, da's wel fijn wanéér dat gebeurt
.