Origineel bericht van: Karin
Quote:
Als je hier zou zijn voor jezelf, dan wel Karin, dan heb je helemaal gelijk. Maar als je hier alleen maar voor de ander bent, dan heb je het helemaal niet nodig om jezelf te zijn en zou je zelfs je ziel kunnen loslaten . Tenslotte helpt niets beter dan een spiegel. Maar wat dacht je van een actieve spiegel, waar je niet omheen kunt, en jou alleen maar confronteerd met jezelf?
Je kunt een ander niet helpen, je kunt een ander alleen maar helpen, zichzelf te helpen.
Je kunt een ander niet helpen, je kunt een ander alleen maar helpen, zichzelf te helpen.
Je snapt schijnbaar niet wat ik bedoel en ik word er een beetje moe van dat je het altijd en eeuwig beter moet weten.
Jammer dat jouw vooroordeel over dat ik het steeds beter moet weten, in de weg staat, mij daadwerkelijk uitleggen wat ik niet begrijp.
Ik probeerde juist jouw reactie te begrijpen (omdat ik wel wil snappen wat je bedoeld) door deze reactie:
Je antwoord van de persoon af laten hangen is raar, dan ben je steeds iemand anders.
Wat is er mis met steeds iemand anders zijn, als je tot doel hebt, de ander te helpen? Is het niet belangrijk om zo effectief mogelijk te helpen?