Loading...
nl

mem=moeder

elly
elly jan 13 '08
Hoi,

Jij hebt gelijk.

Elly/Hilly
elly
elly jan 15 '08
Okee NiMS,

Echt in de war ben ik niet hoor.
Red het, maar zoek wat steun.
Jammer dat jij dat niet oppikt.
Ruim mijn eigen rotzooi op.
Heb ik mijn hele leven gedaan.
Begrijp waarom jij mensen tegen jou in het harnas jaagt???
Zo ja, weer een stapje verder voor jou.
MMM nederigheid, nooit van gehoord zeker, respect enz.???

Elly/Hilly.

Weet dat dit heel veel over mij zrgt, maaaaaaaaar misschien ook iets over jou.
elly
elly jan 15 '08
zrgt=zegt.
Hilly
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 16 '08
 Origineel bericht van: elly
Okee NiMS,
Red het, maar zoek wat steun.
Jammer dat jij dat niet oppikt.

Jij zoekt steun en "verwacht" dat ik daar op inspring. Als ik dat niet doe, dan uit je je ongenoegen dat ik het niet oppik.

Ik heb het wel degelijk opgepikt, maar jouw reactie nu, is precies de reden dat ik er niets mee gedaan heb. Ik waardeer wel je eerlijkheid, maar ik hoop dat je die van mij ook waardeert.

Hulp dwing je niet af. Iemand die je wilt helpen, zal dit ook doen. En voordat je dat denkt, het is niet dat ik je niet wilt helpen hoor, maar steun en begrip is niet wat je nodig hebt.

Begrijp waarom jij mensen tegen jou in het harnas jaagt???

Jazeker. En heel misschien doe ik dat wel eens expres. Een boodschap is mooi, maar hij moet ook wel aankomen. Een allergie ervaren is vaak de grootste boodschap die iemand kan krijgen.

Beleef je allergie elly, en ga er doorheen!

MMM nederigheid, nooit van gehoord zeker, respect enz.???

Het is maar net wat je nodig hebt, niet zozeer wat je wilt. Of niet?

Weet dat dit heel veel over mij zrgt, maaaaaaaaar misschien ook iets over jou.

Je zal het zelf het beste weten ;).
admin
admin jan 16 '08
Oei Nims toch......
Beschermengel
Beschermengel jan 16 '08

Lieve Elly,

Mijn moeder is verleden jaar in februari ook overleden, ze had ook dementie, ik weet het ..het is verschrikkelijk zo je moeder te moeten te moeten verliezen.

Als je misschien vragen hebt..kun je ze mij stellen, ik heb de zelfde ervaring als jij en misschien kan ik je helpen.

Het is vreselijk om je moeder zo te zien...en je eigenlijk niet meer kent..en je ziet als een vreemde, maar de liefde die je haar hebt gegeven toen ze zo ziek was, zal altijd een mooi plekje krijgen ook bij je moeder.
Dit vergeet ze niet! zal altijd bij blijven ..waar ze ook is! LIEFDE IS EEUWIG!!

Liefs Beschermengel
elly
elly jan 16 '08
Hoi NiMS,

Weet dat dit laatste berichtje ook een soort test van mij was.
Hoever ga je in het beantwoorden?
Dat heb jij dus gedaan, beter van niet.
ik wou juist de kleinzieligheid wat doorbreken.
Over een woordje als "troep' vallen.
Heb jouw berichtjes niet als vervelend ervaren en ook het laatste bericht niet.

Maar misschien een les voor jou?
Ga niet overal op in.
En zeg vooral niet dat iemand in de war is, dan voelt diegene (ik dus in dit geval) nog slechter. Eerlijkheid heeft zijn grenzen.Maar jij bent nog jong, hoeft niets te zeggen, maar zie het onbesuisde nog bij jou.
Ik ben niet paranormaal maar ook niet dom.

Leer even na te denken voordat jij reageert.
Al vind ik wel dat jij je eigen woordkeuze hebt.
Rembeber one thing, you're not God.
Ik ook niet, heb nog zovel te leren en zal nooit God worden.
Maar misschien enige bescheidenheid?

Hilly/Elly.
Wendy's
Wendy's jan 17 '08
Ik vind dat als iemand hulp biedt (als je er zelf ook over begint, zoals topic aanmaken), dat je kunt kiezen, wel iets met de hulp doen of niets. Maar wat heb je eraan om er tegenin te gaan?? Hulp neem je aan of je vergeet het.

Quote:
Ruim mijn eigen rotzooi op.
Heb ik mijn hele leven gedaan.

Waarom ben je hier dan? Als je je rotzooi zelf op kunt ruimen? Blijkbaar zieje het toch (on)bewust anders, anders was je hier niet.

Ik vraag me dan toch af 'welk' antwoord jij wilt horen. Ik heb je (en andere) antwoorden kunnen geven, zelf kan jij bepalen wat je ermee doet.

Quote:
Leer even na te denken voordat jij reageert.

Niet iedereen is hetzelfde, dusja hoe iemand reageert ligt aan de persoon zelf..

btw; waarom zou je iemand gaan testen?? wat betekend dat voor jouw??

Niet om jouw aan te vallen.. Ik vraag me af wat jou doel is van jou topics.
elly
elly jan 17 '08
Hallo Wendy

Ik kwam hier met de beste intenties en heel onbevangen.
Maar na 1 dag op deze site kwam ik al een discussie tegen over het woordje troep.
Dan gaan mijn stekels overeind staan.
Waar maken "jullie "je druk over denk ik.
Er zijn veel belangrijker dingen.
Heb niets tegen NiMS of jou.
Jouw woordkeuze had naar mijns inziens wat genuanceerder gemogen, maar let wel, mijn probleem.
En NiMS heeft gelijk, ben te vroeg op deze site beland,
Dat rotzooi opruimen van mij was misschien een kreet om hulp.
Begrijp jouw lezing ook wel, maar geen kwade geesten hoor.
Mijn moeder haar dementie waardoor er zoveel gaten zijn gevallen in haar geest.
NiMS is nog jong maar begrijp hem wel.Wel eerlijk, maar ook nog wel iets te leren. Maar ik ook gelukkig.
Qua levenservaring zal jij en NiMs ook anders denken, leven en voelen over 10 jaar.

Mijn irritatie over deze site begon over de reactie van de woordkeuze, in dit geval NiMS.
En ook jij Wendy, met je kwade geesten werd ik heel erg bang van.
Nu niet meer, het is zoals ik het voel.
Het is zoals jij het voelt, maar ieder zijn eigen gevoel.

Hoop dat je dit begrijpt.

Elly/Hilly
elly
elly jan 17 '08
Oei,

Jij bent ook nog heel jong zag ik net
Wees aub voorzichtig met wat je meldt.

In alle goeds,

Hilly
elly
elly jan 17 '08
Ga binnenkort je berichtje beantwoorden.

Liefs,

Hilly.
Acheliah
Acheliah jan 17 '08
Sterkte met het verlies je je moeder. Het is idd niet makkelijk zeker niet als ze ineens een vreemde voor je worden door dementie dan is het gevoel helemaal dubbel. Wat ik begrepen heb van heel veel mensen dat mensen die op aarde ziek zijn daarboven in de hemel ineens niet meer ziek of dement zijn mss een schrale troost. Neem de tijd om te rouwen en om het zeker te verwerken al verwerk je het volgens mij nooit maar leer je er na verloop van tijd mee om gaan. En al zal dat heel wat jaartjes en tijd kosten dat komt wel goed. En ja je mag verdrietig zijn en heus je mag wel drinken als je het maar niet te ver laat gebeuren want het lost niks op in je verdriet. Straks heb je een dubbel probleem en moet je en afkicken van de drank en alsnog rouwen en ja ik bedoel het goed en niet als verwijt.

Sterkte en heel veel licht en kracht Dinie
Wendy's
Wendy's jan 17 '08
leeftijd van je lichaam, heeft niks te maken met de leeftijd van je geest (hoe je denkt blabla bla)..

Wat dinie zegt is zo, hierboven heb je geen lichamelijke klachten meer. Alleen je karakter blijft hetzelfde.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 17 '08
Jammer Elly dat je leeftijd zo enorm belangrijk vindt om de waarde van iemands woorden te geven en zodra het niet aansluit bij wat je wilt horen, je het "schuift" op iemands "jeugdigheid".

Geestelijke leeftijd is in mijn ogen veel belangrijker dan lichamelijke leeftijd.
admin
admin jan 17 '08
Ik hoop Nims, dat als jij ook ooit steun zoekt omdat je met jezelf in de knoop zit, je beter wordt opgevangen zoals jij dat nu hier laat zien op je eigen site.
Thomas A
Thomas A jan 17 '08
Eelijk gezegd mis ik al een poosje de empatie en mededogen van een paar deelnemers en valt me een 'vreemde' sfeer op tussen 'geraaktheid' en overgevoeligheid. Een foute opmerking prima, durf naar jezelf te kijken en kijk in welke context je het doet en vraag je af waar de ander zich op dat moment bevind!

Soms moet het hard ja, maar dan niet per se voor de disharmonie.......

Thomas
elly
elly jan 17 '08
Ha derde keer, alles verdwijnt waneer ik Thomas typ, nu dus niet.

Beschermengel en Dinie bedankt voor jullie begrip.
Dementie is niet uit te leggen, ervaren hoe moeilijk het is voor de persoon zelf en de omgeving.
T, jij ook bedankt voor je begrip.
NiMs jij hebt mij niet goed gelezen, schuif niets af, maar een opmerking van mijn kant over jouw leeftijd is niets mis mee mijns inzien.Jij gaart het nu afschuiven op leeftijd.
Jouw verhaaltjes zo te lezen heb jij ook nog heel wat te leren.

En sorry Wendy, jij was degene die negatief over mijn moeder begon over kwade geesten, gelukkig ben ik hier overheen, maar heeft wel een paar slapeloze nachten gekost.Als jij wat ik vermeld bla bla durdt te noemen, nou vind ik zeer hard.
En natuurlijk heeft leeftijd ook te maken met je geestelijke ontwikkeling.
Zet mij niet zo voor paal Wendy. Dat doet alleen maar zeer.Ja karakter blijft hetzelfde, dus begin niet over kwade geesten bij mijn moeder.
Dat vond ik zo erg.
Mijn moeder haar karakter was goed, dus ....
Misschien is dat jeudigheid, niet kunnen overzien hoe je een ander er negatief mee raakt.

Doe er mee wat je wilt.

Elly/Hilly
Acheliah
Acheliah jan 17 '08
Mijn moeder was/is niet dement maar mijn oma was dat wel dus ik kan je heel erg goed begrijpen. Het is pijnlijk zeker als je er niks aan kan doen dan alleen machteloos toekijken. Het is je moeder en zij heeft wel al die jaren voor jouw gezorgd dus ik kan me de pijn heel goed begrijpen. Je enige troost is dat ze nu niet dement meer is en als het goed is gelukkig. Al zit jij hier op aarde met de pijn en het verlies. Ik kan je alleen maar kracht, licht en heel veel steun toewensen en heelveel wijsheid

Liefs Dieneke
elly
elly jan 18 '08
Dank je wel Dieneke,

Alweer tranen.
Er zijn mensen hier die ik wel heel hard vind.

Hilly/Elly
Wendy's
Wendy's jan 18 '08
We hebben allebei een ander beeld over geesten volgensmij..

Ik vind kwade geesten helemaal niet negatief, het is iets wat bestaat, ze kunnen alleen niet zo goed aan voelen.

Niet om je bang te maken, maar goede personen kunnen ook kwade entiteiten bij zich hebben.. daar hoef je als persoon niet slecht voor te zijn.

Lezingen hoeven niet altijd positief te zijn, als je rondleest op het forum, zijn er ook lezingen die wat minder positief zijn.

zo is hoe ik erover denk
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske