Loading...
nl

2012 geen utopie?

admin
admin jan 14 '08
 Quote:
Krijg jij het gevoel dat ik mijn waarheid door jouw keel aan het duwen ben?

Soms wel :)

Quote:
Dat ben ik met je eens. Het gaat om hoe je de boodschap brengt. Toch vind ik niet, dat je iemand de waarheid moet onthouden. Als is deze nog zo naar. Maar goed, dat zal niet iedereen met mij eens zijn.

Juist.

Quote:
En dat vind ik dus juist helemaal niet fout, maar enorm goed van je. Want het is namelijk wel jouw eerlijkheid en openheid die mij uitlegt wat je precies bedoelt. Je geeft een onderbouwing voor jouw gevoel, en staat er ook open voor, om deze onderbouwing uit te leggen. Het geeft mij juist weer de mogelijkheid om af te vragen (en zo jouw theorie te toetsen). In mijn ogen zou je dit dus juist veel vaker mogen doen. Maar goed, ik weet ook dat jij dit niet zo prettig vindt, aangezien jij een enorm gebalanceerd persoon bent, die het liefste geen stelling mag nemen en iedereen in zijn / haar waarde wilt laten.

Maar eigenlijk zou je het liefste mij eens goed de waarheid willen vertellen. En waarom zou je dit dan niet doen? Als je iets graag wilt, maar toch niet doet, ben je dan wel helemaal jezelf? (en dit is geen verwijt, maar iets wat ik signaleer in jouw reacties. Ik hoop dus ook, dat je dit waardeert.)

Nou ik vind mezelf niet zo gebalanceerd hoor.
Iets graag willen en dan toch niet doen, soms wel ja, ik geloof dat ik dan juist mezelf ben, zik kan enorm streng voor mezelf zijn, soms te :)
Ik denk dat ik best goed stelling kan nemen, het in zijn of haar waarde laten van de ander is voor mij zeer belangrijk, juist omdat ik dat van een ander ook verwacht.
Ik waardeer het zeker en vind deze manier van praten veel prettiger als zoals we het eerder deden.

Quote:
Dat ontwijkgedrag wil ik graag eens begrijpen. Ik ga geen discussie uit de weg, en geef overal antwoord op. Waarom gebruik je dan toch dit woord?

Omdat ik wel eens het gevoel krijg dat je om de hete brei heendraait en geen eerlijk antwoord vanuit jezelf geeft, het antwoord komt dan uit jouw hoofd en niet uit je hart.

Quote:
Peuter maar een eind weg :) . Mijn muurtje is gebaseerd op feiten en waarheden die na al dat gepeuter nog steeds overeind staat. Die feiten zijn niet om je weg te houden, maar om je juist te laten zien, dat ik een enorme fundering heb neergelegd, waaruit je veel kan halen. (Klinkt ego, maar ik gebruik ook mijn EIGEN waarheden ;)

Toch zie ik hem liever omgaan :)
Terwijl je ook dan je waarheid vasthoudt, maar dan zonder muur.

Quote:
Bedankt! Ik ben trots op je ;)

Das lief
admin
admin jan 14 '08
 Quote:
P.S. en ja, ik heb jullie gruwelijk misbruikt de afgelopen 7, 8 maanden om kennis bij elkaar te sprokkelen... soms voelde ik mij daar schuldig over en heb ik dat afgekocht door zelf ook 'kennis' op het forum te gooien. Heb ik nou iets fout gedaan??? ;)

Lolololol
Wat ben je toch een lieverd Grunie
Lena
Lena jan 14 '08
Origineel bericht van: NiMS Nou dat vind ik wel want ik heb nu al een paar keer de uitspraak voorbij zien komen:
"De waarheid vind je in jezelf" of "De waarheid die zit in je hart".

Hoe kan ik dit dan anders interpreteren?

Ik heb het dus niet over inzichten die iemand krijgt in zijn / haar leven door inzichzelf te spitten. Daar is namelijk helemaal niets mis mee, en juich ik juist ook enorm toe. Maar het gaat mij erom, dat hier door sommige mensen wordt beweerd dat de waarheid alleen maar in jezelf te vinden is, en helemaal niet wetenschappelijk beredeneerd kan worden.

En daar heb ik gewoon een beetje moeite mee, om te begrijpen . Snap

Origineel bericht van: Lena10
Ja maar de mens is ook al vaak een studie object geweest,en nog steeds. Alles moet onderzocht worden voor nieuwe inzichten.
Maar de ziel is naar mijn mening datgene wat die mens nu is.
Moeten we hier niet vanaf blijven.? (heb het hier niet over uitvinden en genezen van ziekte of gebrek).
Ben het er wel mee eens dat de mens verder groeit in zijn bestaan, en zich verder zal ontwikkelen.

orgineel bericht Nims
Waarom zou je van de ziel moeten afblijven? Inzicht in jezelf, is volgens mij juist een zoektocht in je eigen ziel. Vaak kun je pas iets goed begrijpen als je het volledig uit elkaar hebt gehaald, en weer in elkaar hebt gezet. En ja, als het uit elkaar ligt, kan je dan ook niet meteen wat verbeteringen aanbrengen?

Ja, maar dat lijkt mij nog altijd een keus van die mens zelf, en mocht hij hier hulp voor nodig hebben, zal een beter inzicht of genezing helemaal uit die persoon zelf moeten komen.En wordt dit dan uiteindelijk niet je eigen waarheid, je eigen binnenste?Uiteindelijk dat is wie je bent met alle eigenschappen van dien?En dat je hele leven een lange ontwikkeling is en dat waarheden ook mee groeien?
Waarom er dan zo,n moeite mee hebben dat dit niet wetenschappelijk te toetsen is?
Lena
Lena jan 14 '08
Misschien stel ik het me te simpel voor, maar als je waarheden van verschillende mensen samen kunt voegen, er weer iets nieuws voor in de plaats kan komen? :/
gast
gast jan 14 '08
 Origineel bericht van: NiMS
 Origineel bericht van: gast

Trouwens, als je een wereld zonder leugens wil is dit niet zo moeilijk te krijgen hoor; gewoon zelf geen leugens meer produceren ;)De wereld is één grote spiegel van ons eigen innerlijk.

Correctie ;)JOUW wereld is een grote spiegel van jouw innerlijk. Maar ik probeer voorbij de spiegel te kijken, er doorheen te prikken, en de wereld te zien zoals die daadwerkelijk is.

Een wereld zonder leugens is wat anders dan MIJN wereld zonder leugens. Ik wil me niet beperken tot alleen maar mijzelf, want dan verbeter ik de wereld niet, maar verbeter ik alleen maar mijn omgeving. Voor mij uiteraard erg prettig, maar voor mij gewoon niet genoeg.

Waarom beperken als je ook andere mogelijkheden hebt?

Het enige dat je kan veranderen is jezelf (jouw wereld als dat voor jouw duidelijker is) En als je de wereld buiten die van jouw zonodig wil veranderen is het enige dat je kunt doen de mensen vertellen hoe jij jou wereld hebt veranderd. Maar nog beter werkt het als je zelf het goede voorbeeld geeft ;)
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 14 '08
Ik doe mijn best, gast, ik doe mijn best ;). En ik geloof dat ik ondertussen toch al redelijk wat wereldjes hier en daar heb veranderd :).
gast
gast jan 14 '08
Heb jij dat veranderd!? Dan is het afwachten wanneer die dan weer instorten ;)
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 14 '08
Alleen leugens storten in :). De waarheid staat als een huis ;).
gast
gast jan 14 '08
Maar jouw waarheid is niet die van een ander. Dat wil ik ermee zeggen Nims. Jij kan de wereld van een ander niet veranderen want dan ben je precies hetzelfde bezig als dat ze met de kerk (dus niet religie opzich) geprobeerd hebben. Die heeft ook een betere wereld willen scheppen voor hun zieltjes, en is dat gelukt? Ik weet zeker van niet.
Het enige waar je aan werkt op deze manier is een nieuw collectief ego waar al genoeg van zijn in de wereld.
LPChip
LPChip jan 15 '08
Misschien stel ik het me te simpel voor, maar als je waarheden van verschillende mensen samen kunt voegen, er weer iets nieuws voor in de plaats kan komen? :/

Zo denk ik er ook over.

Zeg gewoon wat je denkt dat voor jou waar is, en laat de interpretatie ervan aan een ander over. Hoe meer mensen dit doen, hoe meer het op 1 lijn kan gaan zitten.
Lena
Lena jan 15 '08
Deze vraag kwam gewoon boven drijven op dat moment,daar is toch niets bijzonders aan?,
En waar mensen samen werken aan iets, het mogelijk zou kunnen zijn dat er iets nieuws ontstaat,weet niet wat dat met mijn waarheid te maken heeft?(lijkt me gewoon onderzoekend toch?)
Verder kreeg ik hier ook geen reactie op, dus had ik het al losgelaten.
LPChip
LPChip jan 15 '08
Maar het is wel wat ik bedoel in mijn topic: spiritaliteit vs wetenschap. :)
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 15 '08
 Origineel bericht van: Karin

Quote:
Dat ontwijkgedrag wil ik graag eens begrijpen. Ik ga geen discussie uit de weg, en geef overal antwoord op. Waarom gebruik je dan toch dit woord?

Omdat ik wel eens het gevoel krijg dat je om de hete brei heendraait en geen eerlijk antwoord vanuit jezelf geeft, het antwoord komt dan uit jouw hoofd en niet uit je hart.

Aha! Wanneer ik niet met mijn hart spreek, ben ik niet aan het ontwijken, maar ben ik juist bezig met het begrijpen van wat ik zeg. Mijn hart is gewoon te onbetrouwbaar, omdat het een leugen en de waarheid niet kan onderscheiden zonder dat mijn hoofd zich ermee bemoeit. Iemand die anders beweert, zou ik graag eens willen weten hoe deze dat de waarheid en een leugen kan onderscheiden met ALLEEN het hart. Ik heb namelijk geen idee.
JulienMoorrees
En ja, als het uit elkaar ligt, kan je dan ook niet meteen wat verbeteringen aanbrengen?

Inderdaad, de persoon die het aanneemt doet dat uiteindelijk zelf. Iemand die niet geholpen wil worden, zal dat ook niet worden. Dus de keuze ligt nog steeds bij de ander. Maar als ik het kan aanbieden, waarom zou ik dat dan nalaten?
JulienMoorrees
 Origineel bericht van: gast
Maar jouw waarheid is niet die van een ander. Dat wil ik ermee zeggen Nims. Jij kan de wereld van een ander niet veranderen want dan ben je precies hetzelfde bezig als dat ze met de kerk (dus niet religie opzich) geprobeerd hebben. Die heeft ook een betere wereld willen scheppen voor hun zieltjes, en is dat gelukt? Ik weet zeker van niet.
Het enige waar je aan werkt op deze manier is een nieuw collectief ego waar al genoeg van zijn in de wereld.
Is dit nu een angst van jezelf die je uitspreekt? En mij vergelijken met de kerk? Ik heb die ambitie niet. En de wereld van een ander kan iedereen veranderen, in die zin, dat iemand anders het kan overnemen. De andere verandert hem wel, maar wel dankzij mijn "voorbeeld". Het is maar net wie je waarvoor verantwoordelijk wilt houden. Ik merk vaak, dat als het misgaat de verantwoordelijkheid bij de ander wordt gelegd, maar als het goed gaat dan ineens de persoon het zelf heeft gedaan.
JulienMoorrees

En waar mensen samen werken aan iets, het mogelijk zou kunnen zijn dat er iets nieuws ontstaat,weet niet wat dat met mijn waarheid te maken heeft?(lijkt me gewoon onderzoekend toch?)
Verder kreeg ik hier ook geen reactie op, dus had ik het al losgelaten.
Ik ben het er mee eens, samenwerken levert veel meer op dan het enkel bij jezelf te houden. Vandaar mijn overtuiging van het delen.
Lena
Lena jan 16 '08

Jou topic:
Dit document is geschreven als spiritualiteit. Vragen mogen altijd gesteld worden als je iets niet begrijpt, maar stel ze als spiritualiteit, anders kan ik ze niet beantwoorden.

Kan niet helemaal met je eens zijn dat het in jouw topic thuishoorde, want ik was er echt over aan het nadenken en had daar geen speciaal gevoel bij ;)
admin
admin jan 16 '08
 Quote:
Aha! Wanneer ik niet met mijn hart spreek, ben ik niet aan het ontwijken, maar ben ik juist bezig met het begrijpen van wat ik zeg. Mijn hart is gewoon te onbetrouwbaar, omdat het een leugen en de waarheid niet kan onderscheiden zonder dat mijn hoofd zich ermee bemoeit. Iemand die anders beweert, zou ik graag eens willen weten hoe deze dat de waarheid en een leugen kan onderscheiden met ALLEEN het hart. Ik heb namelijk geen idee.

Ik had het over ontwijken Nims, niet over leugens.
Enne, je bent nu aan het doorzagen in mijn ogen, ik heb er op dit moment niet zo´n behoefte om jouw drang naar uitleg te bevredigen. Je legt me hier woorden in de mond en op die manier ga ik niet de discussie met jou aan. Nee, ik loop niet weg, maar discussies met jou hebben soms vrij weinig zin in mijn ogen.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 16 '08
Dus je neemt deze woorden terug?
 Origineel bericht van: karin

Het is namelijk dit oordeel dat ik probeer te begrijpen. Je hoeft het niet uit te leggen, maar het is wel waarover je oordeeld.

Iets dat niet eerlijk is, is een leugen. Daarom spreek ik ook over de waarheid (eerlijk) en liegen.
inneke
inneke jan 16 '08
Bla bla bla bla bla bla bla and again!
Ik think we all need a good laugh folks!!!
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420