Dat denk ik niet, dat het einde van de wereld een feit is. Waaruit blijkt dit feit? Feiten zijn namelijk meestal onderbouwd met enige bewijs, maar bewijzen voor het feit dat de wereld eindigt in 2012, heb ik nog nergens gevonden.
En dat zul je ook niet vinden.
Het zit als volgt: Diverse bronnen benoemen 2012 als einde der tijden. Men wordt daardoor geinteresseert omdat het geen toeval kan zijn dat diverse bronnen dit benoemen, om nog maar buiten beschouwing te laten of de ene bron niet refereert naar de andere bron. Men gaat ervan uit dat dat niet het geval is.
Waarom wil men dan weten wat er gebeurd bij zo'n event? Om mogelijk voorbereidingen te treffen. Er zijn altijd mensen (lees: de wetenschappers) die de bewijzen willen zien alvorens ze dingen aannemen. De meeste van de tot nu toe gemaakte claims over 2012 zijn gebaseerd op theorieen en bewijzen. Toch zeg ik dat je niet van te voren kan bewijzen wat 2012 zal gaan brengen, net zo zeer als dat je ook geen bewijs kan leveren over de weersvoorspellingen. Je kan schatten en daar kun je bewijzen voor neerleggen, maar je weet het nooit 100% zeker. Dat geldt ook voor de voorspellingen rondom 2012.
Diverse scenario's zijn naarvoren gekomen omdat mensen dat hebben gedroomd, maar als je nagaat waarom ze dat dromen, dan kom je op een vlak uit waar geen bewijzen van zijn.
Zo kan iemand die dag net een oorlogsfilm gezien hebben en daarna gelezen hebben over 2012 en ondergang, en associeert dat met mogelijke oorlog. Deze kreet wordt geroepen en mensen gaan dat als waar beschouwen.
Een ander heeft die dag een artikel gelezen over UFO's en aliens, en daarna over 2012, en heeft ook aannames gedaan, etc.. Zo kun je elke scenario bedenken. Daadwerkelijke bewijzen die elk van deze theorieen versterkt zijn er gewoon niet.
Nou wil ik niet zeggen dat ik niet geloof in 2012, want dat doe ik wel. Dit komt door een gevoel dat ik al mijn hele leven heb, maar meer als een gevoel kan ik er ook niet van maken.