Loading...
nl

fiets met kapotte remmen

inneke
inneke dec 14 '07
Ik heb vannacht voor (minstens) de tweede keer op korte tijd gedroomd dat ik op een fiets zat reed met kapotte remmen. Het was ook heel raar dat het stuur heel groot was en achter mijn rug zat, met de handvaten aan de zijkant. Remmen ging dus niet.

Ik weet dat een fiets kan staan voor voortbewegen op eigen kracht, maar verder krijg ik het niet zo helder. Iemand een ideetje?
Delen:
JulienMoorrees
JulienMoorrees dec 14 '07
Niet kunnen remmen betekend dat je op een spoor zit waar je zelf geen controle meer over hebt. Zeker als er een bestuurder is. Je voelt je dus een beetje machteloos.
admin
admin dec 14 '07
Dat het stuur achter je rug zit is ook gek, zou dat kunnen betekenen dat je ook geen controle hebt over de richting?
inneke
inneke dec 14 '07
Ik ben zelf de bestuurder.
en het stuur voelt wel comfortabel, maar is niet handig :-) Ik moet mezelf de hele tijd tegenhouden met m'n voeten, anders bolt de fiets maar door.

Ik heb de indruk dat ik veel moeite moet doen om op het juiste spoor te blijven, dat ik anders allerlei kanten opga waar ik niet echt wil zijn. En dit kan ik idd koppelen aan waar ik nu sta. Ik heb beslist een sabbatperiode in te lassen om echt ruimte en tijd te maken voor de dingen die ik 100% wil vanuit mezelf en ik merk dat ik de tijd alweer zit op te vullen en opdrachten aanvaard die 'leuk' zijn, maar die ik nu eigenlijk niet wil doen.
Of ben ik nu te veel aan het wensdenken om mezelf een excuus te geven om nee te zeggen? :-)
Beschermengel
Beschermengel dec 14 '07


Ik denk dat het aardig klopt wat je zegt.
Fiets staat bij mij voor: Succes na lichaamlijke inspanning, bezig je lotbestemming te vervullen.

En stuur : daar geef je richting mee , je gaat te snel denk ik, je moet je zelf tegenhouden, je kunt niet meer stoppen.

Je hoeft ook niet te stoppen, doe alleen meer dingen die je leuk vind, dan zul je zien dat het fietsen ook makkelijker gaat. (je lotbestemming bedoel ik dan he )

Liefs Beschermengel
inneke
inneke dec 14 '07
Dank je Beschermengel.

Ik neem soms te snel beslissingen omdat ik op de één of andere manier denk dat ik iets moet doen of met m'n verstand denk dat iets leuk is. En dan ga ik weer te snel :-)
'Leuk' is op dit moment alleen ja zeggen tegen wat m'n lichaam, geest en ziek echt verlangen en de rest laten voor wat het is. En dat is heel moeilijk voor mij, zelfs al heb ik de kans en ervaar ik de noodzaak ervan.

Kan weer verder :-)
Beschermengel
Beschermengel dec 14 '07

Ja is ook moeilijk hoor...maar je bent je er van bewust.. en dat is goed!

Zo zijn we allemaal hier om te leren en ervaringen op te doen, als we ons maar bewust zijn WAT we doen.

liefs Beschermengel
inneke
inneke dec 15 '07
Euh, ja dit is zeer Hollands :D
inneke
inneke dec 15 '07
In aansluiting:
Deze droom komt regelmatig in allerlei varianten terug (vannacht ook weer): ik eet een ijsje en ik word misselijk.
Anne
Anne dec 15 '07
Dan moet je er iets mee doen met de betekenis die erachter zit anders zou je deze droom niet in allerlei varianten terug krijgen ;)
proost
proost dec 15 '07
Beste Inneke, omdat ik op het stuur van mijn fiets zittend kan fietsen en dan de handvaten onder me en niet achter me heb kan ik me iets voorstellen van je rotgevoel als de remmen het niet doen.
Zat jij op een zadel, zoals je bij ligfietsen wel ziet? En zat dat zadel wel lekker? Dan moet je dat zadel van je fiets af halen, want je zit ermee op een verkeerd vervoermiddel, dat je door eigen kracht voortbeweegt, waar je moe en bang van wordt.
Een breed stuur wil zeggen dat je een brede visie hebt voor de richting in je leven, zonder oogkleppen op, waardoor je de berm van je weg niet ziet. Die zag jij wel? Hoe zag die eruit, begroeid, zanderig, slootjes? Was je in je droom bang in de berm terecht te komen?
inneke
inneke dec 15 '07
@ Proost:Is het vervoermiddel van mijn geest niet mijn lichaam?
Ik reed eerder tegen geparkeerde auto's en winkels aan in mijn laatste droom. De omgeving was min of meer de weg die ik als adolescent aflegde van mijn huis naar school. Ik fietste in het naburige dorp met mijn toenmalige 'vriendinnen'. Ik kwam tegen: grijze stoepranden en net voor de dorpskern was er inderdaad een berm met een sloot.
Ondertussen heb ik weer een knoop doorgehakt en vannacht heb ik lang geslapen. Opgestaan met spier-en gewrichtspijn en het gevoel compleet leeg te lopen. Dan heb ik een massage en reiki gekregen en de vermoeidheid is doorgebroken, spiertjes begonnen te trillen van ontspanning...Ik schrijf dit omdat ik dit toch wel link aan die droom.

@ Anne: ja, ik neem dromen heel serieus :-) Maar de betekenis van de ijsjes waar ik misselijk van word is me niet helemaal duidelijk. Al denk ik dat het ook weer te maken heeft met oude patronen die ik los moet laten...net zoals ik vroeger 'verslaafd' was aan ijsjes totdat ik besefte dat de hunkering ernaar overdreven was en ik nog zelden genoot van de smaak ;-)

Bedankt voor jullie aandacht en meezoeken. Het is enorm waardevol!
proost
proost dec 15 '07
Dat het vervoermiddel van je geest je lichaam is klopt, maar je zat niet in je lichaam op de fiets, maar erop. Daarom vroeg ik naar het zadel. Het is ook een 'nachtelijke herbelevenis' omdat je de weg herkende, waarop je met je vriendinnen gefietst hebt. Was je tussen hen een "Einzelganger?" Je komt niet zo op me over, maar wat privégevoelens betreft destijds misschien wel.
Wat je droom over ijs betreft hoort dat bij "geestelijk afkicken" na het lichamelijk en psychische afkicken van een "ijsverslaving." Je hebt die strijd gewonnen, je bent ervan 'onthecht' in je droom.
inneke
inneke dec 15 '07
Haha, ja maar ik denk dat het ijs toch een metafoor is voor andere 'verslavingen' in mijn leven. Ik ben niet echt verslaafd geweest aan ijsjes, maar er wel erg aan gehecht geweest.
Mijn gehechtheid aan dingen, gedragingen...die me niet meer dienen, waar ik niet meer van geniet?
Mijn dwangmatigheid soms...

En ja, ik was absoluut een Einzelganger. Ik miste diepgang, heel erg als puber: was vaak depressief en anorectisch en wilde weg uit die omgeving...
inneke
inneke dec 15 '07
Eureka!!

Net als vroeger wil ik me vaak nog aanpassen aan wat 'normaal' is. Op een heel andere manier weliswaar, maar toch. Ik weet donders goed welk spoor ik moet volgen en ik volg het ook, maar laat me nog te veel afleiden waardoor ik telkens terug opnieuw moet opstarten...Ik 'weet het en voel het in m'n hart en in m'n buik', maar dan komt er dat stemmetje: 'ja maar, ik kan toch wel gewoon even dit' of 'Ik moet dat toch gewoon doen'....

Telkens hetzelfde verhaal, totdat ik beslis zelf het stuur in handen te nemen en niet van m'n zadel kom.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki