Loading...
nl

droom over klasgenoot

inneke
inneke jan 6 '08
Ik ben het een beetje moe... ;)
In het heel kort: in de lagere school was er een jongen in mijn klasje (van 6 leerlingen) met wie ik een nogal bijzondere band had. Intellectueel waren we aan mekaar gewaagd (wie heeft het beste rapport?). Hij was nogal een macho en echte vrouwenzot als kleine kerel. In het eerste leerjaar waren we even een koppeltje,( :))maar hij zei het tegen de 'grote' kinderen dus maakte ik het uit. Ik bleef gedurende de hele schoolperiode degene aan wie hij af en toe zijn emoties uitte rond het verdriet over de scheiding van zijn ouders en zijn vader die de ene na de andere relatie had. (zijn vader was leraar in onze school en sloeg regelmatig zwakkere kinderen) Mijnheertje vrouwenzot had dus vollop liefjes in het vijfde en zesde middelbaar en het kuise en strenge mevrouwtje (ik dus) was eigenlijk heel jaloers. Ik had vaak de indruk dat hij indruk op mij wilde maken op mij met z'n liefjes ;)In het eerste middelbaar scheidden onze wegen elkaar want hij woonde in een ander dorp en ging naar een andere school. We zagen mekaar nog 2 of 3 keer en hebben nog heel even brieven geschreven. Toen ik hem in het eerste middelbaar terugzag torende hij boven de andere jongens uit, had hij de baard in de keel en op zijn gezicht. We hebben een middag zitten babbelen, met de rest van ons voormalig klasje als verlegen en geïntimideerde getuigen erbij.
Wat ik nu weet is dat hij een kindje heeft, naast zijn pa woont met z'n vriendin en buschauffeur is.

Dit hele verhaal om te zeggen dat ik dus nog steeds (heel veel) over hem droom. Ik droom sowieso veel over kinderen uit m'n lagere schoolperiode, maar in mijn dromen is hij steeds mijn vriend, man, minnaar...Een keer heb ik afscheid van hem genomen in een droom, hem bewust losgelaten- maar het thema blijft toch terugkomen
Ik heb er op allerlei manieren over nagedacht, gevoeld wat het wil zeggen en ik heb ook wel heel wat verklaringen (bijvoorbeeld dat ergens diep in mijn onbewuste hij het ideale manbeeld vertegenwoordigt voor mij), maar blijkbaar is het nog niet rond- anders zou ik niet zoveel over (het beeld van) hem dromen.

Ik ben benieuwd of iemand op andere associaties kan komen?
Delen:
Lena
Lena jan 6 '08
Inneke,ze zeggen wel eens je eerste liefde vergeet je nooit meer.
Misschien doordat je het vrij snel uitmaakte in het begin,heb je deze liefde nooit helemaal kunnen beleven.Misschien hadden jullie kunnnen trouwen of kinderen samen kunnen hebben.
Het feit dat je over hem nog blijft dromen is ook niet raar.
Je eerst echte liefde neem je je hele leven mee, en zo af en toe kun je nog heerlijk fantasseren hoe het met hem was geweest.
Echt los zul je er nooit van komen, maar je kunt het wel een plekje geven.Of denk je dat jullie op de een of ander manier toch ooit weer bij elkaar komen?
inneke
inneke jan 6 '08
Dankjewel voor je feedback!
Goh, eerste liefde...ja, maar ik was wel een kind van 6- dus de beleving ervan was toch helemaal anders dan mijn eerste liefde als puber. Ik ben blij dat wij niet getrouwd zijn en kinderen hebben gekregen!!
Ik denk dat het niet met hem als persoon echt te maken heeft, maar met de energie tussen ons. Het aantrekken/afstoten...Ik merk dat ik die energie onbewust wil opzoeken in mijn leven.

Ik denk ook dat het nu totaal niet meer zou klikken tussen ons moesten we mekaar tegenkomen. We zijn compleet verschillende richtingen uitgegaan in ons leven. Misschien zou ik wel ineens van m'n dromen verlost zijn moest ik hem als man in het hier-en-nu ontmoeten. :)Op bewust niveau was hij als kind al niet mijn ideale man: niet betrouwbaar, niet communicatief, niet fijngevoelig...
Ik vermoed dat mijn onbewuste iets wil integreren of verwerken, maar wat daar ben ik nog niet achter.
Lena
Lena jan 6 '08
:Dok toch kan iemand zo jong al diepe indruk maken hoor!
Misschien is het ook zo dat ondanks de negatieve eigenschappen die je ziet, er ook iets van spanning meespeelt? Tegenpolen trekken elkaar aan toch?
Denk dat je aardig goed zit als je zegt:Ik merk dat ik die energie onbewust wil opzoeken in mijn leven.


Grunie
Grunie jan 7 '08
Heerlijk, zo'n verhaal. Roept bij mij ook zo zoete herinneringen op. Verder kan ik er niet meer van maken dat 'de tijd het zal leren'. Het is nog niet af....dat is wel duidelijk.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 7 '08
Ik heb eerder het gevoel dat jullie in een vorig leven een iets diepere band hebben gehad (als relatie, en misschien wel man en vrouw), waardoor er in dit leven vooral het "vertrouwde" gevoel is aangewakkerd. Dat dit leven anders is, is wel duidelijk. Jullie hebben beide een andere kant van het leven gekozen, en hoewel jullie in vorige levens nog compatibel waren, is er in dit leven totaal geen sprake meer van. Kwestie van loslaten en verder dus. Dat gevoel blijf je houden, want tenslotte waren de dingen gewoon fijn toen. En wie kan er nou niet (na)genieten van fijne dingen?
inneke
inneke jan 7 '08
Ik wil best geloven in vorige levens (bestaan ze wel- lopen de verschillende werkelijkheden niet parralel?...), maar ik denk dat een kind gewoon ontzettend gevoelig is voor indrukken. Het vormt de basis, blauwdruk van wat me meedragen in ons verdere leven. DAt is voor mij verklaring genoeg.
liesanne
liesanne jan 7 '08
staat 'hij' misschien voor de mannelijke kant in jezelf?
inneke
inneke jan 7 '08
Liesanne,

Ik heb de indruk dat wij dezelfde taal spreken :)
Ik ga daar eens over bezinnen, want dat zou heel erg kunnen kloppen. Dankjewel voor de suggestie!

Mijn animus... ;)
sarina
sarina jan 8 '08
Ik denk eigenlijk ook dat jullie in vorige levens met elkaar verbonden waren. Als je droomt verbindt je je spiritueel. Als jij en hij onderdeel zijn van dezelfde zielegroep zal hij je niet loslaten en jij hem ook niet.... Ook al zijn jullie verschillende kanten opgegaan! Op aards niveau kun je hem wel loslaten, maar spiritueel nooit... Zielegroepen hebben veel uit te werken momenteel, vandaar wellicht dat je van hem blijft dromen... Als je op 6 jarige leeftijd al een band hebt met iemand is dat echt bijzonder, ik noem dat geen verliefdheid maar herkenning, zeker omdat je dan nog erg in verbinding staat met de kosmos, daar waar je vandaan kwam....
inneke
inneke jan 8 '08
mmm, kan ook ja. we zullen zien als ik dood ben :-)
liesanne
liesanne jan 8 '08
:)
sarina
sarina jan 8 '08
Ha ha, dan moet je weer geboren worden om iets uit te werken met hem, pff zo blijf je bezig.......
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 8 '08
Inderdaad Sarina, wat ik dus ook dacht. En je hoeft niet opnieuw geboren te worden om dat uit te vinden. Een ontmoeting zegt vaak meer dan genoeg. Het is de spanning die je dan voelt, waaruit je het weet. Een onbenoemde, vreemd gevoel, wat prettig voelt en ook weer niet. Heb je angst om hem te ontmoeten? Grote kans dat het klopt.
inneke
inneke jan 8 '08
Angst om hem te ontmoeten? Nee, helemaal niet- ik zou het wel leuk vinden. Maar hey mensen, die gast is een volwassen vent nu met een leven...Het jongetje van toen ga ik niet meer terugzien hoor, net als ik dat meisje niet meer ben (maar wel in me draag).
Ik droom trouwens sowieso heel veel over oude klasgenootjes. Ik denk gewoon dat er nog dingen te integreren en te verwerken zijn voor mij.

En een vorig leven? Zou best kunnen, maar die info maakt eigenlijk niet zoveel verschil.Het heeft iets betekent voor mij als kind, krachtige energieën.
Het is wat ik er nu meedoe wat telt: Welke aspecten vertegenwoordigt hij in en voor mij? Hij zit in mijn systeem ;)en het is daarmee dat ik kan en wil werken.
sarina
sarina jan 8 '08
Ik bedoelde te zeggen dat je met je zielegroep (niet alleen die jongen en jij dus) dingen uit te werken hebt. Vaak gaat het om helen van oude wonden. Bijvoorbeeld een thema kan zijn 'onderdrukking', je bent veel levens onderdrukt en moet 'leren' voor jezelf op te komen. Of je hebt veel levens anderen onderdrukt, en moet 'leren' dat dat niet nodig is om je staande te houden. Ik noem maar een voorbeeld... Vaak zijn de dingen die jou raken en overkomen nodig om juist jouw thema uit te werken. Het is niet altijd nodig om op aards niveau met dezelfde personen uit je zielegroep te incarneren, om je thema uit te werken. Het kan soms ook met zielen buiten je zielegroep. (Je hoeft dus niet elk leven te trouwen met je tweelingziel om het zo maar te zeggen) Je hoeft dus ook niet letterlijk met die jongen aan de gang, maar wellicht hebben jij en hij hetzelfde thema uit te werken, en het loont de moeite voor jezelf om te begrijpen wat voor thema dat is. Omdat je nog zo duidelijk van hem droomt heeft hij je dus iets te zeggen. (al is het maar dat hij je moet herinneren) Het helpt je denk ik verder als je erachter komt wat je in dit leven wil/ moet leren.
inneke
inneke jan 8 '08
DAnk je Sarina, daar kan ik me helemaal in vinden. :)
sarina
sarina jan 8 '08
Graag gedaan!

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki