Loading...
nl

2012 geen utopie?

Lena
Lena jan 6 '08
Weet niet of ik er verstandig aan doe maar goed, blijf me ook verbazen waarom?

De vraag stelling was duidelijk lijkt me en het onderwerp ook!

Of heeft deze onderzoeker een stomme fout gemaakt? Wat denken jullie?

Lijkt me dan logisch dat iedereen die hier op wil reageren dit ook doet.Discussies zijn altijd welkom, maar laten we elkaar toch met respect blijven zien en horen hier op merudi.

Persoolijk vond ik het een mooi onderwerp omdat velen hier wel wat over te zeggen hebben die zich dit onderwerp eigen hebben gemaakt.

tot slot ik zie wel wat er in 2012 gebeurd!
Mijn wens nog meer liefde voorelkaar! :D
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 6 '08
Of de onderzoeker een fout gemaakt heeft dat weet ik niet, maar zijn openingszin is er al eentje die niet klopt. Zowel de egyptenaren en ook de maya's hebben helemaal geen ramp voorspeld, het enige dat zij hebben voorspeld was een grote gebeurtenis in het jaar 2012. Zoals met iedere voorspelling (herrinnert iemand zich 2000 nog?) zijn er 4 types mensen:
-De doemdenker,
-De optimist,
-De twijfelaar,
-De ongeinteresseerde.

Uit de eerste 2 komen de verschillende verhalen. Uit de twijfelaar komen de vragen en uit de ongeinteresseerde komt weinig :).

Voor nu denk ik dat het enige echt sluitende wat we kunnen zeggen, is dat er iets groots in 2012 staat te gebeuren, gezien alle commotie eromheen. Maar wat dit precies is? Daar kan ik alleen maar naar gokken.
Lena
Lena jan 6 '08
Zou ook wat zijn als iemand het wist toch?
Worden we er gelukkiger van?

Wel moet ik toegeven dat de oude zienswijze toen ,en nu geprobeerd uitleg er aan te geven wel de moeite waard is tot nader onderzoek.En dat doen velen dan ook, het willen doorgronden en begrijpen. niks mis mee hoor!
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 6 '08
Nee helemaal niets mis mee. Enige wat ik denk, is dat er wel een plan ligt, maar dat het vooral aan de mensen die het uitvoeren, ligt. Wat de uitkomst van dit plan precies is, weten ze volgens mij hierboven ook nog niet eens, behalve de stappen die genomen moeten worden. Als ze het namelijk wel hadden geweten, was er namelijk niet zoveel vrijheid geweest.
liesanne
liesanne jan 6 '08
Ik voel me geen twijfelaar maar dit onderwerp roept wel altijd vragen in mij op!
Een van die vragen is : wat maakt dat mensen zich bezig willen houden met de tóekomst, met voorspellingen en met -ik kan het moeilijk anders zien- doemdenken...wat ís dat in een mens??

Waarom gokken.....
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 6 '08
Omdat de mens niet tegen onzekerheid kan. Deze onzekerheden in het leven hebben aardig wat zaken in ons ons dagelijksleventje gecreëerd. Zomaar wat willekeurige zaken die inspelen op onze onzekerheid:
Verzekeringen, het geloof, de lotto, reclame over je uiterlijk, makeover programma's, de spiegel, etc.

Waarom gokken? Omdat men toch antwoorden wil op vragen die niet te beantwoorden zijn.
Lena
Lena jan 6 '08
was er namelijk niet zoveel vrijheid geweest

Hier kan ik je even niet volgen, maar zou het ook zo kunnen zijn dat we juist zoveel vrijheid hebben om de dingen te ontdekken?En hier dan ook nog wat zinnings mee kunnen doen.

Maar zelf denk ik dat we het nooit zullen weten, en dat eens het einde van deze wereld gewoon een feit is.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 7 '08
Dat denk ik niet, dat het einde van de wereld een feit is. Waaruit blijkt dit feit? Feiten zijn namelijk meestal onderbouwd met enige bewijs, maar bewijzen voor het feit dat de wereld eindigt in 2012, heb ik nog nergens gevonden.
Lena
Lena jan 7 '08
excuus ik had het even niet over 2012
eens zal deze aarde zichzelf vernietigen,simpel omdat hier niet meer te leven valt,wanneer ja dat is nu net de vraag?
maar goed ik ben maar een simpel mens en dit is dus alleen mijn gevoel hierover, kan het helaas niet wetenschappelijk onderbouwen,maar een gevoel hebben over iets is dat verkeerd?
de mens is simpel gezegd niet alwetende
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 7 '08
Lijkt mij niet verkeerd om ergens een gevoel over te hebben, en dat de aarde eindig is, daar hoeft niemand over te twijfelen. Op wat voor manier ook, zal de aarde uiteindelijk ophouden te bestaan. Als is het maar door de ontploffende zon, die een zwart gat wordt. Maar goed, aangezien dit topic over 2012 ging, nam ik ook aan dat jij het hierover had.
gast
gast jan 7 '08
Alles wat er is gebeurd cyclisch. Alles heeft een begin en een eind dus zal de aarde zeker ook aan zijn eind komen. En wie weet ook weer een nieuw begin hebben. Wat dit voor de mens betekend; die bestaat net als alles uit energie en energie gaat niet verloren. Ik geloof in een bewustzijn dat alles omvattend is dat blijft ook bestaan omdat dit pure energie is. Dus in zekere zin worden we dan dus echt weer één. Misschien is dat wel wat er altijd bedoeld wordt met dat één zijn. Ik denk alleen wel dat dit het eind van de illusie betekend. En die illusie is door ons ego geschapen. Dan zal alles dus gewoon zijn zoals het is en niet meer dat we denken dat het zo is. Kan voor sommige mensen wel eens een moeilijke tijd worden en voor anderen weer niet, dat hangt dus van je eigen ego af.
Maar wie weet zit ik er wel helemaal naast en is het totaal iets anders. We zien wel tegen die tijd, toch!
LPChip
LPChip jan 7 '08
 Origineel bericht van: NiMS
Dat denk ik niet, dat het einde van de wereld een feit is. Waaruit blijkt dit feit? Feiten zijn namelijk meestal onderbouwd met enige bewijs, maar bewijzen voor het feit dat de wereld eindigt in 2012, heb ik nog nergens gevonden.

En dat zul je ook niet vinden.

Het zit als volgt: Diverse bronnen benoemen 2012 als einde der tijden. Men wordt daardoor geinteresseert omdat het geen toeval kan zijn dat diverse bronnen dit benoemen, om nog maar buiten beschouwing te laten of de ene bron niet refereert naar de andere bron. Men gaat ervan uit dat dat niet het geval is.

Waarom wil men dan weten wat er gebeurd bij zo'n event? Om mogelijk voorbereidingen te treffen. Er zijn altijd mensen (lees: de wetenschappers) die de bewijzen willen zien alvorens ze dingen aannemen. De meeste van de tot nu toe gemaakte claims over 2012 zijn gebaseerd op theorieen en bewijzen. Toch zeg ik dat je niet van te voren kan bewijzen wat 2012 zal gaan brengen, net zo zeer als dat je ook geen bewijs kan leveren over de weersvoorspellingen. Je kan schatten en daar kun je bewijzen voor neerleggen, maar je weet het nooit 100% zeker. Dat geldt ook voor de voorspellingen rondom 2012.

Diverse scenario's zijn naarvoren gekomen omdat mensen dat hebben gedroomd, maar als je nagaat waarom ze dat dromen, dan kom je op een vlak uit waar geen bewijzen van zijn.

Zo kan iemand die dag net een oorlogsfilm gezien hebben en daarna gelezen hebben over 2012 en ondergang, en associeert dat met mogelijke oorlog. Deze kreet wordt geroepen en mensen gaan dat als waar beschouwen.

Een ander heeft die dag een artikel gelezen over UFO's en aliens, en daarna over 2012, en heeft ook aannames gedaan, etc.. Zo kun je elke scenario bedenken. Daadwerkelijke bewijzen die elk van deze theorieen versterkt zijn er gewoon niet.

Nou wil ik niet zeggen dat ik niet geloof in 2012, want dat doe ik wel. Dit komt door een gevoel dat ik al mijn hele leven heb, maar meer als een gevoel kan ik er ook niet van maken.
Phaser
Phaser jan 7 '08
Ik heb er verder geen enkel oordeel over geuit, zodat Phaser gewoon kon uitleggen waarom hij dit steeds doet. Maar eigenlijk verwacht ik allang geen antwoord meer, omdat het mij ook is opgevallen, dat meneer meestal geen reactie meer geeft op het moment er kritische vragen worden gesteld. En ja, er zijn wel een aantal topics op dit forum terug te vinden, die dit onderbouwen. Ik vind dat verder geen enkel probleem, ik vind het alleen maar opvallend.

Daarnaast is het bij jaloezie altijd zo, dat je jaloers bent op iets dat je wilt hebben maar niet kunt krijgen. Als je serieus denkt dat ik jaloers zou zijn op iets dat Phaser heeft dan overschat je hem en jezelf. Je kan nu wel heel gewichtig doen over de jongens die bij jou horen (en dat zijn er welgeteld 2, waaronder Phaser), maar het zijn juist die jongens die op de één of andere manier, steeds iets aan jou moeten denken te bewijzen door met mij een confrontatie aan te gaan. Het interesseert me vrij weinig wat ze met jou uitspoken, echter mij als voetveeg en deurmat gebruiken, dat laat ik door niemand (en dus ook door jou) niet toe.

Ik denk niet dat ik mijzelf moet verantwoorden waarom ik in welke topics post.
Ik was erbij toen Kath deze post deed, zie je aan mijn IP ook op dat moment. Dus die reden kende je al.

Aangezien ik al reageerde op de volgens mij knotsgekke uitleg ivm 2012 interesseerde mij dit ook. Daarom reageerde ik en ik deel Kath haar mening en we hebben het al vaak over die 2012-hype gehad en we denken daar beide hetzelfde over.

Waarom zou ik mijzelf moeten bewijzen tov Kath? Dat zou ik zeker niet via een forum doen. En ik pik jou er niet altijd met opzet uit, maar je mening is gewoon interessant en daar reageer ik op.
Ik reageer op posts, niet op de persoon zelf.

Dat je Kath verbitterd noemt is wél persoonlijk op de man spelen. Maar dat is mijn mening en hier ga je hoedanook weer een of andere uitleg aankoppelen die doet zeggen dat ik denk dat Kath haar mannetje niet kan staan en dat ik haar wil beschermen ofzo.
Je doet maar ;)

Nims, je kan niet ontkennen dat je mij (zeker in het begin) viseerde en dat je niet wist of ik 'goed genoeg' was voor Kath enzo. Waarom was dit jouw zorg? Daarmee beginnen zou al veel zijn ;)
LPChip
LPChip jan 7 '08
Voordat deze discussie verder uitloopt in een getouwtrek tussen Phaser, Kath en Nims, kunnen jullie als dat moet een nieuw topic openen zodat deze on-topic kan blijven? Dank u.
gast
gast jan 7 '08
Om weer even on-topic te gaan; er zijn nog meer mensen met theorien over 2012. O.a. Siegfried Bok die als kanker researcher het onstaan van leven heeft gevonden en ook het einde ervan voorspeld: http://www.wetenschap-eindtijd.com/
inneke
inneke jan 7 '08
Kunnen jullie het misschien niet beter "privé" uitvechten?Vind het wel onderhoudend hoor, maar volgens mij zijn dit zaken waarvan het gehele forum geen getuige moet zijn.
Ayasha
Ayasha jan 7 '08
Volgens mij is het nog steeds zo, dat als iemand mijn naam (of nims) noemt, hij / zij echt tegen mij spreekt. Logisch dan toch, dat ik het persoonlijk zie? En niet jouw probleem, ala, maar noem dan ook niet mijn naam als je tegen iedereen hier wilt spreken.

zie je hiernog iemand het doen? Gil dan even dan spreek ik die ook aan :+
Ayasha
Ayasha jan 7 '08
En nog iets NiMS; gezien jij degene bent die het zegt, hoe kan jij zo zeker weten dat zij geen rampen voorspelt hebben? Was je er bij?
Grunie
Grunie jan 7 '08
Ik kan alleen maar mijn gevoel opschrijven over 2012.... dat is heel dubbel.

Aan de ene kant is er een wens, een wens dat alles beter wordt. Als dat betekent dat de mensheid moet uitsterven door wat voor een ramp ook, dan is dat maar zo.

Aan de andere kant vind ik dat 'de mensch' (in het algemeen dus) zich arrogant gedraagt, met name de generatie die gelooft dat wij uitverkoren zijn om het geweldige dat in 2012 zal gaan gebeuren te mogen meemaken (wij zijn zo ver geevolueerd en goed en geweldig dat we naar de 'volgende fase' mogen, bluh).

En eigenlijk denk ik dat er in 2012 helemaal niets heftigs zal plaatsvinden. Alle veranderingen die nu en in de toekomst plaatsvinden zijn heel subtiel. We gaan van het Vissentijdperk naar het Aquariustijd. Sommige mensen verwachten dat wij dan massaal de beschikking krijgen over nieuwe spirituele vaardigheden. Ik denk (=mijn gevoel zegt) dat wij het daar nog het hele Aquariustijdperk voor nodig hebben om daar naar toe te groeien.

Alle verandering zijn zo subtiel dat we pas achteraf kunnen zeggen: (b.v.) toen in november 2007 ;), weet je nog, dat was het kantelpunt......

En het heeft ook te maken met loslaten. Laat 2012 los, zo lang je je er aan vast blijft houden, ben je op zoek naar zekerheden en is dat nu juist iets wat je niet meer nodig behoort te hebben....

Goh, ik heb er best wel veel over te melden :D:D
admin
admin jan 7 '08
:)
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies