Loading...
nl

de oude vrouw

Beschermengel
Beschermengel dec 16 '07

Er liep gisteren in de winkel een oude vrouw van 88 die niet meer kon lopen ze was erg vergeetachtig en vroeg om hulp ( aan mij) ik liep toevallig langs haar en zag dat ze het moeilijk had.

Goed! ik heb haar geholpen met boodschapjes doen en gevraagt of ze alleen naar huis kon, nee dat kon ze niet ze had zo pijn haar benen. Oke dan breng ik je naar huis ( met de auto ) nou! dat vond ze fijn!..nu liepen we naar de uitgang ..maar ze kreeg weer kramp in haar been dus we bleven even stilstaan...maar waarschijnlijk te lang ( halve minuut ) want er kwamen gelijk boze mensen naar ons toe DAN WE DOOR MOESTEN LOPEN! sjonge zeg was een agressie gelijk. Ik zei die mevrouw kan niet lopen ..jullie kunnen beter even helpen!!

Niemand gaf respons..liepen allemaal lekker door.

Ik heb ze thuis gebracht en naar de 3e etage gelopen met haar..ze was zo blij joh!..ze zwaaide me helemaal uit op het balkon..ach ik vindt dit zo erg..dat mensen soms zo hard kunnen zijn tegen oudere mensen.

Ze vroeg nog wanneer zie ik je weer...ik zei ik kom elke zaterdag om deze tijd naar de winkel..dan ben ik er ook zei ze en krijg je een grote bos bloemen..nee hoef niet hoor zei ik..ik doe het uit liefde.

Ik moet dit even vertellen het zit me zo hoog! bah wat een vervelende mensen bestaan er toch!

Beschermengel
Delen:
Renco
Renco dec 16 '07
Zoals je misschien wel vaker heb gemerkt zijn de mensen van tegewoordig alleen met zichzelf bezig. Ze hebben geen tijd meer om naar anderen te kijken en wanneer ze dat hebben is het alleen voor eigen belang.

Ga maar gewoon eens naar de stad en je zult zien hoeveel mensen met "oogebeschermers" rond loop en alleen maar doorlopen. Niet omkijkend hoe debiel ze er zelf bijlopen.

Maar het was heel goed van je om die oude vrouw te helpen, zulk soort mensen zouden er meer moeten zijn.

~Renco
Beschermengel
Beschermengel dec 16 '07

Ja en daarom kom ik gewoon niet graag in de grote stad, de mensen zijn er echt anders! agresiever en wat je zegt ..oogbeschermers op inderdaad!

Bij ons is het toch anders.. het is net geen dorpje maar maar klein genoeg om elkaar te helpen.. en elkaar te begroeten als we elkaar zien en als er iemand ziek is even op bezoek te gaan.

Nou heb me hart even gelucht! doet weer goed!
dank je wel voor je reactie hoor!

liefs Beschermengel
admin
admin dec 16 '07
Wat ben je toch en lieverd engeltje,
ik had gisteren ook zoiets, een oudere dame kwam bij mij aan de deur en zocht een adres. het adres dat ze had gekregen was het mijne, maar dat was dus niet waar ze moest zijn. het was van een nichtje dat pas was verhuisd en waar ze op bezoek zou gaan.
Deze dame kwam van ver en had geen telefoon of tel.nr.
Ik heb de dame naar binnen gevraagd en het hele net afgesurfd in de hoop het adres te kunnen vinden wat ze zocht.
helaas kon ik haar niet helpen en moest ze overichterzake weer gaan, maar hoeveel mensen hadden haar niet laten staan? Niet om mijzelf op de borst te kloppen, ik vind dit vrij normaal. Toch kan ik me wel voorstellen dat mensen minder snel geneigd zijn om iemand binnen te laten i.v.m. het vele geweld van tegenwoordig.

Je bent een mooi mens engeltje!
Anne
Anne dec 16 '07
Wat een Lieverds allebei :)
Beschermengel
Beschermengel dec 16 '07

Nou... vindt ik van jou ook hoor ..
echt waar! hoeveel mensen zouden haar niet laten staan?
Ik had hetzelfde gedaan hoor..haar binnen gehaald en opgezocht waar ze voor kwam.

Ja kan me ook voorstellen om niet iedereen binnen te laten ( i.v.m. geweld) ....maar vaak voel je dat wel aan of het eerlijke mensen zijn of niet.
Ik ga ook altijd op mijn gevoel af hoor en als ik het niet vertrouw dat wijs ik dat netjes af.


Jij bent ook een mooi engelmens hoor!!!

liefs Beschermengel
Beschermengel
Beschermengel dec 16 '07


Dank je wel Anne :$
Anne
Anne dec 16 '07
:)
inneke
inneke dec 16 '07
Ja, dat is een heel mooi menselijk gebaar dat jullie allebei hebben gemaakt!

Ik heb het zelf ook al enkele keren voorgehad dat iemand hulp nodig had en dat ik de enige was die stopte om te helpen. Renco, je hebt gelijk dat veel mensen met oogkleppen oplopen. Lost het iets op om te zeggen dat 'iedereen tegenwoordig enkel aan zichzelf denkt?' Vaak is het een soort van zelfbescherming: jezelf ongevoelig maken omdat er te veel op je afkomt en je anders bang bent niet meer te functioneren. Ik heb in Brussel en in Antwerpen gewoond en ik sloot me vaak ook bewust of onbewust af om te overleven. Niet dat ik egoïstisch gedrag wil goedpraten, verre van- maar ik denk dat het een maatschappelijk probleem is.
Renco
Renco dec 16 '07
Ja inneke ik begrijp je helemaal,

Je heb nou volgens mij geen zin om je erg druk te maken over problemen van mensen die je totaal niet ken, nou bedoel ik ook weer niet dat je egoïstische bent hoor, dat zkrs niet, maar dat je geen zin heb in gezeur van anderen. En dat ken ik begrijpen, want zelf doe ik het ook. Ik ben geen hulpinstancie waar iedereen binnen ken komen lopen, maar ik probeer wel te helpen wanneer ik kan.

~Renco
Lena
Lena dec 16 '07
Soms moet je ook wel loslaten, omdat je niet altijd de juiste hulp kunt bieden.gelukkig zijn er toch veel lieve mensen die wel nog naar een ander omkijken,zelfs al is het soms gezeur!
sefewet
sefewet dec 16 '07
ik vind het ook achterlijk dat mensen zo aggrie zijn, en ik ben weer iets vaak te lief tegenover anderen ook :P.
ik heb vaak domme acties gehad in mijn leven dat ik letterlijk mijn eigen leven bijna opofferde voor een ander en vaak werd ik nog door diegene die ik geholpen had nog verraden ook en weggetrapt.
maarja ik heb ze vergeven ervoor, vind het niet erg want zonder die dingen die ik in mijn leven heb meegemaakt ben ik met veel dingen nooit zo ver gekomen met de dingen die ik nu leer.
maarja ouderen vind ik ook die moeten wel met respect behandeld worden ook ze hebben gewerkt haast hun hele leven in de tijd dat nederland ook niet zo mega rijk was.
ze hebben gevochten in de tweede wereld oorlog enz enz,
ze kunnen ons veel leren ook wat hun hebben meegemaakt kunnen ze aan ons doorvertellen en wij ook weer aan onze kinderen enz enz.
als ze problemen hebben eigenlijk net zoals ieder ander,
moeten ze gewoon ook geholpen worden en hun ook laten zien van jullie zijn niet alleen er is altijd iemand die op jullie let(misschien iets wat verkeerd kan vallen bij sommigen wat ik nu gaat zeggen) en als jullie ooit dit lichaam verlaten,
dat er toch nog iets hierna is en dat je geen zorgen hoef te maken.
(heb vaak meegemaakt dat sommigen letterlijk alle hoop had verloren in deze wereld, met als rede dat iedereen zo slecht tegen elkaar doen en al en ze dachten ook van waarvoor hebben wij gevochten en keihard voor gewerkt voor dit??!)
nee we moeten ze ook laten zien van er zijn nog lui die goed zijn kwa hart en dat die nooit zullen weggaan en altijd er zijn om te helpen.
inneke
inneke dec 16 '07
Ivm psychologische, emotionele, quasi-spirituele hulp:
Soms is de beste 'hulp' die je kunt geven juist het niet-helpen. Bijvoorbeeld wanneer mensen erg afhankelijk zijn of zich altijd slachtoffer voelen.
Of wanneer je in een destructieve relatie zit: 'Sometimes if you love somebody, you've got to set them free'.

En ook: willen 'helpen' kan heel erg opdringerig zijn, een manier om jezelf goed te voelen of beter.
sefewet
sefewet dec 16 '07
ik probeer ook nu mensen zo te helpen dat ze zichzelf kunnen helpen :P. en de rest van hun leven nog een voordeel hebben en zelfs als ze willen kennis doorgeven wat hun sterker heeft gemaakt aan de volgende generatie :D.
inneke
inneke dec 16 '07
Maar vraag eerst of je hulp welkom is.
Ik wil soms ook hulp bieden die niet helemaal gepast is hoor, of waar de persoon in kwestie op dat moment niets aan heeft.
Soms omdat mensen er niet aan toe zijn, soms omdat jouw vorm van hulp niet is wat ze nodig hebben.
sefewet
sefewet dec 16 '07
ja daar heb je wel gelijk in, sommigen kunnen ook wel wat beter zelf achter hun dingen komen, ik weet zeker dat het hun dan zelf kan lukken ook. :P
inneke
inneke dec 16 '07
en niet iedereen moet achter dezelfde dingen komen. Wij kunnen niet voor een ander bepalen waar die persoon achter moet komen. Dat is iets tussen die persoon en God ;)

En ja, met al m'n psychologische kennis en als therapeut in spé betrap ik mezelf er heel geregeld op dat ik voor anderen denk...Misschien dat ik er daarom niet tegen kan als iemand dat bij moj probeert te doen

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki