Loading...
nl

het einde van het jaar komt in zicht

Lena
Lena dec 18 '07
Hebben jullie zo aan het einde van het jaar ook een gevoel van bezinning( ja is wel een groot woord :P)
Kijken jullie ook terug of alleen maar vooruit?
Vond het persoonlijk een jaar van heel veel indrukken ;), en ben tot nieuwe inzichten gekomen, :D
Delen:
Evelyn Maureen
Evelyn Maureen dec 18 '07
De hele maand december is voor mij bezinning.
De ene na de andere toch emotionele gebeurtenis.

Sinterklaas, verjaardag v Megan (15.12), Jubileum Samen Zijn (18.12), Kerstmis, Verjaardag Michelle (29.12) Oud en Nieuw.

Maar ik merk dat het dit jaar heel anders is dan anders..
Definitief de laatst ' 1e verjaardag'. Afscheid Babytijd.
Tijd voor nieuwe doelen, voor mij dus een tijd om te plannen waarin ik ga groeien. Ook een tijd voor ander soort bezinning. Waar ben ik mee bezig, is het wat ik wil?

Dit is ook het laatste jaar van een 9jaren cyclus. Volgend jaar beginnen we weer met een nieuwe cyclus en daar kijk ik met veel spanning en plezier naar vooruit.
Anne
Anne dec 18 '07
Ja ik heb me zelf nog beter leren kennen ;)
En nieuwe dingen ontdekt die ik kan en waar ik verder iets mee moet gaan doen :)
JulienMoorrees
JulienMoorrees dec 19 '07
Het was inderdaad een jaar waarin ik veel zaken anders ben gaan zien en afscheid heb genomen van bepaalde zaken die mij al enkele jaren bezig hielden. Ook zijn er weer nieuwe vreemde gevoelens voor in de plaats gekomen, die mij vast weer enkele jaren zullen gaan bezighouden ;). Eigenlijk een jaar vol met veranderingen die niet altijd even makkelijk waren. Gelukkig is er altijd dat plekje op het internet, waar mijn spirituele hart, gerust kan kloppen.
Thomas A
Thomas A dec 19 '07
Mooi NiMS, ook voor mij een bewogen jaar, en een verhuizing naar een andere stad (Arnhem). Ook ik ben veel dingen anders gaan zien en heb enorm kunnen groeien het afgelopen jaar.........

Ja Merudi is een mooi plekje, fijn dat je dat in gang hebt gezet. Ik voel me er thuis in elk geval.

Groetjes
Thomaske
Debiorah
Debiorah dec 19 '07
:)Ik wil de pret niet drukken natuurlijk maar voor mij is het slechts de overgang van de ene naar de andere datum. Een door de mens ingesteld tijdsbesef. Liever zou ik zien dat we speciale gebeurtenissen vierden, zoals de overgang van de natuurlijke seizoenen. Tijd zegt mij nu eenmaal niet zoveel.
Maar als ik toch terugkijk op dit jaar is het een jaar geweest van afscheid, loslaten en bij mezelf blijven. Weer een hele reis opzich die zich voort zal zetten ongeacht de datum.
inneke
inneke dec 19 '07
Ja, ik ervaar 'van oud naar nieuw' ook altijd als iets artificieels. Het loslaten en bezinnen begint bij mij heel sterk in de herfst.
2007 was een bewogen jaar voor mij (verhuisd, getrouwd, werk en gezondheid...) waarin de liefde het vaak overwon van de angst...Met een dringend verlangen en noodzaak om helemaal tot de kern te gaan en niet terug te krabbelen.
Ik weet dat ik de duisternis nu aankan omdat ik de liefde in mezelf zo sterk heb ervaren.
Evelyn Maureen
Evelyn Maureen dec 19 '07
Dat heb ik ook Inneke. Ik begin in de herfst al met bezinnen.
Dat duurt meestal erg lang, kan er ook niets aan doen.

En dit jaar was een erg zwaar jaar voor mij.

Ik heb nu wel het gevoel.. tijd voor een feestje. Iets leuks, gezelligs.

Ik heb mn lessen gekregen, sommige heb ik nog niet door andere weer wel, Heb weer doelen, wil er ook aan werken, en heb er ook echt zin in.
Mimi*
Mimi* dec 19 '07
Ik ben blij als het 2008 is :DVond 2007 een rot jaar!
Al het negatiefs achterlaten en met een schone lei beginnen
Wendy's
Wendy's dec 19 '07
2007 is k*t!
maar toch mijn examen (met veel geluk) gehaald, en rijbewijs in dezelfde periode. Ook nog mijn lover ontmoet! :D

de rest (N)
admin
admin dec 19 '07
Pittig jaar 2007, ben benieuwd naar 2008!
Grunie
Grunie dec 19 '07
Bezinnen deed ik altijd wel in december, maar dit jaar ben ik er eigelijk in juli (of was het nou juni) mee begonnen :D

Ik heb nu juist het gevoel dat ik nu wel klaar ben en dat na de langste nacht (wanneer we weer naar het licht gaan) een nieuwe fase aanbreekt.

MMM, hoe leg ik het nou uit, ik bedoel dat zo tegen het einde van het jaar het afgelopen jaar overdacht moet worden en de dingen nog een beetje op je schouders drukken, dat je nog moet loslaten enzo. Dát heb ik nu juist niet!

Ik ben al klaar voor het nieuwe jaar! 2008 here I come!
Charlie
Charlie dec 21 '07
Ook ik heb een waardeloos jaar achter de rug. Voornamelijk rottige tijden gehad. Een heel eind afgezekt, eind april mijn tante verloren, begin oktober mijn moeder verloren en nu nog bezig met de erfenis en de financieele toestanden en het huis. Dus 2008 word mijn jaar!!!

in Licht en Liefde.
liesanne
liesanne dec 23 '07
;)
proost
proost dec 23 '07
Dit jaar was een turbulent jaar voor me. Gelukkig kreeg ik gisteren een uitnodiging van een politiekorps voor een etentje voor twee personen omdat ze me onheus bejegend hadden in 2007.
Blijkbaar zijn zij daarover tot bezinning gekomen. Dat maakt veel goed.

Wat betreft oud en nieuw is dat voor mij een dubbele bezinning over wat achter me ligt en over wat er voor me kan komen te liggen om daar elk jaar wijzer mee om te gaan en op te reageren.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki