Er staat in mijn ogen Nims, daar bedoel ik mee zoals ik het zie, mijn waarheid dus, dat hoeft de jouwe niet te zijn.
Ik bedoel te zeggen dat jij buiten jezelf zoekt, en daar is niks mis mee, maar je zou wat meer naar binnen mogen kijken.
Dat ben ik ook zeker met je eens. Er zit zeker een balans in het naar binnen kijken, naar buiten kijken. Maar ik denk dat iedereen moet doen wat zij / hij prettig vindt.
ik luister ook naar anderen net als jij en probeer mede met de hulp van anderen ook meer inzicht in mezelf te krijgen, juist dan is het heel belangrijk om in je eigen waarheid te blijven staan. Hoe kun je anders de waarheid van de ander checken?
Dat is precies wat ik ook denk. Volgens mij kun je het niet op een andere manier checken. Vandaar dat ik het ook zo enorm belangrijk vindt.
het verschil is dat ik de waarheid van de ander ook als zijn waarheid kan zien en dan niet ga proberen mijn waarheid bij de ander door de keel te duwen.
Krijg jij het gevoel dat ik mijn waarheid door jouw keel aan het duwen ben?
Respect voor een ander zijn waarheid is heel belangrijk, ook al denk ik dat die ander het heel erg mis heeft.
Dat ben ik met je eens. Het gaat om hoe je de boodschap brengt. Toch vind ik niet, dat je iemand de waarheid moet onthouden. Als is deze nog zo naar. Maar goed, dat zal niet iedereen met mij eens zijn.
Achteraf gezien vind ik het wel fout van mezelf dat ik zei dat je op de verkeerde plaatsen zoekt, niet omdat ik niet achter mijn uitspraak sta, want dat doe ik wel. maar eigenlijk duw ik jou dan mijn waarheid door je keeltje en dat was en is niet mijn bedoeling.
En dat vind ik dus juist helemaal niet fout, maar enorm goed van je. Want het is namelijk wel jouw eerlijkheid en openheid die mij uitlegt wat je precies bedoelt. Je geeft een onderbouwing voor jouw gevoel, en staat er ook open voor, om deze onderbouwing uit te leggen. Het geeft mij juist weer de mogelijkheid om af te vragen (en zo jouw theorie te toetsen). In mijn ogen zou je dit dus juist veel vaker mogen doen. Maar goed, ik weet ook dat jij dit niet zo prettig vindt, aangezien jij een enorm gebalanceerd persoon bent, die het liefste geen stelling mag nemen en iedereen in zijn / haar waarde wilt laten.
Maar eigenlijk zou je het liefste mij eens goed de waarheid willen vertellen. En waarom zou je dit dan niet doen? Als je iets graag wilt, maar toch niet doet, ben je dan wel helemaal jezelf? (en dit is geen verwijt, maar iets wat ik signaleer in jouw reacties. Ik hoop dus ook, dat je dit waardeert.)
Toch kan ik het gevoel niet onderdrukken dat ik je graag eens door elkaar zou schudden
Haha, eerst lezen dan schrijven (ikzelf dus), maar een mooie bevestiging van wat ik hier boven zei.
Lief bedoelt, maar om te kijken of ik wat van die eigenwijzigheid en het ontwijkgedrag van je kan laten verdwijnen.
Dat ontwijkgedrag wil ik graag eens begrijpen. Ik ga geen discussie uit de weg, en geef overal antwoord op. Waarom gebruik je dan toch dit woord?
En je wilt het laten verdwijnen. Waarom? Voor jezelf of voor mij?
Voor mijn gevoel heb je een enorme muur om je heen staan en zodra iemand aan en steentje begint te peuteren sta jij op in vol ornaat en gaat met feiten gooien om iedereen bij je muurtje weg te houden
Peuter maar een eind weg
. Mijn muurtje is gebaseerd op feiten en waarheden die na al dat gepeuter nog steeds overeind staat. Die feiten zijn niet om je weg te houden, maar om je juist te laten zien, dat ik een enorme fundering heb neergelegd, waaruit je veel kan halen. (Klinkt ego, maar ik gebruik ook mijn EIGEN waarheden
).
Nou doe ik het toch weer
Bedankt! Ik ben trots op je
.