Loading...
nl

excuus aan HiddenWings en Evelyn

inneke
inneke jan 7 '08
Nimsie, hoe weet jij nu wie wel en wie geen fijgevoeligheid nodig heeft?
Misschien moeten de empathische Merudidames gewoon accepteren dat jouw taal botter is dan zij graag zouden hebben, maar je hoeft het toch niet goed te praten of te onderbouwen?
Het is wat het is. Jij schrijft op deze manier. Punt.
Lena
Lena jan 7 '08
Dank je voor het opschonen!

Mensen verdienen respect!met jouw woordkeus hoe goed doordacht ook ,is mijn mening dat je mensen tekort doet, ook al is het met de beste bedoelingen neergezet.Je beeldspraak is wel duidelijk hoor!
Blijf het negatieve woorden vinden, omdat het inderdaad over gedachten en gevoel gaat, daar heeft een bepaalde manier van fijngevoeligheid niets mee te maken,maar de onderwerpen die betreffende personen hier neer zetten wel.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 7 '08
Vergeet niet, Lena, dat jij mijn woorden op jezelf aan het spiegelen bent. Dat jij het zo ervaart, kan vele oorzaken hebben. Toch heb ik mijn woorden niet expliciet voor jou geschreven. Ik vind niet dat je alleen maar positieve woorden mag schrijven op dit forum, maar gewoon moet kunnen zeggen wat je denkt. Dat je stelt dat mensen geen respect van mij krijgen, vind ik zelf een beetje te ver gezocht.

@Inneke: Soms weet ik dat gewoon. Als ik iets opschrijf kan het ook uit een ingeving zijn, zonder dat ik zelf precies begrijp waarom het er zo staat. Toch heb ik voldoende vertrouwen om te weten dat het zo goed is. En inderdaad je hebt gelijk dat ik me niet hoef te verantwoorden. Maar dat betekend niet, dat ik lena geen uitleg hoef te geven. In mijn ogen verdient iedereen die vragen stelt, er ook een antwoord op te krijgen.
Evelyn Maureen
Evelyn Maureen jan 7 '08
 Origineel bericht van: NiMS
Verzuipen is iets waaraan je je volledig blootgeeft en niet aan kunt doen. Het is het loslaten van de controle over het maar je hoofd boven water te willen houden.

Ik weet niet precies wat er zo belabberd aan is. Het was een weloverwogen woord :).

Ik begrijp je woordkeuze wel, maar mijn aanpassingsvermogen is heel snel in spoedsituaties als deze. Zoals ik al zei ik verzuip niet, ik pas aan en leer zoveel mogelijk. Ik verzuip niet maar krijg een spoedcursus watertrappelen (ook al heb ik A en B LOL ;))

Fijngevoelig ben ik wel, 't is niet de woordkeus maar de intentie. ik vond het al prettig dat er Nims er nog even op terug kwam, mijn nek had inderdaad nog niet beter kunnen zijn dan waren we inderdaad verzopen :)Maar mn nek was op tijd beter ;)
gast
gast jan 7 '08
"'t is niet de woordkeus maar de intentie."

Daar gaat het om! Ieder woord kan negatief of positief gebruikt worden. Een honkbalknuppel kan positief in het spel gebruikt worden maar in de handen van een moordenaar een moordwapen zijn.
Helma
Helma jan 7 '08
Beste mensen,

doordat het woord troep al werd aangehaald en veel gevoelens opriep, kan ik nu helaas niet meer blanco reageren. Mijn visie, of mijn mening zijn absoluut gekleurd door wat er daarna ontstond.

Toch wil ik alleen zeggen dat ik het woord troep zelf niet gekozen had. Echter ben ik er van overtuigd dat Nims het niet met een bepaalde intentie zo genoemd heeft.

Of het voor mij in de toekomst in de relatie naar Nims toe invloed zal hebben, geen idee. Zoals ik zei, ik ben inmiddels gekleurd in mijn mening.

Ik vergelijk het soms maar es met de reclame van Amstel: mannen zijn geweldig, maar ze komen wel van Mars in al hun eenvoud!

Ik vermoed dat hiermee voor mij de discussie klaar is.
Lena
Lena jan 7 '08
 Origineel bericht van: NiMS
Vergeet niet, Lena, dat jij mijn woorden op jezelf aan het spiegelen bent. Dat jij het zo ervaart, kan vele oorzaken hebben. Toch heb ik mijn woorden niet expliciet voor jou geschreven. Ik vind niet dat je alleen maar positieve woorden mag schrijven op dit forum, maar gewoon moet kunnen zeggen wat je denkt. Dat je stelt dat mensen geen respect van mij krijgen, vind ik zelf een beetje te ver gezocht.

De discussie gaat wat mij betreft ook niet over of je wel of niet positief of negatief mag antwoorden, maar voor welke verpakking je kiest! De verpakking die je kiest, is bepalend voor de lading die je meegeeft, aan het geen je zeggen wil. Door hier zorgvuldig mee om te gaan, vermijdt je de schijn van negativiteit, bij iemand, die zich kwetsbaar opstelt.
Dat ik mezelf zou spiegelen, is wat mij betreft, geheel voor jouw rekening omat je wederom, wat mij betreft, teveel op de stoel van de psycholoog gaat zitten, en dus, kan ik daar niets mee.
inneke
inneke jan 7 '08
[quote= mannen zijn geweldig, maar ze komen wel van Mars in al hun eenvoud![/quote]

Geweldig! :DDit vind ik nu zo mooi gezegd.
Helma
Helma jan 7 '08
Trouwens, hartelijk dank voor je excuses, Lena 10. Was niet nodig geweest hoor.

Wat ik nog zeggen wilde: ik bepaal zelf of ik me tekort laat doen door een ander. Als me iets niet aanstaat, dan laat ik het vaak bij de ander. Werkt perfect voor mij.
LPChip
LPChip jan 7 '08
Ik moet eerlijk toegeven dat ik de discussies in bijde topics niet gevolgd heb, maar als ik dit topic zo doorlees dan heb ik maar 1 conclusie die ik kan trekken.

Als ik Nims was geweest, had ik zeer waarschijnlijk hetzelfde woord gebruikt, met dezelfde achterliggende reden.

In mijn optiek is troep (hoewel het een negatief woord is) een vrij net woord om te gebruiken. Als je je dan gaat afvragen welk ander woord je kan gebruiken dat minder impact heeft, dan kom ik vast te zitten. Je hebt troep, rommel, vuilnis, en misschien nog meer, maar dan lijkt troep mij de minst aanstootgevende van deze.

Ik denk dan ook dat wanneer zo'n woord veel impact heeft op je, dat je dit mag zien als een signaal van jouw innerlijk. Wanneer je zulke signalen mag ontvangen, wees dan dankbaar omdat ze je een kijk geven op wat je nog te leren hebt.

Ik denk daarom ook niet dat je Nims kwalijk kan nemen dat hij dit niet voorzien heeft.

Om het geheel wat duidelijker in kaart te brengen hier een vraag:
Welk woord zou jij anders gebruiken dan troep, en licht toe waarom dit minder negatief is dan het woord troep? Wees wel zo eerlijk om toe te geven wanneer je geen betere woorden kan vinden.

Je zal zien dat dit niet meevalt, en alleen om die reden al mag je Nims niet verwijten dat hij zijn mening geeft die enkel en alleen bedoeld was om jullie te helpen.
inneke
inneke jan 7 '08
Nou mensen, wat een heerlijk onderwerp :/
Ik denk dat het allemaal een kwestie van opvoeding is ;)
Blijkbaar 'proeven' mensen als Lena en ik bijvoorbeeld bepaalde woorden en manieren van omgaan met mensen heel anders dan Nims en LpChip. Het valt me ineens op dat jullie dezelfde taal gebruiken Nims en LP! En dat jullie taalgebruik weinig empathisch overkomt voor mensen die voelsprieten hebben voor de (mogelijke) kwetsbaarheden van zichzelf en anderen en die daar tevens rekening mee proberen te houden. En dat is ook opvoeding ;)

conclusie: we kunnen er allemaal zelf niks aan doen dat we praten zoals we praten :D
admin
admin jan 7 '08
 Quote:
Ik vergelijk het soms maar es met de reclame van Amstel: mannen zijn geweldig, maar ze komen wel van Mars in al hun eenvoud!

......ik wist het....lololololol

Lena
Lena jan 7 '08
 Origineel bericht van: HiddenWings
Trouwens, hartelijk dank voor je excuses, Lena 10. Was niet nodig geweest hoor.

Wat ik nog zeggen wilde: ik bepaal zelf of ik me tekort laat doen door een ander. Als me iets niet aanstaat, dan laat ik het vaak bij de ander. Werkt perfect voor mij.

Excuus gemaakt om dat het topic over jouw verhaal ging, en ik hier met Nims vanaf week.
Verder had het niet te maken voor mij of het jou tekort deed ,het betreft gewoon de woordkeus van Nims waar ik over viel.
Begrijp dat ieder hier volwassen is, dus er ook volwassen mee om gaat.
admin
admin jan 7 '08
En wij..wij komen van Venus..

Lena
Lena jan 7 '08

quote=LPChip].

Ik denk dan ook dat wanneer zo'n woord veel impact heeft op je, dat je dit mag zien als een signaal van jouw innerlijk. Wanneer je zulke signalen mag ontvangen, wees dan dankbaar omdat ze je een kijk geven op wat je nog te leren hebt.

Ik denk daarom ook niet dat je Nims kwalijk kan nemen dat hij dit niet voorzien heeft.

Om het geheel wat duidelijker in kaart te brengen hier een vraag:
Welk woord zou jij anders gebruiken dan troep, en licht toe waarom dit minder negatief is dan het woord troep? Wees wel zo eerlijk om toe te geven wanneer je geen betere woorden kan vinden.

Je zal zien dat dit niet meevalt, en alleen om die reden al mag je Nims niet verwijten dat hij zijn mening geeft die enkel en alleen bedoeld was om jullie te helpen. [/quote]

Ben geen kleinkind die iets moet leren op dit vlak,woorden kies je zeker op dit forum met zorgvuldigheid uit.
Lena
Lena jan 7 '08
:DGIRL-POWER
LPChip
LPChip jan 7 '08
 Origineel bericht van: Lena10

Ben geen kleinkind die iets moet leren op dit vlak,woorden kies je zeker op dit forum met zorgvuldigheid uit.

Ik zeg ook niet dat je een klein kind bent, ik zeg alleen dat het moeilijk is om een beter woord te kiezen. Maar als dat voor jou niet zo is, welk woord denk jij dat beter is dan? En dit niet in het kader om gelijk te krijgen, maar als leermoment.
gast
gast jan 7 '08
Zodra je moet gaan nadenken over je woorden ben je niet meer in staat anderen vanuit je hart te helpen. (dit telt dus ook voor doordacht kwetsen) Woorden die vanuit je hart komen zijn altijd de juiste op het juiste moment en zijn bedoeld voor degene waar ze voor zijn bedoeld. Dus niet voor iemand die aan de zijlijn staat te oordelen.

Weldoordachte "lieve" woordjes komen altijd een keer hun tegenhanger tegen om het evenwicht te herstellen.
Thomas A
Thomas A jan 7 '08
Er is niets mis met bedachtzaamheid en empatie.....
Lena
Lena jan 7 '08
Je mag toch hopen dat mensen niet alleen vanuit hun hart woorden kiezen, maar dat er wel een evenwicht is tussen gezond verstand en je gevoel
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420