Loading...
nl

excuus aan HiddenWings en Evelyn

gast
gast jan 10 '08
Dat is mooi Inneke. In stilte hoor je het meest.
Alles wat wij ervaren is onderdeel van het proces wat wij hier op aarde te gaan hebben en dat is qua verpakking voor iedereen anders maar de inhoud is hetzelfde.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 10 '08
In stilte hoor je het meest, maar deel je het minst. Communicatie komt van 2 kanten. Eenrichtings Communicatie, wat levert dat eigenlijk op?
admin
admin jan 10 '08
dat zou jij moeten weten.... :)
Evelyn Maureen
Evelyn Maureen jan 10 '08
Stof tot nadenken.

Ik lees hier meer dan dat ik post. Ik log vaak ook pas in als ik een bericht ga schrijven.

Een discussie als deze moet ik eerst herkauwen in mn hoofd voor ik een antwoord kan geven. En vaak gaan topics over zaken waar ik nog geen weet van heb.

Eenzijdige communicatie daar is helemaal niets mis mee zolang de tegenpartij geen antwoord verwacht. ;)
JulienMoorrees
 Origineel bericht van: Karin
dat zou jij moeten weten.... :)
Ik stelde de vraag dan ook niet aan mezelf ;).
Lena
Lena jan 10 '08
En vaak gaan topics over zaken waar ik nog geen weet van heb.

je bent niet de enige hierin, ik ervaar het net als jij. 8)
Maar wel leuk om te ontdekken toch?
inneke
inneke jan 10 '08
In de stilte kan ik door alle ruis heen de essentie horen en vandaaruit bewuster communiceren.
Soms is het beter iets te laten rijpen voor ik het naar buiten breng. Uiteindelijk is datgene wat ik dan deel waardevoller en waarachtiger voor mezelf en voor de ander.

Alles heeft z'n tijd: actie en rust. Voor mij is het tijd voor rust, voor ontvangen...zodat de grond terug vruchtbaar kan worden en ik vanuit mijn kracht kies wat ik wil delen ipv op alles wat op me afkomt te reageren.
admin
admin jan 10 '08
Goede zet Inneke, hier worstel je al langer mee hé?
Het is tijd voor jou en jezelf nu!
inneke
inneke jan 10 '08
Dank je Karin,

Ik zit idd in een sabbatperiode, maar was nogal hard aan het 'werken' hier ;)
JulienMoorrees
Mooi gesproken inneke. Je moet niet communiceren om het communiceren, maar praten op die momenten dat je daadwerkelijk iets te zeggen hebt :).
LPChip
LPChip jan 10 '08
 Origineel bericht van: NiMS
In stilte hoor je het meest, maar deel je het minst. Communicatie komt van 2 kanten. Eenrichtings Communicatie, wat levert dat eigenlijk op?

Eigen-wijsheid ;)
gast
gast jan 11 '08
Wet van de communicerende vaten

De wet van de communicerende vaten zegt, dat het niveau in twee vaten met vloeistof, die met elkaar onder de vloeistofspiegel verbonden zijn, altijd even hoog zal zijn. Voorwaarde is wel dat beide vaten open zijn, zodat er geen verschil in druk kan optreden tussen de beide vloeistofniveaus.

Gesloten vaten
Indien een of beide vaten gesloten zijn, zal er wel een evenwicht tussen de twee vaten optreden, maar zullen de beide vloeistofniveaus niet meer gelijk zijn, maar afhangen van het drukverschil van de twee vaten. De vaten communiceren dan nog wel, maar de wet van de communicerende vaten werkt dan niet meer.

Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie
Evelyn Maureen
Evelyn Maureen jan 11 '08
 Origineel bericht van: Lena10
En vaak gaan topics over zaken waar ik nog geen weet van heb.

je bent niet de enige hierin, ik ervaar het net als jij. 8)
Maar wel leuk om te ontdekken toch?

zeker wel, maar daarom ben ik zuinig met antwoorden.
ik lees, sla op, ervaar later en wil dan pas reageren.

Ik ben ook gek op oude discussies nalezen. dan heb ik veel voorbeelden hoe anderen erover denken en meer woorden om mijn eigen visie te verwoorden. Vaak staat het er al precies tussen wat ik er van vind. :)
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420