Loading...
nl

mem= moeder

elly
elly jan 2 '08
http://images.merudi.net/displayimage.php?pos=-1102

Hoop dat het nu lukt, dit is mijn moeder, op 5 december overleden.
Deze foto is 3 jaar geleden gemaakt, had ze al een beginnende dementie.

Groet,
Elly.
Delen:
Thomas A
Thomas A jan 3 '08
Dag Elly

Zou jij zo precies mogelijk jouw vragen willen formuleren. Dan zal ik mijn best doen deze voor je te beantwoorden...

Hartelijk

Thomas
elly
elly jan 3 '08
Heb gelezen op jullie site dat het moeilijk is om foto's te lezen van overleden mensen.
Toch wil ik een poging wagen.
Mijn moeder is 5 december overleden.
Was ongeveer 2 jaar dement.
Vooral het laatste half jaar was heel moeilijk.
Ik kwam er iedere dag, mijn 3 broers nauwelijks of niet.
Weet niet of het mogelijk is om te zien wat er in haar omging.
De laatste 8 dagen was ze eigenlijk niet meer aanspreekbaar en heeft die dagen ook geen druppel vocht gehad.
Ben zo benieuwd hoe het voelde en hoe het nu met haar gaat.
Heeft zij rust?
Zij was zo,n lieve sociale vrouw,
Maar het laatste half jaar boos en doodswensen en verdrietig.
Dat verscheurt je als kind.
Maar voor haar was het erger, als ze het haar tenminste bewust was.
Hoe waren haar laatste jaren en hoe is het nu???
Weet niet of je een antwoord kunt geven, dat is niet erg hoor.

Groet,

Elly/Hilly
Thomas A
Thomas A jan 3 '08
Dag Elly

Alhoewel de foto erg onscherp is en ik me hierdoor wat moeilijker gevoelsmatig kan afstemmen, zal ik toch een poging doen. Wel heb ik hierin tegen veel steun aan jouw eigen beschrijving bij de foto.

Een bewogen en bevlogen leven, met daarin de kar veelvuldig alleen trekken. Daar koos ze ook voor; liever dan disharmonie. Jouw moeder kreeg lang niet altijd de steun waar zij recht op had en nam dan zwijgend en berustend het voortouw. jouw moeder was in staat om met zachte hand te leiden en vaak ook nog zonder dat anderen (gezinsleden) dit in de gaten hadden.
Voor jouw broers ligt de situatie een beetje anders en ik krijg heel sterk het gevoel dat er een aantal dingen die in het ver-leden gepasserd zijn, niet begrepen zijn, waardoor er - onuitgesproken - gevoelens van verdriet en boosheid onderhuids, maar wel aanwezig zijn. Hier hebben ze zelf nog iets uit te zoeken waaraan zij niet zullen ontkomen; ook hun ziel zoekt uiteindelijk innerlijke sereniteit en dit kun je alleen maar tegenhouden door verdringen van en dat houd niemand vol tegen zichzelf........

Jouw moeder had moeilijk met haar laatste (ziekte) periode; de afhankelijkheid en pijn. Haar leven had zij tentijde van haar zijn hier al grotendeels een plekje gegeven. Het was een doorgaans heel heldere en begripvolle vrouw.........

Je moeder heeft rust nu Elly en jij kunt haar ziel nog meer rust geven door je in stilte op haar af te stemmen en haar te zeggen dat het goed is zo. je zou daar een stilte plekje voor in huis kunnen maken in de vorm van een klein altaartje (sidetafeltje - foto's - kaarsen - een paar atributen, enz). Je zult merken dat zij er dan is, wanneer je je in stilte op haar afstemt.
Denk eens over een eigen te maken gebed of gedicht en draag dit aan haar op.........

Met respect

Thomas
elly
elly jan 3 '08
Hallo,

Sta verbaasd over jouw inzicht, moet het even op mij laten inwerken.
Ga je morgen uitleggen hoever het klopt, dus 100%. Gewoon eng.
Wil jij mijn foto ook eens lezen?
Heb er vertrouwen in.

Liefs,

Hilly.
Wendy's
Wendy's jan 7 '08
Heey elly, ik de foto van je moeder gekeken.. en krijg er gevoelens bij.

Ik de foto wel even voor je lezen :), ook omdat het goed is voor mijn ontwikkeling van het foto lezen.. :)
Ik zal de lezing neer zetten alsof ze er nu nog is (wat eigenlijk ook zo is, alleen dan in een andere wereld).

Het eerste gevoel wat ik binnen kreeg was dat ze overleden is, daarna las ik jou tekst pas onder de link. De andere reacties heb ik niet gelezen.

Ik krijg het gevoel alsof ze veel geesten om haar heen heeft. Verschillende geesten, goede en kwade. Volgensmij heeft ze er ook last van gehad, toen ze nog op aarde was. Maar heeft ze er niet altijd genoeg open voor gestaan om hierover te praten met iedereen. Ik denk wel dat ze het hierover gehad heeft of willen hebben, maar dat weet ik niet helemaal zeker??

Ik krijg het gevoel alsof ze in de andere wereld veranderd is, ze weet meer en ze voelt meer. Ik vind het moeilijk om haar karakter dan te beschrijven, want ik weet niet ofdat het nu is, of dat ze zo op aarde was. maar ik zal het proberen.

Ik zie wat eigenwijsheid in haar.

Ook wilt ze veel goed doen, maar doet ze het soms onbewust op een verkeerde manier. Dat heeft ze niet in de gaten. Ook krijg ik het gevoel alsof ze niet vaak snapt wat er bedoeld of gedaan wordt. als voorbeeld: als iemand een verhaal verteld, snapt ze maar de helft, of begrijpt ze het verkeerd.
Ze kan dan in verwarring raken.

Ze is een goed mens, met een spirituele kant. Ze staat hier voor open, maar had het (op aarde) niet altijd in de gaten. Ze wist het wel, maar ze wist niet wat ze ermee moest doen.

Ik krijg het gevoel alsof die geesten om haar heen iets met haar willen proberen, niet echt een positief gevoel. Ik denk dat ze er onbewust te open voor stond, en dat geesten aan trok.

Volgensmij is ze af en toe van het padje af geweest?? Ze wist niet meer wat te doen, en wat ze deed?

Ik zie een zorgvuldige vrouw, die alles het liefste netjes wilt houden.

Ze vindt het fijn met de mensen (familie) om haar heen, en heeft hier veel sterkte aan. Waren er familie leden die vaak bij haar kwamen en haar helpte? Ze is hier dankbaar voor. Ze wordt daar gelukkig door. Dat ze iemand om haar heen heeft.. Ook denk ik dat er mensen waren die haar niet zagen staan.
elly
elly jan 7 '08
Hallo,

Weet niet zeker of jij mijn berichtje wel hebt gekregen.
Nog een poging, nu iets korter den ik.
Eigenwijs; jazeker, mijn moeder kon zeer eigewijs zijn.Eigengereid, niet afhankelijk willen zijn en ging haar eigen gangetje.

Netjes; ja ze was altijd aan het poetsen.Zelfs in het verzorgingshuis stofte ze de gangen.

Ik was degene die iedere dag bij haar kwam, 2 jaar lang.
Er waren inderdaad familieleden die haar niet zagen staan.

De rest van jouw verhaal maakt mij een beetje bang.
Ben bang voor verhalen met kwade geesten.

Zelf heb ik het gevoel dat het door haar dementie kwam.
Hetlaatste half jaar zo bang, boos en verdrietig.
Ze begreep heel veel niet meer, was afhankelijk en zag de wereld als heel bedreigend.
Was ook wel eens boos op mij, maar iedere dag dat ik kwam was er een glimlach, zij herkende mij zeker.
Daar doe je het voor.
Ik zou het echt erg vinden als er slechte entiteiten bij mijn moeder zijn.Word ik ook bang van.Mijn moeder was in haar leven een vrouw waarvan iedereen zei :"Als er iemand die een plekje in de hemel verdient dan is het moeder."

Wel bedankt dat jij naar mijn moeder haar foto hebt willen kijken.
Lena
Lena jan 7 '08
Hilly,

De rest van jouw verhaal maakt mij een beetje bang.
Ben bang voor verhalen met kwade geesten.

Vind ik niet zo fijn gevoel voor je,om hier mee te blijven zitten.
Misschien maar ik ben maar een gewoon mens,maar zou het zo kunnen zijn dat we altijd omgeven zijn door goede en kwade geesten?
Stel dat dit zo is ,mag je er ook op vertrouwen goed overwint!Maar inderdaad zo denk ik.

liefs lena
Wendy's
Wendy's jan 7 '08
Beste elly,

Het was niet mijn bedoeling om je bang te maken.

Sommige mensen staan hier voor open, en dat trekt geesten aan.
Ik heb het idee alsof ze hier gevoelig voor was.
kan zijn dat ze energie namen, had ze last van moeheid en stemmingswisselingen??
Ik weet het niet zeker, ik kan ook fout zitten hoor!!
elly
elly jan 7 '08
ja dat had ze wel, maar alleen toen moeder dement werd.
Ik denk dat haar verstand langzaam wegglipte.
En dus ook het gevoelscentrum in haar hersenen.
Misschien een rationele verklaring, maar zie echt niets slechts bij mijn moeder.
Dat kan bijna niet. Zij stond overal voor open en gaf weinig oordeel, maar kwade entiteiten bij haar kan ik niet geloven.
Natuurlijk is zij teleurgesteld in haar leven, maar moeders bleef positief.Dit zal wel projectie zijn, want ik word er zelf heel bang van.
Zij had haar nukken, mijn moeder, maar in wezen een heel goed mens.
Stel je voor dat ik die kwade geesten overneem????

Is echt bedreigend voor mij.

Groet Elly.
inneke
inneke jan 7 '08
kwade entiteiten kunnen net zo goed delen van het bewustzijn zijn die we in onze schaduw houden, die we dus niet bewust ervaren of erkennen.

Ik heb moeite met het constant lezen over entiteiten ed, zonder onderbouwing. Elly, wat jij zegt kan helemaal kloppen. Dementie veroorzaakt 'gaten' en 'duisternis' bij een persoon. Alles is energie, we hoeven het niet steeds buiten onszelf te zoeken.
Wendy's
Wendy's jan 8 '08
 Origineel bericht van: elly
ja dat had ze wel, maar alleen toen moeder dement werd.
Ik denk dat haar verstand langzaam wegglipte.
En dus ook het gevoelscentrum in haar hersenen.
Misschien een rationele verklaring, maar zie echt niets slechts bij mijn moeder.
Dat kan bijna niet. Zij stond overal voor open en gaf weinig oordeel, maar kwade entiteiten bij haar kan ik niet geloven.
Natuurlijk is zij teleurgesteld in haar leven, maar moeders bleef positief.Dit zal wel projectie zijn, want ik word er zelf heel bang van.
Zij had haar nukken, mijn moeder, maar in wezen een heel goed mens.
Stel je voor dat ik die kwade geesten overneem????

Is echt bedreigend voor mij.

Groet Elly.

Ik bedoel ook niet dat je moeder slecht is, dat helemaal niet! Ze heeft een goed hart..

Maar bij hele goede mensen, kunnen ook negatieve entiteiten zitten. Zelf heb ik er ook nog af en toe last van!

Ik vind het alleen wel een beetje onduidelijk voor me??
Je bent er bang voor, maar je geloofd het niet??
dan zou je er eigenlijk niet bang voor hoeven zijn, of wil je het niet geloven??
elly
elly jan 8 '08
Ja dat is dubbel hè?
Ik kan niet geloven dat er iets kwaads bij mijn moeder was.
En sowieso wil ik er niet in geloven omdat dat mij heel bang maakt.
Maar zal niet ontkennen dat er slechte invloeden bestaan.
Ik stel mij er niet voor open, hoop dat het ook niet gebeurd.

Maar ik denk dan meer in mensen om mij heen, die heel negatief bij mij binnen kunnen komen.

Kan toch ook??

Groet,
Hilly
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 8 '08
Hoi Elly,

Je moeder is nog maar pas overleden en nu ben je al hier bezig met fotolezingen etc. Heb je wel geprobeerd de tijd te nemen om te rouwen en je moeder los te laten? Ikzelf denk niet dat het laten lezen van haar foto, je veel helpt bij het verwerken van haar dood. De vragen waar jij geen antwoord op hebt gekregen, zul je ook niet miraculeus via een fotolezing krijgen. Er zijn daarvoor gewoon teveel dingen, waar jij op dit moment gewoon nog niet mee bezig moet zijn, zoals entiteiten, geesten, engelen etc. Neem gewoon even de tijd en vooral afstand, om alles in een ander perspectief te zien. Het is gewoon nog veel te vers, en doet daarom ook nog veel te veel pijn. Ik wens je veel sterkte, en ik hoop dat je niet teveel bent geraakt door deze woorden. Als je nog vragen hebt, stel ze gewoon en we zullen ze beantwoorden. Maar doe het op jouw tempo, en op de momenten dat je het zelf wilt!

Groetjes Julien.
elly
elly jan 8 '08
Ja, je hebt gelijk.
Dat bedacht ik mij gisteren eigenlijk ook.

Groet,
Elly/Hilly
elly
elly jan 8 '08
Ha Julien,

Het roept inderdaad meer vragen op dan antwoorden op dit moment.
En ik werd angstig van Wendy's lezing.
Dus beter eerst even zelf mijn "troep"(grapje) opruimen dan er nu al te diep op moeder in te gaan.

Groet,
Elly/Hilly
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 8 '08
Hi Elly,

Dat lijkt mij inderdaad heel verstandig. Heb je ook hulp bij dit opruimen, of sta je er zogegezegd een beetje alleen voor?
elly
elly jan 9 '08
Hoi,

Heb geen hulp bij dit opruimingsproces.
Maar is niet erg, van mijn moeders huis naar verzorgingshuis alle spullen bij mij.
Van verzorgingshuis naar verpleeghuis alles bij mij.
Van verpleeghuis tot haar overlijden alles bij mij.
Ik denk ook dat ik dit zo wil doen.Alle touwtjes in handen willen hebben.En er komt wat zakelijk geregel bij, terwijl dat niet mijn eerste voorkeur is, zakelijk gedoe. Maar kies er wel voor.
Slachtoffer, hoop het niet.
Vandaag haar kleren weggebracht, was heel confronterend.
Maar probeer te denken dat moeder beter af is.
Zoek hulp in het verwerkigsproces.
Morgen eerste afspraak.

Slaap lekker,

Elly/Hilly.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 9 '08
Goed van je dat je er hulp bij hebt gezocht! Ik vind dat heel knap van je, want het is niet makkelijk lijkt me. Mochten wij nog wat voor je kunnen doen, laat het weten!
Thomas A
Thomas A jan 9 '08
Sterk Hilly!

Wens je alle goeds in dit proces

Thomas

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies