Loading...
nl

uitgedoktert.nl komt hier uit

Phaser
Phaser dec 29 '07
Beste mensen, uitgedoktert is met een T...

Ik dokter uit (waar staat hier een D in ? )
Dus je neemt toch altijd die stam en je voegt daar een T aan toe ?

Ik werk uit / uitgewerkt. (zelfde principe...)


Over de site goh,
dokters kunnen inderdaad niet altijd helpen maar ik geloof nog altijd dat ze hun best doen.
Je mag ook niet teveel proberen te helpen en blijven aanbieden en proberen terwijl de levenskwaliteit dan naar beneden gaat.

Maar als dokters niets kunnen helpen en je bijvoorbeeld stervende bent, betwijfel ik hoeveel iemand met paranormale gaven nog gaat kunnen doen. Hoogstens verzachten maar in het geval van (zoals Kath zei) uitgezaaide longkanker of botkanker, die pijn krijg je niet weg.. die gaat veel te diep.

Ik heb ook al gezegd dat er verhalen geloofd worden omdat mensen dat willen geloven en zo het geloof in iets wat ze zelf nodig hebben, levendig houden.

Ik ga geen oordeel vellen over specifieke verhalen maar ik weet dat er soms in overdreven wordt.

Ik denk niet dat het de bedoeling is om hier een discussie over te starten in dit topic, dat gaat over de website.

Maar ik denk nog altijd dat het met een T is ;)
inneke
inneke dec 29 '07
Nee hoor, D! :-)

Ik dokterde uit, ben uitgedokterd.
Het werkte uit, is uitgewerkt.
admin
admin dec 29 '07
:P
Ayasha
Ayasha dec 29 '07
 Origineel bericht van: NiMS
Oh dus het gaat erom dat het voor jou niet controleerbaar is Kath. Als je er echt moeite voor wilt doen, kun jij best bepaalde zaken controleren. Het is dan een kwestie van daadwerkelijk zoeken naar wat er mogelijk is en er daadwerkelijk iets voor doen. (Zoals bijvoorbeeld Stef contacten om het te controleren).

Maar je stelligheid in deze, zal waarschijnlijk toch de overhand hebben en ga je er inderdaad alleen maar over stijgeren ;).

Ik ben toch benieuwd wat jouw stelligheid je eigenlijk oplevert in het leven en dat het je niet juist beperkingen oplegt in plaats van open laat staan voor ondenkbare (on)mogelijkheden.

Waarom zou ik het bij een volslagen vreemde gaan controleren NiMS? Mensen verzinnen nu eenmaal graag dingen. Daarmee wil ik niet zeggen dat stef het dan per definitie verzint maar zo is het wel. Zolang ik dat niet kan inschatten is het voor mij niet controleerbaar.

Dat je die stelligheid er bij haalt zegt voor mij al genoeg. Feit is NiMS dat jij precies hetzelfde doet maar in omgekeerde richting, dus de pot verwijt de ketel...

Mijn stelligheid levert mij volharding op. Ik heb met mijn stelligheid al meer bereikt dan eender welke meeloper. Bovendien is mijn leven wel het laatste waar jij je zorgen om moet maken ;)

Watch your tongue NiMS...
Lena
Lena dec 29 '07
Eerlijk gezegd zou niemand iets hoeven te bewijzen als het om de kracht van iemands geest gaat.Er bestaan wel degelijk wonderen t.a.v in leven blijven, terwijl iemand al lang was opgegeven door de gewone medici.Deze mensen zijn oprecht dankbaar dat het nog niet zover is. Of dit natuurgeneeswijze, of iemands innerlijke kracht is zal altijd een raadsel blijven.Misschien heb je dan ook echt geluk en keert het proces zich om.Echter moet ook denken aan Sylvia Millecam, die haar heil zocht bij natuurarts en helaas is overleden.Vast staat dat zij die keus voor haarzelf had gemaakt,waarom zouden wij dit dan veroordelen?Maar net als Phaser ook aangeeft mensen met uitgezaaide kanker?
kan me niet voorstellen dat je de dans dan nog kan ontspringen.Als het je tijd is ga je toch!Verder ik denk ook dat uitgedoktert met een T is :P
JulienMoorrees
JulienMoorrees dec 29 '07
Het is met een D, uitdokteren daarvan is de letter waar het om gaat de R, die zit niet in het kofschop (of fokschaap) dus krijg je geen T, maar een D.

Ook een ezelsbruggetje is, door er een bijvoegelijk naamwoord van te maken:
De uitgedokterde patient, en niet uitgedokterte patient.
Lena
Lena dec 29 '07
:$
Nims helemaal correct(was toch even weggezakt) :P
Uitgedokterd met een d!
Bij ons heet het kofschip!
Voor diegene die nog twijfelt, spellingscontrole?
JulienMoorrees
JulienMoorrees dec 29 '07
Oops, kofschip is het ook :)kofschop was een typo LOL .
Lena
Lena dec 29 '07
;)
JulienMoorrees
JulienMoorrees dec 29 '07
 Origineel bericht van: kath

Waarom zou ik het bij een volslagen vreemde gaan controleren NiMS? Mensen verzinnen nu eenmaal graag dingen. Daarmee wil ik niet zeggen dat stef het dan per definitie verzint maar zo is het wel. Zolang ik dat niet kan inschatten is het voor mij niet
controleerbaar.

Precies om die reden. Je zegt dat je het niet kunt controleren, maar dat ben ik niet met je eens. Als je het echt zou willen kunnen controleren, dan is daar best de mogelijkheid toe. Ook zou je wanneer je daadwerkelijk bevestiging zou willen krijgen, er best naar op zoek kunnen gaan.

Maar eigenlijk denk ik dat je die opmerking helemaal niet plaatste omdat je zelf overtuigd wilt worden, maar dat je de anderen hier met deze stelling een lesje probeert te leren. Als ik er naast zit, dan hoor ik graag wat je er nu eigenlijk mee wilt zeggen. Want je denkt toch niet dat Stef daadwerkelijk verzint dat ze kanker (hersenen, lymfeklieren) heeft gehad en er door spirituele genezing op afstand van genezen is.
 Origineel bericht van: kath


Dat je die stelligheid er bij haalt zegt voor mij al genoeg. Feit is NiMS dat jij precies hetzelfde doet maar in omgekeerde richting, dus de pot verwijt de ketel...

Waarmee je dus inderdaad bevestigt dat jij dat dus ook precies doet. Enige wat ik nu doe, is je er nu mee confronteren. Ik ben in dit topic helemaal niet stellig geweest, maar heb je juist gevraagd waarom je nu stelling hebt genomen. Zoals ik al eerder aangaf stond er een ;)bij, en ben ik niet degene die Merudi als vervanging voor dokters zie. Die woorden laat ik dus ook echt niet in mijn mond leggen.
 Origineel bericht van: kath

Mijn stelligheid levert mij volharding op. Ik heb met mijn stelligheid al meer bereikt dan eender welke meeloper. Bovendien is mijn leven wel het laatste waar jij je zorgen om moet maken ;)

Volgens mij ben jij niet degene die voor mij bepaalt waar ik me wel en geen zorgen om moet maken. En daarbij kom jij allang niet meer in mijn zorgen-boekje voor. Ik vind die laatste opmerking dus ook erg raar en heeft ook totaal niets met dit topic te maken. Ik heb echt geen idee waarom je dit nu zegt maar ik zou toch eens op je woorden gaan passen.

 Origineel bericht van: kath

Watch your tongue NiMS...

En de pot verwijt de ketel....... ;)
JulienMoorrees
JulienMoorrees dec 29 '07
 Origineel bericht van: Phaser

Maar als dokters niets kunnen helpen en je bijvoorbeeld stervende bent, betwijfel ik hoeveel iemand met paranormale gaven nog gaat kunnen doen. Hoogstens verzachten maar in het geval van (zoals Kath zei) uitgezaaide longkanker of botkanker, die pijn krijg je niet weg.. die gaat veel te diep.

Dat vraag ik me toch af in hoeverre dit altijd geldt. Ik heb toch al regelmatig in de spirituele maandbladen ervaringen van mensen gelezen die opgegeven zijn door de dokters met inderdaad uitgezaaide longkanker, botkanker etc en die dan opeens volledig gezond verklaard zijn. Misschien is het toch nuttig om zo iemand eens op te sporen en het verhaal eens goed tegen het licht te houden. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat zo iemand per definitie dood gaat, als deze opgegeven is.

Ik zelf zie eigenlijk veel meer toekomst in een combinatie van de klassieke arts en de spirituele arts in plaats van de gescheiden circuits van nu. Eigenlijk denk ik dat het beste van twee werelden in de toekomst onontkoombaar is. En waarom ook niet?

p.s. (en ja phaser, deze discussie vind ik interressanter dan de website die hier uitkomt ;)dus waarom zouden we daar dan niet gewoon op verder gaan?)
JulienMoorrees
JulienMoorrees dec 29 '07
p.s. uitgedokerd is een voltooid deelwoord, dus daar geldt de stam + t regel niet. Stam + T geldt wanneer er JIJ of U voor staat.
Phaser
Phaser dec 30 '07
Nims... Met alle respect voor jouw kennis uit spirituele maandbladen maar ik heb genoeg gezien uit eigen ervaring om te kunnen zeggen dat dit nagenoeg onmogelijk is.

Ik heb in totaal tot nu toe anderhalf jaar praktijkervaring waarvan minstens een half jaar met kanker-patiënten.

Uitgezaaide longtumoren zijn niet te genezen.
Deze zaaien uit naar uw aorta, poortaders...

Ik heb ondertussen 7 operaties meegedaan waarbij er bij een patiënt biopsies genomen worden van longweefsel en men probeert zoveel mogelijk tumor weg te halen. Als er na die operatie een controle wordt gedaan (dit gebeurt na wegname van tumor onmiddellijk) op resterende tumorcellen, en dit resultaat is positief, kan deze patiënt enkel palliatief behandeld worden.

Uitgezaaide tumoren genezen NOOIT! Ze blijven ALTIJD aanwezig.
Of je nu met radiotherapie, chemotherapie, of om het even welk ander chemisch spul die behandeld, ze blijven ALTIJD en gaan ALTIJD de doodsoorzaak zijn.
Palliatieve behandeling is de enige behandeling die dan nog rest.

Dus geen bullshit dat patiënten met botkanker of uitgezaaide longtumoren 'opeens' genezen zijn.


Het zegt veel over de spirituele wereld dat als het toch te genezen valt... Waarom worden dan niet meer mensen genezen?
Misschien staat niet iedereen er voor open maar als er dan toch zo'n duidelijke bewijzen zijn, wil ik wel eens weten waarom deze in de hele wereld gewoon doodgezwegen worden.

Ik zie dagelijks op de operatietafel patiënten liggen met een doodsangst in hun blik, niet wetende of het antwoord dat ze gaan horen als ze terug wakker worden, 'leven' of 'dood' is.
Want daar komt het op neer.

Ik geloof in spirituele zaken en ik geloof in zaken als healen.
Maar ik geloof niet in het genezen van uitgezaaide longtumoren.

Waarom staat dit in een spiritueel tijdschrift?
Verkoop doen stijgen, beetje sensatie en gewoon ervoor zorgen dat mensen erin blijven geloven. Mensen hebben geloof nodig en daarmee zorgen ze voor geloof. Geloof doet al heel veel.

Als je al gelooft dat je hoofdpijn beter is, of als je al gelooft dat je iets hebt genomen tegen de hoofdpijn, zal bij veel mensen de hoofdpijn al een pak minder zijn.

Het placebo-effect geldt naar mijn mening niet enkel voor medicatie maar ook voor alles wat met het spirituele te maken heeft.
Het gedacht dat ze genezen zijn zal al veel symptomen wegnemen, dat kan jij niet ontkennen.
inneke
inneke dec 31 '07
Wat is genezen??
Ik geloof dat vele mensen genezing vinden wanneer ze stervende zijn. genezing van de geest en ziel...
admin
admin dec 31 '07
Respect is:

Andermans zienswijze niet onderuit halen.
Respect is je neerleggen bij het feit dat een ander een andere mening kan hebben dan jij.
Respect is niet jouw waarheid als DE waarheid neerzetten.
Respect is openstaan voor andere zienswijzen en verder kijken dan je neus lang is, ieders wereld is beperkt, samensmelten van werelden kan heel verrijkend zijn.
Respect is niet alleen maar roepen maar ook doen :)

Kruip in de huid van de ander, kijk door de ogen van de ander.
De wereld is veel groter dan zoals jij hem door jouw ogen beziet....

Niet persoonlijk, wel gemeend en met respect voor allen.

Who the bleep am i..
Debiorah
Debiorah dec 31 '07
amen! :)
Phaser
Phaser dec 31 '07
 Origineel bericht van: inneke
Wat is genezen??
Ik geloof dat vele mensen genezing vinden wanneer ze stervende zijn. genezing van de geest en ziel...


Ik heb 5 weken op een palliatieve afdeling gestaan.
Ik denk dat ik in totaal op die 5 weken toch een 20-tal mensen heb weten te sterven.
Ik kan je garanderen dat er misschien 1 of 2 mensen er vrede mee namen maar dan nog vonden ze het niet eerlijk en vonden ze geen rust.

De periode waarin de 'terminale fase' aanbreekt is een fase waar het lichaam en de persoon zelf nog een laatste inspanning doet om te overleven. De laatste krachten gebruikt om toch maar niet te moeten gaan. Deze mensen zijn niet genezen in geest en ziel, ze willen er nog alles aan doen om bij hun dierbaren te blijven.

Ik geloof niet dat er een van hun echt een geest of ziel had die genezen was of die klaar was om te vertrekken.

In totaal heb ik nu al een 30-tal mensen zien sterven waarvan zeker 10 tot 15 waar ik er naast stond. Deze mensen zijn op geen enkele manier 'genezen'.
Debiorah
Debiorah dec 31 '07
Maar wanneer we sterven vind er wel genezing plaats al is dit niet op fysiek niveau, misschien is zuivering of reiniging een beter woord. Fysieke genezing is inderdaad iets heel anders. Toch hangt het fysieke samen met het geestelijke. Het is ook daarom dat een mens zijn geest het lichaam ziek kan maken, waarom zou het dan niet andersom kunnen?
Maar goed zo te zien is het een moeilijke discussie met zoveel gezichten. Ik snap ieders redernatie en overal zit een kern van waarheid in. Dat is nu juist zo mooi.
admin
admin dec 31 '07
Niemand neemt graag afscheid, we zijn het liefdevolle welkom aan de andere kant vergeten.
Voor mij persoonlijk voelt het niet als afscheid, toch begrijp ik dat velen dat wel zo voelen.
liesanne
liesanne jan 8 '08
Bernie Siegel- lessen van Wonderbaarlijke patiënten


Pagina's: Vorige 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki