Loading...
nl

stenen therapie

JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 27 '07
Bergkristal is vooral goed in het opzuigen van negatieve energieen. Je moet deze dus ook goed verzorgen / reinigen anders gaat hij heel snel beschadigen van binnen, en kan het niet meer goed komen. Een vriendin van mij had laatst een bergkristallen pendel, die volledig haar negatieve energie had opgezogen. Toen ze hem weer te voorschijn haalde (waar ik ook bij was) vond er een ernorme heftige ontlading plaats.

Dit was best heftig en heb ik zelfs een gedicht over geschreven:
http://nlforum.merudi.net/ubbthreads.php...=true#Post17596
admin
admin okt 27 '07
je kunt kristallen ook in de zon opladen, kijk wel goed of je kristal er niet een is die kan verkleuren door de zon.
Als je kristallen draagt die zijn bedoelt om verkeerde energie bij je weg te houden kun je ze ook schoon krijgen door ze een nacht in de aarde (buiten) te begraven. De aarde absorbeert de foute energie en breekt hem ook af, wel niet vergeten waar je je stenen begraaft :)

Bergkristal is ook heel goed voor je zelfvertrouwen.
admin
admin okt 27 '07
btw, Je kunt een kristal ook opladen met handopleggen.

Kristallen kun je wijden aan het doel waarvoor je ze wilt gebruiken.
Wijdt je nieuwe kristal zodra je het hebt gereinigd, dat focust de energie.
Houdt het kristal in je handen en verbeeld je dat het door licht wordt omhuld. Als je dat moeilijk vind, houdt je je handen voor een lichtbron(kaars is het beste).
Zeg hardop :´ik wijd dit kristal aan het allerhoogste goed, moge het worden gebruikt in licht en liefde´.
Om uw kristal te programmeren houdt je het vast. Stel jezelf open voor innerlijke leiding. Denk aan het doel waarvoor je het wilt gebruiken en wees specifiek. Als je liefde wil aantrekken, beschrijf dan precies wat voor liefde je zoekt. Als je genezing zoekt, vertel dan precies voor welke aandoening en wat je wilt dat er gebeurd. Heb je dat eenmaal gedaan, dan stem je af op het kristal. Let erop dat het de juiste kristal voor je doel is. Als je volledig bent afgestemd, zeg je hardop(of in gedachten):´ik programmeer dit kristal voor..(je doel).
Leg het kristal dan op een plaats waar je het vaak zult zien of draag het bij je. Het kan nuttig zijn het twee of drie keer (of vaker) in je hand te houden. Misschien moet je de programmering af en toe herhalen.

Liefs,
Evelyn Maureen
Evelyn Maureen okt 28 '07
Wat mij vooral helpt is als het mis dreigt te gaan even m'n steentje vast te houden of hem goed tegen m'n huid te leggen.

Wat overigens bij mij beter bij amethist werkt dan met m'n lapis lazuli..
admin
admin okt 29 '07
Zouden kristallen ook gevoelens en gedachten kunnen hebben?
Ik snap dat dit een rare vraag is, maar soms dan heb ik echt het idee dat mijn kristallen kunnen "denken".
Voorbeeld, afgelopen weekend had ik mijn pendel bij me en was ik op een plaats waar de pendel nooit was geweest. Ik legde hem (in zijn tasje) op een plek waar ik wist dat hij veilig lag en niemand er aan kon komen. Toen ik weg liep was het net of ik een "huilend kind" achterliet. Ik dacht bij mezelf nog,:´het wordt tijd vroeg naar bed te gaan, je begint weer spoken te zien, maar dat gevoel bleef. Uiteindelijk heb ik de pendel aan mijn ketting om mijn nek gehangen en toen was dat gevoel weg. Gisteravond kwam ik thuis en ben ik gaan slapen met de pendel om mijn nek, toen ik vanmorgen wakker werd was het weer hetzelfde liedje, Ik had mijn ogen nog maar net open of de pendel " wilde " naar beneden op zijn eigen plekje, dus voor dat ik was aangekleed liep ik al braaf naar beneden en legde hem op zijn eigen plekje. Ben ik nu aan het malen of zou zoiets echt kunnen?
admin
admin okt 29 '07
Btw, mijn pendel heeft Amethist, Roze kwarts en bergkristal in zich.
Grunie
Grunie okt 29 '07
Is dat nou juist niet de kern van stenen en kristallen? En gaat het dan niet alleen over 'voelen'? Dat het juist niet denken is, of gedachten maar alleen voelen en gevoelens. Wij mensen gaan gelijk nadenken over de gevoelens. Als je dat weglaat blijft voelen over.
admin
admin okt 29 '07
Dat is waar grunie, misschien denken we wel te veel over dat soort dingen na in plaats van ze te ervaren.
Debiorah
Debiorah okt 30 '07
Ik denk eigenlijk alleen na als ik een steen voor iemand anders uitzoek, voor mezelf gaat het altijd op gevoel. Ik heb dit nog nooit anders gedaan. Als klein meisje was ik al betoverd door stenen. :)
admin
admin okt 30 '07
Meestal hoor ik de naam van het kristal in mijn hoofd en dan ga ik daarna kijken waar het voor is, of ik gooi op goed geluk een boek open en vind ik de goede kristal op gevoel.
Als ik zou gaan nadenken kom ik er waarschijnlijk niet meer uit.
Soms gebruik ik ook de pendel, als tie wil tenminste, mijn pendel wil niet altijd.
Evelyn Maureen
Evelyn Maureen okt 30 '07
Ik ga naar de winkel.
Pak het eerste steentje wat me aanspreek en ga afrekenen...

Thuis ga ik bekijken wat het precies voor werking heeft.
Ik let meestal op de naam. wat me aanspreekt neem ik mee.

Gelukkig zijn de steentjes over het algemeen niet zo duur.
admin
admin okt 30 '07
Wordt jij ook altijd zo hebberig in de kristallenwinkel?
Evelyn Maureen
Evelyn Maureen okt 30 '07
Ik ga naar een winkeltje waar ze meer van dat soort dingen hebben. wierookbrandertjes met elfjes enz.

Ik heb daar ook een heel mooi elfje met kristalletje gezien, voor naast je bed, werkt hetzelfde als een droomvanger hebben ze me uitgelegd...

Ja ik word vreselijk hebberig in die winkel..
Al koop ik écht alleen wat ik nodig heb... steentjes dus
admin
admin okt 30 '07
Ik ook, alleen wat ik nodig heb, maar het is allemaal zo mooi.
Soms loop ik ook gewoon voor de sfeer door de winkel, de dames uit de winkel komen wel eens naar buiten als ze mij voorbij zien lopen.
gewoon om even te vragen hoe het gaat en een kletspraatje. Heerlijk vind ik dat, dat mensen dat zo spontaan kunnen doen.

Wat ik al zei, alleen wat ik denk nodig te hebben, want eerlijk is eerlijk echt nodig heb ik niet veel.
Ik ben en zal nooit materialistisch zijn, als kind heb ik het enorm goed gehad, later toen ik niet meer thuis woonde heb ik het ook heel slecht gehad, geen stroom, geen eten. Toch heb ik hele warme gevoelens bij die tijd, maar materialistisch nee, een mens heeft eigenlijk maar heel weinig echt nodig.

Ik dwaal weer af :)

Leuk te lezen hoe gek ook jullie met je steentjes zijn.
admin
admin okt 30 '07
Het schoot net door me heen dat als je de dromenvanger zelf maakt en tijdens het maken helemaal visualiseert wat jij wil dat jouw dromenvanger gaat doen, dat je dan de beste hebt.
Het is maar een idee.
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 31 '07
Ik loop ook altijd de winkel in en pak de steentjes die goed voelen. Wat dat betreft zijn markten ook heerlijk waar je een grote bak hebt waar je in kunt graaien. Zit altijd wel iets bij dat goed aanvoelt. Ondertussen heb ik hier een redelijke hoeveelheid verschillende en dan pak ik er gewoon 1-tje uit om te dragen. Eigenlijk zoek ik pas later op, wat voor steen het is, en wat hij doet. Soms zoek ik het ook niet eens op :).
Paradijs
Paradijs jul 19 '08
Stenen werken genezend.
Thomas A
Thomas A jul 20 '08
Als je de juiste hebt wel ja.

Er zijn ook stenen die juist helemaal niet genezend zijn. Ook zijn er voor verschillende mensen verschillende stenen positief werkzaam.
Lena
Lena jul 20 '08
Origineel bericht van: Paradijs
Stenen werken genezend.

hoop dat je de juiste steen vindt smile
Paradijs
Paradijs jul 20 '08
Die heb ik al gevonden Lena..

Een kostbare diamant...zij die het hele lichtspectrum ontvangt..
Dat jij haar ook mag gaan ontdekken en haar kleuren toelaat in je aura...je zult er van op gaan knappen en heel helder gaan zien.

Jouw raad ik een rozekwarts aan, leg hem op je hart, en laat hem of haar zijn werk doen, het zal je hart openen...en verzachten.
En je in laten dalen in een wereld die liefde heet.
Leg een kristal op je voorhoofd en ontdek de liefde..
Een bergkristal, zijn overal te verkrijgen en niet zo duur.
Je zult gaan stralen als de zon.
Pagina's: Vorige 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske