Ik ben het een beetje moe...
In het heel kort: in de lagere school was er een jongen in mijn klasje (van 6 leerlingen) met wie ik een nogal bijzondere band had. Intellectueel waren we aan mekaar gewaagd (wie heeft het beste rapport?). Hij was nogal een macho en echte vrouwenzot als kleine kerel. In het eerste leerjaar waren we even een koppeltje,( :))maar hij zei het tegen de 'grote' kinderen dus maakte ik het uit. Ik bleef gedurende de hele schoolperiode degene aan wie hij af en toe zijn emoties uitte rond het verdriet over de scheiding van zijn ouders en zijn vader die de ene na de andere relatie had. (zijn vader was leraar in onze school en sloeg regelmatig zwakkere kinderen) Mijnheertje vrouwenzot had dus vollop liefjes in het vijfde en zesde middelbaar en het kuise en strenge mevrouwtje (ik dus) was eigenlijk heel jaloers. Ik had vaak de indruk dat hij indruk op mij wilde maken op mij met z'n liefjes ;)In het eerste middelbaar scheidden onze wegen elkaar want hij woonde in een ander dorp en ging naar een andere school. We zagen mekaar nog 2 of 3 keer en hebben nog heel even brieven geschreven. Toen ik hem in het eerste middelbaar terugzag torende hij boven de andere jongens uit, had hij de baard in de keel en op zijn gezicht. We hebben een middag zitten babbelen, met de rest van ons voormalig klasje als verlegen en geïntimideerde getuigen erbij.
Wat ik nu weet is dat hij een kindje heeft, naast zijn pa woont met z'n vriendin en buschauffeur is.
Dit hele verhaal om te zeggen dat ik dus nog steeds (heel veel) over hem droom. Ik droom sowieso veel over kinderen uit m'n lagere schoolperiode, maar in mijn dromen is hij steeds mijn vriend, man, minnaar...Een keer heb ik afscheid van hem genomen in een droom, hem bewust losgelaten- maar het thema blijft toch terugkomen
Ik heb er op allerlei manieren over nagedacht, gevoeld wat het wil zeggen en ik heb ook wel heel wat verklaringen (bijvoorbeeld dat ergens diep in mijn onbewuste hij het ideale manbeeld vertegenwoordigt voor mij), maar blijkbaar is het nog niet rond- anders zou ik niet zoveel over (het beeld van) hem dromen.
Ik ben benieuwd of iemand op andere associaties kan komen?