Loading...
nl

mem=moeder

Debiorah
Debiorah jan 18 '08
Als we ons enkel op het positieve richten, zullen we positiviteit aantrekken. Ook al lijkt het soms anders te zijn.
Dus richt je op het positieve en open jezelf.
admin
admin jan 18 '08
Je hebt gelijk Wendy, zo denk ik er ook over.
Toch vind ik dat je best rekening mag houden met het feit dat sommige mensen deze dingen niet weten of anders voelen.
Dus misschien kun je het iets voorzichtiger brengen, of schrijf er anders gelijk een uitleg bij.
Ik denk dat Elly wel beseft dat het niet verkeerd bedoeld was, ik zeg altijd maar;" ik bedoel het goed, maar soms komt het een beetje rottig mijn strot uit". :)(tegen mezelf dan)

Focussen op positiviteit is heel goed, toch kun je niet doen of negativiteit niet bestaat. Het is er wel degelijk en eenieder zal daar toch op zijn eigen manier mee om moeten leren gaan. Vooral ik :)
Just my humble opinion.
admin
admin jan 18 '08
Elly, life is a witch and then you fly :)
Er zijn hier heel veel mensen die het heel goed menen, je bent niet alleen!
Grunie
Grunie jan 18 '08
Hier ben ik weer....(volgens mij heb ik al eens eerder een definitie van etiquette gegeven)

Wellevendheid
Wellevendheid houdt in dat we rekening houden met andere mensen. Je kan best de waarheid zeggen, maar je kan het ook zo verpakken, dat andere mensen zich niet onnodig gekwetst voelen.

Ik persoonlijk vind dit wel een goede eigenschap/vaardigheid.
Acheliah
Acheliah jan 18 '08
Vindt ik ook je mag best iemand de waarheid zeggen of je mening geven maar houdt wel rekening met iemand anders zijn gevoel. of breng de boodschap wat voorzichtiger. We zijn tenslotte allemaal mensen.

Liefs Dieneke
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 18 '08
Inderdaad en iedereen is anders. Wanneer de één voorzichtige boodschap nodig heeft (let op, nodig heeft, niet WIL horen), heeft de ander een harde boodschap nodig. Het gaat niet alleen om de boodschap die erin zit, maar ook in hoeverre deze boodschap begrepen en ontvangen wordt en vooral aankomt. Iedereen is anders, en wat voor de één werkt, werkt niet voor de ander.
elly
elly jan 19 '08
Ha,

Heel goed verwoord nIMs.
ik weet van mijzelf dat ik geen harde boodschap nodig heb, ga ik mee op de loop.
En trek het je niet persoonlijk aan wanneer ik over leeftijd begin.
Ik weet zeker, naarmate je ouder wordt je meer inzichten krijgt.
Zeg 30 jaar geleden was ik heel erg bezig met het spirituele, in ieder geval bezig wat mij anders maakte dacht ik.
Door de loop der jaren, ervaringen, moeilijkheden, positieve gebeurtenissen ben ik toch heel anders gaan denken.
Het is geen vlucht in deze materie duiken, het is een ontdekkingsreis.
Heel veel dingen heb ik weer losgelaten en er zijn dingen bij gekomen qua gevoel en gedachte.
Zal naïef blijven en goed van vertrouwen
Maar niet meer zoals "vroeger".
het heeft geen zin om mij aan te vallen.
Ik trek het mij heel erg aan maar ga toch mijn eigen weg.

Doe ermee wat je wilt, but be humble.

Ely/Hilly
elly
elly jan 19 '08
Hoi Dinie,
We zijn allemaal mensen, inderdaad de één wat gevoeliger dan de ander.
En ik vind dat ik nooit een oordeel mag hebben over andere mensen.
Wie zijn wij????

Liefs,
Elly/Hilly.
elly
elly jan 19 '08
Blijf het niet met je eens.
Maar jij bent jij en ik ben ik.
Maar hou rekening met iemand anders en zijn/haar gevoelens.
Elly/Hilly
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 19 '08
Ja Elly, ik weet heel goed dat jij het snapt, maar niet voor iedereen hier is duidelijk dat een boodschap aan JOU gericht, anders op HEN overkomt dan dat hij bedoeld is. Je zegt dat je geen harde boodschap nodig hebt, maar op dat moment moest je even worden wakker geschud.

En ik neem het leeftijdstukje niet persoonlijk, maar ik vind wel dat er een belangrijk verschil zit tussen geestelijke leeftijd en lichamelijke leeftijd. Dat was het enige waar ik wat van wilde zeggen.
elly
elly jan 19 '08
Dat zeg jij en dat is jouw interpretatie NiMS
Wie zijn HEN???
Nee ik hoefde niet wakker geschud te worden, deed ik zelf dagelijks, mij een figuurlijke schop onder de kont geven.
Ben een oprechte Fries, weet niet of het echt wat zegt, maar ik zwelg niet in medelijden en zeker ga ik niet in de slachtofferrol.
Ben wel eens zielig, maar mij daar ook van bewust.

Ja de lichamelijke en geestelijke leeftijd hebben wij het al over gehad.
ik blijf er bij, dat rijping van de leeftijd meer ontwikkeling geeft.
Laat mij voor mijzelf spreken, zo is het wel voor mij .
Gelukkig kan ik, in mijn ogen, "zweverige"dingen loslaten en meer naar mijzelf kijken en de omgeving.

Laten wij dit gesprek over 10 jaar nog eens voeren.
Wedden dat jij anders voelt en denkt?

Elly/Hilly
JulienMoorrees
Wedden dat jij dat over 10 jaar ook doet ;).

Dat heeft weinig met leeftijd te maken, maar meer met de welwillendheid om te leren en te ontdekken. Als jij 10 jaar stilstaat, heb je 10 jaar niet geleefd.
elly
elly jan 19 '08
Eigenwijze jongen,

Ja dat klopt.
je hebt gelijk.

Poe.

Hilly.
elly
elly jan 19 '08
Hoi,

Had al afgesloten, maar kan het niet laten. Heb jij het veto recht om te bepalen wie wel of niet stilstaat in zijn/haar leven.
Iederen leeft op zijn eigen maniet, wie bepaalt of iemand stilstaat?
Niet jij ik ook niet.En iedereen leert op zijn eigen manier, daar hebben wij geen oordeel over te velgen.
Wat is stilstaan????
Mensen volgen hun eigen weg, of dat in jou of mijn ogen stilstaan betekent.
Daar hebben wij niet over te oordelen.
Ben geen heilige, dan was ik hier niet meer.
Maar wij mogen nooit een oordeel over iemand hebben vind ik.
Ieder mens zijn evolutie.
natuurlijk heb ik ook oordelen, maar door het "ouder" worden kom ik er achter dat het weinig zin heeft.
Ben en bljf ook mens.
Gelukkig maar.
Misschien voel jij je aangesproken omdat ik over leeftijd begin???

Goede zondag.

Hilly.
JulienMoorrees
Veto, nee, maar wel inzicht in wanneer iemand stilstaat of verder kan. Een fotolezing geeft wat dat betreft vaak voldoende informatie.

Wanneer iemand stil staat, is het melden vaak al meer dan voldoende. Uiteindelijk is het de ander die kan besluiten om te gaan lopen, of niet.

En dat je niet over een ander mag oordelen is natuurlijk niet zo makkelijk. Iedereen oordeelt bijna altijd uit automatisme. Al is het alleen maar om iemand naar waarde te schatten, of zijn / haar uitspraken enige waarde toe te kennen.
admin
admin jan 19 '08
 Quote:
Inderdaad en iedereen is anders. Wanneer de één voorzichtige boodschap nodig heeft (let op, nodig heeft, niet WIL horen), heeft de ander een harde boodschap nodig. Het gaat niet alleen om de boodschap die erin zit, maar ook in hoeverre deze boodschap begrepen en ontvangen wordt en vooral aankomt. Iedereen is anders, en wat voor de één werkt, werkt niet voor de ander.

Ha ha, wie denk jij wel dat je bent?
:)Sinds wanneer ben jij degene die bepaalt of iemand een boodschap "nodig" heeft ook al wil hij of zij niet horen?
Klein despootje?

Quote:
Dat heeft weinig met leeftijd te maken, maar meer met de welwillendheid om te leren en te ontdekken. Als jij 10 jaar stilstaat, heb je 10 jaar niet geleefd.

Dat is dan de keuze van die persoon Nims, en daar heb jij je maar bij neer te leggen, zou die persoon dat willen veranderen dan doet hij dat zelf wel, door middel van een hulpvraag of door zelf aan de slag te gaan.

Quote:
En dat je niet over een ander mag oordelen is natuurlijk niet zo makkelijk. Iedereen oordeelt bijna altijd uit automatisme. Al is het alleen maar om iemand naar waarde te schatten, of zijn / haar uitspraken enige waarde toe te kennen.

Nee Nims, niet iedereen, er zijn legio mensen die naar een ander kunnen kijken zonder oordeel.
Hoezo naar waarde schatten? in mijn ogen heeft eenieder dezelfde waarde en zijn er geen verschillen. In de kleinste boodschap kan enorme waarde zitten. Oordelen en veroordelen dat komen we later nog tegen, maar dan in Zomerland. Tot die tijd moeten we ons beseffen dat het "nu" belangrijk is, gewoon het "zijn", de rest is niet voor ons, ego, ego, ego.
elly
elly jan 19 '08
Wat bedoel je met Zomerland Karin?

Hilly. :$
admin
admin jan 19 '08
Oh sorry Elly, de meeste mensen weten het hier wel, maar jij nog niet. Ik ben nogal hekserig, lol. Een heks dus, in de heksenwereld wordt de Hemel, Gene Zijde, zo jij wilt aangeduid met Zomerland.
het is dus gewoon een ander woord voor de Hemel :)
Ik vind het een mooi woord, ik word er altijd warm van.
Acheliah
Acheliah jan 19 '08
Ik kan idd naar andere mensen kijken zonder te oordelen maarja ik heb dan ook een behoorlijke levensles gehad en dan leer je oordelen over andere wel af.

XxX Dieneke
admin
admin jan 19 '08
Het is al ooit eerder gezegd hé Dinie,
Hij die zonder zonde is werpe de eerste steen....
Ik vermoed dat er niet veel stenen gegooid zullen worden, zoniet helemaal geen een :)
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420