Loading...
nl

2012 geen utopie?

JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 7 '08
 Origineel bericht van: kath
En nog iets NiMS; gezien jij degene bent die het zegt, hoe kan jij zo zeker weten dat zij geen rampen voorspelt hebben? Was je er bij?

Je hoeft niet bij de voorspelling te zijn, om ze te kunnen lezen. Ze zijn gewoon opschreven in hyrogliefen of in maya schrift. Zoals lpchip hier opschreef staat er in deze voorspellingen helemaal geen specifieke zaken, maar wordt er vaak alleen maar gerefereerd aan het einde der tijden (het einde van de tijd?) . En deze vage voorspelling, laat nogal wat interpretatie over.
Waarmee ik dus wilde aangeven, dat meneer van de eerste bladzijde helemaal niet zo specifiek kan zijn, omdat het helemaal niet zo specifiek is opgeschreven door de Maya's en de egyptenaren. Maar ik laat me graag verrassen door specifieke voorspellingen van de egyptenaren en de maya's waarin dit zo staat opgeschreven als dat meneertje beweert. Ik ben dol op feiten, maar dan moeten ze wel kloppen!
Ayasha
Ayasha jan 7 '08
En NiMS, staat het er wel specifiek in dat er geen rampen komen?
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 7 '08
Waarom zoek je dat niet gewoon op Kath? Je kan wel steeds alles makkelijk terugleggen, maar zo makkelijk kom je er niet vanaf. Overtuig me maar eens van mijn ongelijk, want op deze manier ben je niet meer inhoudelijk bezig. Als tip, kan ik je mayanmix aanraden ;). Dan praten we wel verder.
Ayasha
Ayasha jan 7 '08
 Origineel bericht van: NiMS
Waarom zoek je dat niet gewoon op Kath? Je kan wel steeds alles makkelijk terugleggen, maar zo makkelijk kom je er niet vanaf. Overtuig me maar eens van mijn ongelijk, want op deze manier ben je niet meer inhoudelijk bezig. Als tip, kan ik je mayanmix aanraden ;). Dan praten we wel verder.

Nee NiMS, jij probeert het hele forum te overtuigen dat er geen ramp komt. Maar dat staat, gezien dit bericht, vermoedelijk ook niet zo expleciet vermeld ;)anders zei je het gewoon.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 7 '08
Jawel het staat er wel expliciet, alleen vind ik je gewoon te makkelijk hierin. Ik wil het hele forum er niet van overtuigen dat er geen ramp komt, ik wil alleen maar zeggen dat de maya's en egyptenaren dat niet zo letterlijk voorspeld hebben. Er kan best een ramp komen in 2012, of er kan helemaal niets gebeuren. Ik weet het gewoon niet zeker, en totdat ik dat wel weet, ga ik me niet wagen aan vage voorspellingen van volkeren die allang niet meer leven ;).
Ayasha
Ayasha jan 7 '08
Jawel het staat er wel expliciet, alleen vind ik je gewoon te makkelijk hierin. Ik wil het hele forum er niet van overtuigen dat er geen ramp komt, ik wil alleen maar zeggen dat de maya's en egyptenaren dat niet zo letterlijk voorspeld hebben. Er kan best een ramp komen in 2012, of er kan helemaal niets gebeuren. Ik weet het gewoon niet zeker, en totdat ik dat wel weet, ga ik me niet wagen aan vage voorspellingen van volkeren die allang niet meer leven ;).

Kijk dat is al meteen een heel andere manier van praten :)En daar kan ik me ook helemaal in vinden!
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 7 '08
Nou dat is mooi, maar misschien moet je toch eens gaan kijken wat die maya's en egyptenaren wel en niet gezegd hebben ;). Je zou er nog interessante dingen uithalen. Want ergens hebben ze wel een mooi jaartal uitgekozen om vaag over te doen :). 2012 komt echt wel ergens vandaan :).
Ayasha
Ayasha jan 7 '08
Weet ik, en als ik van mijn leerkrachten weer eens tijd krijg om te ademen buiten mijn schoolwerk zal ik het beslist een keer lezen :)maar de zeldzame tijd die ik nu ''over'' heb besteed ik aan wat rondzwerven op verschillende forums ;)
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 7 '08
Nou vooruit dan maar.............
liesanne
liesanne jan 7 '08
 Origineel bericht van: Grunie

Aan de andere kant vind ik dat 'de mensch' (in het algemeen dus) zich arrogant gedraagt, met name de generatie die gelooft dat wij uitverkoren zijn om het geweldige dat in 2012 zal gaan gebeuren te mogen meemaken (wij zijn zo ver geevolueerd en goed en geweldig dat we naar de 'volgende fase' mogen, bluh).

En het heeft ook te maken met loslaten. Laat 2012 los, zo lang je je er aan vast blijft houden, ben je op zoek naar zekerheden en is dat nu juist iets wat je niet meer nodig behoort te hebben....

Zo beleef ik het ook Grunie, ik vind dit heel mooi omschreven.

Bezig zijn met 'voorspellingen' zou te maken hebben met het zoeken naar 'zekerheden', maar inderdaad, juist vanuit het spirituele oogpunt gezien gaat het er m.i. om dat je je zekerheden verlaat en je richt op het ZIJN in het NU.

JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 8 '08
Volgens mij is dat precies waar het in 2012 om draait. Het NU. En dus zonder tijd, waardoor het einde der tijden is aangebroken.
liesanne
liesanne jan 8 '08
dát vind ik wel een mooi ;)-einde der tijden-
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 8 '08
Als je er logisch over nadenkt, hoe zou je anders het einde der tijden interpreteren? Waarom niet gewoon zo letterlijk nemen, als dat het opgeschreven is?
liesanne
liesanne jan 8 '08
Ik ben (natuurlijk) opgegroeid met een visie die de bijbel letterlijk neemt. Wat je dan leest over 'het einde der tijden'...daar word ik niet vrolijk van.

Moeilijk proces (geweest) voor mij om daar los van te komen, dus als ik wat hoor over 2012, en wat er dan niet allemaal aan 'rampen' zou kunnen gebeuren, gaan direct mijn haren overeind staan....

Dus logisch erover nadenken kan ik niet echt.... behalve dan dat ik me heb voorgenomen niet meer vanuit angst (daarover) te willen leven!!!
Puc
Puc jan 9 '08
Jammer dat mijn scanner het niet doet, anders had ik nog wel een andere perspectief op deze discussie kunnen toevoegen. Ik last dit vorige week op een onverwachte plek. Ik zal de tekst proberen samen te vatten. Het is op een vrij hoog abstractieniveau en onmogelijk om te verifiëren, maar geheel inplausibel is het ook niet o.b.v. mijn intuïtie.
Het sluit voor mijn gevoel wel aan met wat Gast al zei op de vorige pagina.

Het komt er op neer dat wij (mensen, dieren, dingen, planeten, engelen, goden, etc) met zijn allen ooit als een volmaakte eenheid bestonen. Eén kosmisch universum (KU). Hiervan zijn er meerdere binnen een systeem van Dynamische Systematische Werkelijkheid (DSW).
....Ik zal nu vast wel door een of andere terminologische purist worden gecorrigeerd op mijn verwoording, maar ga toch even verder...

Anyways, miljarden `jaren´ geleden vond er een kosmische ramp plaats en een ander KU raakte in problemen. Het raakte zijn volmaaktheid kwijt verviel tot komatose staat. Het stortte als het ware ineen tot een volstrekt chaotische staat.

Toen is er bestolen dat er een reddingsactie plaatsmoest vinden. Hoe en waar ga ik nu niet op in. Het KU waar wij deel uit van maken offerde zich op ´ontbond´ zich door liefdevolle opoffering en nam de plaats in van het komatose KU. Alles raakte verwoven en een soort van healing begon met de big bang als kick off en 2012 als eindpunt.
Op dit punt was er niks, behalve een van Levensbeginsel. Wat dat precies is, moet je me niet vragen. Maar vanuit dit principe konden opnieuw structuren worden gebouwd. Doordat het reddende KU zich ontwikkelde werd simultaan het komatose KU ook hersteld met als einddoel zijn vroegere glorie.

Beide KU zijn/waren echter in principe van totaal verschillende aard. Dit is iets dat een inwikkelt uitzoekwerkje met zich mee brengt. Wij van het reddende KU zullen als de klus geklaard is terug moeten naar de volmaakte eenheid die wij vroeger waren. Echter veel van ons zijn dat vergeten en identificeren ons dusdanig met het de materiele structuur dat hier nog wel de nodige verlichting (en bezwaarschriften) bij komt kijken.

Deze healing zal binnenkort op zijn eind lopen. Het uitzoekwerk, herstructureren en daarmee healen wordt gelukkig al dagelijks bewust en onbewust verricht. Alles dat wij doen draagt hier aan bij. Onder andere ook dood en wedergeboorte. Ook het feit dat wij ons collectief bewustzijn steeds beter kunnen behouden van incarnatie op incarnatie draagt bij aan het eenworden.
Een van de aspecten is het loslaten van alle illusies van dit KU dat herstellende is. Wij behoren daar niet toe. Noch tijd, nog materie behoren tot de ware vorm die wij zijn.

2012 is dus niet het einde, maar een beoogde deadline van een immens proces. Op dit punt zal dat deel dat niet thuis hoort in de KU terugkeren. Hopelijk kan het andere KU dan op eigen benen staan.

En voor wat betreft het uitverkoren zijn. Jullie zijn hier al eeuwen in een of andere vorm, dus dan is het gegarandeerd dat je ooit een keer allemaal op het eindpunt staat met een dergelijk gevoel. Je bent alleen niet meer in staat terug te kijken naar het gehele traject.

En tja een ramp. Het is maar hoe je het bekijkt. In hoeverre gaat het om materiele werkelijkheid (onze planeet), als teruggeplaatst wordt in de goddelijke staat van miljarden jaren geleden.

Ik vermoed dat dit meer vragen dat antwoorden geeft, maar ben erg benieuwd hoe dit inwerkt op jullie ideeën van eindstation 2012.

Grtz, Puc
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 10 '08
Deze zin viel me op:als teruggeplaatst wordt in de goddelijke staat van miljarden jaren geleden.
Waarom zou je weer teruggeplaatst willen worden, na alles wat we doorstaan hebben? Zou het dan compleet nutteloos zijn geweest, en beginnen we dan weer van voren af aan?
gast
gast jan 10 '08
Tenzij je de sleutel gevonden hebt van het eeuwig bewegen. Het perputium mobile van het universum.
Alleen het aller grootste en het aller kleinste zijn eeuwig. De rest is sterfelijk.
We zijn gewoon sterrenstof dat tot zelf bewustzijn is gekomen.
admin
admin jan 10 '08
Dat klinkt mooi Gast, sterretjes..
Puc
Puc jan 10 '08
Waarom zou je weer teruggeplaatst willen worden, na alles wat we doorstaan hebben? Zou het dan compleet nutteloos zijn geweest, en beginnen we dan weer van voren af aan?

Wat hebben we dan doorstaan? Leven, voelen, werken, doen, etc. Daarbij we worstelen met allerlei dualiteiten. Schepping/vernietiging. Leven/dood. Geven/nemen. Goed/kwaad. Actie/reactie. Het betekent niks en tegelijkertijd betekent het ook alles. De essentie van ons werk hier. Het allerkleinste en het allergrootste, Gast. :/

We hebben het over monnikkenwerk dat miljarden jaren door alles wat materie is gedaan puur en alleen om het andere KU te redden en terug te brengen tot zijn originele staat. Als dit af is kunnen we vertrekken want het werk zit erop.
Wij zijn simpelweg geen we in de zin van losse stoffelijke elementen. Hierna stappen we eruit.
Je hebt dit niet voorjezelf gedaan, maar voor een ander.

Aanvullend: Misschien is 2012 wel het moment waarop de implosie van het heelal begint. Symbolisch voor voor het het einde of meer waarschijnlijk het omslaan van de balans, waarbij het orignele KU voor het eerst een groter 'aandeel' heeft dan het reddende KU.
15 miljard jaar schepping wordt gevolg door ontschepping....
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 11 '08
En hoe lang duurt deze ontschepping volgens jou? En stoppen op het hoogtepunt (of dieptepunt?). Ik geloof er niet zo in.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420